abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26651606
Om 20.15 werd de eerste kitten geboren Nu ligt er er rustig bij, maar kan het zijn dat ze maar 1 kitten krijgt ipv meerdere zoals overal wordt beschreven? Ze is pas 1 jaar en 1 maand en het is haar eerste bevalling.

Groetjes
pi_26651691
ja dat kan hoor, al komt het niet vaak voor. Ze is helemaal rustig nu, heeft het kitten gewassen en ligt er verder ontspannen bij? Je kunt proberen zachtjes op de buik te voelen of je nog 'leven' voelt of nog een bult of zoiets. Er kan wat tijd tussen de geboorte van de kittens zitten maar het kan ook zo zijn dat er maar 1 kitten is.
Hoe gaat het verder nu met moeder + kitten?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26651749
Maak je een foto
pi_26651757
Dat kan! Onlangs is dat bij iemand anders ook gebeurd. *zal topic even zoeken*

Verder in de gaten houden dat de poes het navelstrengetje doorbijt. Doet ze dit niet (Mijn poes deed het niet dus), kan je het voorzichtig scheuren. Gaat vanzelf, dus niet trekken of zo he!

Opletten dat ze de kittens schoonlikt (zo niet, even met een washandje met lauw water het snoetje voorzichtig schoonvegen).
  zondag 1 mei 2005 @ 22:41:34 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26651792

Foto's!
Bel trouwens anders morgenochtend vroeg even de DA!
pi_26651838
In dit topic bleef het ook bij 1 kitten.

Bij de bevalling van mijn poes zat er overigens iets van 7 uur tussen de eerste 2 kittens en de 3e.
pi_26651847
Ze wast zichzelf nog met vlagen, dus ik denk wel dat er nog eentje komt, maar ze ligt er ontspannen bij (als ze zich niet aan het wassen is)

kitten is al gewassen en heeft al gedronken.
pi_26651875
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:40 schreef Tinkerbell het volgende:

Verder in de gaten houden dat de poes het navelstrengetje doorbijt. Doet ze dit niet (Mijn poes deed het niet dus), kan je het voorzichtig scheuren. Gaat vanzelf, dus niet trekken of zo he!
misschien overbodig maar: wel even goed handen desinfecteren want als er troep onder je nagels zit...

en hierop aansluitend: is de placenta ook achter het kitten aan naar buiten gekomen?
It's all up to you
pi_26651951
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:45 schreef TearSong het volgende:
...

en hierop aansluitend: is de placenta ook achter het kitten aan naar buiten gekomen?
Oh ja, ook wel belangrijk. Per kitten komt er een placenta trouwens. Niet schrikken als ze het opeet, dat mag. Mijn DA zei destijds wel dat ze er niet teveel op mocht. Maar ze at ze helemaal niet op uiteindelijk.
pi_26651973
Ow juist, de DA, dierenarts dus Ja, is mss wel verstandig

Morgen als het weer licht is zal ik foto;s maken. Ik wil nu geen flits gebruiken, anders schrikt de moederpoes misschien...

Zow, dus het kan best nog een paar uur duren voor er eventueel een volgende komt? Als er na 24 uur geen kitten meer is gekomen is het uitgesloten dat er nog een komt??

De placenta is er al uit gekomen en opgegeten. Het navelstrengetje is overigens ook doorgebeten (meteen toen de kitten werd geboren)
pi_26652069
Gefeliciteerd.

Wat voor kleur heeft de kleine?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_26652153
Ze doet het helemaal volgens het boekje !

Ik kan alleen mijn eigen ervaring zeggen en dat was dat er toen meer dan 6 uur tussen zat. Ik dacht niet eens dat er een derde zou komen en ineens begon ze weer opnieuw .
pi_26652204
Dank je, dank je

De kleine is oranje
De mamma heeft verschillende kleuren
pi_26652217
Nou, dat er een paar uur tussen de geboorte van de kittens zit is eerder een uitzondering hoor. Eigenlijk zit er meestal tussen de 5 en 30 minuten tussen de geboorte van de kittens. Meer kan natuurlijk wel, maar als je echt het gevoel hebt dat er nog een kitten in haar buik zit kun je het beste even contact opnemen met de DA, die dient dan waarschijnlijk een wee-opwekker toe. Het is nl. niet echt goed om zoveel tijd tussen de geboorte van kittens te hebben.
Echt 100% zekerheid kunnen wij je iig. niet geven over of er nog een kitten komt of niet, nu of binnen 24 uur. In het ergste geval kan er nog een kitten zitten en komen de weeen niet meer op gang, waardoor het kitten het niet overleeft. En als jij dan denkt dat er niets meer inzit, kan dat dus weer problemen geven voor de moederpoes. Als je twijfelt moet je morgenochtend even de DA bellen, misschien kan hij/zij wel even langskomen om te voelen of je tips geven.

Ik weet overigens niet hoe warm het bij jullie in huis is nu, maar zorg dat de temp. van de kamer waar de poes ligt ongeveer 22 graden is. Kleine kittens kunnen zichzelf nog niet op temperatuur houden.
It's all up to you
pi_26652249
Een lapjes-mama, mooi! Enig idee wie de papa is?
It's all up to you
pi_26652252
ja, ze doet het idd volgens het boekje. ze is echt heel zorgzaam en schoon

ik hoop dat er nog meerdere komen
pi_26652279
De pappa is donkergrijs. Deze heeft een week hier in de buurt rondgelopen en is toen weer verdwenen

Wij meenden overigens gisterenavond meerdere "bolletjes" te voelen in haar buik...Als er morgenvroeg nog steeds maar 1 kitten is, zal ik de DA ff bellen. Iemand enig idee wat de tariefsprijs hiervoor is? (toch wel handig ivm contant geld)

[edit] Trouwens, het waterbakje voor de mama, moet dat ín de doos? Want ik weet niet of de kitten hier hier in kan verdrinken ofzo?

[ Bericht 23% gewijzigd door Hanneke1983 op 01-05-2005 23:06:12 ]
pi_26652436
ah, dan kan ik je wel vertellen dat je oranje kitten een mannetje is (oranje of rode poezen komen alleen voor als zowel de vader als de moeder rood in zich hebben. Als jouw poes dus gedekt was door een rode kater had het gekund, nu niet)

geen idee wat je DA vraagt. Een huisbezoekje is wel handig aangezien een net bevallen poes + kitten meeslepen naar de DA niet aan te raden is (ook in verband met stress voor de moederpoes..) maar ik weet niet of hij/zij dat doet en of er extra voor gerekend wordt. Tarieven verschillen nog erg per dierenarts. Als je langsgaat betaal je waarschijnlijk voor het consult en eventueel extra als er inderdaad een wee-opwekker gegeven wordt als de dierenarts ook nog kittens voelt in de buik.
It's all up to you
pi_26652510
Heb even wat gezocht: op internet vind ik prijzen tussen de 30 en 40 euro voor een huisbezoek van de dierenarts.
It's all up to you
pi_26658708
Hoe gaat het nu? Zijn er al meer geboren?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_26661451
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:34 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ze is pas 1 jaar en 1 maand en het is haar eerste bevalling.
Toch ook de laatste mag ik hopen?
pi_26661577
Ik vind het heel schattig, en ik hoop ook dat je haar hierna laat steriliseren
Oh en foto's ben ik ook heel benieuwd naar
pi_26661823
Hartelijk gefeliciteerd !!
Een van mijn poezen heeft ook een nestje gehad met wel 4 kittens. Zij was ook nog maar een jaar oud en niet zo'n grote poes. Binnen twee uur waren ze alle vier geboren en zelfs op volgorde van donker naar licht. Van helemaal cypers naar cypers met wit. Ter aanvulling waren het 3 poesjes en een katertje. We hebben er zelf ook een gehouden..
Wat ontzettend lief zijn kittens toch he
pi_26661920
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:59 schreef Hanneke1983 het volgende:

[edit] Trouwens, het waterbakje voor de mama, moet dat ín de doos? Want ik weet niet of de kitten hier hier in kan verdrinken ofzo?
Ik zou geen waterbakje in de doos zetten...mamapoes kan uit de doos komen als ze dorst heeft en de kitten loopt geen gevaar te verdrinken..(zal niet zo snel gebeuren maar toch..)
pi_26662121
Kittens, liefff Hoop dat er nog meer komen, dan kunnen ze met elkaar spelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')