Waarom haal je je post weg?quote:Op donderdag 28 april 2005 00:08 schreef Sidekick het volgende:
Pamela Hemelrijk....
Maar daar zit het hem; als je weet dat het er meer dan twee zijn is het niet meer logisch om de eerste dag van één of twee personen uit te gaan.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Niet iedereen kan denken dat hij nummertje 3 'is',omdat de rest juist 3 mannetjes met blauw haar zien. Zij zouden dus denken dat ze mogelijk op dag 4 hun hand omhoog zouden moeten steken. Het klopt dus wel.
quote:
En iets met blauwharige dwergjes.quote:Inductie is het natuurkundig verschijnsel waarbij in een gesloten stroomkring elektrische spanning wordt opgewekt wanneer een geleider zich bevindt in een veranderend magnetisch veld of wanneer een geleider beweegt in een magnetisch veld.
Jawel, want je weet dat die twee het niet kunnen weten op dag 1.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar daar zit het hem; als je weet dat het er meer dan twee zijn is het niet meer logisch om de eerste dag van één of twee personen uit te gaan.
Dan is het dus toch wat ik op school geleerd heb. Ik zie alleen de connectie met de dwergjes niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
En iets met blauwharige dwergjes.
Ik bedacht me net dat het om de echte Pamela Hemelrijk ging.quote:
Maar wie steekt de eerste hand op? Hoe weet je dat jij een van de blauwe bent?quote:Op donderdag 28 april 2005 00:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jawel, want je weet dat die twee het niet kunnen weten op dag 1.
Stel nu dat n het werkelijk aantal blauwen is.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar wie steekt de eerste hand op? Hoe weet je dat jij een van de blauwe bent?
Jawel, maar je weet niet van tevoren dat anderen hun hand niet opsteken.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Stel nu dat n het werkelijk aantal blauwen is.
Dan weet jij als jij blauw bent dat het er n-1 of n zijn. De rest denkt dat het er n of n + 1 zijn. Je steekt dus een dag eerder je hand op dan de andere niet-blauwen potentieel zouden doen, je ziet immers ook minder blauwen dan dat de niet-blauwen doen.
Voordat je er morgen nog naar kijkt toch maar even een antwoord:quote:Op donderdag 28 april 2005 00:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel, maar je weet niet van tevoren dat anderen hun hand niet opsteken.
Stel dat er vijf blauwe zijn en vijf witte. Hoe weet je dan dat je de vijfde blauwe bent als de rest sowieso niet zijn hand opsteekt?
alhoewel...hmmm..morgen kijk ik er nogeens naar, volgens mij kan het toch wel...
Als ik het goed heb onthouden van de lessen Statistiek: inductie is het bewijzen een recursieve oplossingsmethode. Bij recursie ga je herhaaldelijk het probleem via dezelfde methode reduceren tot een kleiner probleem. In dit voorbeeld stel je dat 15 blauwharigen hetzelfde probleem is als 14 blauwharigen een dag later. En dat is hetzelfde als 13 blauwharigen 2 dagen later. Dit tot aan je 1 overhoudt, en de oplossing duidelijk is. Dat is dus de n-1 methode.quote:
Ik heb inderdaad het gevoel dat je het stuk niet goed gelezen hebt.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
alhoewel...hmmm..morgen kijk ik er nogeens naar, volgens mij kan het toch wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |