abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 09:41:43 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635274
Ik denk dat de nieuwe TV-zender 'Tien' van John de Mol keihard gaat floppen.

Redenen: de naam zuigt, en mensen zitten absoluut niet te wachten op nog meer in reclame verzopen bagger. Men is verzadigd op dat gebied, en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

Ook de vergrijzing helpt een handje mee: al die commerciëlen zijn veel te schreeuwerig voor al die bejaarden.

Maar wellicht overschat ik de gemiddelde kijker. Wat denken jullie?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26635284
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:50:34 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26635344
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:51:09 #4
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_26635348
Heel stilletjes hoop ik inderdaad dat het een grote flop wordt. Al die "sterren" die voor het grote geld zijn overgestapt (he Jack Spijkerman ?) komen dan lekker zonder werk te zitten en dan hoop ik dat er geen omroep ze meer wil.

Maar ik vrees dat het een groot succes gaat worden. Het verleden heeft geleerd dat John de Mol weet wat hij doet.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:58:32 #5
111260 Charmian
a little joy
pi_26635411
Maar die naam...die naam doet zo vreselijk naar floppen ruiken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26635478
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
(...) en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
  zondag 1 mei 2005 @ 10:05:35 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635504
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef Tamea het volgende:
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef Hare het volgende:
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.

En dan die sterren met hun bekende programma's. Tot nu toe alleen maar ouwe taarten. Spijkerman en Barend en Van Dorp zijn al bijna bejaard. En zo bijzonder zijn hun programma's helemaal niet dat ze niet te vervangen zijn. Een beetje ouwehoeren en een beetje cabaret. Het leuke aan Kopspijkers was juist dat er weinig reclame inzat, wat het geheel een dynamische indruk gaf.

En Linda de Mol is toch ook al ver 'over the hill'? In haar plaats had men véél beter Wendy van Dijk aan kunnen trekken . Maar misschien komt dat nog, al lijkt me dat dan weer complete overkill, Linda en Wendy bij één en dezelfde zender.

Overigens denk ik niet dat 'Tien' ontzettend beroerd bekeken zal worden. Maar gewoon lang niet goed genoeg om al die miljoenen eruit te halen die er nu worden ingepompt. En da's uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:07:49 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635528
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:03 schreef Zpottr het volgende:

[..]

"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
pi_26635549
De Mol stoot zich in het algemeen niet 2 keer aan dezelfde steen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zondag 1 mei 2005 @ 10:11:14 #10
111260 Charmian
a little joy
pi_26635556
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26635562
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
Het punt is dat BzV nauwelijks te onderscheiden is van commerciele relatiebagger, wat mij betreft echt het laagste van het laagste. Voornaamste verschil is het relatieve gebrek aan reclame.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:14:31 #12
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26635591
Tien zal niet floppen, doordat ze met het voetbal, Linda en BvD een goede 'onderstroom' hebben die genoeg kijkers zal trekken
  zondag 1 mei 2005 @ 10:15:42 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635608
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:11 schreef Charmian het volgende:
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
Dat komt er inderdaad ook nog eens bij .
  zondag 1 mei 2005 @ 10:17:55 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26635637
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:18:28 #15
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26635643
Het wordt vast net zo'n succes als TV10 (in de RTL Veronique tijd) en Sport 7. Minimaal.
For great justice!
  zondag 1 mei 2005 @ 10:23:47 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26635714
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:30:23 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_26635784
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:42:42 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635970
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:23 schreef elcastel het volgende:
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
Helemaal mee eensch .

Studio Sport is gewoon een 'lekker' programma. Lekker op je gemak een beetje voetbal kijken, nog een beetje wielrennen, een beetje tennis en je hebt als man het idee jouw portie sport voor die week wel weer gehad te hebben. En allemaal zonder die ellendige, schreeuwerige reclame tussendoor.

Ik denk dat maar heel weinig mensen bereid zijn om voetbal te kijken 'uit pure noodzaak'. Zo belangrijk is dat hele voetbal nu ook weer niet. De echte verslaafden zitten elke week al in het stadion.
pi_26635981
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden. De gewone kijker zal zich irriteren, maar ja.. je krijgt toch de keuze?

P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
  zondag 1 mei 2005 @ 10:47:55 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26636052
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:43 schreef Beathoven het volgende:
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden.
Dit vind ik wel een aardige theorie .

Maar als John de Mol juist het voetbal zoveel mogelijk reclamevrij zal proberen te houden, waar gaat hij dan z'n inkomsten vandaan halen

Of is dit allemaal ingecalculeerd en heeft hij zoveel reserve dat hij het een paar jaar zonder inkomsten uit kan houden? Dat lijkt me toch niet.
quote:
P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:51:22 #21
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26636098
Ik vraag me af waarom John de Mol niet in vernieuwende tv durft te investeren. Zoals ik het nu zie heb je straks een tv zender met programma's en presentatoren die eerder op andere zenders waren te zien.

Vanuit dat oogpunt is er helemaal geen nieuwe zender, maar zijn een aantal programma's naar één zender verhuisd. Daar zit ik niet op te wachten als er een nieuwe zender wordt gelanceerd. Ik wil dan ook nieuwe programma's, nieuwe presentatoren, nieuwe concepten etc...

Als ze nou NFL wedstrijden gingen uitzenden... maar ja...
  zondag 1 mei 2005 @ 11:09:35 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26636428
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:30 schreef releaze het volgende:
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
RTL is gewoon een afkorting hoor.
pi_26636541
Het zal wel een succes worden. Vrij simpel, met zoveel geld wordt er gewoon succes gekocht
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26636607
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
Daar kan ik je niet gelijk in geven, want Jack was toch een enigzins bijzondere man. Iemand die net zo brutaal en los is in de uitzending zijn niet gemakkelijk te vinden denk ik zo.
pi_26636626
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.

Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')