Nee naar een ip van een ander systeem of je router.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:19 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb al een andere utp kabel geprobeerd, en ik heb Xp, dus dat tcp/ip protocol staat wel goed dacht ik.
Ik heb hem nog niet gepinged, moet dat via cmd en dan ping naar mijn eigen ip?
Ik zou gewoon de hele reutemeteut pingen (gateway, dns, subnet etc.)quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:19 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb al een andere utp kabel geprobeerd, en ik heb Xp, dus dat tcp/ip protocol staat wel goed dacht ik.
Ik heb hem nog niet gepinged, moet dat via cmd en dan ping naar mijn eigen ip?
Heb je alles gepingd?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:36 schreef MMaRsu het volgende:
Oke ik heb naar hem gepinged, maar hij zegt dat hij niet bereikbaar is :|. Maar het delen van bestanden in deze lan is ook niet toegestaan oid, dus ik weet niet of dat er mee te maken heeft dat hij niet bereikbaar was ofzo.
Da's vreemdquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:40 schreef MMaRsu het volgende:
Als ik dat doe zie ik 1milliseconde een ms dos venster oppoppen, om vervolgens weer te verdwijnen...
Doe es ipconfig/ all voor meer gedatailleerde info.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef MMaRsu het volgende:
oke ik heb het gedaan.
ip = 192.168.1.2
subnet=255.255.255.0
gateway=192.168.1.1
Nee dat klopt, zo staan de Alcatel Speedtouch modems standaard ingesteld.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:57 schreef Nickthedick het volgende:
Als je DHCP uitschakelt, wat gebeurt er dan?
Een ip die begint met 10 vind ik wel een beetje vreemd trouwens
Dat klopt de pc in de keuken krijgt een juiste IP adres. En je eigen pc niet. Het moet echt aan je eigen netwerkkaart (instellingen) liggen. Of de owner van de router heeft de router zo ingesteld dat alleen geregistreerde gebruikers er op mogen komen, maar dat lijkt me heel sterk.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:58 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe schakel ik DHCP uit?
Overigens werkt die pc in de keuken wel, daar zit ik nu op.
Subnet pingen is niet echt zinvolquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:23 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de hele reutemeteut pingen (gateway, dns, subnet etc.)
Lijkt me onwaarschijnlijk; dan zou hij ook geen IP adres krijgen. Filteren wordt namelijk meestal op MAC adres gedaan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:01 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Dat klopt de pc in de keuken krijgt een juiste IP adres. En je eigen pc niet. Het moet echt aan je eigen netwerkkaart (instellingen) liggen. Of de owner van de router heeft de router zo ingesteld dat alleen geregistreerde gebruikers er op mogen komen, maar dat lijkt me heel sterk.
quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:58 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Ja dat klopt dus niet, je hoort een ip te krijgen in de 10 range. Doe even ipconfig /release en daarna ipconfig /renew nadat je je xp firewall heb uitgeschakeld. Als dat niet lukt schakel dan even je netwerkkaart uit in apparaatbeheer waarna je hem weer opnieuw inschakelt. En als dat ook niet lukt dan moet je de drivers van je netwerkkaart opnieuw installeren.
Als het even kan; verwijder McAfee (tijdelijk). Ik heb ook weleens een dergelijk probleem gehad, en dat lag aan een brakke firewall van McAfee, die automatisch met de virusscanner werd geïnstalleerd (had 'm uitgevinkt tijdens installatie, maar kwam toch rotzooi mee).quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:43 schreef MMaRsu het volgende:
Ik gebruik de Xp firewall en Mcafee virusscanner.
Nee, dat is firewire.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb een 1394 netwerkkaart staat er, moet ik die uninstallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |