abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26566121
Alle zieke kindjes heel veel beterschap

en alle andere kindjes geniet lekker van het lekkere weer
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 28 april 2005 @ 12:37:44 #27
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26567296
Geen enkel kindje verdient het om ziek te zijn. Ziek-zijn en kindjes zijn per definitie een foute combinatie, moeder Natuur!!
Ondanks dat er hier flink wat afgespetterd wordt, blijft onze kleine meid wel lachen, die kleine pretletter. Ook Boer-Biet Cas in zijn tuinbroek kon het lachen niet laten toen hij tegelijk met zijn zus geflesd werd. Ooooh, Cas jongen dan duurt het voeden nog lang.
pi_26567591
quote:
Op donderdag 28 april 2005 12:37 schreef Smirre het volgende:
Geen enkel kindje verdient het om ziek te zijn. Ziek-zijn en kindjes zijn per definitie een foute combinatie, moeder Natuur!!
Kunnen we daar geen petitie voor maken ofzo? Gewoon afschaffen, al die ziektes bij kinderen onder de 10 En als we dat er niet door krijgen, kunnen we altijd nog gaan voor een ziekte-vrij bestaan tot ze kunnen praten en je tenminste kunnen vertellen wat er aan de hand is

Alle zieken: veel beterschap, en alle mama's van de zieken: sterkte!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26567597
Beterschap zeg!!
M@x: wat voor speciale vaseline is dat? Kun je die gewoon bij de drogist halen of alleen bij de apotheek?
Ik heb namelijk voor Noa een zalf tegen de eczeem gekregen, maar dat helpt voor geen meter tot nu toe (tja...het is ook geen hormonenzalf oid) en de droge huid wordt daar ook niet minder van.
Vraag me alleen af wanneer ik dan die eczeemzalf (moet drie keer per dag) en de vaseline op moet smeren, nu doe ik het vaak over elkaar heen (eerst eczeemzalf, even laten intrekken en daarna vaseline).
Is die speciale vaseline ook dunner?
  donderdag 28 april 2005 @ 13:07:57 #30
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26568054
Op de tube staat "Cremor Vaseline Cetomacrogol" en volgens de huisarts zitten er geen geneeskundige bestanddelen in, maar is deze vaseline wat dunner dan de normale vaseline. De dikte is vergelijkbaar met het natuurlijke vetlaagje wat op je huid zit maar wat er bijvoorbeeld ook af gaat wanneer je te vaak je handen wast. Wij hebben het met een receptje bij de apotheek kunnen halen en het wordt nog vergoed door onze verzekering ook. Ik denk zelf dat je het ook wel zonder receptje zou kunnen halen, ook omdat er geen geneesmiddel o.i.d. inzit. Gewoon eens proberen bij je huisarts of bij de apotheek (de fabrikant heet Fagron).

Volgens de huisarts zou het kunnen dat Kai ook eczeem heeft (omdat bronchitis, klachten aan de luchtweg e.d. daar vaak mee samengaan en het een familiekwaaltje is). Voorlopig gaan we het eerst eens proberen met de vaseline en dan zien we wel weer verder....
quote:
Op donderdag 28 april 2005 12:49 schreef TearSong het volgende:

Alle zieken: veel beterschap, en alle mama's van de zieken: sterkte!
De papa's ook toch?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_26568397
Die zalf kan je ook zonder recept bij de apotheek kopen. Gewone vaseline sluit de plekjes teveel af en dan gaat het nog meer broeien en wordt het nog erger. Vandaar deze speciale samenstelling
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 april 2005 @ 13:28:42 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26568626
Kai!

Lishe, Maria heeft hem nu vanaf eind december om (dus een maand of 4 nu). Gemiddeld is het geloof ik 6 maanden, maar het verschilt vooral heel, heel erg. Sommige kindjes hebben hem misschien korter en ik heb juist ook wel gelezen over een jaar of anderhalf jaar.
Heel soms moeten er eerst of juist alsnog andere maatregelen genomen worden, maar meestal is het wel met een tijdlang een beugel dragen op te lossen, geloof ik.

Maar Luuke heeft gewoon niks, oké?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26574147
Jolietje bij Myrthe hielp de zalf tegen de spruw heel erg goed en een dag later voelde ze zich al veel beter, hopelijk bij jou ook ! Vind je het ook zulk vies spul ? Myrthe ging er bijna van kokhalzen

Kai jochie toch, da's niet zo best ! Beterschap !

