"(patris) aquis submersus" ofwel "door (vader's) schuld verdonken" naar de gelijknamige roman van Theodor Storm uit 1877.quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
"Aquis submersus" wat dat ook moge betekenen uit 1919.
Okee dan, een grotere versie:quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hint!
Op de spelfout na, helemaal correct.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:19 schreef cioran63 het volgende:
Het is van Marte Röling, en het heet "Galzen bollen bij maanlicht". Het is gemaakt in 2004 en kost 4500 euro.
http://www.kunsthandelvan(...)r/popupRoling03.html
Oops, die je al had verbeterd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Op de spelfout na, helemaal correct.
quote:
In geval je je niet weet te bedwingen... mijn msn werkt nog steeds.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wil eigenlijk gewoon ordinair slowchatten, maar ik durf niet zo goed meer...
Je wil meteen een volle zaal trekken?quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jawel, maar daar val ik ( buiten jou ) niemand mee lastig...
Waar iedereen is, weet ik niet, die ken ik namelijk niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar is iedereen toch?
Ik bedoel, ik weet dat het Gehaktdag is,
maar we zijn vast niet de enigen die morgen een dagje vrij hebben, wel, AE?
Ik vrees dat onze Brabantse vrienden niet aanspreekbaar zijn, na de schlemielige nederlaag van PSV.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar is iedereen toch?
Mwah, valt wel mee.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:31 schreef Gajus het volgende:
Dootje, wees gerust ... anderen kunnen jouw hersenspinsels ook niet volgen.![]()
Excuses moi voor mijn onrespectvolle uitdrukking.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:31 schreef Gajus het volgende:
On topic: wellicht dat een hint helpt bij het ontstijgen van het niveau van de 'plafondtegel'.![]()
"zonder titel" dus?quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:45 schreef cioran63 het volgende:
Dat heeft ie ook al gedaan.
Aan jou de eer Do2... een nieuwe opgave te plaatsen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb geen zin om Ollie wéér over me heen te krijgen, hoor...
Ja, er zijn teveel alfabeten hier.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ah, je hebt zijn signatuur weggehaald, is het niet?
Ik moet eerlijk zeggen dat me dat in eerste instantie ook een beetje op een dwaalspoor heeft gebracht...quote:
... met een vette knufkroel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb geen zin om Ollie wéér over me heen te krijgen, hoor...
Roode Kruisch.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doet ie het niet? Gajus?
Geef je nou een verkapte hint... of probeer je OllieA te lokken?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kreeg een enorme behoefte om haar een dikke knufknufkroelkroel te geven...
Zou ik maar niet aan beginnen ... volgens mij is het een kloosterlinge ... achter haar een kloostertafel met plaats voor tig andere bruiden van de Heere.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kreeg een enorme behoefte om haar een dikke knufknufkroelkroel te geven...
Ja, ik weet het.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je maakt de zoektocht wel erg gemakkelijk met het C & P van quotes Do2.
quote:Het is "L’attesa" van Felice Casorati uit 1918-19.
Nu zijn er op Fok! toevallig ook andere wiskundigen dan alleen Thabit.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ha! Een ( beroemd ) wiskundige deelt dezelfde naam, zie ik:
Thabit?.
Jeugdsentiment.quote:In 1858 Betti, Casorati and Brioschi visited Göttingen and Riemann discussed with them his ideas in topology.
Gajus!? Een wiskundige met een diepe interesse in kunst!?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nu zijn er op Fok! toevallig ook andere wiskundigen dan alleen Thabit.![]()
Het een sluit het andere niet uit ... kijk maar naar Escher.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gajus!? Een wiskundige met een diepe interesse in kunst!?
Mijn dag is nu compleet, hoor.!
Escher had diepe interesse in zijn werk. Zijn werk was kunst. Ergo ...quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of Escher wel zo'n diepe interesse had in kunst, eerlijk gezegd...
Daar doelde ik ook op, Gajus.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
Vermoedelijk had Escher weinig interesse in allerlei kunststromingen..
Ja ... t.a.v. de eenzaamheid.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie vooraal eenzaamheid, het ondraaglijke alleen zijn, in het schilderij.
De afwezige gasten versterken dat beeld alleen maar...
Vertaald naar nu;
Het doet me een beetje aan het lelijke kind denken dat een feestje heeft georganiseerd, waarbij niemand op is komen dagen.
Uit het Caribisch gebied klopt, van a prima vista weet ik niks.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
A prima vista: uit het Caraibbisch gebied.
Oké, oké ... wind je niet zo op.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
En ik zei nog zo: "Vertaald naar nu..."
Al had je geen bier op, dan nog zou ik me niets van je aantrekken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb bier op, mensen...Trek je vooral niets van mij aan...
Ik verkeerde nog in Italiaanse sferen toen ik dat schreef. Maar dat is inmiddels finito over.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:30 schreef ALTER-EGO het volgende:
Uit het Caribisch gebied klopt, van a prima vista weet ik niks.
Barbados.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik verkeerde nog in Italiaanse sferen toen ik dat schreef. Maar dat is inmiddels finito over.
Caribbisch vermoedde ik vanwege de kleurige klederdracht en personages.
Uit onze Overzeese Rijksdelen? (maar daar hebben zijn geen echte schilderstraditie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |