Hmmm.... iets met dat geel, hoewel ik dat zo gelig vind... Beetje licht-lime?quote:Op zondag 1 mei 2005 23:54 schreef MissHobje het volgende:
Thanks..inmiddels heb ik die tegels alweer een jaar of 8
![]()
Weet even niet wat ik kwa verf op keukenkastjes wil.. tips toevallig ?
Maar we willen dan eigenlijk natuurlijk wel zien hoe het dan wel geworden is!quote:Op maandag 2 mei 2005 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Halleluja, wat een werk![]()
Ik ben net klaar met míjn aardige-grote-opknapproject: het restaureren van een goedverborgen granito vloer in mijn hal.
Maar ik heb geen foto's van hoe het was, en de weg naar hoe het nu is![]()
* Bíjna serieus overweegt een paar mokerslagen, een emmer tapijtlijm en twee lagen tapijt op de vloer te laten neerkomen zodat er opnieuw begonnen kan worden *
![]()
En toen?quote:Op maandag 2 mei 2005 09:17 schreef _Arthur het volgende:
De badkamer.
Voor het slopen:
[afbeelding]
Na het slopen:
[afbeelding]
Hierna is ook nog de vloer er uitgehakt en nieuwe sleuven gezaagd en gaten geboord.
Het "en toen" moet nog komenquote:Op maandag 2 mei 2005 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En toen?![]()
Of hou je wel van vintage?![]()
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor opbouw ipv van inbouw electra dozen,alles weg gewerkt ziet toch veel mooier uit tenslotte..........no?quote:Op zondag 1 mei 2005 23:18 schreef mistermaniac het volgende:
Nou ja de TT zegt het al he? Show/Pimp hier met je aardig grote opknapproject bij jezelf thuis.
Mijn "kleine" projectje:
Een plafond leggen in de beging, plus de bijbehorende electra en co.
http://members.home.nl/mhemmelder/b1.JPG
http://members.home.nl/mhemmelder/b2.JPG
http://members.home.nl/mhemmelder/b3.JPG
Het werk van de loodgieter (+ het resultaat van wat de diamantboor kan doen).quote:Op maandag 2 mei 2005 10:17 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Het "en toen" moet nog komenVandaag is de loodgieter bezig met het leiding werk, over een week of 3 zal het "tegelbaar" zijn. Over een week of 4-5 zal het hopelijk 'af' zijn.
Morpheus!!!! wat gaaaaaaaaaaf!!!!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:52 schreef Tinkerbell het volgende:
Morpheus, lieve hemel!
Hier moeten we de na-foto's ooit van zien. Ik ben benieuwd. Succes![]()
Chill!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
we zijn bezig een oude boerenschuur om te bouwen tot fotostudio
ruimte 12,5 x 5,10
knip
ja de dakbedekking is compleet riet in het verlengde van de boerderij dus wij hebben riet op ons dakje , wij zitten beneden en boven gaat iemand zitten die onderzoek gaat doen naar hoofdpijn (als wij hem die al niet gaan bezorgenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:04 schreef basset het volgende:
[..]
Chill!
![]()
Wou dat ik zoiets had om een huisje van te maken
Zie ik nou nog riet aan de binnenzijde van het dak?
Lekker geisoleerd ider geval
als ik jou was zou ik voor een echte houten vloer gaan, laminaat past niet bij zo'n gebouwquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
de todo is nog :
* laminaat erin en dan inrichten.
haha we zijn maar amateurs hoor , en houten vloer is tikkie duur voor het aantal uur wat we het gebruiken. Lage Kosten Maximum Rendement. Houd er rekening mee dat het een pikkedonkere ruimte wordt waarbij er alleen kunstmatig licht komt. Dit ivm schaduwwerking. Er komt op 3,10 hoogte nog een plavond (voor bovenbuur de vloer). het lijkt nu heel ruimte lijkt. de ruimte is 61,2 m2 , dat is 80 % van de ruimte die ter beschikking komt. De muren zullen 18% grijs worden omdat de muren niet mogen reflecteren, maar je kan er wel weer kleur in brengen door dingen op te hangen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:43 schreef Gurb het volgende:
[..]
als ik jou was zou ik voor een echte houten vloer gaan, laminaat past niet bij zo'n gebouw
nee geen groeven er komen papier rollen op te liggen en wat gebeurd er als iemand met naaldhakken erop staat en in zo'n groef gaat staanquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Morpheus! Wat een gebouw zeg!
