auw!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]
Slijptol in m'n knie... 1 cm naar boven en ik loop nooit meer
aaaaaaaahquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]
Slijptol in m'n knie... 1 cm naar boven en ik loop nooit meer
Maar de foto ziet er lekker naar uit.....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
Gelukkig zonder littekens genezen.
Auwquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
Op een withete lasspetter geknield....dwars door: overal, broek, huid...
linkje
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
linkje
quote:
Eigenlijk viel het wel mee....denk iets met zenuwen wegbranden...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.![]()
Damn..quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef RRRobert het volgende:
Voorlopig win ik, denk ik zo:
[afbeelding]
Het resultaat van een slijptol in aluminiumplaat laten lopen met de bedoeling er een uitsparing uit te zagen. Door het 'stroperige' karakter dat aluminium krijgt onder invloed van mechanische bewerking heeft de slijpschijf 'gehapt' waardoor deze is ontploft. En aangezien de kap op de slijptol de schijf slechts ten dele afschermd, sloegen de vele stukjes naar boven en naar beneden weg; zo ook onder de beschermbril door. Het resultaat: 20 hechtingen in het gezicht rijker en twee tanden armer. Plus nog een vijftal hechtingen in de knie, want ook daar werd ik geraakt. Toch heb ik mazzel gehad. De snijwonden in het gezicht waren, zoals een toevalig dienstdoende chirurg op de eerste hulp het noemde, niet 'door en door' als bijv. bij een hazelip, waardoor er van de verwondingen uiteindelijk (deze pic is eerlijk gezegd al weer 10 jaar oud) nagenoeg niets meer te zien is.
Geen klus- maar werkblunder (en bovendien van iemand anders): Bij een 'panbehandelingsinstallatie' (een soort kookpot om vloeibaar staal te mengen met andere metalen om het te legeren) spettert het altijd vreselijk. Vandaar de bordjes 'staalspetters' die argeloze voorbijgangers moeten waarschuwen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
linkje
Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef RRRobert het volgende:
Voorlopig win ik, denk ik zo:
[afbeelding]
[...]
zo ook onder de beschermbril door.
[...]
Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
linkje
Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
Zoals gezegd, je ziet er nauwelijks meer wat van. Ik heb echt veel geluk gehad dat de dienstdoende arts op de EHBO tevens plastisch chirurg in opleiding was. Die man heeft 't echt heel netjes dicht gemaakt. En antuurlijk het geluk dat de lippen neit helemaal 'door' gesneden waren, de neus nauwelijk werd geraakt, etc. Een decimetertje omlaag en de hals...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:17 schreef _Denker het volgende:
Hoe ziet het er nu dan uit?
Nope. Ik had keurig alle beschermingsmiddelen op en aan, dus ook een veiligheidsbril op. Alleen de onderste gezichtshelft was onbedekt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???
Een snoeischaar verschilt niet veel van een speciale 'schaar' om elektrapijp door te knippen, oorzaak hier was niet opletten / afgeleid worden...gelukkig viel het achterf mee (geen littekenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggen![]()
Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:47 schreef basset het volgende:
Hmmmm tot nu toe niks meer dan regelmatig 220V en hier en daar en wat schaafwonden.
Maar zo'n slijptol gebeuren nidd wel eens rare dingen mee ja. Zo heb ik dat hele beschermkapje weg.![]()
Het lullige is dat ze gelijk hebben. Dat ding zit ook in de wegquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:45 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.
Pimp hier met je klusverwondingenquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Gurb het volgende:
ergste wat kan gebeuren is dat je schijf breekt en als een ongeleid projectiel jouw kant op komt.
maar hoe groot is die kans nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |