abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26533112
Een fietsband gevuld met lucht rij je snel lek. Das dus pure armoede als je een stuk van huis bent en dan dat hele gore stuk naar huis moet lopen.
Is het daarom niet handig om mn hele fietsband met siliconenkit vol te spuiten oid Dat veert toch nog wel een beetje maar dat kan je iig niet lekrijden. Of iets anders, een of ander dik vloeibaar rubber?
Ik dacht eerst aan gras oid, maar dat krijg je nooit onder zo'n druk in de band zodat je er op kunt fietsen.
Iemand hier een ideetje voor?
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:33:06 #2
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26533177
Als dat ideetje bestaan had dan had ik die banden al natuurlijk.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_26533200
in de oorlog reden ze gewoon met houten banden is dat niet wat?
pi_26533224
Nee das gewoon keihard
Maar met rubber heb je nog een beetje soepelheid....
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:35:46 #5
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_26533254
ik ben benieuwd. mijn band is namelijk altijd lek
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:35:54 #6
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26533255
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:33 schreef Brutus2k het volgende:
in de oorlog reden ze gewoon met houten banden is dat niet wat?
Anti-Plof

Gaat wel ten koste van het comfort natuurlijk.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_26533270
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_26533290
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:35 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Anti-Plof

Gaat wel ten koste van het comfort natuurlijk.
Dat denk ik zowiezo, als je je band op vult met wat dan ook.
pi_26533293
Wil je een band die praktisch nooit lek gaat en bovendien lang mee gaat dan is de Dutch Perfect No Flat de beste keuze. Door de dikke antileklaag heeft de Dutch Perfect ook een paar duidelijke minpunten. Het comfort is erg laag. Van alle geteste banden voel je bij de Dutch Perfect het meest de hobbels van het wegdek. Daarnaast is de rolweerstand niet geweldig en is de band vrij zwaar. De zekerheid dat je geen lekke band krijgt heeft dus als consequentie dat je minder plezierig fietst. Prijs: ¤ 24,95.

http://www.dutch-perfect.nl/
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_26533376
Volgens mij kan het wel. Zolang de band maar flexibel blijft, dat is niet alleen van belang voor het comfort maar ook voor de grip op het asfalt.

Ik heb de banden van mijn fiets een keer met water gevuld, dat veerde een stuk minder maar opzich ging het prima, het is alleen niet echt 'winterproof'. Overigens vraag ik me wel af hoe je die kit gelijkmatig kan verdelen door de band want anders krijg je hobbels in de band.
pi_26533400
Mjah ik ken die banden die niet lek kunnen
Heb nu vredestein, die ook niet lek zouden moeten kunnen, nou wel dus...
Met wat ik in mn hoofd heb weet je het iig zeker Maar ik vraag me af of je bv kit er op genoeg druk in krijgt? Of iets anders.
pi_26533441
Lucht in je banden is gewoon het goedkoopst en het meest comfortabel...
pi_26533461
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:41 schreef Repeat het volgende:
Mjah ik ken die banden die niet lek kunnen
Heb nu vredestein, die ook niet lek zouden moeten kunnen, nou wel dus...
Met wat ik in mn hoofd heb weet je het iig zeker Maar ik vraag me af of je bv kit er op genoeg druk in krijgt? Of iets anders.
Waarom moet het onder druk staan? En vaste stof is vormvast dus het hoeft niet onder druk te staan. Gewoon de kitspuit op het ventiel zetten.
pi_26533464
Naja als je bv kit verwarmt lijkt het me stropiger te worden? Waardoor je het in een gaatje in de band zou kunnen laten stromen oid. Als het dan afkoelt/uithardt zou het volgens mij hard genoeg moeten worden om erop te kunnen fietsen en dan heb je toch nog een beetje comfort
pi_26533485
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:42 schreef Murray het volgende:
Behalve als de lucht in je banden onder atmosferische druk komt te staan.
pi_26533486
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:42 schreef Murray het volgende:
klopt, maar het gaat ook lek, en daar gaat het me juist om, dat wil ik niet meer.
pi_26533526
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

klopt, maar het gaat ook lek, en daar gaat het me juist om, dat wil ik niet meer.
Waar fiets jij dan allemaal doorheen?

Het is echt maanden geleden dat ik een lekke band had.
pi_26533635
mjah heb nu 2 lekke banden in 2 dagen ofzo

En daarvoor was het idd een lange tijd geleden, maar het is gewoon irritant en als ik mn band toch moet plakken kan ik net zo goed zoiets een keer proberen, mits ik een goed plan heb, want er gaan toch wel flink wat spuiten kit in denk ik
pi_26533653
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:43 schreef Repeat het volgende:
Naja als je bv kit verwarmt lijkt het me stropiger te worden? Waardoor je het in een gaatje in de band zou kunnen laten stromen oid. Als het dan afkoelt/uithardt zou het volgens mij hard genoeg moeten worden om erop te kunnen fietsen en dan heb je toch nog een beetje comfort
Ik denk niet dat kit vloeibaarder wordt als je het verwarmd. De meeste kitten werken op basis van oplosmiddelen, zodra de oplosmiddelen verdampt zijn is de kit uitgedroogd en 'hard' geworden. Je zou een soort thermoplastische kunstof (een kunstof die zacht en vloeibaar wordt als je het verwarmd) moet hebben, maar ik heb geen idee wel spul je dan nodig hebt. In de scheepsindustrie worden er met vloeibaar rubber gewerkt bij het dichtmaken van deknaden, alleen dat spul is nogal prijzig.
pi_26533712
Tja zon termoplast wordt gewoon weer hard als hij afkoelt en dat moet ik dus niet hebben, dan heb ik weer het tweede wereldoorlog effect.
pi_26533750
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:52 schreef Repeat het volgende:
Tja zon termoplast wordt gewoon weer hard als hij afkoelt en dat moet ik dus niet hebben, dan heb ik weer het tweede wereldoorlog effect.
Maar er zijn ook rubberachtige thermoplasten.
pi_26533838
Ik rij al jaren tubeless (binnenbandloos) en dat werkt echt perfect. Al bijna 4 jaar, en nog geen lekke band. Mocht er een lek zijn, dan zal de band niet leeglopen omdat de band zijn gaten zelf dicht.
pi_26533951
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:31 schreef Repeat het volgende:
Een fietsband gevuld met lucht rij je snel lek. Das dus pure armoede als je een stuk van huis bent en dan dat hele gore stuk naar huis moet lopen.
Is het daarom niet handig om mn hele fietsband met siliconenkit vol te spuiten oid Dat veert toch nog wel een beetje maar dat kan je iig niet lekrijden. Of iets anders, een of ander dik vloeibaar rubber?
Ik dacht eerst aan gras oid, maar dat krijg je nooit onder zo'n druk in de band zodat je er op kunt fietsen.
Iemand hier een ideetje voor?
daar heb ik ook wel s aan zitten denken, toen ik weer s de band van kinderwagen aan t plakken was (pas 7 x)
maar ik dacht misschien iets van purschuim ofzo
maar volgens mij gaat dat niet helemaal goed
of gewoon n band helemaal massief rubber ofzo ,maar dat zal wel te zwaar worden
pi_26533981
Helium. Maak je een soort land-hoovercraft van je fiets!
  woensdag 27 april 2005 @ 00:06:01 #25
23014 marvman
is bijna kamasutra-expert:)
pi_26534122
IK heb zelf tot 3 jaar geleden op greentyre banden gereden en had absoluut niets te klagen. De banden waren iets harder, maar geen last van al die onzin waar ze het op dat fietsforum over hadden.
Ik gebruik ze nu niet meer omdat ik eigenlijk nooit meer fiets.
JAMMIE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')