abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39236779
Ja en er staat niks bij over montage van het Rolsysteem

En ook niet waar hij gemonteerd moet worden bij deze auto

en Oeh hij heeft mensen zien sterven, boeiend

Het zit goed gemonteerd, hij heeft goede remmen, ABS, LSD, Tein Coils, als het dan toch nog fout gaat, Ach tja JAMMER DAN!

dan is het toch echt een menselijke fout, en dan moet je maar hopen dat het goed gaat.


Check anders de Crash foto's van mijn eigen auto, Daar kwamen noidea en ik ook uit zonder schrammetje, en dat waren de stock gordels en stoelen, met een gangetje van 160-180 km/h
pi_39236791
Ik heb de gordels niet gemonteerd hoor ik heb ze alleen nu 1x aangehad
pi_39236886
Stock gordels en stoelen zijn stukken veiliger dan verkeerd gemonteerde upgrades. Als de hele veiligheid je verder niet boeit, prima.

Lees die site nou maar, het staat er wel, voor het roll system gelden dezelfde regels en het is voor elke wagen hetzelfde (logisch).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236963
Meneer Moraalridder is er echt LOL

De stock stoelen van een 200SX zuigen heel erg, totaal geen ondersteuning aan de zijkant, je glijd er zo van af onder het driften. Stock remmen zuigen al helemaal!

En ze zijn goed gemonteerd, zou ook niet snappen hoe je dat kan zien vanuit zo'n foto, maar jij bent de kenner

Maak je niet zo druk man, alsof de gene die ze erin gezet heeft er geen verstand van heeft ofzo
pi_39237096
Laat maar. Ik begrijp dat je wel eens bij Biesheuvel komt toch? Vraag het volgende keer anders even snel aan hen, zij hebben echt al honderden wagen gebouwd en doen de keuringen van veel evenementen op Zandvoort en alle rally's in Nederland. Ik bedoel, je gelooft mij niet, de producent van je gordels niet, misschien hen dan wel?

PS: Moraalridder, wellicht wel. Maar zoals ik al zei, als het jou niet boeit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237156
Ik ben er 2x is geweest, verder nooit. En ik geloof de gene die ze gemonteerd heeft, dat is de specialist. Je kan niet uit deze foto zien hoe de gordel zit, aangezien hij schuin genomen is.

en je maakt je al 2 pagina's druk om een positie van een gordel, en dat om 01.45uur. Alsof het jou leven is, maak je niet druk. Als er iemand dood gaat ben jij het toch niet, So What?

Ik vertrouw mijn standaard gordels ook niet, geen id of die nog goed zijn, word dat ooit gecontroleerd ( op een juiste manier ) voor de APK? Neuh dat denk ik niet. Waarom maak jij je dan nu ineens druk. Menig Tunings project op Fok! gaat alleen over vermogen, en niet over goede stoelen, gordels, remmen, vering etc. Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
pi_39237179
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:49 schreef Estolan het volgende:
Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
No my friend, that would be you...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237206
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi

Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL

btw, vriend? tuurlijk

KAFFER!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 01:53:07 ]
pi_39237257
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:52 schreef Estolan het volgende:
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi

Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL

btw, vriend? tuurlijk

KAFFER!
Ik heb ze in ieder geval vaker gezien, gebouwd en gebruikt. Jij leest met een harde plasser verhaaltjes en denkt er ook iets over te weten. Ik ben blij dat ze je bij supra.nl precies doorhebben, ik krijg steeds meer vertrouwen in ze...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237297
Hoezo geloof jij alle crap die er over mij gepost word??

Het was een vlam topic over mij die niet serieus genomen werd, aangezien de meeste gasten ook lekker aan het ouwehoeren waren over dingen die ze niet wisten

Leuk dat iedereen dat geloofd LOL

En wat heeft dat met dit te maken? ik heb amper iets met dit project te maken behalve dat ik noidea ken en de foto's maak

dus brabbel niet zo veel, Top-Kaffer vd avond
  maandag 26 juni 2006 @ 02:43:58 #236
46960 StefanP
polemicist
pi_39237754
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Drive-r het volgende:
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.

StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de auto Ik heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...

Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
quote:
Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39237825
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de auto Ik heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...

Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Begrepen. Ooit op de TuDelft nog een klein onderzoekje gedaan naar het gedrag van injectoren en de manier waarop ze gemapped werd. Nadien altijd wat interesse blijven houden, kwam natuurlijk af en toe ook wel van pas bij het opbouwen. Wil op termijn in mijn eigen wagen wel MOTEC bouwen, maar dat zit er voorlopig met nieuwe baan e.d. qua tijd niet in. Wellicht dat ik het in Engeland laat doen, daar zit toevallig nog een specialist ook.

Wat je trouwens wel eens zou kunnen vragen aan je tuner is de mogelijkheid van verschillende maps. Er is een standalone van Motec voor de integrale met verschillende maps onder een simpele schakeling in je dashboard. Denk aan schakelingen voor verschillende temperaturen (hoewel dit normaal door AEM geregeld zou moeten worden), maar ook voor stadsverkeer, warm rijden van de turbo, brandstofbesparing (in een supra ) of voor de dragstrip. Verder is het vogelen met traction control ook erg grappig, hoewel weinig mensen hier ooit gebruik van maken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237883
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Ze kunnen op verschillende wijze bevestigd worden. Als ze onder een hoek van minder dan 20 graden naar de vloer kunnen, mag dit ook op 1 punt gebeuren, geen probleem. Het originele bevestigingspunt bevindt zich echter kort achter de stoel en haalt die hoek dus niet. Een harness bar zou mogen, dan zou de gordel route afhangen van de afstand tussen de stoel en de harness bar. Als deze beperkt is (minder dan 500mm), dan moeten de gordels gekruist worden (zo snijden ze niet in je nek bij een impact). Bij een grotere afstand hoeft dit niet, maar meer dan 2000mm afstand is ook niet aan te raden (heb je wel een grote wagen voor nodig ).

Ik heb enkel wagens met gordels over de harness bar (in alle gevallen was dit deel van de rolkooi) gehad. Vaak lieten we de kooien op maat bouwen bij Biesheuvel en er speciaal een harness bar bij lassen. Met name die neerwaartse hoek is lastig anders te verkrijgen in compacte wagens, in de supra zou het wel moeten lukken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39239355
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:45:56 #240
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39240334
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk

Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.

Verder is een AEM systeem leuk, Motec ook, maar de fabrieks ECU's van oa Siemens zijn bijna 10 keer zo geavanceerd, vooral tegenwoordig. Probleem met de tuners is alleen dat ze er vaak niet in komen omdat de meeste ECU's beveiligd zijn. Zij gaan dan voor een AEM of TEC3 omdat ze meer controle over het systeem krijgen. Vooral bij modere motoren is het een drama, dingen als nokkenasverstelling is vaak een heel gedoe om goed aan de praat te krijgen op zo'n systeem.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39243030
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:45 schreef Five_Aces het volgende:
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk

Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.

.....
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39243472
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Maar zoals je ze nu hebt laten monteren zijn ze dus niet functioneel, maak er eens een goede foto van als je wil.
pi_39243557
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Hij komt niet meteen met dat vooroordeel, hij komt daarmee nadat Ian hier post dat de veiligheid niet belangrijk is.

Waardoor de gordels dus indirect als "poser objects" gezien kunnen worden
pi_39244027
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 13:56:17 #245
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_39248220
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
Houd maar op joh.
Aangeboden diensten (of tips in deze) worden zelden gewaardeerd.

Zoiets moet eerst flink mis gaan.
Maar bedankt voor de info. Als ik ooit zoiets in mijn suup ga hangen zal ik zeker deze regels eens weer nalezen.
  maandag 26 juni 2006 @ 14:17:17 #246
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_39249132
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:35 schreef noidea het volgende:
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
* NoComment reageert ook maar eens..

Hij is dan misschien wel aan het zeuren, maar hij heeft zeker wel een punt. Over de hoek waarin het gemonteerd is kan ik weinig zeggen aangezien de foto's uit een onhandige hoek zijn genomen, maar het bevestigingspunt dat niet recht achter de stoel zit lijkt me niet echt een goed idee. En nu niet zeggen 'ik heb ze toch niet nodig', want dat kun je van een helm ook zeggen totdat je een keer op je plaat gaat en denkt: 'mooi dat ik em op had'

Verder wel een erg mooi projectje, jammer dat ik geen plaat / tijd / geld heb om zoiets te doen...
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 26 juni 2006 @ 14:25:30 #247
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_39249414
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_39250258
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef Edwin_S het volgende:
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
Ook die hoeken? Aangezien Schorth op hun site (zie mijn eerdere link) zelf al anders aan geeft en alle FIA regels dit ook niet zouden toestaan? Dan zitten wij blijkbaar verkeerd, sorry.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 14:59:54 #249
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_39250718
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_39250799
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:59 schreef Edwin_S het volgende:
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
Ok, lengte ga ik wel vanuit dat het goed is. Het is alleen enorm ongebruikelijk en als je de mechanica, FIA regels en Schroth site bekijkt imho gevaarlijk. Maar goed, accepté.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')