abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26661555
quote:
Mooi 30er-jaren huis! Van die schuifdeuren in de kamer vind ik zo mooi.
Wel mazzel dat er niet al te veel hout aan de buitenkant zit met zo'n huis aan die periode, ivm houtrot. Maar hij ziet er trouwens prima onderhouden uit!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:40:08 #80
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26661760
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:32 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mooi 30er-jaren huis! Van die schuifdeuren in de kamer vind ik zo mooi.
Wel mazzel dat er niet al te veel hout aan de buitenkant zit met zo'n huis aan die periode, ivm houtrot. Maar hij ziet er trouwens prima onderhouden uit!
Hout bij een jaren '30 huis Afgezien van de kozijnen bedoel je?

En van dichtbij is er nog wel wat onderhoud in het verschiet hoor. Maar geen ingrijpende zaken. Bovendien heb ik een voorbehoud van bouwkundig onderzoek neergelegd
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 11:43:49 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26661873
quote:
Dude! Wat een onwijs gaaf huis!
Die schuifdeuren!
  maandag 2 mei 2005 @ 11:47:02 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26661958
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die schuifdeuren!
Ja is leuk hè? En pal centrum.

Maar weinig zon in de tuin en er wordt nogal wat gebouwd in de omgeving. Dat zijn (voor ons) de minpunten. We zouden er graag wonen, maar als het niet lukt, dan komt het droomhuis gewoon binnenkort wel voorbij!

In elk geval stikt Grun nog van de jaren '30 zooi, qua huizen
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 11:50:52 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26662076
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja is leuk hè? En pal centrum.

Maar weinig zon in de tuin en er wordt nogal wat gebouwd in de omgeving. Dat zijn (voor ons) de minpunten. We zouden er graag wonen, maar als het niet lukt, dan komt het droomhuis gewoon binnenkort wel voorbij!

In elk geval stikt Grun nog van de jaren '30 zooi, qua huizen
Oh, dat van de tuin is wel een beetje jammer ja. Ik vind de vloer in de woonkamer ook zo onwijs mooi!

Jaren '30 is helemaal geweldig. Ik blijf ook nog steeds met een scheef oog kijken naar een onwijs leuk huis dat ik in Februari heb bekeken... Kan het niet laten. En ik zou het kunnen betalen...
Maar ja, ik heb het toen niet gedaan omdat ik eerst wilde gaan kijken hoe het met de zou gaan...
Maar het blijft trekken: Deze dus.

Het halletje!
De granieten vloer in de gang!
Het traphekje!
De paneeldeuren!

Er moet alleen gruwelijk veel aan geverfd worden, maar goed, dat vind ik alleen maar leuk om te doen!
  maandag 2 mei 2005 @ 11:57:12 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26662236
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, dat van de tuin is wel een beetje jammer ja. Ik vind de vloer in de woonkamer ook zo onwijs mooi!

Jaren '30 is helemaal geweldig. Ik blijf ook nog steeds met een scheef oog kijken naar een onwijs leuk huis dat ik in Februari heb bekeken... Kan het niet laten. En ik zou het kunnen betalen...
Maar ja, ik heb het toen niet gedaan omdat ik eerst wilde gaan kijken hoe het met de zou gaan...
Maar het blijft trekken: Deze dus.

Het halletje!
De granieten vloer in de gang!
Het traphekje!
De paneeldeuren!

Er moet alleen gruwelijk veel aan geverfd worden, maar goed, dat vind ik alleen maar leuk om te doen!
Mooi Be!

Alleen: waarom staat het nog te koop? Aan de prijs kan het niet liggen, die lijkt me zeer redelijk. Enig idee?

En als je het kan betalen: wat let je? Of heb je er twee inkomens voor nodig bedoel je? Dat is dan wel even een hele stap inderdaad. Maar ja, wie niet gokt, wie niet wint toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:01:22 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26662400
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi Be!

Alleen: waarom staat het nog te koop? Aan de prijs kan het niet liggen, die lijkt me zeer redelijk. Enig idee?

En als je het kan betalen: wat let je? Of heb je er twee inkomens voor nodig bedoel je? Dat is dan wel even een hele stap inderdaad. Maar ja, wie niet gokt, wie niet wint toch?
Ehm... enige 'minpunt' is dat er funderingsherstel plaats moet vinden, wat ong. 15.000 Euro gaat kosten, maar als het goed is gaat daar weer een heleboel subsidie vanaf.
En daarnaast moet er heel wat geverfd worden dus. Een van de openslaande deuren naar het balkon boven (achter) moet vervangen.

Maar hoe langer hoe meer ik erover denk...
Het is niet heel groot, maar groot zat om een flink aantal jaartjes door te kunnen brengen... En idd is de prijs niet slecht...
  maandag 2 mei 2005 @ 12:05:35 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26662564
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ehm... enige 'minpunt' is dat er funderingsherstel plaats moet vinden, wat ong. 15.000 Euro gaat kosten, maar als het goed is gaat daar weer een heleboel subsidie vanaf.
En daarnaast moet er heel wat geverfd worden dus. Een van de openslaande deuren naar het balkon boven (achter) moet vervangen.

Maar hoe langer hoe meer ik erover denk...
Het is niet heel groot, maar groot zat om een flink aantal jaartjes door te kunnen brengen... En idd is de prijs niet slecht...
Je kan altijd nog eens met een makelaar gaan kijken (no cure no pay).

Maar laat please wél een bouwkundig rapport maken!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:09:15 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26662688
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Je kan altijd nog eens met een makelaar gaan kijken (no cure no pay).

Maar laat please wél een bouwkundig rapport maken!
Ja, dat is wel een optie, maar wat mij betreft niet zo nodig meer... Ik weet toch wel dat ik het wil hebben.
Maar dan evt. wel bieden onder voorbehoud dat de kosten voortkomend uit een bouwtechnische keuring niet hoger zijn dan een bepaald bedrag. Dat hebben we toen ook bij dat hofje gedaan...
Zit je altijd veilig en je kan er dan evt. zelf altijd nog voor kiezen om het alsnog te doen...

En ergens heb ik er ook helemaal zin in. Het stopverf bij flink wat van de raampjes in de paneeldeuren is slecht, lekker prutsen met het eruit halen en opnieuw vullen en weer mooi maken! Kan ik me uren mee vermaken. Er zit een grote zolder op, met dakkapel, waar nu een soort van kamer is. Die zou ik eruitslopen (wandje is niet zo mooi) en dan gewoon een grote open ruimte, waar je dan ook in de winter verder kan rommelen.

Ik heb vriendje maar weer een 'ik wil 't' mailtje gestuurd.
Oh, en voor de hypotheek heb ik niet 2 inkomens nodig. Ik kan het in principe zelf doen... Dus dat is ook niet zo'n probleem... Vind het alleen wat raar om terwijl hij al 2 maanden bij me woont, zelf een huis te kopen... Hij heeft ook nog een flat enzo
pi_26662764
Voor de OP:

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 02-05-2005 12:13:43 (Oeps!) ]
  maandag 2 mei 2005 @ 12:14:06 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26662868
Oeps... ik deed 'edit' ipv 'quote'

Gaaf!
Kan je Tinkerbell er ook inknutselen?
pi_26662909
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oeps... ik deed 'edit' ipv 'quote'

Gaaf!
Kan je Tinkerbell er ook inknutselen?
uiteraard
pi_26663107
fixed
pi_26663183
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:21 schreef Kluupkluup het volgende:
fixed
Met pleisters, je hebt geen idee hoe passend dat is
  maandag 2 mei 2005 @ 12:24:48 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26663198
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een optie, maar wat mij betreft niet zo nodig meer... Ik weet toch wel dat ik het wil hebben.
Maar dan evt. wel bieden onder voorbehoud dat de kosten voortkomend uit een bouwtechnische keuring niet hoger zijn dan een bepaald bedrag. Dat hebben we toen ook bij dat hofje gedaan...
Zit je altijd veilig en je kan er dan evt. zelf altijd nog voor kiezen om het alsnog te doen...

En ergens heb ik er ook helemaal zin in. Het stopverf bij flink wat van de raampjes in de paneeldeuren is slecht, lekker prutsen met het eruit halen en opnieuw vullen en weer mooi maken! Kan ik me uren mee vermaken. Er zit een grote zolder op, met dakkapel, waar nu een soort van kamer is. Die zou ik eruitslopen (wandje is niet zo mooi) en dan gewoon een grote open ruimte, waar je dan ook in de winter verder kan rommelen.

Ik heb vriendje maar weer een 'ik wil 't' mailtje gestuurd.
Oh, en voor de hypotheek heb ik niet 2 inkomens nodig. Ik kan het in principe zelf doen... Dus dat is ook niet zo'n probleem... Vind het alleen wat raar om terwijl hij al 2 maanden bij me woont, zelf een huis te kopen... Hij heeft ook nog een flat enzo
Maakt toch niet uit of hij daar bij je inwoont, of in een ander huis?

En als het ongemakkelijk voelt, kan hij altijd nog mede-eigenaar worden op den duur.

Goed. Je gaat dus verhuizen, ik hoor het al
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:42:46 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26663769
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Maakt toch niet uit of hij daar bij je inwoont, of in een ander huis?

En als het ongemakkelijk voelt, kan hij altijd nog mede-eigenaar worden op den duur.
Ja, daarom dus ongeveer... Maar later mede-eigenaar kan ook.
Of toch gewoon lekker samen gaan kopen... Maar dan moet eerst de flat weg zijn...
quote:
Goed. Je gaat dus verhuizen, ik hoor het al

Minpuntje is dat vriendje sinds donderdag zijn werk kwijt is, dus eventjes beetje onzeker gewiebel.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 02-05-2005 12:50:26 ]
pi_26663985
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hout bij een jaren '30 huis
Je ziet ook vaak dat de daken van jaren 30 huizen doorlopen. Soms wel een meter verder dan de muur (soort afdak). De onderkant ervan is van hout. Maar in dit geval dus niet van toepassing.
voorbeeld:
  maandag 2 mei 2005 @ 13:03:28 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26664488
Ik plak deze even bovenaan vast. Kunnen we heb makkelijker vinden. En 2 sticky's moet nog net kunnen.
pi_26664572
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik plak deze even bovenaan vast. Kunnen we heb makkelijker vinden. En 2 sticky's moet nog net kunnen.
Ik lees juist vaak over sticky-topics heen
  maandag 2 mei 2005 @ 13:11:57 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26664713
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:49 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Je ziet ook vaak dat de daken van jaren 30 huizen doorlopen. Soms wel een meter verder dan de muur (soort afdak). De onderkant ervan is van hout. Maar in dit geval dus niet van toepassing.
voorbeeld:
[afbeelding]
O dat!
Ja dat heeft mijn huidige huis ook ja
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 13:14:01 #99
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26664763
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, daarom dus ongeveer... Maar later mede-eigenaar kan ook.
Of toch gewoon lekker samen gaan kopen... Maar dan moet eerst de flat weg zijn...
[..]

Minpuntje is dat vriendje sinds donderdag zijn werk kwijt is, dus eventjes beetje onzeker gewiebel.
Oeh, dat is minder ja Maar ik hoop dat het toch lukt met dat huis!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_26665095
pi_26665108
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Speciale KLU-smiley
  maandag 2 mei 2005 @ 13:35:24 #102
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_26665435
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:26 schreef Kluupkluup het volgende:
Speciale KLU-smiley
Die zijn er al:

en de
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 2 mei 2005 @ 13:38:38 #103
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_26665542
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:11 schreef Kluupkluup het volgende:
Voor de OP:
[afbeelding]
Is dat niet een slecht idee?

!! Lees deze mededeling !! (zie onderaan: "En omdat de slowchattopics voor iedereen zijn, zullen de avatarblokjes in de OP afgeschaft worden")

Er is dan het gevaar van kliekjesvorming.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 2 mei 2005 @ 14:07:09 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26666421
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die schuifdeuren!
En ik hoor net dat het voor ver over de twee ton is verkocht

Niet aan ons dus (gelukkig! Dat is écht te veel geld voor dat huis)

Nou, hier kunnen we mee leven. Stel dat de makelaar zegt: 'ja het hing om duizend euro'
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')