Thanksquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:17 schreef RonaldV het volgende:
Geachte heer + naam in dit geval, hij is onderofficier.
Officieren krijgen "weledelgestrenge heer."
Een officier kun je ook gewoon met "Geachte heer" aanspreken. tenzij je het tegen een rang hoger dan kolonel hebt. Ook dan kun je het gewoon doen, maar het is maar net wat je van ze wilt en hoe je relatie met de persoon is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:17 schreef RonaldV het volgende:
Geachte heer + naam in dit geval, hij is onderofficier.
Officieren krijgen "weledelgestrenge heer."
wanneer draagt een kolonel-buiten-dienst z'n uniform? Ik vraag me af of je het wel mag dragen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:29 schreef SHERMAN het volgende:
Wat ik me trouwens net zat af te vragen, stel je bent euhm luitenant ofzo, en je komt een kolonel buiten dienst tegen die zijn uniform aan heeft. Moet je deze dan salueren of niet?
Lijkt me niet omdat hij buiten dienst is maar toch ben ik nieuwsgierig.
Euhm als hij een lezing over het een of ander geeft misschien?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:38 schreef M5 het volgende:
[..]
wanneer draagt een kolonel-buiten-dienst z'n uniform? Ik vraag me af of je het wel mag dragen.
Maar als ie gewoon in uniform zou lopen, groet elke luitenant hem omdat volgens mij niet te zien is of hij buiten-dienst is of niet.
Ik dacht dat ie dan gewoon in burger moet verschijnen. Maar weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:12 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Euhm als hij een lezing over het een of ander geeft misschien?
Groet plicht is al jaren afgeschaftquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:29 schreef SHERMAN het volgende:
Wat ik me trouwens net zat af te vragen, stel je bent euhm luitenant ofzo, en je komt een kolonel buiten dienst tegen die zijn uniform aan heeft. Moet je deze dan salueren of niet?
Lijkt me niet omdat hij buiten dienst is maar toch ben ik nieuwsgierig.
Sorry hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:46 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Groet plicht is al jaren afgeschaft![]()
Defensie schrijft in de aanhef aan haar officieren zelf "weledelgestrenge", dus lijkt dat me de meest correctequote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Een officier kun je ook gewoon met "Geachte heer" aanspreken. tenzij je het tegen een rang hoger dan kolonel hebt. Ook dan kun je het gewoon doen, maar het is maar net wat je van ze wilt en hoe je relatie met de persoon is.
Als burger maakt het niet zoveel uit hoe je een militair aan spreekt. Zolang het maar netjes is.
Stoer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:27 schreef -calimero- het volgende:
Een PRTL die tijdens een demo over een auto rijdt. 8)
Ik heb het ook gezien. Prachtige actie, ik vroeg me alleen af...krijg je als inzittende van de PRTL niet een onwijze opdonder als je zo landt met die tank?quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:27 schreef -calimero- het volgende:
Een PRTL die tijdens een demo over een auto rijdt. 8)
Mijn eigen ervaring is dat dat wel mee valt. Je merkt wel dat je ergens overheen gaat, maar meer dan dat niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:32 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien. Prachtige actie, ik vroeg me alleen af...krijg je als inzittende van de PRTL niet een onwijze opdonder als je zo landt met die tank?
In Congo werd het toestel eigenlijk alleen als jachtbommenwerper gebruikt. Met het boordkanon en ongeleide raketten werden gronddoelen succesvol aangevallen, ondanks soms zeer zware AAA. De crews en internationale waarnemers waren algemeen onder de indruk van het toestel. Deze gevechten waren de enige gevechten die ooit door Zweedse jets zijn uitgevoerd. Maar aangezien het een tijdje de snelste ter wereld was, en Zweden (na de VS, Engeland en de SU) een tijdlang de 4e luchtmacht ter wereld was denk ik dat je veilig kunt aannemen dat het een zeer capabel apparaat was.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:59 schreef Wuder het volgende:
Wat een grappige vliegtuigje
Hoe presteerde het in gevechten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |