Ja, verplaats jij het even dan?quote:Op zondag 1 mei 2005 22:18 schreef tonks het volgende:
Ja dit kan ook wel in het klus forum he
Mallen zijn gewoon van rubber net als bij het maken van gipsen figuurtjes alleen zijn dit steentjes en dakpan vormpjes.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Uit nieuwsgierigheid: heb je foto's van dat 'brix' en de mallen en zo?
Is ook leukquote:Nooit van gehoord.
Klinkt leuk, een huis nabouwen
Daarvoor zou je (denk ik) naar een bloemenwinkel moeten gaan die behalve droogboeketten en stukken ook kunst*groen* heeft.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:43 schreef Kluupkluup het volgende:.. Wat zou ik dat graag voor m'n pa maken. Het huis waar hij in is opgegroeid moest wijken voor de A50.. Alleen het was een rieten dak (boerderij). Iemand alvast tips voor 'riet'.. wat overeenkomt met de schaal van het huis?
ik heb zo'n jongen bij me in de klas zitten die er gek van is en in zo'n winkel werktquote:Op maandag 2 mei 2005 02:23 schreef Loedertje het volgende:
modelspoorfreaks
Als je het niet wilt vastlijmen dan kun je i.p.v échte voegjes strookjes gebruiken (is dus meer voor het aanzicht dan dat het écht een functie heeft)quote:Op maandag 2 mei 2005 11:20 schreef anneja het volgende:
Verrek, ik heb net op de vrijmarkt een doos vol met van die steentjes gekocht! Weet ik meteen hoe het heetEr zitten ook strookjes karton bij, waar gebruik je die voor? En een soort plastic profieltjes, ook geen idee waar die voor zijn.
Te zacht, te nep, teveel bobbeltjes, te kwetsbaar.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:13 schreef Pikkebaas het volgende:
Misschien gewoon gips ?? Baaltje goudband en klaar ben je !!
Te koop bij * de betere speelgoedwinkels vanaf ¤19,95 voor een hele set.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:20 schreef Dark_Killah het volgende:
Hej da's wel keigaaf zeg. Is dat duur?
Maar die steentjes zijn echt reteklein he, iets van 1 bij een halve bij een kwart cm ofzo.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:49 schreef Conflict het volgende:
Ik zal het eens proberen in een ijsblokjesmal![]()
ja ok maar ik heb niet zo'n mal.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:51 schreef anneja het volgende:
[..]
Maar die steentjes zijn echt reteklein he, iets van 1 bij een halve bij een kwart cm ofzo.
Ziet er onwijs goed uit Conflict máár die siliconenmallen zijn los best nog prijzig en ik vrees dat die kapot gaan als je er dit soort vulmiddel instopt. (zelf maken van mallen is een tijdrovende bezigheid volgens mijquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:13 schreef Conflict het volgende:
Zo, ik heb 12 ijsblokjes van roodband gemaakt, morgen zijn ze droog denk ik
Van dat fras wat je ook in de duinen vind van de grote pollen met veel van de sprieten drogen en klaar ben je.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:43 schreef Kluupkluup het volgende:.. Wat zou ik dat graag voor m'n pa maken. Het huis waar hij in is opgegroeid moest wijken voor de A50.. Alleen het was een rieten dak (boerderij). Iemand alvast tips voor 'riet'.. wat overeenkomt met de schaal van het huis?
siliconen kan heeft veel hebben. Roodband is niks anders dan gips en kalk en wat lijm. als bescherming kan je je mallen met siliconenspray inspuiten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ziet er onwijs goed uit Conflict máár die siliconenmallen zijn los best nog prijzig en ik vrees dat die kapot gaan als je er dit soort vulmiddel instopt. (zelf maken van mallen is een tijdrovende bezigheid volgens mijZie ook hier )
Helmgras dusquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Van dat fras wat je ook in de duinen vind van de grote pollen met veel van de sprieten drogen en klaar ben je.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
siliconen kan heeft veel hebben. Roodband is niks anders dan gips en kalk en wat lijm. als bescherming kan je je mallen met siliconenspray inspuiten.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Helmgras dus
[afbeelding]
Is idd heel mooi dun voor een rieten dakje op schaal
Kewl! balen dat ik die mallen niet heb, alleen die bak met steentjesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:54 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]
Zo dan, keihard! Net beton en in twee uur droog![]()
Maar..maar...ALLES waar je mee kan bouwen is toch leuk?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:48 schreef lady-wrb het volgende:
is dat echt zo leuk dat brix? ik zag het staan bij de pipoos. maar t is wel reteduur zeg.!
Gewoon stro of hooi misschien? of zeg ik nou iets heel domsquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:04 schreef anneja het volgende:
[..]
Kewl! balen dat ik die mallen niet heb, alleen die bak met steentjes
Voor dakbedekking kan je trouwens ook rood zwenkgras gebruiken, of schaduwgras. Van die dunne sprieterige pollen in het bos. Lijkt me beter dan onze zeewering te slopen
ben ik niet met je eens. ik vind bijvoorbeeld helemaal niets aan de nieuwe lego. (de oude wel trouwens)quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:50 schreef anneja het volgende:
[..]
Maar..maar...ALLES waar je mee kan bouwen is toch leuk?
Misschien zo'n bamboerolgordijntje van bv. Xenos?quote:Op maandag 2 mei 2005 00:43 schreef Kluupkluup het volgende:.. Wat zou ik dat graag voor m'n pa maken. Het huis waar hij in is opgegroeid moest wijken voor de A50.. Alleen het was een rieten dak (boerderij). Iemand alvast tips voor 'riet'.. wat overeenkomt met de schaal van het huis?
Nieuwe lego is suf (kant en klare rommel waar je hier en daar nog een steentje op kan drukkenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. ik vind bijvoorbeeld helemaal niets aan de nieuwe lego. (de oude wel trouwens)
maar wat heeft dit nu te maken met die bouwsteentjes?quote:Op maandag 9 mei 2005 00:14 schreef joshus_cat het volgende:
Even nuilen: volgens mij zijn d'r verschillende soorten/merken roodband. De roodband die ik hier bij de fixit koop (50 m van m'n huis, dus errug handig voor grote zware spullen) is meer gipsachtig; lijkt wat meer op fix&finish. Is ook nog best lang plastisch; na een paar dagen kun je d'r nog steeds kleine stukjes vanafschaven.
De roodband die ik bij de gamma koop is daarentegen na 3 uur keihard (maar ziet er nog wel 'nat' uit), en is dan net beton. Je kunt ook wel vergeten om d'r nog iets mee te doen als het eenmaal hard is; je kunt er alleen (met heel veel moeite) stukjes vanafschuren.
Iemand een verklaring?
Nou, volgens mij is de gamma-roodband prima te gebruiken voor die bouwsteentjes, maar 'professionele' roodband niet, omdat dat te gipsig is.quote:Op maandag 9 mei 2005 08:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar wat heeft dit nu te maken met die bouwsteentjes?
Hoe kom je hierbij man?quote:Op maandag 9 mei 2005 08:32 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is de gamma-roodband prima te gebruiken voor die bouwsteentjes, maar 'professionele' roodband niet, omdat dat te gipsig is.
Dus met de vraag *heeft u roodband voor mij* red ik het verder wel in de Gamma ?quote:Op maandag 9 mei 2005 09:15 schreef Conflict het volgende:
Roodband is roodband.
Die steentjes hier zijn super klein en waren na twee uur hard genoeg om uit de mal te halen.
Acht euro per vijfentwintig kilo ongeveer. Ze verkopen ook zakken van 10 kilo.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus met de vraag *heeft u roodband voor mij* red ik het verder wel in de Gamma ?
Ga het iig voor dit weekend in huis halen
(Wat kost dat spul eigenlijk? En is de verhouding ook twee op één?)
kan niet missen, dr staat heel groot rotband op die zakkenquote:Op maandag 9 mei 2005 12:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus met de vraag *heeft u roodband voor mij* red ik het verder wel in de Gamma ?
Ga het iig voor dit weekend in huis halen
(Wat kost dat spul eigenlijk? En is de verhouding ook twee op één?)
25kiloquote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Acht euro per vijfentwintig kilo ongeveer. Ze verkopen ook zakken van 10 kilo.
Oké, zak roodband van Knaufffff gekocht.quote:Op maandag 9 mei 2005 09:15 schreef Conflict het volgende:
Ik heb deze roodband bij een groothandel gekocht (RaabKarcher). Verder is het compleet gelul. Roodband is roodband.
Die steentjes hier zijn super klein en waren na twee uur hard genoeg om uit de mal te halen.
Roodband is roodbandquote:Op vrijdag 13 mei 2005 02:11 schreef Loedertje het volgende:
Verder lijkt het wel of de kleine klodders naast de mallen ook *zacht* blijven in de zin van, gemakkelijk te verpulveren tussen je vingertoppen..
Heb je teveel water gebruikt denk ik. Heb je een pap gemaakt die als je de menger uit laat draaien enigsinds blijft staan, of was het erg waterig? De eerste is goed, de 2e niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 02:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Oké, zak roodband van Knaufffff gekocht.
Troep aangemaakt (reeds 6 uur geleden..) en de superkleine steentjes zijn nog steeds niet droog..
Wat nu? (en wat doe ik in vredesnaam fout ?)
Verder lijkt het wel of de kleine klodders naast de mallen ook *zacht* blijven in de zin van, gemakkelijk te verpulveren tussen je vingertoppen..
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:19 schreef basset het volgende:
Heb je een pap gemaakt die als je de menger uit laat draaien
Zit er veel verschil qua structuur (grover?) tussen al die soorten ?quote:
1 gips 2 water?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Leg eens uit?
* de menger?* ...
Ik maak namelijk kleine hoeveelheden dus gebruik geen mixer o.i.d....
(verhouding is 1 op 2 toch?)
gewoon met een plamuurmes of spaantje goed aandrukken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef Loedertje het volgende:
Doordat het minder vloeibaar was liepen de hoekjes onderin waarschijnlijk niet *vol*.
Resultaat is dus dat ze aan de bovenkant nu best oké zijn (nog wel zacht btw..) máár de hoekjes waren bij de meeste steentjes nog leeg...
* Loedertje baalt maar gaat stug door
Als je de roodband in je malletjes gegoten hebt moet je er nog even lichtjes mee schudden (eigenlijk trillen) dan vloeit dat spul nog wel wat uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef Loedertje het volgende:
Doordat het minder vloeibaar was liepen de hoekjes onderin waarschijnlijk niet *vol*.
Resultaat is dus dat ze aan de bovenkant nu best oké zijn (nog wel zacht btw..) máár de hoekjes waren bij de meeste steentjes nog leeg...
* Loedertje baalt maar gaat stug door
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:38 schreef Conflict het volgende:
niet gelukt?
Van zachtjes trillen tot enorme klappen op de tafel...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je de roodband in je malletjes gegoten hebt moet je er nog even lichtjes mee schudden (eigenlijk trillen) dan vloeit dat spul nog wel wat uit.
De eerste keer idd vrij dik (brooddeeg) 2e keer iets dunner (dikke yoghurt die over de datum iszonder klonten..)quote:Mischien dat je het deze keer net iets te dik hebt gelaten dat zou ook nog kunnen.
ThnXquote:[quote]
Veel succes er nog verder mee.
Bij welke speelgoedwinkel verkopen ze die mallen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Van zachtjes trillen tot enorme klappen op de tafel...
Helpt niets ..'
[..]
De eerste keer idd vrij dik (brooddeeg) 2e keer iets dunner (dikke yoghurt die over de datum iszonder klonten..)
[..]
ThnX
www.hirstarts.comquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:31 schreef Conflict het volgende:
[..]
Bij welke speelgoedwinkel verkopen ze die mallen?
vaagquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:38 schreef jantine het volgende:
[..]
www.hirstarts.com
en we hebben inmiddels een zak van 25 kg dental plaster besteld(a 35 euro)
greetz loedercore
Neen mooiquote:
Nogal.quote:
Van de bouwwerken?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:53 schreef Gurb het volgende:
foto's?
Nou, we eten tegenwoordig in de keuken bij het aanrecht, de rest van het huis staat vol met kastelenquote:
tjes?quote:Fotoootjes?
http://www.robbelien.nl/s(...)-brix-architectenset Bedoel je die ?quote:Op maandag 1 december 2008 16:28 schreef Weopj het volgende:
Sorry voor de enorme kick, maar ik ben op zoek naar Brix.
Maar ik wil dus graag de architecten set kopen. Het gaat mij namelijk vooral om de verschillende mallen. Heeft iemand enig idee in welke winkel ik die kan kopen?
wow die is een stuk goedkoper zegquote:Op maandag 1 december 2008 18:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
http://www.robbelien.nl/s(...)-brix-architectenset Bedoel je die ?
Je hebt er volgens mij vrij weinig aan als je ziet wat er *allemaal* in die doos zit.quote:
dat klopt, ik heb een paar jaar geleden een soortgelijke set gekocht maar dan voor een garage oid.quote:Op maandag 1 december 2008 22:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt er volgens mij vrij weinig aan als je ziet wat er *allemaal* in die doos zit.
Die *mallen* zijn van een soort schuimrubberige zooi, een paar keer gebruiken en vervolgens rijp voor de kliko.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |