abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26574568
We zijn bezig een huis te kopen en als het allemaal lukt zouden we graag laminaat (of iets dergelijks) erin willen leggen.
Nu ligt er op dit moment zeil in. Is het mogelijk om het laminaat gewoon over het zeil heen te leggen?
Of is het toch handiger om dat er uit te laten halen?
Nu het zeil erin ligt heb je natuurlijk wel een vlakke ondergrond en als het eruit is zit je misschien met lijmresten en dergelijken...
Moet er ook nog een of ander spulletje onder het laminaat of zou enkel zeil voldoende zijn?

Wat zouden jullie wel of niet doen en waarom wel of niet .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_26575947
sowieso zeil weghalen als je met tegels aan de slag gaat, laminaat denk ik ook...

als je laminaat gaat gebruiken leg er dan een isolatiefolie onder, dit 20 cm laten overlappen. Als je het laminaat op zolder legt met een houten vloer ofzo is dit volgens mij niet nodig...
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_26576646
Nog meer mensen die hier ideeën over hebben misschien?
pi_26576712
Ik zou het zeil (en een eventuele ondervloer) er ook uit halen. Het is wel zo handig als deuren nog gewoon dicht kunnen en zulks.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_26580206
Zit wat in Johnny... De makelaar zei nl dat je het gewoon over het zeil heen kon leggen, maar ik wil gewoon weten of hij dat zegt omdat zijn opdrachtgevers geen zin hebben om de vloer eruit te halen of omdat het echt wel kan .
pi_26580866
onder je laminaat moet toch nog een extra laagje spul, als je ook nog eens je zeil eronder laat liggen, ligt je vloer meteen wel een stukje hoger.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26592375
zeil moet je weghale gaat glijden na een tijdje....
je kan het beste gewoon alles weghale en normale ondervloer eronder legge ik zou gaan voor die groene ondervloerplaten.
pi_26592514
Je moet hoe dan ook een dampwerende laag onder je laminaat leggen.

Dat zeil zou ik gewoon laten liggen, lekker vlak vloertje.
pi_26592692
als het zeil nog goed vast ligt, zou ik het gewoon laten liggen, als er stukken los zitten zou ik het eruit halen.
ook zou ik even kijken naar de ondergrond waarop het zeil ligt (betonnen vloer, houten vloer), en of het de begane grond- of de verdiepingsvloer is.
pi_26595173
ik heb van dat isolatiefolie én van die groene tegels eronder liggen
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:37:06 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26595958
ik zou er ook isolatie en groene tegels onder leggen en het zeil er mooi uit gooien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:40:45 #12
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_26596055
Wij hebben het laatst thuis ook gewoon over het zeil heen gelegd.

Rol van die goudkleurige isolerende bende eroverheen, laminaat erop en klaar is kees (of piet of jan of wie er ook maar mee bezig is)
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_26596073
Gewoon laten zitten, ik heb destijds over vloerbedekking heen gelaminaat en zonder problemen.
pi_26596352
Wij hebben over kurk heen laminaat gelegd dus gewoon laten zitten als het vast ligt, ligt het los dan wel weg halen.
En een stukje van de deuren afschaven als de vloer dan te hoog komt (wat ik niet denk) is zo gebeurd
pi_26596676
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Het gaat trouwens om een vloer op de begane grond.
pi_26597819
dan zou ik als je het zeil weghaalt een nieuwe dampdichte laag onder je laminaat leggen, voor optrekkend vocht uit je kruipruimte.
en dan afhankelijk van de vlakheid van je vloer een rol of platen met ondervloer eronder leggen (rol is dunner dan platen)
En als je het zeil laat liggen, alleen een rolletje ondervloer eronder leggen, zodat je laminaat helemaal vrij ligt van de ondervloer

succes ermee
pi_26598072
Lekker laten liggen. Helemaal als het gelijmd is (irri wek om alles er dan uit te halen en lijmresten weg te halen). Wel vochtwerend spul ertussen en eventueel nog wat isolatie. Stukje van de onderkant van deuren afschaven is minder werk dan alles weghalen.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  zondag 22 mei 2005 @ 16:20:59 #18
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27246894
>KLU
  zondag 22 mei 2005 @ 16:25:19 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27247030
*zwiep* LIF-->KLU
  zondag 22 mei 2005 @ 17:25:46 #20
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_27248658
Als je zeil helemaal glad en strak ligt kan je makkelijk je laminaat erover heen leggen. Ik kreeg dit advies zelfs van de speciaalzaak. Wel moet je als je er bijv. een vochtige ruimte onder hebt (kruipkelder o.i.d) nog wel een vochtwerende folie over heen leggen. Ik persoonlijk heb het zonder die folie gedaan omdat ik op de eerste verdieping zit en dus een verwarmde ruimte onder me heb, dus het laminaat zo over het zeil heen. Het laminaat ligt er nu haast 2 jaar in en het ligt nog steeds perfect terwijl het intensief belopen wordt.
pi_27249860
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:25 schreef rotterdamse het volgende:
Als je zeil helemaal glad en strak ligt kan je makkelijk je laminaat erover heen leggen. Ik kreeg dit advies zelfs van de speciaalzaak. Wel moet je als je er bijv. een vochtige ruimte onder hebt (kruipkelder o.i.d) nog wel een vochtwerende folie over heen leggen. Ik persoonlijk heb het zonder die folie gedaan omdat ik op de eerste verdieping zit en dus een verwarmde ruimte onder me heb, dus het laminaat zo over het zeil heen. Het laminaat ligt er nu haast 2 jaar in en het ligt nog steeds perfect terwijl het intensief belopen wordt.
Bedankt, ik zat zelf ook al te denken om eens zo'n zaak in te stappen en te vragen wat zij erover denken. Het zou wel de makkelijkste manier zijn om het eroverheen te leggen.
Nog meer meningen en ideeën hierover zijn hardstikke welkom.
pi_27256761
Ik zou alles weghalen als ik jou was. In ons vorige huis hebben we laminaat gelegd en lieten de tapijtondergrond (een dun schuimrubberachtige laag) liggen. We dachten dat dat wel als extra isolatielaag zou werken. Bovenop deze laag deden we van die goudkleurige isolatie. Het gevolg was dat we wanneer we op het laminaat liepen, het laminaat kraakte en je ook voelde dat wat naar beneden zakte. In ons huidige huis hebben we alles volgens de normale manier gedaan en hebben we nergens last van.
pi_27258471
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:48 schreef magical_reflex het volgende:
Ik zou alles weghalen als ik jou was. In ons vorige huis hebben we laminaat gelegd en lieten de tapijtondergrond (een dun schuimrubberachtige laag) liggen. We dachten dat dat wel als extra isolatielaag zou werken. Bovenop deze laag deden we van die goudkleurige isolatie. Het gevolg was dat we wanneer we op het laminaat liepen, het laminaat kraakte en je ook voelde dat wat naar beneden zakte. In ons huidige huis hebben we alles volgens de normale manier gedaan en hebben we nergens last van.
Ik denk alleen dat tapijtondergrond wat anders is dan zeil. Het lijkt me dat zeil niet echt indeukt als je erop loopt... dus ik neem aan dat dat ook wel meevalt als je er laminaat overheen legt. Of zeg ik nu iets raars?
  zondag 22 mei 2005 @ 23:26:59 #24
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_27260480
Natuurlijk is een tapijt ondergrond iets anders als zeil. Zeil is toch gewoon hard. Nogmaals mijn laminaat ligt perfect, de speciaalzaak zei dat het hetzelfde effect had als de onderplaten die je er normaal onder legt. Het lijkt me toch dat A. als hij nog wat aan me kan verdienen hij dit zeker niet zal laten en B. hij toch niet het risico neemt dat als ik een dure laminaat bij hem koop (haast ¤600 voor 2 niet al te grote kamers) om me verkeerd voor te lichten en dan een boze klant aan de deur te krijgen met alle nare gevolgen van dien.
ps. ik wil er nog wel ff bij zeggen dat bij mij onder het zeil een betonvloer ligt, ik weet niet of het zeil verhaal ook opgaat voor een ander soort vloer.
pi_27261324
Een stuk van de deuren afzagen lijkt me nou ook niet echt een duurzame oplossing. Als je het laminaat dan ooit weghaald heb je te korte deuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')