Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:20 schreef IHVK het volgende:
Nee, dat bewijst gewoon ''andere-taalgebruik-door-andere-woonplaats-heid"
MC mayo is het lekkerste !quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef placebeau het volgende:
[..]
Met die Nederlandse Mayonaise kan je evengoed suiker op je frieten doen
Ne officiële naam is frites uitspraak friet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:16 schreef Agiath het volgende:
Ik snap het niet, wie heeft verzonnen dat we zoiets friet noemen, ik dacht dat alleen kleine kindjes het zo noemden
Patat, zo heet dat gewoon, als iemand friet zegt bewijst dat gewoon lomp-heid
Eenschquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:44 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
MC mayo is het lekkerste !
die laatste zin klopt nog niet echtquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:01 schreef Genjuro het volgende:
Patat is een belgië hetzelfde als een samflet of een toek
Een vuistslag dus...
PeTETTN zijn aardappels
En mayo smaakt in Belgie, duitsland en nederland overal anders
De oorspronkelijke term is natuurlijk Pommes Frites, en als je dat wilt afkorten, kies je het significantste gedeelte ofwel frites, omdat dat het onderscheid maakt tussen frites oftewel friet en gewone aardappelen. So there.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:31 schreef dvr het volgende:
Pa Tat, ma Yonaise en zoon Wilfried...
Bij McDonalds doen ze daar ook zo achterlijk over - als je daar patat zegt word je gecorrigeerd door zo'n acnégleufje dat op licht verwijtende toon 'frites' zegt. De oorspronkelijke term is natuurlijk Patates Frites, en als je dat wilt afkorten, kies je het significantste gedeelte ofwel Patates. So there.
Bwhahaquote:Op maandag 2 mei 2005 20:49 schreef KopieerMachine het volgende:
ga ik naar de cafetaria om wat te vreten te halen
1 frikandel speciaal
en 2 euro patat
staat er zon stomme lelijke kutbelg Zeg ik Doe mij maar 1 frikandel speciaal en 2 euro patat,
vraagt die LUL wat is patat![]()
dus ik zeg patat , die reepjes aardappel die je moet frituren omdat ik honger heb.. weet je wel
''OH oH sorry meneer U bedoelt friet''OOK GOED DOE MIJ MAAR FRIET
![]()
Wel, buiten de randgevallen weet elke belg wel wat een nederlander bedoelt met "een zakje patat", maarja, het volk dat in de frituur en mcdonalds werken zijn 99% niet echt... mentaal vooraanstaandquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:27 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Bwhahazo'n wijf in de belgische mac donalds snapte me ook al niet
![]()
Net of ze daar in de randstad wel eens echte friet hebben gezienquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:54 schreef Bigs het volgende:
Randstedelingen denken echt dat er buiten hun stukje Nederland niks is.. hier in het zuiden zegt iedereen gewoon friet hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |