djuu, ik mag alleen maar leopard 1 ondertsel rijden :Squote:Op vrijdag 29 april 2005 12:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kom de Hägglnds regelmatig tegen op de volgende veilingsites:
http://www.rbauction.com/index.jsp
http://www.wwauctions.com/
Als je echt geinteresserd bent. heb je wel een 'gepantserd-rupsvoertuig'-rijbewijs?
Herkenning. Hoewel ik niet zeker weet of dat nog bestaat...quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Zijn er trouwens ook Nederlands(talig)e tijdschriften over militaire voertuigen? De Military machines International is leuk en goed, maar ook Engels en (dus) duur.
hierdan:quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Was vorig jaar ook al eens een topic over, maar lang leve het ontbreken van de search, diekan ik neit meer vinden
Danmaar hier verder...
nee een normale, en een rood achtige kleur.. klotenbak...quote:
m109 het "stuk" hier heb ik een jaartje richter hoogte in gespeeld... en ook nog een tijdje lader...quote:
Dan zou ik maar snel dat wrak uit je tuin halen en er een echte tank in zetten... een Leopard 2A6 bijvoorbeeld...quote:
Maar dat is een duitse tank en ik heb een hekel aan duits materiaal. Duitse degelijkheid my ass..quote:Op zondag 1 mei 2005 18:36 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Dan zou ik maar snel dat wrak uit je tuin halen en er een echte tank in zetten... een Leopard 2A6 bijvoorbeeld...
In dit geval is de Duitse wel vele malen degelijker. Om te rijden, te schieten en te onderhouden / repareren.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:44 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Maar dat is een duitse tank en ik heb een hekel aan duits materiaal. Duitse degelijkheid my ass..
Wie, wat, waar, wanneer ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou sowieso geen amerikaanse vlag op mijn tank willen hebben
Zijn er nog mensen die morgen naar 'keep them rolling' gaan kijken?
Aha oke, dan ga ik dus niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ze rijden morgen een route door Friesland. RIjdne ook wat heel bijzondere dingetjes mee. Ik ga rond een uur of vier in Leeuwardne kijken. Dan staan ze opgesteld bij het stadshuis. Complete route staat in de LC van vandaag.
10 jaar geelden, bij 50 jaar bevrijding, reden ze voor mijn huisje langs, dat was gaafJammer dat ik toe nog geen foto's maakte
Hij is van voor '78 dus mag een oud blauwe plaat hebben. Hij heeft een normaal civiel kenteken gekregen in het 'interbellum' tussen de DM serie en de YA serie. Da's wel jammer inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooi!
Mag dat zomaar, een nieuw plaat, en dan toch blauw?
Nee, het is een echt 'geel' kenteken dus was BE geen optie.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Een BE-plaat was ook neit mogelijk? Of is het geen bedrijfswagen?
Dude ie heb mien een mooi kar!quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:27 schreef Captain_Chaos het volgende:
*eigen legervoertuig pimpt
[afbeelding]
Bij de dienst domeinen in Soesterberg; alleen zijn ze inmiddels écht allemaal opquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:01 schreef Keksi het volgende:
[..]
Dude ie heb mien een mooi kar!![]()
Waar hebbie die vandaan wil ik ook!
ken je toevallig ook een handelaar of instantie daarvoor in Denemarken? Auto importeren hier is echt RETE duurquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Bij de dienst domeinen in Soesterberg; alleen zijn ze inmiddels écht allemaal op
Maarrrrr spemmerdespem er is altijd nog www.ronbolleboom.nl
Reden deze zelf ernaar toe, of kwamen ze op de lader?quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:35 schreef Hanno_de_Hennie het volgende:
Vandaag gezien op scheveningen.
[[url=http://img113.echo.cx/img113/4610/dsc022322bg.th.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img113.echo.cx/img113/8247/dsc022339qu.th.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img113.echo.cx/img113/3329/dsc022345av.th.jpg]afbeelding][/url]
Welke vervangt deze?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:25 schreef -calimero- het volgende:
De nieuwe CV90/35 MKIII voor de Koninklijke Landmacht. Er zijn er 184 van aangekocht en worden ingevoerd tussen 2007 en 2010.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De CV90/35 MKIII zal samen met de Boxer en de Fennek diverse uitvoeringen van de YPR 765 en M577 vervangen. De CV90 moet het infanterie gevechtsvoertuig worden, de Fennek voor verkenning en de Boxer voor gewonden transport, commandovoering en vrachtvervoer.quote:
ik dacht dat de prtl stingers zou krijgen ipv die kannonenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:42 schreef -calimero- het volgende:
[..]
De CV90/35 MKIII zal samen met de Boxer en de Fennek diverse uitvoeringen van de YPR 765 en M577 vervangen. De CV90 moet het infanterie gevechtsvoertuig worden, de Fennek voor verkenning en de Boxer voor gewonden transport, commandovoering en vrachtvervoer.
Misschien komt er ook nog een Fennek uitgerust met Stingers om de PRTL 35mm te vervangen.
De PRTL gaat er helemaal uit. Vorig jaar waren ze zlefs al bezig om voertuigen te slopen bij de MCW. Er komt daarvoor in de plaats een MB jeep met stingers en radar (net als de humvee) en misschien een uitvoering van de Fennek. Het zou inderdaad veel beter geweest zijn om de PRTL te houden en te upgraden met stingers, net zoals de Duitsers hebben gedaan met hun Grepards.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik dacht dat de prtl stingers zou krijgen ipv die kannonen
ja ik dacht dat NL dat ook van plan was.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:44 schreef -calimero- het volgende:
[..]
De PRTL gaat er helemaal uit. Vorig jaar waren ze zlefs al bezig om voertuigen te slopen bij de MCW. Er komt daarvoor in de plaats een MB jeep met stingers en radar (net als de humvee) en misschien een uitvoering van de Fennek. Het zou inderdaad veel beter geweest zijn om de PRTL te houden en te upgraden met stingers, net zoals de Duitsers hebben gedaan met hun Grepards.
[afbeelding] [afbeelding]
Probleem is denk ik alleen dat de 'panzers' te duur zijn in onderhoud en ver,- en gebruik.quote:Op maandag 9 mei 2005 20:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja ik dacht dat NL dat ook van plan was.
want dan hoef je er alleen rocketpots aan te hangen en je hebt een armor luchtverdediging
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:44 schreef -calimero- het volgende:
[..]
De PRTL gaat er helemaal uit. Vorig jaar waren ze zlefs al bezig om voertuigen te slopen bij de MCW. Er komt daarvoor in de plaats een MB jeep met stingers en radar (net als de humvee) en misschien een uitvoering van de Fennek. Het zou inderdaad veel beter geweest zijn om de PRTL te houden en te upgraden met stingers, net zoals de Duitsers hebben gedaan met hun Gepards.
[afbeelding] [afbeelding]
nog ff een duidelijkere foto:
Damn, mooie foto's man!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:02 schreef -calimero- het volgende:
Nog wat ander nieuw spul van de KL.
De Fennek
en de PZH2000
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
|