abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 20:45:09 #51
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27287451
mooi

ook hoe je die big ass Rotora remklauw ziet zitten zo bij de auto op afstand
pi_27287700
jaja, maar meer gekocht voor de functionaliteit
  maandag 23 mei 2005 @ 20:54:22 #53
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_27287799
ja dat snap ik
maar dan kan het er wel zeer indrukwekkend uitzien
pi_27290648
Leuke S13. Ben wel benieuwd wat het gaat worden...
pi_27293492
FAST! maar dan ook echt heel erg snel
pi_27491231
supervette bak! ik zal dit topic blijven volgen
pi_28668262
vandaag f foto's genomen van de JCP Alu Poulie set

Erg nice, en super licht



pi_28676780
Heeft dat veel invloed aluminium poulies ipv de standaard poulies?
pi_28677470
Minder krukas belasting en het ziet er mooier uit. Verder niet echt veel invloed geloof ik.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_28677500
idd, minder gewicht om rond te moeten draaien, is altijd een voordeel
  zondag 10 juli 2005 @ 18:24:00 #61
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28686586
In principe reageert ie hierdoor toch vlotter op het gas? Zeg maar hetzelfde idee als het afdraaien van het vliegwiel toch?

Kwam gisteren trouwens in Enschede nog een rode, volledig originele S13 tegen... ik begin het idee te krijgen dat dat redelijk uniek is .
Life is too short don't stress every day
pi_28687376
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:24 schreef Kolkie het volgende:
In principe reageert ie hierdoor toch vlotter op het gas? Zeg maar hetzelfde idee als het afdraaien van het vliegwiel toch?

Kwam gisteren trouwens in Enschede nog een rode, volledig originele S13 tegen... ik begin het idee te krijgen dat dat redelijk uniek is .
Ja als het goed is iets vlotter op het gas. Ik denk wel dat het niet erg merkbaar is met alleen die poulies.
Een orginele sx is niet zo erg bijzonder, maar eentje die rijdt wel.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_29508591
Vandaag weer nieuwe speeltjes uit Japan binnen

Tein HR Coils


Tomei Cams


Als Doki weer terug is in de SupraShop, dan gaat de hele opbouw beginnen ( das over een weekje ongv )
pi_29515743
Wat die poelies betreft, alle beetjes helpen. Elke gram besparing op het gewicht komt uiteindelijk de acceleratie ten goede.
Maar om ze echt tot hun recht te laten komen. Alle audio, video en dergelijke-zoals passagierszetels-uit de wagen. Een simpele subwoofer doet het effect van de poelies volledig en overdadig te niet.
Simpel gebracht, als je zo ver gaat qua motortuning, dan ben je of wel een volbloed racemachine aan het bouwen, of een pimp my ride met zoveel mogelijk gespendeerd geld.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 08:55:25 #65
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29515791
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:50 schreef Blackheart het volgende:
Wat die poelies betreft, alle beetjes helpen. Elke gram besparing op het gewicht komt uiteindelijk de acceleratie ten goede.
Maar om ze echt tot hun recht te laten komen. Alle audio, video en dergelijke-zoals passagierszetels-uit de wagen. Een simpele subwoofer doet het effect van de poelies volledig en overdadig te niet.
Simpel gebracht, als je zo ver gaat qua motortuning, dan ben je of wel een volbloed racemachine aan het bouwen, of een pimp my ride met zoveel mogelijk gespendeerd geld.
Ik volg je maar gedeeltelijk.
Kijk gewichtsbesparing scheelt, dat ben ik met je eens.

Maar om nou een voorwerp welke een vaste plaats in de auto heeft te vergelijken met voorwerpen/massa welke constant en direct door de motor worden aangedreven vind ik wat ver gaan.

Volgens mij heeft een besparing op elk bewegend deel per rpm een groter voordeel dan een eenmalige verwijdering van een voorwerp dat niet wordt aangedreven.
pi_29515989
Tja Tjabbo, misschien dat mijn rare hobby er iets mee te maken heeft. maar volgens mij zijne r maar 2 soorten High End wagens. maximum comfort of maximum presaties.

