quote:
Ik zal je helpen, eigenlijk kon Berry helemaal niet voetballen. Maar plots stond ie rechtsbuiten in de B-1 van Helmond omdat er te weinig spelers waren. Kreeg ie een bal opz'n hoofgd en hij mocht naar de A-1 van Helmond. Speelde ooit maar 1 wedstrijd in de basis maar net die dag had de tegenstander de Chineze griep, en barry speelde tegen jongetjes van 14. PSV-scout wist dat niet en Berry mocht naar PSV.
Zat drie jaar op de bank in het C-elftal. Mocht een keertje invallen en de coach van het eerste zag hem net op dat moment de verzorger van de tegenstander tackelen. Beery had namelijk gehoord dat ie maar een waterdrager was en de waterdrager van de tegenpartij in de gaten moest houden.
Die moeten we hebben dachten ze bij het eerste.
Vervolgens zat ons Berry drie jaar bij het eerste op de bank.
Totdat de hoofdtrainer een weddenschap had afgesloten op z'n eigen wedstrijd. 1000 gulden dat ze zouden verliezen. Toevallig tegen Ajac dus hij zette Berry erin. Maar ons Ber wist niks van die weddenschap en schopte van Basten en Kieft uit de wedstrijd. PSV won de trainer verloor z'n weddenschap maar Michels dacht dat is een mannetje voor het Nederlands elftal.
Toevallig was net het EK-88 die zomer en van Aerle melde zich met luchtbed en opblaasboot in het trainingskamp.
Kom maar bij mij op kamer zei gullit, en ons Berry lag met Ruud op dezelfde kamer.
Mag ik jij zeggen vroeg Berry, natuurlijk zei Ruud. Maar dan moet je wel het6 vuile werk opknappen in het veld en net doenj alsof je er echt bij hoort, want we willen niemand voo0r de gek houden.
Ok zei ons Berry, als dat alles is ga ik me niet als ster gedragen en blijf gewoon jBerry.
Vervolgens speelde Berry alle wedstrijden, trok Rudy Völler aan z'nj haar, spleet de achillespees vanj Lineker, Praatte bruut Helmonds tegen Belanov en strikte de veters vast van de schoenen van Beckenbauer.
Als huldebetoon mocht ons Ber naast Ruud staan bij het in ontvangst nemen van de beker.
Ruud heeft hem na afloop z'n AC Milan Pyjama kado gegeven.
Ons Berry sliep die nacht als een blok.
Denkend aan Helmond, en hoe het allemaal was begonnen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !