abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26515018
Ergens in juni/juli word ik geopereerd. Ik heb dus een foldertje meegekregen dat je dan alle sierraden (en gebitsproteses, maar die heb ik niet) eruit moet halen. Vrij logisch eigenlijk. Maar nu vroeg ik me af of mijn tongpiercing er ook uit moet... Ik heb het al aan de chirurg gevraagd, die verwees me echter door naar de anesthesist, die ik pas de dag van de operatie zie.

In principe zit mijn tongpiercing hartstikke vast in mijn tong, hijs al meer dan een jaar niet losgeweest, en ik zou het echt met een tangetje moeten doen om hem los te krijgen (offie uberhaupt nog losgaat weet ik niet?). Maar ja, zou ie er dan wel uitmoeten, als ie toch niet zomaar losgaat?

en als ie eruit moet, wanneer kan ik hem er dan weer inzetten (zonder over mn nek te gaan van de narcose natuurlijk), en is het gat dan niet al dichtgegroeid?

Heeft iemand ervaring met tongpiercings en opereren?
-=weet ik veel=-
pi_26515075
Heb je hem al open geprobeerd te draaien met 2 chirurgische handschoenen aan? Dan heb je echt veel grip, en krijg je ze denk ik wel los. Wat voor operatie is het precies?
† The 3 Kings †
pi_26515077
Ja, je tongpiercing moet eruit.
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:02:34 #4
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_26515164
Volgens mij moet je je tongpiercing er altijd uithalen bij een operatie. Als je hem niet los krijgt moet je het eens proberen met van die operatie-handschoentjes. Daar doe ik het nl ook altijd mee en dat gaat prima.
Hier even een quote van de pagina van het Medisch centrum Haaglanden :
quote:
Operatie: piercings, sieraden, metaal

Op de operatiekamer wordt gebruik gemaakt van een apparaat dat bloedvaatjes dichtbrandt. Metalen voorwerpen op of in het lichaam kunnen daarbij brandwonden veroorzaken. Ook bij piercings en sieraden bestaat dit gevaar. Bij een tongpiercing bestaat bovendien het risico dat deze losraakt en de ademhaling belemmert. Daarom moeten alle piercings, sieraden en andere metalen voorwerpen vóór de operatie verwijderd worden.
Denk dus idd dat hij er echt uit moet. En volgens mij groeit het gaatje vrij snel dicht. Licht aan de duur van de operatie of hij dus dichtgegroeit is na afloop
To infinity…and beyond!
pi_26515176
je kan toch van die plastic staafjes kopen hiervoor?

gewoon bij de piercer volgens mij, dan groeit het gaatje iig niet dicht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:07:43 #6
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_26515290
Ja ik denk wel dat hij eruit moet, en idd met 2 chirurgische handschoenen moet het lukken. Kreeg hem eerst ook niet los, daarmee lukte het wel.

Ga anders even langs een Tatoo/Piercing studio en koop een nieuwe piercing, daar in de studio kunnen ze hem dan kosteloos overzetten voor je. En zit hij losser dan de oude ( ik neem aan dat je nog steeds de piercing hebt die je kreeg toen je hem liet prikken?), dus is makkelijker te verwijderen indien hij eruit moet.

Zo snel groeit hij niet dicht hoor. Ik heb hem toevallig een tijdje terug een nachtje uit gehad (wel wennen na 7 jaar een nachtje dat ding eruit), kon hem de volgende dat gewoon weer indoen zonder problemen
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:08:34 #7
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_26515316
Wat keukenpapier ertussen, maakt t droog en stroever (=meer grip), dan aan 2 kanten dan moet je m wel los kunnen krijgen.

Zoniet: piercingshop vragen of ze m eruit willen halen.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_26515740
Maar hij kan dus niet blijven zitten denken jullie? Kijk als ie eruit MOET dan krijg ik hem wel los op de een of andere manier...

De chirurg heeft 2 uur snijtijd voor mij uitgetrokken, dus dan ben ik een uur of 3 (???) onder narcose? maar kan hem niet gelijk daarna weer in doen natuurlijk
-=weet ik veel=-
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:36:36 #9
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_26515782
Ik zou hem er gewoon nu al uit halen.. dan kan je er even aan wennen enzo.. En dan kan je hem op de dag van de operatie er altijd nog uithalen
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:47:56 #10
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26516023
Het is niet gevaarlijk ofzo, maar stel dat er wat gebeurd waardoor ze een tube in je keel moeten stoppen of een MRI maken. Dan kan ie in de weg zitten, en dan kan je het niet hebben dat ze 'em per ongeluk vergeten.

Als je 'em al een jaar hebt dan duurt het wel een uur of 10 voordat ie te dicht zit, je kan het altijd vantevoren ff testen door 'em eruit te halen en dan elke 2 uur ofzo ff kijken hoe het staat.

Met het openmaken met een tangetje kan wel, maar je moet uitkijken dat je geen krasjes maakt in het metaal, want de meest minieme krasjes kunnen heel scherp zijn in je mond. Probeer het eens met goed ontvette handen en een droge piercing, dan moet het wel lukken.

Eventueel: http://www.mariebelle.nl/nl/dept_278.html
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_26529469
quote:
dat is om hem te verstoppen? lijkt me niet slim?
-=weet ik veel=-
pi_26529772
zit je tongpiercing zo vast dan? Die moet je normaal toch gewoon kunnen bewegen?
pi_26529826
Gewoon rubberen dokterhandschoenen, geloof mij nou!
† The 3 Kings †
  donderdag 28 april 2005 @ 08:32:33 #14
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26562111
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 21:26 schreef suffie het volgende:

[..]

dat is om hem te verstoppen? lijkt me niet slim?
Dat ding is van plastic, dus geen probleem met rontgenfoto's en MRI's. Bij een MRI wordt een zeer sterk magnetisch veld gebruikt en ook al is Titianium niet sterk magnetisch, hij zou wel eens een centimeter of 2 je verhemelte in getrokken kunnen worden....
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  donderdag 28 april 2005 @ 08:36:42 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26562140
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:47 schreef raphidae het volgende:
Het is niet gevaarlijk ofzo, maar stel dat er wat gebeurd waardoor ze een tube in je keel moeten stoppen ...
Dat doen ze zelfs uit voorzorg al. Ik ben in maart geopereerd en werd wakker op vercoever met een vreselijke pijn aan mijn keel. Ja hoor, daar heeft een pijpje in gezeten. Niet fijn.
Die anesthesist roept je nog wel op vantevoren. Ze willen ook je gebit en dergelijke zien. De piercing moet er 100% zeker uit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 2 mei 2005 @ 12:21:49 #16
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_26663119
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:32 schreef raphidae het volgende:

[..]

Dat ding is van plastic, dus geen probleem met rontgenfoto's en MRI's. Bij een MRI wordt een zeer sterk magnetisch veld gebruikt en ook al is Titianium niet sterk magnetisch, hij zou wel eens een centimeter of 2 je verhemelte in getrokken kunnen worden....
Je moet je piercing er niet uithalen alleen ivm die straling...er zijn nog meer redenen waarom hij er gewoon uit moet, dus dit heeft dan ook geen zin
To infinity…and beyond!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:24:38 #17
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26663190
Ga ff langs bij de Piercingshop, die kunnen hem losmaken.
Vraag wanneer hij er weer in moet en haal hem de dag ervoor eruit.
Of haal idd een plastic staafje
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:43:31 #18
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26663804
ik denk eigenlijk dat een plastic staafje ook niet mag. Volgens mij willen ze gewoon niet dat patienten losse voorwerpen bij zich dragen. MEnsen met kunstgebitten mogen die ook absoluut niet inhouden nl.
imagination is more important than knowledge
pi_26664109
Ik zou hem er gewoon voor altijd uit laten.
pi_26737774
Bijna altijd als je onder narcose gaat, krijg je een beademingsbuis in je keel. Dat komt omdat er bij narcose spierverslappers toegevoegd word. Zo ook gaan je ademhalingsspieren verslappen en kun je niet meer zelfstandig ademhalen.
Bij kleine operaties waarvoor je toch onder narcose moet, wil het nog wel eens zo zijn dat ze je met de hand beademen.

1 ding is zeker: je tongpiercing moet! eruit.. Puur voor je eigen veiligheid... En ook de artsen en anesthesisten willen niks op hun geweten hebben, ook al is de kans zeer klein dat er iets gebeurt, de kans is wel aanwezig.

In ieder geval sterkte...
pi_26741714
je moet hem eruit halen...

ook al is het alleen maar zodat die chirurg 'm niet jat
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')