Een volledig "geICE'de" wagen heeft geen zaken te doen op een dragstrip, net zomin een top fuel dragster iets te zoeken heeft op een ICE competition.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:15:55 #67
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29516013
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:13 schreef Blackheart het volgende:
Tja Tjabbo, misschien dat mijn rare hobby er iets mee te maken heeft. maar volgens mij zijne r maar 2 soorten High End wagens. maximum comfort of maximum presaties.
Een volledig "geICE'de" wagen heeft geen zaken te doen op een dragstrip, net zomin een top fuel dragster iets te zoeken heeft op een ICE competition.
[/quote]

Dat ben ik wel met je eens, maar er is ook nog zoiets als een snelle straatauto. Een auto waarbij het een genot is om erin te rijden (veel pk & koppel) terwijl je ook nog een zekere mate van comfort hebt. (Niet dat dat met deze auto per sé de bedoeling is. Dat kan NoIdea je beter vertellen )
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:29:05 #68
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_29516167
tvp
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_29517815
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2005 11:21:01 ]
pi_29517895
quote:
Dat ben ik wel met je eens, maar er is ook nog zoiets als een snelle straatauto. Een auto waarbij het een genot is om erin te rijden (veel pk & koppel) terwijl je ook nog een zekere mate van comfort hebt. (Niet dat dat met deze auto per sé de bedoeling is. Dat kan NoIdea je beter vertellen )
Nee comfort ken ik niet......

[ Bericht 26% gewijzigd door noidea op 09-08-2005 17:57:23 ]
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_29521016
Comfort is voor mietjes
Age of fruity enlightenment!
pi_29523385
Dat zeg ik ook Tjabbo. Laad een smart vol met goeie carteinment en comfortgoodies en doe niks aan de vering of de motor, en je hebt een bejaarde slak. Ook niet comfortabel.

Maar als je zo'n bult geld uitgeeft aan een prestatieverbeterende optie, en die dan onmiddelijk teniet doet door een extra versterker, dan vind ik de prioriteiten verkeerd liggen.
Op een cruiser steek je toch ook geen scherpe nokken en een licht vliegwiel, waardoor je verplicht bent boven de 3000rpm te blijven.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29524340
Tof project Verkapte TVP
pi_29524992
Weinig ICE in deze auto straks
pi_29529772
leuk project succes gewenst!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:44:47 #76
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29536506
Veel succes.. voor hoeveel had je die SX13 trouwens gekocht en weet je leuke adresjes hiervoor. Las laatst max power en zag daar ook een leuke ombouw.

(SX13 met S14 voorkant en een gechopte achterkant. Lijkt me wel een leuk iets namelijk. )
pi_29536596
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:44 schreef n00cL30n het volgende:
Veel succes.. voor hoeveel had je die SX13 trouwens gekocht en weet je leuke adresjes hiervoor. Las laatst max power en zag daar ook een leuke ombouw.

(SX13 met S14 voorkant en een gechopte achterkant. Lijkt me wel een leuk iets namelijk. )
Ik had de eerste (die grijze) gekocht voor 2000 euro, en de witte zonder motor etc voor 700. Leuke adressen zijn er niet echt, bij de dealers zijn ze meestal veel te duur en slecht onderhouden.
Je kan beter op www.sxoc.nl rondkijken of er iemand nog een leuke te koop heeft staan.

Bedenk wel dat de ca18det motor na 170.000km last krijgt van de drijfstanglagers. Dus altijd vragen/bewijs zien dat ze vervangen zijn.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:10:16 #78
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29539155
thnx!