En natuurlijk ook beterschap voor Maxim en alle andere snotterige en zieke kindjes !
  donderdag 28 april 2005 @ 17:11:11 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26574361
Hey Kai, snotje! Gauw opknappen!

Tuurlijk verdient geen enkel kleintje het om ziek te zijn, ik heb gewoon medelijden met Jolietje'.
Het is mijn kindje, ze is steeds ziek, ik weet niet meer wat ik er aan kan doen en ik vind het zielig.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:30:36 #35
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26574908
Beterschap aan alle zieke kindjes! Het lijkt wel in de lucht te zitten, Luuke loopt ook al een paar dagen flink te snotteren en heeft wat koorts gehad. Als mam is dat zo vervelend om te zien. Allemaal snel weer beter worden dus!!

Martineke en Sugar, Bedankt voor je info! De echo viel erg mee. We hadden een lieve zuster die af en toe ook eventjes de tijd nam om met Luuke te kletsen en een beetje te spelen, zodat er eigenlijk niks vervelends aan was. Nu 4 werkdagen wachten op de uitslag. Natuuuuuurlijk zonder zenuwen want luuke heeft inderdaad gewoon niks.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 18:04:11 #36
81992 Githa
pi_26575781
positief denken idd Lishe

ohw ohw zo te lezen heerst het allemaal wel, Jordy is nog niet ziek geweest en schijnt ook nu nergens last van te hebben afkloppen

Alle lieve hummeltjes beterschap en smirre je hebt gelijk hoor, het zou verboden moeten worden voor die kleintje
pi_26578217
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:07 schreef m@x het volgende:

De papa's ook toch?
*bonkt hoofd tegen muur*

Ja, die net zo hard veel sterkte natuurlijk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:42:39 #38
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26589951
Hier gaat het inmiddels alweer een stuk beter. Kai ging gisteren met 39 graden koorts zijn bed in en vanmorgen werd ik wakker gemaakt door speelgeluidjes. Meneer lag met zijn hoofd aan het voeteneind naar zijn mobiel te schoppen. De antibiotica lijkt dus goed aan te slaan (en hij vindt het nog lekker ook ).

Hopelijk gaat het met de rest van de zieke kindjes inmiddels ook al een stuk beter.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 10:21:58 #39
81992 Githa
pi_26590816
geweldig kai ...

en hoe gaat het met Jolie vandaag ? ....werkt het middeltje tegen spruw een beetje....en Maxim, Cas & Liz, is het gesnotter al wat minder?
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:34:27 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26591138
Spruw, antibiotica , ligt je internetverbinding plat gebeurt er dit.
In ieder geval goed om te lezen dat de kuur aanslaat bij Kai. Nu hopen dat Jolietje gauw spruwvrij is. Ik wist niet dat ze dit later ook nog konden krijgen, dacht echt dat dit een kwaaltje was voor babies onder de 3 maanden.

En alle ander zieke kindjes; vanaf vanmiddag wordt het weer veel beter dus jullie moesten maar eens snel opknappen om heerlijk buiten zandtaartjes te eten en grassprietjes en van alles wat maar voor handen komt in de tuin. Léon heeft als het mooi weer is en hij veel buiten is geweest 's avonds helemaal niet zo veel trek meer.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:40:17 #41
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26591305
Dutch helaas, onder de 3 jaar kunnen ze dat krijgen. En ook bejaarden weer of mensen die een kunstgebit hebben, heb ik me laten vertellen. Daarnaast in tijden van nood en oorlog enzo schijnt het vaak voor te komen onder de gehele bevolking, in verband met verlaagde weerstand enzo. Maar laten we dat maar even negeren Hoewel ik wel m'n Spa baluw flesje waar ze ook wel eens uit drinkt maar heb weggegooid

Lekker dat Kai alweer wat is opgeknapt. Benauwd zijn is zo vervelend.

Jolietje is wel wat beter maar nog niet echt, ze ligt wel lekker te slapen. Dat scheelt.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:13:55 #42
43556 miss_dynastie
pi_26592177
Fijn dat het met Kai alweer wat beter gaat

Jolietje
pi_26592593
Kai, fijn dat het weer beter gaat!

Jolie, ook weer wat beter Nog 5 minuutjes en dan mogen we weer stemmen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:42:17 #44
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26594536
Thnx, M@x en snoopy!! Daar heb ik wat aan ( mijn huisarts zei hier niets over).
Ik ga het checken bij de apotheek. Ik heb nu een zalf tegen eczeem maar die vet de droge plekjes niet.
Er is ook een 'extra vettende crème' van Balneum Hermal (die had de CB-arts aanbevolen) maar die vind ik veeeeel te dik, dat was bijna niet uit te smeren!
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:33:35 #45
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26597359
Nou autostoel is er hoor. En meneer zat er vanmorgen prinsheerlijk in naar buiten te koekeloeren. Zo nieuwsgierig... en vervolgens mij als ik me omdraaide stralend aankijken van: "Kijk eens mam!"
Gadverdikkie nog iets meer als een maand en dan zitten we gewoon serieus zijn verjaardag te vieren. Met taart die hij dan zelf mag eten en kadootjes die we nog niet hebben, want we weten nog niet precies wat en visite met kadootjes en en
Man, wat gaat zo'n eerste jaar hard. Hij zit, hij staat, hij eet zelf, hij klapt in zijn handjes van plezier, hij danst (nou ja wipt heen en weer), hij wijst, hij probeert te communiceren en alles wat zijn moeder kan is .
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:37:43 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26599065
Wow stoer! Vond hij het niet raar om ineens in een andere stoel te zetten?
En de rest....nou ja

Even een lompe vraag maar vaak als je met je voeten van de vloer hebt gezeten dan krijg je toch van die slaapvoeten? Dat het zo prikkelt als je weer wil gaan lopen of staan. Hebben babies daar geen last van? Ze hebben immers nog nooit echt lang op hun voetjes gestaan? Hoe kan dat eigenlijk? Vroeg het me af na een bezoek aan de supermarkt.

Overigens wilde ze het karretje niet uit. Toen ik d'r na een ritje met boodschappen naar huis en weer het karretje wegbrengen in de buggy wilde zetten, hield ze het karretje met 2 handen vast. Ze ging nog net niet huilen
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:43:48 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26599256
Jolie! Wat ben jij lief roze! En dat jasje! Echt leuk.

Maar ik heb me dat ook afgevraagd, ja, dat van die slaapbenen en -voeten. Ik weet niet hoe het voor die kindjes is, lijkt mij dat ze daar wel last van hebben... Viel ze om toen je haar neerzette?

Dutsj, wat lief die Léon van jou... Hij klinkt geweldig!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:51:03 #48
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26599483
Ja het jasje Lois hij is zo lief

Ze viel om Sugar, ik heb het een paar keer geprobeerd onderweg naar huis maar iedere keer viel ze na een minuut om. Ik denk dat ze slaapvoeten had. Ik heb d'r maar laten kruipen.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 18:15:28 #49
81992 Githa
pi_26603377
* Githa is boos en verdrietig tegelijk

De oma van Jordy was op visite en vertelde per ongeluk dat ze 2 weken terug Jordy banaan hebben zitten voeren

Ik was zo boos, Jordy was toen 2,5 maand en mocht dat dus nog helemaal niet hebben.
Hij had er wel in kunnen stikken, of er last van kunnen krijgen. Hij was er amper 1,5 uur geweest waarin hij ook nog zijn fles heeft gehad en hebben dat niet eens vermeld toen we hem kwamen halen, als hij er last van had gehad wist ik niet eens waarvan
Daarnaast heb ik ook nog eens het gevoel of ze 'mijn eerste keer' hebben afgepakt. Ik zal nooit Jordy's eerste koppie zien als hij iets proeft Ik weet het niet, het geeft me gewoon een heel erg vervelend gevoel.
We hebben haar ook erg duidelijk gemaakt dat we dit helemaal niet leuk vinden maar ze reageerde echt alsof we overdrijven als 'nieuwe' ouders
pfff, ik kan me er echt moeilijk overheen zetten, voel me echt een beetje bestolen!

edit: ik wist niet goed of ik dit nu hier, of in hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, moest plaatsen.

Jolie, je ziet er beeldig uit in die mooie roze jas

[ Bericht 5% gewijzigd door Githa op 29-04-2005 18:21:51 ]
pi_26603678
Jeetje Githa wat ontzettend stom van oma. Die laat je ook niet meer zomaar op Jordy passen zeker
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')