abonnement Unibet Coolblue
pi_28273186
quote:
Op maandag 27 juni 2005 09:06 schreef KonnieKipke het volgende:
hiP!
  maandag 27 juni 2005 @ 15:26:33 #52
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28274605
Wat is die binnenunit lekker klein!
The Internets, I needs it..
pi_28274859
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:26 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat is die binnenunit lekker klein!
Ja, die buitenunit ook wel hoor, 80cm breed/50hoog/30diep.
Vind de unit er ook netjes uitzien, en is rustig.
Hoor dankzij het slecht geïsoleerde dak van mn dakkapel de buitenunit wel enigszins, ondanks dubbele dakmatten. Ook vrij minimaal eigenlijk.
Hoor enigszins een luchtstroom uit de binnenunit komen, komt omdat ik eentje heb genomen met wat meer capaciteit, en op een gegeven moment moet zo'n ding dan meer lucht trekken om die capaciteit te bereiken en dat ga je da horen, Zodra ik een zacht muziekje afspeel of de tv aan heb, hoor ik het niet.
En het is weer lekker aangenaam hier, en natuurlijk verwarmen in de winter .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:04:38 #54
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_28310046
De onze hangen ook sinds gisteren. Heerlijk koel, maar wat zijn die dingen lelijk zeg

Ik betaal rond de ¤ 4.000 voor onze huiskamer en het kantoor (twee gevallen dus).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_28311433
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:04 schreef ElisaB het volgende:
De onze hangen ook sinds gisteren. Heerlijk koel, maar wat zijn die dingen lelijk zeg

Ik betaal rond de ¤ 4.000 voor onze huiskamer en het kantoor (twee gevallen dus).
FOTO'S! .
Ik wil dan wel es zien hoe lelijk ze zijn .
pi_28311558
Tsjah... 4000 euro voor die paar dagen is best veel


Die dingen hebben ze in hotels ook vaak, werken wel goed. Ooit nog eens verkouden wakker geworden door dat tyfus ding
pi_28311759
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:01 schreef Youssef het volgende:
Tsjah... 4000 euro voor die paar dagen is best veel


Die dingen hebben ze in hotels ook vaak, werken wel goed. Ooit nog eens verkouden wakker geworden door dat tyfus ding
Sinds ik deze kamer heb, heb ik al last van extreme warmte.
In april/mei al, zodra de zon op het dak staat, wordt het hier gewoon benauwd.
Vorige week gemeten temperaturen: 35 graden 's avonds laat, met ramen tegen elkaar open, 39 overdag. (Recent geijkte meters voor gebruikt!)
Zoveel mensen die zo makkelijk lullen over die 'paar dagen' maar het is hier gewoon níet uit te houden. (En dan zijn het geen 'paar' dagen voor je gevoel) En ik moet hier nou eenmaal gewoon slapen, wat echt een ramp is.
Ik heb het mensen ook eindelijk es laten voelen hoe extreem het hier is en die stonden echt verbaasd, ze dachten dat ik het overdreef.
Het weer vind ik heerlijk hoor, maar mijn te warme kamer niet en ik hou gewoon niet van extreme warmte, dus ben nu zo blij dat ik een plekje heb waar ik me es terug kan trekken op warme dagen, want op een gegeven moment gaat die warmte me irriteren.

Ow en nee, 's winters is het hier nooit koud, maar meestal gewoon lekker, tot verbazing van een aantal vrienden. Soms wel, als dagen de CV niet gedraaid heeft.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:16:37 #58
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28316355
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:01 schreef Youssef het volgende:
Tsjah... 4000 euro voor die paar dagen is best veel


Die dingen hebben ze in hotels ook vaak, werken wel goed. Ooit nog eens verkouden wakker geworden door dat tyfus ding
Sommige mensen kunnen eenmaal slecht tegen warmte (en schelden binnenmonds de weermannen uit op tv die 35 graden lekker weer vinden) en zullen zo'n ding vaker willen gebruiken dan de rest van de mensen. En omdat het steeds warmer wordt in de zomer moet er naar mijn idee binnen een jaar of toen de aannemers van nieuw te bouwen huizen standaard rekening houden met de plaatsing van een airco, dus afsluitbare gaten voor aircoleidingen etc.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:58:25 #59
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_28318031
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:57 schreef Dennis121 het volgende:
FOTO'S! .
Ik wil dan wel es zien hoe lelijk ze zijn .
Ik zal morgen bij daglicht een foto maken, kun je lachen

Het gaat inderdaad maar om een paar dagen per maand in de zomermaanden. En zo extreem heet als het vorige week was, is het natuurlijk niet heel vaak. Maar goed; ik moet hier op die dagen wel werken. En met temperaturen van 30 tot zelfs 35 graden wil me dat gewoon niet meer lukken. Dan kan ik twee dingen doen: in de tuin gaan liggen, niet werken, mn klanten verliezen en failliet gaan, of dan maar gewoon een airco neerhangen. De koelte is dan op zich lekker, maar verder doe ik het liever zonder hoor. Je krijgt er ook wel een beetje een vreemd, droog luchtje van.

In de woonkamer is het gewoon een kwestie van comfort. We wonen in nogal een vreemd huis en de woonkamer is simpelweg niet koel te krijgen. Deze heeft aan drie kanten behoorlijk veel glas, waardoor de zon er letterlijk de hele dag vol in staat. Het enige raampje is klein en levert nauwelijks verkoeling. En daarmee blijft het daar tot na middernacht heel simpel ook gewoon boven de 30 graden. Bovendien is het er in de winter niet warm te stoken (wederom vanwege de rare bouw van dit huis). Twee vliegen in een klap, want in de winter kunnen we mbv de airco de tent een beetje bijverwarmen.

Om een kort verhaal lang te maken: ze zijn lelijk en ze kosten redelijk wat geld, maar ondanks dat ben ik er nog steeds errug blij mee. Kun je nagaan
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_28320722
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:16 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen eenmaal slecht tegen warmte (en schelden binnenmonds de weermannen uit op tv die 35 graden lekker weer vinden) en zullen zo'n ding vaker willen gebruiken dan de rest van de mensen. En omdat het steeds warmer wordt in de zomer moet er naar mijn idee binnen een jaar of toen de aannemers van nieuw te bouwen huizen standaard rekening houden met de plaatsing van een airco, dus afsluitbare gaten voor aircoleidingen etc.
Ik vind 35 graden ook wel lekker hoor. Alleen zoals vorige week was het overal benauwd, buiten, binnen, terwijl normaal ons huis beneden vrij koel is. Ja dat word ik zat. Het weer is wel oke, maar het is dan wel aangenaam ook even uit de benauwdheid te kunnen stappen in een lekker ontvochtigd en gekoeld slaapkamertje. Dan ik 'savonds ook es tv kijken na het buitenzitten. En ja als ik geen airco had was het nog steeds 30 - 35 graden in mijn kamer na 00:00u.
Ben er blij mee!
en heb er eentje met warmtepomp, dus ook in de winter handig, gezien mijn verwarming niet zo goed samenwerkt met beneden, of te warm of te koud. Maar ook swinters is mijn kamer niet echt koud, dan is dat ideaal om een klein beetje bij te warmen, zonder CV, gewoon graden instellen op eigen kamer en klaar .
pi_28320787
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zal morgen bij daglicht een foto maken, kun je lachen

Het gaat inderdaad maar om een paar dagen per maand in de zomermaanden. En zo extreem heet als het vorige week was, is het natuurlijk niet heel vaak. Maar goed; ik moet hier op die dagen wel werken. En met temperaturen van 30 tot zelfs 35 graden wil me dat gewoon niet meer lukken. Dan kan ik twee dingen doen: in de tuin gaan liggen, niet werken, mn klanten verliezen en failliet gaan, of dan maar gewoon een airco neerhangen. De koelte is dan op zich lekker, maar verder doe ik het liever zonder hoor. Je krijgt er ook wel een beetje een vreemd, droog luchtje van.

In de woonkamer is het gewoon een kwestie van comfort. We wonen in nogal een vreemd huis en de woonkamer is simpelweg niet koel te krijgen. Deze heeft aan drie kanten behoorlijk veel glas, waardoor de zon er letterlijk de hele dag vol in staat. Het enige raampje is klein en levert nauwelijks verkoeling. En daarmee blijft het daar tot na middernacht heel simpel ook gewoon boven de 30 graden. Bovendien is het er in de winter niet warm te stoken (wederom vanwege de rare bouw van dit huis). Twee vliegen in een klap, want in de winter kunnen we mbv de airco de tent een beetje bijverwarmen.

Om een kort verhaal lang te maken: ze zijn lelijk en ze kosten redelijk wat geld, maar ondanks dat ben ik er nog steeds errug blij mee. Kun je nagaan
Oke, ik wil wel even lachen morgen .
Lelijker dan die van mij (zie hierboven) ? .

En je hebt helemaal gelijk qua warmte en werken enzo.
Sommige mensen kunnen er ook gewoon beter tegen.
Ik wat minder, mn opa bijvoorbeeld helemaal, die vervloekt dit weer ook echt, dat doe ik nou net niet .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:48:25 #62
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_28322241
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:09 schreef Dennis121 het volgende:
Oke, ik wil wel even lachen morgen .
Lelijker dan die van mij (zie hierboven) ? .
Zeker te weten lelijker
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_28325029
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zeker te weten lelijker
.
pi_28346289
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zeker te weten lelijker
Enenenenen? Show me the pics! .
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:26:55 #65
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_28362156
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:09 schreef Dennis121 het volgende:
Enenenenen? Show me the pics! .
Geloof het of niet; batterijen van de digicam zijn leeg en de lader is stuk

Zodra het gefixt is, krijg jij je foto's!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_28364037
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Geloof het of niet; batterijen van de digicam zijn leeg en de lader is stuk

Zodra het gefixt is, krijg jij je foto's!
Haha, nare situatie.
pi_28757422
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Geloof het of niet; batterijen van de digicam zijn leeg en de lader is stuk

Zodra het gefixt is, krijg jij je foto's!
Nog steeds niet gelukt?
pi_37545379
Zomerweer kickje
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:45:40 #69
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_37546992
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef Dennis121 het volgende:
Zomerweer kickje
Hier staat ie alweer aan op mijn zolderkamertje .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_37549758
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:45 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hier staat ie alweer aan op mijn zolderkamertje .
Hier ook .
pi_37552170
Het is weer een paar dagen warm en iedereen wil weer aan de airco
pi_37552663
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is weer een paar dagen warm en iedereen wil weer aan de airco
Ja sommige mensen hebben geen idee wat die paar dagen doen op mijn zolderkamertje.
Dat is jammer genoeg niet even te fixen met het raampje open zetten.
pi_48927429
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is weer een paar dagen warm en iedereen wil weer aan de airco
De laatste dagen draait ie weer hoor!
pi_49570434
Weet iemand hoe het zit met de airco's die je tegenwoordig kan kopen bij de diverse doe het zelf zaken? Je kan hem dan zelf installeren en dan wordt het in werking gezet door een erkend installatiebedrijf. Is het wat? En is het uberhaupt makkelijk aan te leggen?
pi_49739250
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef Poepoog het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de airco's die je tegenwoordig kan kopen bij de diverse doe het zelf zaken? Je kan hem dan zelf installeren en dan wordt het in werking gezet door een erkend installatiebedrijf. Is het wat? En is het uberhaupt makkelijk aan te leggen?
Die dingen werken voor zover ik hoor prima.
Heb zelf dus ook zo'n goedkope, dan niet bij de bouwmarkt vandaan, maar TS is volgens mij prima tevreden.

Zelf aanleggen zou ik gewoon niet doen, je kan wel het werk voorbereiden, zoals doorvoeren etc.
Maar de leidingen zou ik toch aan laten leggen door het bedrijf, en af laten persen, zodat je een garantie hebt op de installatie ivm lekkage enzo van de leidingen.
Heb dat zelf gehad en was blij dat het onder garantie is verholpen.

Verder is het niet echt ingewikkeld aan te leggen, mits de ruimte er gewoon is en je moet dus rekening houden met leidingen naar de buitenunit, voldoende stroom voor de airco en dat je het condenswater af moet voeren. (hoewel hier hele mooie pompjes voor zijn, waardoor die dingen vrijwel overal zijn op te hangen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')