Op donderdag 12 mei 2005  22:35 schreef Lynxie het volgende:Mijn vriend en ik hadden een slecht gevoel bij dit spel. Toch maar gekocht en we zijn beide erg verrast door deze game.
Wij hebben UO, DAOC, Lineage 2, FFXI (ik alleen), EQ2, WoW gespeeld.
Allebei hadden we zoiets van, dit kan nooit het MMORPG gevoel geven zoals alle andere games.
Het is inderdaad anders... maar wel op een goede manier.
Over groepen, ben met mijn main RPG char nog maar 11, maar weet nu wel dat je eerst begint met een max. van 2 personen in 1 groep, later in het verhaal worden dat 4, daarna 6 en tot slot 8.
De steden is waar je andere spelers kunt vinden, Hier stel je de groep samen en daarna ga je na een area dat inderdaad instance is voor je groep alleen. Dit heeft zijn voordeel en nadelen natuurlijk. Ik zie het als een voordeel, je bent heel erg met je eigen groep/ quest bezig en kan niet worden afgeleid door een andere groep. (zoals in vele MMORPGs gebeurd, met campen van bepaalde plekken voor zowel exp als items etc.)
Tot lvl 11 (waar ik nu dus ben met 3 verschillende chars) is het allemaal erg recht toe recht aan.
De eerste keer dat je dit doet zal dit waarschijnlijk niet zo storen, maar als je (net als ik) gek bent op meerdere chars te maken, dan kan het een beetje saai worden. En dan heb ik het vooral over de quests.
Het herhalen van missions verveeld me tot nu toe nog steeds niet.
Toch moet ik waarschuwen, dit is echt niet iets voor mensen die vooral willen solo spelen, het kan wel natuurlijk, maar het is echt niet aan te raden. Naar mijn idee ben je hier dan heel snel op uit gekeken, aangezien je op je quest en missies verder niemand tegen komt behalve in de towns.
Daarbij is dit spel vooral op PvP gericht. Vooral mijn vriend is hieraan helemaal verslaafd.
Voorheen was ik niet zo op PvP, maar vind het tot nu toe wel leuk in dit spel.
Verder ziet het er gewoon erg mooi uit allemaal. 
Maar dit zeg ik allemaal na 1 week spelen. Dus het kan best zijn dat ik er over een paar weken er totaal anders over denk. 
Heb nog steeds een account van FFXI en DAOC lopen, denk dat ik met beide stop. Ben toch op een punt gekomen dat ik het gevoel heb dat het allemaal 1 grote herhaling is.
Ben benieuwd hoelang ik het in guild wars volhou.