[ Bericht 86% gewijzigd door n00cL30n op 10-08-2005 15:13:03 (woei!) ]
pi_29849292
Vandaag ff aan het Diff gewerkt

S14 diff:


S13 Achterplaat:


Die worden gemonteerd onder de SX, nu nog setje S14 rubbers scoren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2005 21:17:39 ]
pi_29850903
foto's zijn hetzelfde
pi_29851678
nu weer goed
pi_30617012
Hoor ik daar iets spannends aankomen???
pi_30617182
geen idee, maak ons blij en post eens wat vooruitgang
pi_30617461
Ik heb een AEM ecu gekocht, en als het goed is gaan ze binnenkort aan m'n auto beginnen bij supras.nl.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30626265
Sweeeeeeeeet
pi_30630004
Zo zo dat is wel het echte puike werk
  vrijdag 16 september 2005 @ 11:30:03 #87
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_30630398
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:32 schreef noidea het volgende:
Vandaag weer wat aan de auto geklust, de rotora kit en de velgen erop gezet. En ook de stock veren erop gezet (zaten er nog niet op). Deze zitten er uiteraard tijdelijk op totdat de Teins arriveren.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die combi van schijven en velgen zien er uit
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_30631127
Ik ben ook echt benieuwd hoe goed die dingen nou remmen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30632807
Is dat een LSD of Sperdiff.?
pi_30633647
LSD
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:36:00 #91
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30633761
Sperdiff is een LSD
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30634036
Haha, doh. Ik weet alleen dat alles beter is dat het standaard s13 diff.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:18:34 #93
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30634924
Was ook voor FunnyName bedoeld niet voor jouw

BTW platensper? als die vrij stevig gebruikt is kan het ook geen kwaad om meteen je sperplaten te vernieuwen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30635042
Er komt later wel aftermarket prut in. Maar voor nu is dat nog niet nodig denk ik.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30648196
De AEM is vandaag aangekomen en kun je morgen al inbouwen
pi_30648504
Woohoo!!!
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30657250
pi_30707749
Vandaag even foto's gemaakt van het nieuwe speeltje


jaja de Nissan krijgt AEM, dus binnenkort ook 2Steppen


SWEET





Programmeerbare ECU + WideBand Control Unit

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2005 21:00:51 ]
pi_30869060
Jaja het werk is begonnen





Hier volgen alvast wat foto's van opbouw blok + Sensoren


Hier is het verschil te zien tussen de oliefilterhouders van een SR20 met en zonder VVT (Variable valve timing)
De onderste is de non VVT, wat bij het blok hoort wat we aan bouwen zijn.
Probleem daarmee was dat de oliedruk sensor niet pastte.
Nouja, het pastte wel, zoals je hier kunt zien:

Maar daarna pastte de startmotor niet meer :-?

Vervolgens dus de plaat van de VVT bekeken, en die was heel anders van design met een schuin geplaatste oliedruk schakelaar. Ideaal voor de oliedruk sensor, die hierdoor naast het oliefilter kon, en de kleine oliedruk schakelaar aan de kant van de startmotor. Het past nu allemaal wel, maar is erg krap


Hier zie je dus de schuin gemonteerde oliedruk sensor.


Gaatje geboord in het uitlaatspruitstuk voor de EGT sensor.


Hier 1 van de kachelslangen met een aansluitpunt voor de water return van de turbo. Deze hebben we niet meer nodig omdat we de turbo van het VVT blok gebruiken, en deze turbo heeft de water return leiding op het waterhuis aan de voorzijde van het blok zitten. Die pijpje met dus worden afgedopt, wat ik dus ook hebben gedaan. en meteen de leiding wat schoongemaakt zodat er minder kans op waterlekkage is. (zie onder )




Dit blok heeft al eens een olietemp sensor gemonteerd gehad in de oliepan, daar heb ik dus weer een sensor in gedaan, nadat ik het schroefdraad heb moeten repareren omdat er voor het transport een of andere bout in gejaagd was met een totaal ander schroefdraad :evil:


Hier het thermostaathuis, met een bung erop gelast. hier moet nog een watertemp sensortje in.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2005 21:32:09 ]
pi_30873905
vet gaaf! ik kwijl gewoon achter mijn pc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')