Donderdag 5 mei, 21:00 uur. Bevrijdigingsdag voor het NL'se aanvallende voetbal.
Het grote
AZ![]()
versus het miniscule Sporting Lissabon
![]()
Gespeeld in het magische :
![]()
De Hout
Het onsportieve duikelachtige Sporting beseft het stiekem allang. De finale is voor hun reeds verspeeld na de loepzuivere treffer van Landzaat. De letterlijke kanslozigheid van deze inspiratieloze, doelloos rondspelende ploeg moet nog 1 maal bevestigd worden met het handhaven van de ongeslagen Europese thuisstatus en het houden van de nul. Een kleinigheid dus. Het maken van minimaal 1 goal uit het de 27 kansen die AZ te wachten staat is slechts een formaliteit.
Co heeft de hengel maar weer even in de kweekvijver van het kampioenselftal Jong-AZ gehangen, en de onuitputtelijke bron talenten eruitgevist. Al schoppen ze half AZ de lappenmand in, al schorsen ze alle keyplayers, het mag allemaal niet baten. Met Jaliens, Vlaar, Zoontjes, Medunjanin zijn de vervangers panklaar.
De brandweer heeft reeds voorzorgsmaatregelen getroffen met het oog op Portugese wateroverlast. Grote waterpompen zijn aangebracht rondom het stadion. Portugezen huilen nu eenmaal veel en vaak bij verdrietige gebeurtenissen.
Tot slot nog even de laatste reactie's :
![]()
Vlaar :"Milan, Barca en Real hingen gisteren weer smekend aan de lijn, maar ik blijf liever hier bij Louis. De echte top."
![]()
Coach Peseiro : "De finale kunnen we vergeten, AZ is niet in toom te houden, net rooie stieren. Dat is de werkelijke reden waarom wij niet wilden spelen in Alkmaar, we durven niet."
![]()
Sa Pinto : "Ik ben aan de diaree zoals je ziet. Er heerst panische angst in de ploeg, we zien het totaal niet meer zitten."
![]()
Co : "Er is 70% kans dat mijn voorspelling over dat we 100% zeker de finale halen 101% moet zijn."
Op naar de finale dus.