abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26694685
Jehova = God = Allah is het zelfde als 1=een=I

Logisch toch

In Arabischtalige joodse geschriften wordt Jehova en God voor als Allah, dus waarom "Allah" alleen toewijzen aan de Islam?

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2005 13:47:15 ]
pi_26694863
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:40 schreef Henk-Jan het volgende:
Nee.
Onderbouwing?
pi_26694898
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:36 schreef Triggershot het volgende:
Jehova = God = Allah is het zelfde als 1=een=I

Logisch toch
Ik snap er niks van.
pi_26694936
Ik gaf net zo'n zinnig antwoord als de TS opende
pi_26694975
Inderdaad ja.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_26694987
Goed topic.
Goeie OP.
Leuke discussie.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:46:06 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26694999
TT (hopelijk ) iets verduidelijkt.
pi_26695054
en die dikke buddha hoort er niet bij?
pi_26695065
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:
TT (hopelijk ) iets verduidelijkt.
En ik vond het nog zo origineel..
pi_26695152
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:48 schreef Tembaco3kwart het volgende:
en die dikke buddha hoort er niet bij?
Buddha, die is zo dik, die is in zijn eentje God, Allah en Jehova bij elkaar.
pi_26695204
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:50 schreef Neleos het volgende:

[..]

Hou het ontopic aub.

Buddha was geen god..
pi_26695211
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:50 schreef Neleos het volgende:

[..]

ohh dus als ik het goed begrijp is buddha gewoon een soort van opper-transformer van alle goden bij elkaar?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:00:17 #14
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_26695438
Ik vind God (Allah, Buddha alle andere geloof) echt nep want ik ben overtuigd atheist. Ik geloof in de wetenschap, de natuur- wis- en scheikunde.

Echt wat een neppe boel allemaal. Mensen die geloven in een God houden zichzelf voor de gek. Als je dood bent word je gewoon opgegeten door wormen of verbrand of wat dan ook. Je "bewustzijn" is er dan niet meer hoe moeilijk dit ook is voor te stellen.

Bij deze wil ik al het geloof verbannen, nee liever wil ik dat het geloof NOOIT was uitgevonden. Als er geen geloof was en iedereen geloofde gewoon in waar ik in geloof dan was de wereld een stuk aangenamer om op te wonen. Geen oorlogen meer op het gebied van Geloof en enkel nog oorlogen om macht of grondgebied. Ik kan ook met een gerust hart doodgaan want ik weet dat mijn leven op dat moment ten einde is gekomen omdat mijn lichaam een organisme is zoals alle andere levende wezens en die stopt er dan op dat moment mee met als oorzaak een ziekte of gewoon ouderdom.

Ik heb wel eens met me moeder erover gepraat om (serieus) een bond tegen geloof op te richten!
The Basic Foundations of House Music: The Club... The People... The Music
pi_26695461
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:40 schreef Henk-Jan het volgende:
Nee.
Klopt: artikel 31 != GerGem != hervormd

1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_26695536
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:00 schreef CaptainM het volgende:
Ik vind God (Allah, Buddha alle andere geloof) echt nep want ik ben overtuigd atheist. Ik geloof in de wetenschap, de natuur- wis- en scheikunde.

Echt wat een neppe boel allemaal. Mensen die geloven in een God houden zichzelf voor de gek. Als je dood bent word je gewoon opgegeten door wormen of verbrand of wat dan ook. Je "bewustzijn" is er dan niet meer hoe moeilijk dit ook is voor te stellen.

Bij deze wil ik al het geloof verbannen, nee liever wil ik dat het geloof NOOIT was uitgevonden. Als er geen geloof was en iedereen geloofde gewoon in waar ik in geloof dan was de wereld een stuk aangenamer om op te wonen. Geen oorlogen meer op het gebied van Geloof en enkel nog oorlogen om macht of grondgebied. Ik kan ook met een gerust hart doodgaan want ik weet dat mijn leven op dat moment ten einde is gekomen omdat mijn lichaam een organisme is zoals alle andere levende wezens en die stopt er dan op dat moment mee met als oorzaak een ziekte of gewoon ouderdom.

Ik heb wel eens met me moeder erover gepraat om (serieus) een bond tegen geloof op te richten!
Mee eens... maar als die mensen zichzelf nou voor de gek willen houden, dan laat je ze toch?
pi_26695537
meeste mensen die ergens in geloven denken in hun ideale wereld te leven...
Ik geloof zelf ook nergens in, Maar jij, captainM moet toch nodig eens je eigen wereldje nakijken... laat mensen in hun waarde...

Wel vind ik dat veel geloven idd voor oorlogen zorgen en da's kut
pi_26695549
quote:

Serieus? hahahahahahahahahahahaa
pi_26695637
quote:

Ze bestaan dus toch! Ik begon echt te twijfelen toen ik al die randdebielen de nieuwe Hitler...uhm Paus zag verwelkomen op het balkon! Mensen geloven liever in fictie dan in elkaar. Ze leggen liever hun problemen bij een verzonnen opperwezen dan zelf oplossingen te zoeken.

Heel goed geschreven mijn vriend en ik word lid van jou bond tegen het geloof.
pi_26695824
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

Mee eens... maar als die mensen zichzelf nou voor de gek willen houden, dan laat je ze toch?
In principe vind ik atheistme wel een geloof,
heeft bijna alle eisen tot een religie..
Atheistme heeft:

Een opperwezen (God) = Natuur.
Gelovigen= Atheisten.
Boek ( Bijbel etc) Theorie.

Mensen voor de gek houden, je doet het zelfde alleen op een iets ander manier...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:13:57 #21
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_26695845
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:03 schreef Tembaco3kwart het volgende:
meeste mensen die ergens in geloven denken in hun ideale wereld te leven...
Ik geloof zelf ook nergens in, Maar jij, captainM moet toch nodig eens je eigen wereldje nakijken... laat mensen in hun waarde...

Wel vind ik dat veel geloven idd voor oorlogen zorgen en da's kut
Waaruit maak jij op dat ik mensen niet in hun waarde laat? Kijk, bijvoorbeeld een pastoor of en kapelaan ofzo probeert ook mensen te overtuigen van het Christen-geloof. Hij laat verder ook mensen in hun waarde. Wat is er mis met mijn wereldje? Ik bedoel mijn wereldje bestaat uit logische verklaarbare waarheden, niet uit onlogische onverklaarbare waarheden.
The Basic Foundations of House Music: The Club... The People... The Music
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:15:11 #22
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_26695886
quote:
...iedereen geloofde gewoon in waar ik in geloof dan was de wereld een stuk aangenamer om op te wonen...
Dat is gek. Dat is precies hetzelfde als wat Benedictus nr. 16, Andries Knevel en Osama bin Laden zeggen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_26695910
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:15 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat is gek. Dat is precies hetzelfde als wat Benedictus nr. 16, Andries Knevel en Osama bin Laden zeggen.
Bush , Blair , en Sharon ook..
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:23:31 #24
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26696117
quote:
Ik vind God (Allah, Buddha alle andere geloof) echt nep want ik ben overtuigd atheist. Ik geloof in de wetenschap, de natuur- wis- en scheikunde. [..]
Je bedoelt "God = nep, Allah = nep, conclusie: God = Allah"? Tja, dat is ook een manier om het met TS eensch te zijn.

Zelf denk ik dat de gelijkstelling nuttig is om de geloven dichter bij elkaar te brengen. Ik las eens een reactie in een soortgelijk topic dat 'God' en 'Jaweh' wel dezelfde waren, maar 'Allah' een andere oorsprong had en van een Egyptische maangod of iets dergelijks kwam. Hoe dat precies zit weet ik niet (maar ik had wel zo'n vermoeden dat die reactie uit 'politieke' motieven werd gegeven).

Samengevat: hoe het 'theologisch' laat staan 'werkelijk' zit weet ik niet, maar in ieder geval ben ik vanuit pragmatisch oogpunt groot voorstander van de gelijkstelling van deze Godheden.
iedereen is uniek behalve ik
pi_26696362
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:23 schreef Philosocles het volgende:
Je bedoelt "God = nep, Allah = nep, conclusie: God = Allah"? Tja, dat is ook een manier om het met TS eensch te zijn.

Zelf denk ik dat de gelijkstelling nuttig is om de geloven dichter bij elkaar te brengen. Ik las eens een reactie in een soortgelijk topic dat 'God' en 'Jaweh' wel dezelfde waren, maar 'Allah' een andere oorsprong had en van een Egyptische maangod of iets dergelijks kwam. Hoe dat precies zit weet ik niet (maar ik had wel zo'n vermoeden dat die reactie uit 'politieke' motieven werd gegeven).

Samengevat: hoe het 'theologisch' laat staan 'werkelijk' zit weet ik niet, maar in ieder geval ben ik vanuit pragmatisch oogpunt groot voorstander van de gelijkstelling van deze Godheden.
Jammer genoeg is het "ego" van deze religies te groot om deze gelijkstelling ooit toe te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')