quote:Ja ik ben ook van nature nogal negatief ingesteld, had het daarom ook niet achter de ROA gezocht. Alleen was ik gister echt extreem depri vandaar dat ik later bedacht dat de reactie misschien versterkt werd door de ROA.
En ik heb ook al een keer een compleet gave huid gehad dus ik dacht: er komt vast niks meer bij. Maar toch komen er dan weer 2 puisten opzetten. Ach ja ik denk dat je gewoon nog niet lang genoeg geslikt hebt want hoe langer je slikt hoe minder vaak je een outbreak krijgt.
En over die moeheid, ik ben al best vaak moe. Heb ook een lage bloeddruk, maar sinds ROA is het dus nog erger geworden. Als de wekker gaat blijf ik er in liggen omdat het niet lukt om eruit te komen, wat weer resulteert in te laat op afspraken verschijnen, beetje gaar.
Ik begin echt te twijfelen aan ROA, ik wil wel ermee doorgaan en ga het ook afmaken. Maar ik heb zo'n last v an m'n ogen. Elke dag zijn m'n ogen knalrood, vooral wanneer ik m'n lenzen in heb en het doet echt heel erg pijn.
verder de bijwerkingen die ik hiervoor noemde, dat maakt het allemaal niet echt prettig. Ik zit momenteel in een moeilijke tijd en kan het er niet bij hebben dat ik nog depressiever wordt.
Maargoed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden moet je maar rekenen. En ik ben een doorzetter dus ik hou die laatste maandjes ook nog even vol.
Een link naar het vorige deel vind ik persoonlijk nuttiger.quote:Op zaterdag 30 april 2005 12:44 schreef Gelderland het volgende:
Hier verder dan maar
laatste post:
[..]
Ik kreeg ook na de eerste week een enorme outbreak. Serieus schat ik dat ik ongeveer 4 a 5 keer zoveel puistjes had dan normaal. Dat was na de tweede week gelukkig meteen over.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:00 schreef Sirr het volgende:
Hmz raar... je hebt wel mazzel als het gelijk weg gaat.
Bij mij moest eerst alles eruit zeg maar dus werd het eerst 20 keer erger. Dan denk je echt aan zelfmoord op een gegeven moment![]()
Sorry, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:43 schreef kofkof het volgende:
Iedereen heeft puisten gehad in zijn pubertijd. Er zijn ook negers en naffers die ze hebben, heb het zelf waargenomen destijds op de middelbare school. Ik heb het ook ervaren, maar heb nooit chemische middelen gebruikt. Je kan allerlei zooi proberen, maar uiteindelijk werkt er maar één ding goed: ouder worden.
Het is heel triest dat er pubers zijn die de knappe sjaak uit kunnen hangen omdat ze bespaard blijven van het leed, maar de wereld is nou eenmaal oneerlijk soms...
Zonder puisten ben je gewoon geen puber geweest. lol :p
ARGHG, door dit soort reacties kan ik echt boos wordenquote:Op maandag 2 mei 2005 00:43 schreef kofkof het volgende:
Iedereen heeft puisten gehad in zijn pubertijd. Er zijn ook negers en naffers die ze hebben, heb het zelf waargenomen destijds op de middelbare school. Ik heb het ook ervaren, maar heb nooit chemische middelen gebruikt. Je kan allerlei zooi proberen, maar uiteindelijk werkt er maar één ding goed: ouder worden.
Het is heel triest dat er pubers zijn die de knappe sjaak uit kunnen hangen omdat ze bespaard blijven van het leed, maar de wereld is nou eenmaal oneerlijk soms...
Zonder puisten ben je gewoon geen puber geweest. lol :p
En dat jij nou zo'n nerd zonder vrienden bent die de hele tijd achter zijn computer hangt en het nog bijna leuk vind dat hij voor lul loopt met puisten, want zo is het wél, het is niet meer leuk om als enigste van de klas puisten te hebben (en dat is de realiteit van tegenwoordig)quote:Ik wil me niet meer schamen voor vreemden. Ik wil weer overal heen kunnen zonder me constant af te vragen hoe m'n gezicht er uit ziet. Ik wil niet meer elke dag m'n gezicht volplamuren met foundation. Ik wil niet meer elke dag uren voor de spiegel m'n gezicht staan te bestuderen. Ik wil eindelijk m'n haar kort laten knippen. Ik wil het niet meer erg vinden dat vriendjes m'n gezicht strelen. Ik wil gewoon meer zelfvertrouwen.
Wat zou het geweldig zijn een keer uit te kunnen slapen, een kwartier voordat college begint, en gewoon binnen 5 minuten de deur uit te kunnen. Dat je gewoon in de spiegel kijkt, en dat je er meteen mooi uit ziet. Geen pukkels, bobbels, gaten, rode vlekken... Een kam door je haar, en klaar! En dat je, als je 's morgens een keertje door de regen fietst, er niet bang voor hoeft te zijn dat je gezicht er voor de rest van de dag niet uitziet...
Oh, en ik word een beetje *kriegel* van al die mensen (met soms perfecte huid) en hun goedbedoelde adviezen!! Ik heb ECHT al van ALLES geprobeerd: de pil, antibiotica, homeopaat, een ander eetpatroon, twee liter water per dag drinken, veel zonlicht, alle middeltjes van de drogist, benzac.. maar NIETS helpt. Mijn acne is gewoon chronisch. Geloof me, ik ga niet voor de lol aan de accutane, dit is het laatste redmiddel!
Ik heb een kuur gedaan van November tot April van 40 mg.(dus 6 maanden)quote:Blinker, hoe ver sta je met je kuur? Kan je effe een overzicht geven van de doses / tijd?
Greetz,
succes nog!
Ik heb zelf bijna alle berichten in de fora gelezen. Deel 1 tot 7!!! Kost een paar uurtjes maar je krijgt een heel goed beeld van de behandeling met ROA. Op internet zijn ook veel zg. Roaccutane Diary's te vinden, met dappere mensen die foto's plaatsen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:05 schreef Supersoep het volgende:
Vraagje voor degenen die ermee begonnen zijn/klaar zijn.
Hoe lang heeft het geduurd voordat je een resultaat zag? Een echt resultaat, niet van die kleine rode vlekjes die ineens verdwijnen ofzo.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:04 schreef Gelderland het volgende:
(ff opnieuw wat ge-edit) Ik ga sowiezo ff 3 dagen stoppen omdat er denk ik iets mis is met mijn maag-darm kanalen (of lever)![]()
![]()
Ik zal jullie de details besparen maar het zag er niet gezond uit (als er al iets uit kwam, was veel extreme winderigheid niet normaal). En het voelt ook niet echt lekker (buikpijn + maagkrampen etc.)
Dus ik ga 3 dagen aan de Norrit ipv ROA hopen dat het zich hersteltanders vrees ik dat ik gewoon helemaal ermee moet kappen
![]()
![]()
Nu was mijn vraag, kent iemand dit 'probleem'
hoebedoel je ditquote:Op donderdag 5 mei 2005 15:51 schreef IntelliEye het volgende:
Gelderland, het verbaast me niet echt veel dat dit bij jou gebeurt en ik denk niet dat ik de enige ben.
Nee, ik bedoel dat ik niet de enige ben die dit niet verbazingwekkend vindt dat jij last van je lever (of darmen) krijgt. Zoveel als jij zuipt, kan nooit goed zijn. Ik heb nog steeds geen druppel alcohol aangeraakt sinds ik 3,5 weken geleden begonnen ben.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:38 schreef Gelderland het volgende:
hoebedoel je ditheb jij hier ook last van? nja, ik ben iig ff (paar dagen) gestopt met ROA en hopen dat het herstelt
uuhm...quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:59 schreef IntelliEye het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat ik niet de enige ben die dit niet verbazingwekkend vind dat jij last van je lever (of darmen) krijgt. Zoveel als jij zuipt, kan nooit goed zijn. Ik heb nog steeds geen druppel alcohol aangeraakt sinds ik 3,5 weken geleden begonnen ben.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:25 schreef Gelderland het volgende:
Ik gebruik al 5 maanden!! ROA en nog nooit ergens (zoals dit) last van gehad (na 3x bloedprikken). En lees eens goed, ik heb geen last van mijn LEVER (dát is een probleem ALS je veel alcohol drinkt). Daarbij zuip ik HELEMAAL NIET VEEL alcohol (max. 2-3 biertjes in 2!! weken, soms ietsjes meer, maar nooit téveel) en ik heb ik al 2 weken geen biertje meer op terwijl dit 'probleem' pas sinds een paar dagen is opgetreden dus óok daar zit je mis.
Hou de volgende keer gewoon je bek en laat adviezen/commentaar over aan andere mensen, want jij bent een grote n00b zie ik al wel![]()
![]()
En op de rest reageer ik niet, want ik kan m'n tijd wel beter gebruiken. Maar ik zou bijv. posts kunnen opzoeken waar jij toch echt beweert meer te drinken dan 2 a 3 biertjes per 2 weken. Nu geen zin in.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:04 schreef Gelderland het volgende:
(ff opnieuw wat ge-edit) Ik ga sowiezo ff 3 dagen stoppen omdat er denk ik iets mis is met mijn maag-darm kanalen (of lever)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |