abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26983108
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]

Slijptol in m'n knie... 1 cm naar boven en ik loop nooit meer
auw!
Bram! Boterham!
  Moderator vrijdag 20 mei 2005 @ 09:00:53 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27175207
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]

Slijptol in m'n knie... 1 cm naar boven en ik loop nooit meer
aaaaaaaah
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:57:48 #53
7675 Boekel
Dussss....
pi_27184047
Op een withete lasspetter geknield....dwars door: overal, broek, huid...
linkje

Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:38:28 #54
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_27185563
Whèhèhèhèhè Het klusforum blijft en dit is een meesterlijk topic
I follow you......but not on Twitter
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:44:48 #55
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_27185790
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
Gelukkig zonder littekens genezen.
Maar de foto ziet er lekker naar uit.....

(ik loop nog steeds met een ritssluiting op m'n knie die trekt bij vochtig weer..... )
pi_27186020
quote:
linkje
Auw
pi_27186793
quote:
linkje
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.
  maandag 23 mei 2005 @ 11:40:47 #58
7675 Boekel
Dussss....
pi_27269218
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Auw
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.
Eigenlijk viel het wel mee....denk iets met zenuwen wegbranden...
Nu ruim een maand later is het gat trouwens alweer bijna weg
pi_27695466
Voorlopig win ik, denk ik zo:

Het resultaat van een slijptol in aluminiumplaat laten lopen met de bedoeling er een uitsparing uit te zagen. Door het 'stroperige' karakter dat aluminium krijgt onder invloed van mechanische bewerking heeft de slijpschijf 'gehapt' waardoor deze is ontploft. En aangezien de kap op de slijptol de schijf slechts ten dele afschermd, sloegen de vele stukjes naar boven en naar beneden weg; zo ook onder de beschermbril door. Het resultaat: 20 hechtingen in het gezicht rijker en twee tanden armer. Plus nog een vijftal hechtingen in de knie, want ook daar werd ik geraakt. Toch heb ik mazzel gehad. De snijwonden in het gezicht waren, zoals een toevalig dienstdoende chirurg op de eerste hulp het noemde, niet 'door en door' als bijv. bij een hazelip, waardoor er van de verwondingen uiteindelijk (deze pic is eerlijk gezegd al weer 10 jaar oud) nagenoeg niets meer te zien is.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 07:32:59 #60
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27698329
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef RRRobert het volgende:

[afbeelding]

Het resultaat van een slijptol in aluminiumplaat laten lopen met de bedoeling er een uitsparing uit te zagen. Door het 'stroperige' karakter dat aluminium krijgt onder invloed van mechanische bewerking heeft de slijpschijf 'gehapt' waardoor deze is ontploft. En aangezien de kap op de slijptol de schijf slechts ten dele afschermd, sloegen de vele stukjes naar boven en naar beneden weg; zo ook onder de beschermbril door. Het resultaat: 20 hechtingen in het gezicht rijker en twee tanden armer. Plus nog een vijftal hechtingen in de knie, want ook daar werd ik geraakt. Toch heb ik mazzel gehad. De snijwonden in het gezicht waren, zoals een toevalig dienstdoende chirurg op de eerste hulp het noemde, niet 'door en door' als bijv. bij een hazelip, waardoor er van de verwondingen uiteindelijk (deze pic is eerlijk gezegd al weer 10 jaar oud) nagenoeg niets meer te zien is.
Damn..
pi_27700763
Jeesss RRRobert
pi_27700840
Hoe ziet het er nu dan uit?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:34:32 #63
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27701325
quote:
linkje

Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
Geen klus- maar werkblunder (en bovendien van iemand anders): Bij een 'panbehandelingsinstallatie' (een soort kookpot om vloeibaar staal te mengen met andere metalen om het te legeren) spettert het altijd vreselijk. Vandaar de bordjes 'staalspetters' die argeloze voorbijgangers moeten waarschuwen.

Paar jaar geleden liep er iemand tóch door, kreeg een spetter (zo'n 1600 graden heet) op zijn trouwring, verbrandde daarmee vreselijk zijn vinger en stak deze in een reflex in zijn mond, mond ook behoorlijk verbrand...

* NT-T.BartMan heeft gelukkig nog geen ongelukjes gehad in de fabriek...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:36:18 #64
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27701375
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef RRRobert het volgende:

[afbeelding]

[...]
zo ook onder de beschermbril door.
[...]
Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???
pi_27703606
quote:
linkje

Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggen
pi_27703754
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:17 schreef _Denker het volgende:
Hoe ziet het er nu dan uit?
Zoals gezegd, je ziet er nauwelijks meer wat van. Ik heb echt veel geluk gehad dat de dienstdoende arts op de EHBO tevens plastisch chirurg in opleiding was. Die man heeft 't echt heel netjes dicht gemaakt. En antuurlijk het geluk dat de lippen neit helemaal 'door' gesneden waren, de neus nauwelijk werd geraakt, etc. Een decimetertje omlaag en de hals...
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???
Nope. Ik had keurig alle beschermingsmiddelen op en aan, dus ook een veiligheidsbril op. Alleen de onderste gezichtshelft was onbedekt.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:01:51 #67
7675 Boekel
Dussss....
pi_27705602
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:47 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggen
Een snoeischaar verschilt niet veel van een speciale 'schaar' om elektrapijp door te knippen, oorzaak hier was niet opletten / afgeleid worden...gelukkig viel het achterf mee (geen litteken )
pi_27706181
Gelukkig is het toch goed gekomen, maar een schaar voor electrapijp is toch met een ronde gesloten bek, terwijl een snoeischaar meer een banaan vorm heeft?
pi_27707190
Hmmmm tot nu toe niks meer dan regelmatig 220V en hier en daar en wat schaafwonden.

Maar zo'n slijptol gebeuren nidd wel eens rare dingen mee ja. Zo heb ik dat hele beschermkapje weg.
pi_27720831
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:47 schreef basset het volgende:
Hmmmm tot nu toe niks meer dan regelmatig 220V en hier en daar en wat schaafwonden.

Maar zo'n slijptol gebeuren nidd wel eens rare dingen mee ja. Zo heb ik dat hele beschermkapje weg.
Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.
pi_27722048
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:45 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.
Het lullige is dat ze gelijk hebben. Dat ding zit ook in de weg
Maar eigenlijk is het wel stom. Ik moet er niet aan denken als ie er af schiet. Voor zover dat mogelijk is.
pi_27732332
ergste wat kan gebeuren is dat je schijf breekt en als een ongeleid projectiel jouw kant op komt.

maar hoe groot is die kans nou?

woensdag 8 juni 2005 @ 10:28:56 #73
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27734294
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Gurb het volgende:
ergste wat kan gebeuren is dat je schijf breekt en als een ongeleid projectiel jouw kant op komt.

maar hoe groot is die kans nou?

Pimp hier met je klusverwondingen

pi_27746740
zozo ziet er heftig uit allemaal...
heb geen foto's maar heb een jaar of wat geleden met mijn vingertjes in de cirkelzaag gelegen, zijn nu dus ook iets korter.
Tja en heb mezelf wel eens in de fik gestoken; spetters van een slijptol waar ik niet goed op lette... oeps....
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:55:38 #75
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_27784027
2 vingers stukje van geamputeerd ... tussen metaalplooimachiene gezeten tijdens vakantie werk (de machiene was niet in orde ... aan mekaar gesmolten nood stop en zo)
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')