Laminaat kan overigens wel hoor. Als je niet het standaard beuken van de gamma neemt, en dan met een v-groef erin...
Wauw Boekel, wat een project! Ik geloof dat ik moedeloos zou worden van een jaar lang verbouwen, maar ik denk dat je wel énorm trots bent als je het huis eenmaal kan betrekken. Het is dan ook wel echt je 'kindje' geworden, zoals dat zo lelijk heet.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:14 schreef Boekel het volgende:
veel foto's...
Ik heb in april 2001 een huisje in Alkmaar gekocht, en precies een jaar later ben ik er gaan wonen. Inmiddels is het meestte werk gedaan, dingen die nog af moeten:
-dakterras (rvs frame is inmiddels klaar, klein stukje vloer en de bankjes / plantenbakken moeten nog af.
-"loopbrug" boven de woonkamer naar de 'studiehoek' vervangen door iets moois.
-badkamermeubel maken.
-hal+trap beneden opknappen (doe ik als laatste)
-schilderen!!! (heb ik nooit zin in maar is eigenlijk maar een paar avonden werk...)
Ik woonde gelukkig nog thuis voordat ik hier ging wonen, dus ik zou d'r bij wijze van spreken ook twee jaar over gedaan kunnen hebben. Het was destijds trouwens het goedkoopste huis in heel Alkmaar (uiteindelijk voor 185 k guldens gekocht) en stond al lange tijd te koop.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wauw Boekel, wat een project! Ik geloof dat ik moedeloos zou worden van een jaar lang verbouwen, maar ik denk dat je wel énorm trots bent als je het huis eenmaal kan betrekken. Het is dan ook wel echt je 'kindje' geworden, zoals dat zo lelijk heet.
Veel lof![]()
die duurt nog even , 11 juni wordt er nog een feest in die ruimte gehouden , daarna worden de muren dicht gemetselt en alle kieren dicht gemaakt en daarna kan er gestuct worden, dus heb nog even geduld.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Die schuur! Wat een ruimte, wat een project!![]()
Ben zeer benieuwd naar de volgende foto's!![]()
U vraagt, wij draaien:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:53 schreef Koningin het volgende:
Ben wel benieuwd nu naar de badkamer van Arthur
Wandtegels zijn "Metrop" mat wit 60x33cm. Vloertegels zijn Ilva Nero naturale 50x50cm.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
_Arthur , wat zijn het voor tegel ?
Wow, die douchekop is ook erg gaafquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:15 schreef _Arthur het volgende:
En zo ziet het er op dit moment uit:
[afbeelding]
Badkamer todo:
- glazenwand plaatsen voor afscheiding douche <-> rest van de badkamer
- zoeken naar een mooie natuurstenen wastafel
- verdere aankleding
Badkamer staat even op een laag pitje aangezien hij op dit moment functioneel bruikbaar is (lees, je kan douchen). Andere dingen gaan even voor.
Ja, dat zeker. Heb je er ook een losse handdouche bij?quote:
Gaaf die 4 extra sproeiers!quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:15 schreef _Arthur het volgende:
En zo ziet het er op dit moment uit:
[afbeelding]
Badkamer todo:
- glazenwand plaatsen voor afscheiding douche <-> rest van de badkamer
- zoeken naar een mooie natuurstenen wastafel
- verdere aankleding
Badkamer staat even op een laag pitje aangezien hij op dit moment functioneel bruikbaar is (lees, je kan douchen). Andere dingen gaan even voor.
Neen. Dat zijn ondingenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Heb je er ook een losse handdouche bij?
Ja, maar vind het persoonlijk wel lekker om ook van een andere kant water te krijgen dan alleen van boven.quote:
Daarom zitten er ook nog 4 sproeiers aan de zijkantenquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar vind het persoonlijk wel lekker om ook van een andere kant water te krijgen dan alleen van boven.
Rietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:11 schreef Brighteyes het volgende:
OMG wat een pestbende zeg!
Riet en gipsquote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:31 schreef Pek het volgende:
[..]
Riet![]()
Het is een woning van rond 1900, toen stopten ze nog riet tussen de muren als isolatie en ondergrond voor en gipslaag...zwarte prut en heel veel stof *uche* komt er vrijToen ik deze foto maakte dacht ik dat de lens vervuild was, maar dat was niet zo...hij fotografeerde gewoon de rondvliegende stofdeeltjes!
![]()
[afbeelding]
Maar liever riet dan asbest, zalk maar zegge![]()
Hallo zeg, wat is daar doorheen gegaan ?? Een tornado of zo ??quote:Op zondag 3 juli 2005 19:05 schreef IlseV het volgende:
Hoi,
Eerst moet ik zeggen dat dit een leuk topic is.
Wij zijn ook met iets bezig, maar helaas is het een beetje uit de kluiten gewassen...
We dachten eerst gewoon onze woonkamer iets te vergroten, maar dit is het geworden.
[afbeelding]
De kwaliteitvan de foto is niet echt schitterend, maar denk wel dat je kan inschatten dat het een groot project was.
[afbeelding]
Maar dit is enkel de buitenkant. Binnen zijn we nog aan het klussen of ons leven er van afhangt...
Ilse
Heb je dat allemaal zelf opgeknapt? Dan is dat denk ik wel het grootste opknapproject tot nu toequote:Op zondag 3 juli 2005 19:05 schreef IlseV het volgende:
Hoi,
Wij zijn ook met iets bezig, maar helaas is het een beetje uit de kluiten gewassen...
We dachten eerst gewoon onze woonkamer iets te vergroten, maar dit is het geworden.
[afbeelding]
De kwaliteitvan de foto is niet echt schitterend, maar denk wel dat je kan inschatten dat het een groot project was.
[afbeelding]
Maar dit is enkel de buitenkant. Binnen zijn we nog aan het klussen of ons leven er van afhangt...
Ilse
Nee....quote:
Mooiquote:Op maandag 11 juli 2005 19:57 schreef Oblivion het volgende:
Aardig is het zeker, alleen niet groot....![]()
Maar ben best wel trots!![]()
Oude deur:
[afbeelding]
Nieuw geverfde deur en afdakje.... Wat scheef zit (de pannendinkies dan...), maar dat kan me helemaal niks schelen!
Zit vast als een huis!![]()
[afbeelding]
Holy shit!!!quote:Op zondag 3 juli 2005 19:05 schreef IlseV het volgende:
Hoi,
[afbeelding]
[afbeelding]
Ilse
quote:
quote:
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:36 schreef Bluezz het volgende:
StWeepjes zijn
Mèn wat een topklusweiv ben je toch
quote:Op maandag 11 juli 2005 22:19 schreef ook_gek het volgende:
Oblivion heeeeeeeeeel goed zeg. Dit verdiend even aandacht.
Ja, je wilt niet weten wat voor takkenwerk is het zo te krijgen...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:45 schreef Gurb het volgende:
heel mooi idd, de kerstverlichting blijft trouwens het hele jaar hangen?
Bluezz, echt heel mooi afgewerkt, leuke kleuren ook!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Eerste deel van het zandbakprojectje is klaar...
Hij is geverft
Daarna komt er tzt nog een bistrosetje op te staan, met plantjes etc.
Alsof je een podiumpje hebt in je tuin
Voor :
[afbeelding]
Tijdens :
[afbeelding]
Klaar :
[afbeelding]
Neeeeeee ik mot geenquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:13 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bluezz, echt heel mooi afgewerkt, leuke kleuren ook!
Maar wat ís het??Je hebt het over een zandbak, maar waarom komt er dan een bistrosetje op?
Aaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... het is stiekem een uitklapbare konijnenren he?????![]()
![]()