No my friend, that would be you...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:49 schreef Estolan het volgende:
Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
Ik heb ze in ieder geval vaker gezien, gebouwd en gebruikt. Jij leest met een harde plasser verhaaltjes en denkt er ook iets over te weten. Ik ben blij dat ze je bij supra.nl precies doorhebben, ik krijg steeds meer vertrouwen in ze...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:52 schreef Estolan het volgende:
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi
Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL
btw, vriend? tuurlijk
KAFFER!
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoquote:Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Drive-r het volgende:
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.
StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.quote:Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden
Begrepen. Ooit op de TuDelft nog een klein onderzoekje gedaan naar het gedrag van injectoren en de manier waarop ze gemapped werd. Nadien altijd wat interesse blijven houden, kwam natuurlijk af en toe ook wel van pas bij het opbouwen. Wil op termijn in mijn eigen wagen wel MOTEC bouwen, maar dat zit er voorlopig met nieuwe baan e.d. qua tijd niet in. Wellicht dat ik het in Engeland laat doen, daar zit toevallig nog een specialist ook.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoIk heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...
Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Ze kunnen op verschillende wijze bevestigd worden. Als ze onder een hoek van minder dan 20 graden naar de vloer kunnen, mag dit ook op 1 punt gebeuren, geen probleem. Het originele bevestigingspunt bevindt zich echter kort achter de stoel en haalt die hoek dus niet. Een harness bar zou mogen, dan zou de gordel route afhangen van de afstand tussen de stoel en de harness bar. Als deze beperkt is (minder dan 500mm), dan moeten de gordels gekruist worden (zo snijden ze niet in je nek bij een impact). Bij een grotere afstand hoeft dit niet, maar meer dan 2000mm afstand is ook niet aan te raden (heb je wel een grote wagen voor nodigquote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:45 schreef Five_Aces het volgende:
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk
Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.
.....
Maar zoals je ze nu hebt laten monteren zijn ze dus niet functioneel, maak er eens een goede foto van als je wil.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Hij komt niet meteen met dat vooroordeel, hij komt daarmee nadat Ian hier post dat de veiligheid niet belangrijk is.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Houd maar op joh.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
* NoComment reageert ook maar eens..quote:Op maandag 26 juni 2006 08:35 schreef noidea het volgende:
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
Ook die hoeken? Aangezien Schorth op hun site (zie mijn eerdere link) zelf al anders aan geeft en alle FIA regels dit ook niet zouden toestaan? Dan zitten wij blijkbaar verkeerd, sorry.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef Edwin_S het volgende:
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
Ok, lengte ga ik wel vanuit dat het goed is. Het is alleen enorm ongebruikelijk en als je de mechanica, FIA regels en Schroth site bekijkt imho gevaarlijk. Maar goed, accepté.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:59 schreef Edwin_S het volgende:
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |