LoL!quote:
Waarom zou je in hemelsnaam voor zo iemand een goed woordje doen?quote:Op woensdag 27 april 2005 21:19 schreef Snol1ner het volgende:
Geintje,. kdenk dat de maatregelen wel een beetje meevallen, misschien kun je een goed woordje voor hem doen via zn advocaat ofzow,. die hij nu zeker nodig heeft...:P
Omdat hij wel een straf verdiend maar ook een leven na deze daad...quote:Op woensdag 27 april 2005 21:21 schreef sundae het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam voor zo iemand een goed woordje doen?
En waar ligt de grens van verkrachting?quote:Op woensdag 27 april 2005 21:21 schreef ARKON het volgende:
ongewenste sexuele handelingen = aanranding
De grens ligt bij het binnentreden van het lichaam van de ander, dus een tongzoen kan als verkrachting gezien worden, terwijl het voelen in haar broekje dat niet hoeft te zijn.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
En waar ligt de grens van verkrachting?
Bij verkrachting gaat het meestal om ongewenste geslachtsgemeenschap, maar bijvoorbeeld met een voorwerp de vagina binnendringen is ook verkrachting. Als ik jou was zou ik een gesprekje houden met die jongenquote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
quote:Art. 242
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Maar hij moet wel de rest van zijn leven onthouden dat wat hij heeft gedaan absoluut niet kan.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:22 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Omdat hij wel een straf verdiend maar ook een leven na deze daad...
Z'n leven hoeft niet helemaal vergalt te zijn na dit gezeik, imho...
Heb al gepraat met de moeder... en met hem zelf in het politiebureau... achter glas enz...quote:Op woensdag 27 april 2005 21:30 schreef ARKON het volgende:
[..]
Bij verkrachting gaat het meestal om ongewenste geslachtsgemeenschap, maar bijvoorbeeld met een voorwerp de vagina binnendringen is ook verkrachting. Als ik jou was zou ik een gesprekje houden met die jongenserieus.. 14 jaar.. ik weet niet of het mogelijk is (en/of verantwoord) maar vertel dit ook aan zijn ouder(s) zodat ze in iedergeval weten wat er aan de hand is en wellicht met hun kind gaan praten eventueel met jou erbij.
succes
Overtreding ? We hebben het hier over een misdrijf hoor. Ik vraag me af of de dame in kwestie hier ook zo licht over denkt.quote:Een leerling van me (14 jaar) zit in voorlopig hechtenis ivm een overtreding.
Hij heeft met een groepje vrienden een dame lastig gevallen van onze school.
Bij penetratie. Een vinger in iemands oor steken kan ook verkrachting zijn.quote:En waar ligt de grens van verkrachting?
Mits de ander daar sexuele gevoelens bij heeft he, even een beetje nuanceren...quote:Op woensdag 27 april 2005 21:33 schreef Labtech het volgende:
Bij penetratie. Een vinger in iemands oor steken kan ook verkrachting zijn.
Dat jij dit als docent niet weet........ Dat vat ik even niet.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Een docent is niet alwetend... en een docent die niet in de randstad werkt, heeft hier niet zo vaak mee te maken... voor de duidelijkheid: dit is voor het eerst dat dit voorkomt op onze school met 4 locaties en 1000-en leerlingen...quote:Op woensdag 27 april 2005 21:56 schreef mrhasan het volgende:
[..]
Dat jij dit als docent niet weet........ Dat vat ik even niet.
Kom op zeg, hij is net pas "gepakt" en je wilt hem nu al weer op z'n extreem links gaan knuffelen?! Geef hem vooral het idee dat iedereen hem wil helpen, want o jee hij heeft het zo zwaar....quote:Op woensdag 27 april 2005 21:22 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Omdat hij wel een straf verdiend maar ook een leven na deze daad...
Z'n leven hoeft niet helemaal vergalt te zijn na dit gezeik, imho...
Idd, ik kan beter de makkelijke weg bewandelen en hem maar dood laten vallen...quote:Op woensdag 27 april 2005 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kom op zeg, hij is net pas "gepakt" en je wilt hem nu al weer op z'n extreem links gaan knuffelen?! Geef hem vooral het idee dat iedereen hem wil helpen, want o jee hij heeft het zo zwaar....![]()
Je samenvatting is correct...quote:Op woensdag 27 april 2005 22:03 schreef Barbaaf het volgende:
Als ik dit zo lees: .. andere jongens gingen verder, 't was een groepje... denk ik dat hij het vooral deed om erbij te horen. Blijkbaar heeft hij het voorval ook uitgepraat met het slachtoffer en heeft ze hem 't vergeven. Dit zijn dingen die een rechter ook mee kan overwegen, waardoor de straf (die hij m.i. wel verdiend heeft) niet per se een strafblad hoeft op te leveren, via HALT of zo.
Voor jou, als mentor, ligt er volgens mij een taak om in de gaten te houden dat die knul niet meer met dat groepje omgaat, of op zijn minst dat de rotte appel uit die groep gehaald wordt. Vaak zijn in zulke groepjes maar 1 of 2 echt verkeerde gasten met daaromheen een clubje meelopers.
Een docent dat les geeft aan kinderen moet naar mijn mening toch wel iets afweten van zulke dingen en moeten zulke dingen toch bij een bepaald vak naar voren komen. Ook die jongen wist waarschijnlijk dat hetgeen hij gedaan heeft normaal is. Jah niet gek als niemand je dat ooit heeft verteld of in je omgeving nooit hebt gehoord.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:02 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Een docent is niet alwetend... en een docent die niet in de randstad werkt, heeft hier niet zo vaak mee te maken... voor de duidelijkheid: dit is voor het eerst dat dit voorkomt op onze school met 4 locaties en 1000-en leerlingen...
Ik ben zn docent en zn mentor maar ik geef op 14 jarige leeftijd geen voorlichting over het verschil tussen verkrachting en aanranding en vertel ze niet wekelijks dat dat niet mag...quote:Op woensdag 27 april 2005 22:09 schreef mrhasan het volgende:
[..]
Een docent dat les geeft aan kinderen moet naar mijn mening toch wel iets afweten van zulke dingen en moeten zulke dingen toch bij een bepaald vak naar voren komen. Ook die jongen wist waarschijnlijk dat hetgeen hij gedaan heeft normaal is. Jah niet gek als niemand je dat ooit heeft verteld of in je omgeving nooit hebt gehoord.
Kan jij mij de letterlijke omschrijving geven volgens de wet van verkrachting en van aanranding?quote:Op woensdag 27 april 2005 22:16 schreef mrhasan het volgende:
Hoewel ik bot overkom wil ik absoluut niet bot doen. Het is alleen voor het eerst dat ik "lees" dat een docent niet weet wat verkrachting is.
dus al maneger moet je ook verdacht zijn op de rare sexuele fratsen van je personeel ?quote:Op woensdag 27 april 2005 22:09 schreef mrhasan het volgende:
[..]
Een docent dat les geeft aan kinderen moet naar mijn mening toch wel iets afweten van zulke dingen en moeten zulke dingen toch bij een bepaald vak naar voren komen. Ook die jongen wist waarschijnlijk dat hetgeen hij gedaan heeft normaal is. Jah niet gek als niemand je dat ooit heeft verteld of in je omgeving nooit hebt gehoord.
quote:Op woensdag 27 april 2005 22:22 schreef Adfundum het volgende:
Het gaat hier om de juridische term van verkrachting en niet om wat jan publiek ervan vind mrhasan. Bovendien gaat het hier om een gaval dat net op het randje zit. Je kunt echt niet verwachten dat een docent het hele jeugdrecht uit zijn hoofd kent omdat hij/zij toevallig met jongeren werkt.
hoord dat dan bij : algemene kennis... of zou het bij je docenten opleiding horen?quote:Op woensdag 27 april 2005 22:16 schreef mrhasan het volgende:
Hoewel ik bot overkom wil ik absoluut niet bot doen. Het is alleen voor het eerst dat ik "lees" dat een docent niet weet wat verkrachting is.
Daar zit wel wat in ja.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:22 schreef Johan-Derksen het volgende:
Dat punt dat kless aankaart is een heel essentieel punt...
Even ter verduidelijking: Dit gebeurde ruimschoots buiten schooltijd en buiten school.
Vanuit het oogpunt van de school werpt dat een andere blik op de zaak...
Mij niets van bekend, maar hem kennende geloof ik daar niets van...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |