Ik stotter ook regelmatig, ik blijf niet op 1 letter hangen maar op 1 woord, zeg dat woord dan bv 10x terwijl ik mijn zin gewoon wil afmaken. Het is dan gewoon even 'te druk' in mijn hoofd, ik moet dan uitademen en dan gaat het weer.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:33 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
knip
Gek, ik heb precies hetzelfde! Al heb ik nooit serieus geprobeerd om er vanaf te komen door training of een cursus.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:26 schreef Remzz het volgende:
Ik stotter zelf ook al jaren zo lang als ik me kan herrinneren. Niet zo heftig als je normaal hoort(zoals in dat Postbus 51 spotje) maar gewoon soms blijft er wel eens wat haken.
Raar bij mij is dat ik het soms helemaal niet heb zoals afgelopen maanden terwijl het net zo goed volgende week weer helemaal mis kan zijn en dat ik totaal niet uit mijn woorden kom.
Ik heb al vanalles geprobeerd om er vanaf te komen verschillende logopedisten en methodes. Maar daar kwam ook weer steeds het probleem naar boven dat het meestal een hele tijd goed gaat en dan denk ik ervan af te zijn maar dan komt het dus zo weer terug.
Komt zoooooooo bekend voor dit! Alleen gister was het een erg cruciaal woord.quote:[b]Op vrijdag 29 april 2005 13:35 schreef Kiki het volgende:
Ik stotter ook regelmatig, ik blijf niet op 1 letter hangen maar op 1 woord, zeg dat woord dan bv 10x terwijl ik mijn zin gewoon wil afmaken. Het is dan gewoon even 'te druk' in mijn hoofd, ik moet dan uitademen en dan gaat het weer.
checkquote:
Ik zat daar ook sterk aan te denken. Maar aan de andere kant denk ik ook. 'Zo ben ik nou eenmaal'.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:35 schreef Björk het volgende:
[..]
check
2 juni ga ik daar heen!
en ze zeggen dat je binnen 10 dagen van je stotteren af kan zijn.
Ben heel erg benieuwd
Na 21 jaar stotteren ben ik het echt zat![]()
Dat is wel érg kort door de bocht kan ik je zeggen na bijna 19 jaar ervaringquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:13 schreef RicXDesign het volgende:
Die cursus tegen het stotteren helpt wel heel erg goed, ik ken iemand die heel erg, maar dan ook echt heel erg stotterde en nu nauwelijks meer.
Dat is toch sowieso bij zulke dingen de argumentatie? Dat je het voor jezelf moet doen, of niet moet doen..quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:38 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik zat daar ook sterk aan te denken. Maar aan de andere kant denk ik ook. 'Zo ben ik nou eenmaal'.
Ik heb er zelf geen probleem mee, als anderen dat wel hebben hebben ze pech.
moet de naam ff opzoeken, maat van me heeft die cursus gedaan.. is van ongelooflijk stotteren (minutenlang op een lettergreep blijven hangen...) naar totaal niet stotteren gegaanquote:Op vrijdag 29 april 2005 11:35 schreef clowncloon het volgende:
Ik dacht dat het inderdaad met spanningen te maken heeft (volgens het postbus 51 spotje dan).
En er is een soort ademhalingscursus die het stotteren kan verminderen of geheel kan laten verdwijnen.
Zou kunnen, zou kunnen; had alleen ontbeten die dag; dagen ervoor telkens laat naar bed en veel stress plus veel alcohol op.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:04 schreef ook_gek het volgende:
k hoorde iemand vertellen van de week dat hij soms heel moeilijk uit zijn worden komt als hij niet gegeten of gedronken had. En ook wanneer er toch een lichte spanning is. Wat blijkt hij had suikerziekte. Op het moment dat je suikerbalans totaal verkeerd gaat lopen kan je dus het probleem krijgen dat je wat moeilijker uit je worden kan komen![]()
Wie weet is dat een optie?
het kan te maken hebben met je suikerspiegel als die te laag of te hoog is 1 van de twee dan kan je spraak achteruit gaan en dat je dan opeens niet meer uit je worden kan komen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou kunnen; had alleen ontbeten die dag; dagen ervoor telkens laat naar bed en veel stress plus veel alcohol op.
Ik stotter niet meer als ik aangeschoten ben!quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou kunnen; had alleen ontbeten die dag; dagen ervoor telkens laat naar bed en veel stress plus veel alcohol op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |