Ik zet ze vanavond in de .txt moet zo werken.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:05 schreef -calimero- het volgende:
hehe, pcies!!
maare, voor de gene die DE topics nog niet gevonden hadden in PTA, hier 2 linkjes: Legervoertuigen en Militaire voertuigen
NORINCO is een grote Chinese wapen producent en de Type-56 is de Chinese versie van AK-47quote:03-02-2004, 12:35 PM #27
Officer of Engineers
Doctrine Studies
Officer of Engineers is Offline:
Posts: 3,860 When the Canadians were looking to replace the old trusted FN C1 (FAL), we looked at serveral rifles, including the Gali, the Steyr, FA MAS, and the M16. The Chinese company NORINCO made a half hearted attempt at the bid with a Type-56 (AK-47) rechambered to 5.56mm and the rifle was near impossible to beat on a price-per-point basis.
CF eventually chosed the M16 but not based on price per point. The Canadian version costs $1300 per rifle. The Type-56 based upon the quantity the CF wanted (12,000 rifles) was $75 per rifle.
Among the superior performances of the C7 over the Type 56
- 10,000 rounds service life vs maxium 3500
- Cold barrel 3 inch groupings vs 5 inch
- Hot barrel 4.5 inch groupings vs 6.2 inch
- Vastly superior optics coupling abilities and much better optics available
However, NOT enough to justify the price difference. ($75 vs $1300). You can get 14 AKs for the price of 1 M16!!!!!!!!
I think what killed NORINCO's chances was that they were unable to set up local production which was demanded by the Canadian government and maintain that price point. But sure was interesting.
kevlar vestje denk hequote:Op zondag 8 mei 2005 13:18 schreef Wuder het volgende:
Weer een tijdje niet meer gepost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Spanje heeft toch ook zo'n ding?quote:Op maandag 9 mei 2005 23:24 schreef sp3c het volgende:
och dit verhaal is toch voorlopig nog niet afgelopen dus echt veel heb je niet gemist
anyways check:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de nieuwe patria, doet me denken aan Boxer, imo bouwen we daar ook zoveel verschillende modules voor en bouwen we een pantserwiel brigade ... iig wil ik er 1 met 120 mm kanon voor persoonlijk gebruik
hoeveel gemechaniseerde brigades hebben we nu nog, 2 of 3?
ik vind dat we er 3 moeten hebben en 1 pantserwielbrigade (en ondersteuningsbrigade zodat we iig 1 divisie hebben).
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 9 mei 2005 23:38 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is dat een 105 mm gun?
maar die vind ik ook wel hot alleen istie niet modulair net als Boxer of die nieuwe Patria.
maar die bouwen dan weer kut tanksquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:27 schreef sp3c het volgende:
boxer is wat groter dan bv een leopard 2 iig, de Fransen doen het al jaren en die zijn er niet ontevreden over (eerste golfoorlog hebben ze ze daadwerkelijk ingezet)
Ik zie het nut niet echt van een 120mm. kanon op een PWV. Op het moment dat je die 120mm. echt nodig hebt ben je zelf ook niet meer veilig in zo'n lichte PWV. Dan zie ik liever een paar extra tanks.quote:Op maandag 9 mei 2005 23:45 schreef sp3c het volgende:
wacht maar tot je een boxer met een 120 mm toren ziet, zou die leopard 2a6 toren erop passen, zal wel niet he? anders misschien die 120 mm toren die de Zweden op hun cv90's schroeven
nu maar hopen dat iemand (zal wel niet Nederland zijn) er geld voor uittrekt om die modyle te bouwen
Is dat echt dezelfde piloot?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Die Amerikaanse Apache piloot die neergeschoten zou zijn door een Iraakse boer doet nu alweer enige tijd mee aan The Amazing Race![]()
ik dacht dat ze nog wel vlogen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef ToXiCitY het volgende:
Begin vorige week gespot op radar:
Boven de Noordzee, net iets ten zuiden van Noorwegen. Snelheid mach 2.4, hoogte 98.000 tot 101.500 voet, koers zuidoost, later zuid, draaide iets en vloog loodrecht boven 2 Nederlandse marineschepen langs (op 30km hoogte). Hij papegaaide een normale militaire IFF op de ondervraging.
Ik dacht dat de Blackbirds helemaal niet meer vlogen, maar dit lijkt me er toch wel eentje. Zou de NASA weer aan het testvliegen zijn met die dingen? Er staat binnenkort een lancering op het programma (de Discovery geloof ik), dus het zou opzich wel kunnen.
[afbeelding]
huh? kan je die dingen zien op de radar dan? zo hoog? en ik dacht idd dat er ook niet meer mee gevlogen werd. Wel gaaf iig dat ze ook boven Nederland vliegen, alleen jammer dat ik m nie zagquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef ToXiCitY het volgende:
Boven de Noordzee, net iets ten zuiden van Noorwegen. Snelheid mach 2.4, hoogte 98.000 tot 101.500 voet, koers zuidoost, later zuid, draaide iets en vloog loodrecht boven 2 Nederlandse marineschepen langs (op 30km hoogte). Hij papegaaide een normale militaire IFF op de ondervraging.
Ik dacht dat de Blackbirds helemaal niet meer vlogen, maar dit lijkt me er toch wel eentje. Zou de NASA weer aan het testvliegen zijn met die dingen? Er staat binnenkort een lancering op het programma (de Discovery geloof ik), dus het zou opzich wel kunnen.
[afbeelding]
Ik ben er wel voor opzich. Over dit onderwerp is ook een mooi topic op spammerdespam http://www.defensieforum.nlquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:31 schreef SHERMAN het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om wat van Wiesels te kopen voor de LMB?
Die hebben nu alleen de MB toch?
[afbeelding]
Met je sterrekijker.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:15 schreef -calimero- het volgende:
[..]
huh? kan je die dingen zien op de radar dan? zo hoog? en ik dacht idd dat er ook niet meer mee gevlogen werd. Wel gaaf iig dat ze ook boven Nederland vliegen, alleen jammer dat ik m nie zag![]()
nou voor een missie als Irak oid waar je veel over de weg gaat dan is het handig om wat flink gewapende wielvoertuigen in een qrf hebt want ze rijden wat sneller verder lijkt het me hondig voor konvooiwerk want pantservoertuigen zijn toch over het algemeen wat langzamer dan de trucks en jeeps en zo kan het konvooi wat harder doorrijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:24 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van een 120mm. kanon op een PWV. Op het moment dat je die 120mm. echt nodig hebt ben je zelf ook niet meer veilig in zo'n lichte PWV. Dan zie ik liever een paar extra tanks.
ja hij is veel te groot idd dat is een flink nadeel maar volgens mij ziet het er wel machtig uit als je er een flink kanon opzet (misschien die nieuwe 155 mm supermegaultralight howitzer ofzoquote:Zo'n PVW zoals de Boxer moet je alleen gebruiken voor ondersteunende taken, of hooguit tegen luchtdoelen met een mooi systeem er op, maar niet inzetten als anti-tank of infanterie gevechtsvoeruig. Daar is ie trouwens ook veelste groot voor, de Boxer is even hoog als een 4tonner!!
ik ben ook voor ... het ding is gewoon zo cutequote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:17 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ik ben er wel voor opzich. Over dit onderwerp is ook een mooi topic op spammerdespam http://www.defensieforum.nl
Kun je even contact met me opnemen? chatterbug16[at]hotmail[dot]comquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef ToXiCitY het volgende:
[afbeelding]
NASA heeft er nog één in operationele opslag, de rest staat in museums. zie ook http://www.sr-71.orgquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik dacht dat ze nog wel vlogen.
Kewlquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:54 schreef sp3c het volgende:
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=36406232&cftoken=73938676&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3428
Amerikaanse Nederlander in Irak bij Nova
Zijn dat nou Russen met MP5's?quote:Op zondag 15 mei 2005 15:11 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Met zo'n outfit heb je dus nooit last van zakkenrollers in het centrum![]()
Als het een Rus is dan zit zijn vlaggetje verkeerd om.quote:
Wat een homo's.quote:
Ik dacht een Deense vlag op hun uniform voorbij te zien komen...quote:Op maandag 16 mei 2005 12:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Coole gasten in die video
Wat is hun nationaliteit? Ami's?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |