abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26686615
Kassa Rosenmöller rinkelt

door Menzo Willems
AMSTERDAM - Voormalig GroenLinks-voorman Paul Rosenmöller is in opspraak geraakt omdat hij voor zijn voorzitterschap van een integratiecommissie, die binnenkort na twee jaar wordt opgeheven, ruim 140.000 euro ontvangt.

De werkzaamheden voor deze zogeheten commissie PaVEM, waarin ook prinses Máxima zit, nemen gemiddeld een dag per week in beslag.

Uit inzage door deze krant in de overeenkomst tussen het ministerie van Sociale Zaken en Paul Rosenmöller blijkt dat de voormalig GroenLinks-lijstrekker een vaste vergoeding per dag krijgt van 1360 euro exclusief btw. Per jaar is een maximumbedrag van 70.720 euro afgesproken. Voor elke werkdag krijgt de ex-politicus nog 15 procent extra voor de gemaakte onkosten.

De werkzaamheden voor de commissie begonnen op 1 april 2003 en eindigen volgens de overeenkomst volgende maand.

Bron De telegraaf

Ja ja Links Nederland op zijn best!

¤ 70.000 per jaar voor één dag in de week "werken".
pi_26686688
Dus?

Ik ken er genoeg die miljoenen vangen voor vijf dagen per week en die lui worden door jou (en de rest van rechts)met verve verdedigd. Rosenmuller vangt een lullige 70K en meteen is hij een zakkenvuller?

Objectief blijven s.v.p.
pi_26686818
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:50 schreef Vhiper het volgende:
Dus?

Ik ken er genoeg die miljoenen vangen voor vijf dagen per week en die lui worden door jou (en de rest van rechts)met verve verdedigd.
Hangt er van af, mensen die miljoenen verdienen zitten in het algemeen niet in de publieke sector.
Dat deze miljoenen verdienen al dan niet terecht is aan het bedrijf die ze in dienst neemt.
quote:
Rosenmuller vangt een lullige 70K en meteen is hij een zakkenvuller?

Objectief blijven s.v.p.
Ik vind 70.000 voor 1 dag in de week bij een gesubidieerd clubje schandalig veel.
pi_26686875
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:50 schreef Vhiper het volgende:
Dus?

Ik ken er genoeg die miljoenen vangen voor vijf dagen per week en die lui worden door jou (en de rest van rechts)met verve verdedigd. Rosenmuller vangt een lullige 70K en meteen is hij een zakkenvuller?

Objectief blijven s.v.p.
Als ik links zou zijn, zou ik net als jan marijnissen alles boven de ¤ 2200,-/maand "weggeven"

En graaien uit de publieke pot vind ik heel wat anders dan een ondernemer of CEO die veel verdiend
pi_26686889
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hangt er van af, mensen die miljoenen verdienen zitten in het algemeen niet in de publieke sector.
Dat deze miljoenen verdienen al dan niet terecht is aan het bedrijf die ze in dienst neemt.
[..]

Ik vind 70.000 voor 1 dag in de week bij een gesubidieerd clubje schandalig veel.
En waarschijnlijk ook nog wachtgeld als oud kamerlid.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:04:29 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26686908
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zo denkt rechts dus? Je bent pas een zakkenvuller als je je zakken vult met publiek geld? Met privaat geld mag je je zoveel verrijken als je wilt?

Geld is geld en ja, ik vind het ook schandalig veel en ik hoop dat Paultje hard aangepakt wordt, maar dan ook meteen eens die topsalarissen aanpakken, anders zijn we gewoon hypocriet bezig.
pi_26686925
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 09:03 schreef more het volgende:

[..]

Als ik links zou zijn, zou ik net als jan marijnissen alles boven de ¤ 2200,-/maand "weggeven"
Waarom?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:07:58 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_26686956
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 09:04 schreef Drugshond het volgende:
dubbel topic... bij NWS kom ik dit topic ook al tegen.
Kan een modje deze 2 topics mergen ?!
Dat kunnen alleen FAs. Maar iha is het bij dubbele topics gewoon zo dat de eerste openblijft en de laatste dichtgaat. Tenzij de nieuwste nog heel veel toevoegt, maar zo vroeg valt dat best mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:08:07 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_26686959
waarvan akte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')