abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28635941
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:28 schreef daisy_ducky het volgende:
met een open stemming kan t al met 1 vinger
Open G in combinatie met een slide !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28639888
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:19 schreef Setambre het volgende:
Yeah ik heb ook een gitaartje gekregen van een oom

Maar je moet echt een halve Alien zijn met 8 vingers al wil je sommige akkoorden wilt spelen
Haha, zoals?
pi_28639973
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:01 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Haha, zoals?
Powerchords .

1
2
3
4
5
6
4
4
4
6
6
4
pi_28642064
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:03 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Powerchords .
[ code verwijderd ]
  vrijdag 15 juli 2005 @ 00:21:07 #225
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_28817809
Hoi hoi,
Ik ben net sinds gister een beetje aan het pingelen met een gitaar, want ik wil het graag leren. Nu ben ik een nummer van Metallica aan het proberen (nothing else matters), maar de volgende tab bijv., daarvan weet ik eigenlijk niet hoe ik die moet spelen.. En dan gaat het dus om die 5 5 en 2. Welke snaren moet je dan aanslaan, en hoe moet je je vingers houden, want ik red het geloof ik niet om de 2e fret van de A-snaar en dan dus de 5e fret van de B en G ingedrukt te houden..

1
2
3
4
5
6
e---------0---------------
B-------5----5--5--5----
G-----5------5--5--5--5-
D--------------------------
A---0--------0--2--3-----
E--------------------------
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_28817877
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:21 schreef Qarinx het volgende:
Hoi hoi,
Ik ben net sinds gister een beetje aan het pingelen met een gitaar, want ik wil het graag leren. Nu ben ik een nummer van Metallica aan het proberen (nothing else matters), maar de volgende tab bijv., daarvan weet ik eigenlijk niet hoe ik die moet spelen.. En dan gaat het dus om die 5 5 en 2. Welke snaren moet je dan aanslaan, en hoe moet je je vingers houden, want ik red het geloof ik niet om de 2e fret van de A-snaar en dan dus de 5e fret van de B en G ingedrukt te houden..
[ code verwijderd ]
Anders begin je even makkelijk.

http://www.guitarlessonworld.com/lessons/lessons.php

En dan met name: http://www.guitarlessonworld.com/lessons/lesson.php?num=6&category=Lesson

Maar ga nou maar eerst akkoorden leren .
pi_28818085
Luisteren naar de meester
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_28820046
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:23 schreef NiteSpeed het volgende:

Maar ga nou maar eerst akkoorden leren .
Ja, lekker demotiverend

Vingerzettingen leren is toch het makkelijkst vol te houden als je het doet door nummers die je goed vindt te bestuderen? Met Nothing Else Matters is aardig wat te leren, zowel voor de linkerhand (vingerzettingen voor akkoorden) als voor de rechterhand (tokkelen).
.
pi_28820109
Iemand die nog geen gitaar kan spelen moet niet beginnen met tabs. De vingerzetting is vaak afgeleid van een akkoord. Alle fucking solo's zijn gebaseerd op akkoorden en toonladders. Beginnen met een tab is vragen om moeilijkheden.
pi_28820303
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 02:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Iemand die nog geen gitaar kan spelen moet niet beginnen met tabs. De vingerzetting is vaak afgeleid van een akkoord. Alle fucking solo's zijn gebaseerd op akkoorden en toonladders. Beginnen met een tab is vragen om moeilijkheden.
Daar zeg je het zelf. Mooie manier om die vingerzettingen te leren dan toch? Leuker dan dagen achter elkaar elke dag alleen maar uitzichtloos E'tjes en A'tjes strummen.

Natuurlijk moet de beginnende gitaarspeler er wél opletten dat hij het theoretische aspect niet vergeet, hij moet wel interesse tonen in de toonladders en de akkoorden. Als hij genoeg discipline heeft om naast het (proberen te ) spelen van Nothing Else Matters ook te kijken naar wát hij precies speelt, dan moet hij het vooral proberen.
.
pi_28820331
Ik ben zelf begonnen door tabs van Muse te leren. Heel leuk, alleen na drie weken leren kon ik moeiteloos de intro van Plug in baby spelen, maar een simpel E-akkoord wist ik niet wat het was.

Het is gewoon erg belangrijk dat je in het begin goed de basis leert.
pi_28820339
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:03 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Powerchords .
[ code verwijderd ]
Da's geen powerchord da's gewoon een barré akkoord
quote:
Maakt het veel uit als je in een akkoord een andere bas noot hebt, bijv. F in plaats van F/C?
Maakt het veel uit.. Tja, als je in een band speelt en je slaat de akkoorden aan, mag je gerust gewoon een F spelen dan doet de bas vast en zeker die C wel. Als je gaat picken is het echter wel belangrijk om die C als basnoot aan te houden.

Dan nog, uiteindelijk is er echt geen weg om dat soort akkoorden heen. Als je goed wil worden, moet je gewoon al dat soort akkoorden kennen. In geval van die F/C is het slechts een kwestie van de E snaar dempen; als je pickt hoef je al helemaal niks te veranderen dan hoef je alleen maar te zorgen dat je de A snaar als bas aanhoudt ipv de E snaar.
quote:
Het is gewoon erg belangrijk dat je in het begin goed de basis leert.
Yeah inderdaad dat kan niet vaak genoeg gezegd worden. Als je bij blijft in zowel theorie als praktijk heb je daar op de lange(re) termijn zó ontzettend veel aan.
Ik doe hier niet aan mee.
pi_28820377
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 02:39 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

Da's geen powerchord da's gewoon een barré akkoord
[..]
Alleen de onderste drie snaren aanslaan .
pi_28820464
Neh da's bullshit geen enkele snelle gitarist die bijv. een G#m pakt en de powerchord versie ervan speelt... Je weet zelf ook best dat je gewoon die shit moet dempen (met linkerhand)
Ik doe hier niet aan mee.
pi_28820525
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 02:48 schreef Off-ShoRe het volgende:
Neh da's bullshit geen enkele snelle gitarist die bijv. een G#m pakt en de powerchord versie ervan speelt... Je weet zelf ook best dat je gewoon die shit moet dempen (met linkerhand)
Nope, niet dempen. Er waren ergens ook nog tabs te vinden in plaats van Chords. Alhoewel ik een betere versie heb gevonden wat een heel ander akkoord is .
pi_28834635
Tjah akkoorden leren spelen is wel belangrijk maar ik denk dat het belangrijker is als je snel akkoorden kunt wisselen en irritante kut akkoorden leert spelen. Iedereen ken een a-akkoord ofzo spelen, anders zoek et op als je et niet kunt.
pi_28834743
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:24 schreef DuranK het volgende:
Tjah akkoorden leren spelen is wel belangrijk maar ik denk dat het belangrijker is als je snel akkoorden kunt wisselen en irritante kut akkoorden leert spelen. Iedereen ken een a-akkoord ofzo spelen, anders zoek et op als je et niet kunt.
Nah, eerst een paar basisakkoorden leren en daar tussen leren wisselen. Dan kan je al vrij gauw iets spelen wat nog een beetje ergens naar klinkt (een I-IV-V in A of zo) en dan ben je ook gemotiveerd om vanzelf eens een C#mb7add9/B te leren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28835864
is er ergens een site waar de meest voorkomende accoorden opstaan?
heb al veel gegoogeld maar kan het niet echt vinden.
het moet eik in een document staan zodat ik het gelijk kan printen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:20:27 #239
19529 Fendy
True Spirit
pi_28836273
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:04 schreef Carnaval het volgende:
is er ergens een site waar de meest voorkomende accoorden opstaan?
heb al veel gegoogeld maar kan het niet echt vinden.
het moet eik in een document staan zodat ik het gelijk kan printen
Tsja, printen weet ik niet, maar ik denk dat deze misschien wel handig is voor je.
http://chordfind.com/
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_28836328
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:20 schreef Fendy het volgende:

[..]

Tsja, printen weet ik niet, maar ik denk dat deze misschien wel handig is voor je.
http://chordfind.com/
ja ik bedoel eigenlijk echt een documentje met alle basis accoorden.
maar toch bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')