quote:Op maandag 25 april 2005 12:42 schreef type_29 het volgende:
Pong, vette grafix man!
zo oud nou ook weer nietquote:
hmm..een keer bij een vriend gespeeld, niet zo veel aan neequote:Op maandag 25 april 2005 12:45 schreef P.bertens het volgende:
misschien vindt jij diablo ook leuk, al vond ik dat zelf niet zon topper
quote:
preciesquote:Op maandag 25 april 2005 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Probeer niet alleen titels van spellen op te noemen, maar zeg ook waarom het tof is. Anders doen ze er vast een slotje op met als opmerking 'opsomtopic'
Dat spel is dus echt reteverslavend. Paar maandjes geleden mee begonnen speel het bijna elke dag wel een paar uurquote:Op maandag 25 april 2005 13:21 schreef Da_Koen het volgende:
Diablo II
Een huisgenoot van me speelt het nu ook, dit omdat world of warcraft niet bij hem draaid
ja, SimCopter! dat was kei gaafquote:Op maandag 25 april 2005 15:11 schreef Klonk het volgende:
en vergeet bij simcity 2000 de uitbreidingen niet, een vliegspel met een helicopter en een rij door de stad spel
Vergeet dan niet die andere hit: Monkey Islandquote:Op maandag 25 april 2005 16:07 schreef spambam het volgende:
Day of the Tentacle - nog nooit zoveel lol gehad met een leuk uitziende adventure die op enkele flops (!) pastte!
/edit: en Testdrive II was met een CGA-kaartje natuurlijk da b0mb
Deze 2 heb ik ook veel gespeelt, ik heb ze nu niet meer maar er zat gewoon een bepaalde sfeer in deze spellen!quote:Op maandag 25 april 2005 15:47 schreef zeldalord het volgende:
LIttle Big Adventure 1 en 2
Ook voor de PS verschenen, niet zeker of dat nu ps1 of ps2 was. Maar erg leuk spel, adventure, die je meeneemt naar andere planeten. Voor de PC versie, met deel 1 van LBA, had je nog een voor een geluidskaart!Dat was pas leuk! Speel het nog vaak, heb ergens een WinXP crack voor deel 1 gevonden. En deel 2 speel ik nog wel eens op mijn Win98. Deel 3 was ooit in ontwikkeling voor de Dreamcast en later voor de PC, maar dat is gestopt. Ooit..ooit...
![]()
Was t geen F29 Retaliator?quote:Op maandag 25 april 2005 12:22 schreef Flyingdutchman het volgende:
F22 Retaliator ...erg leuk vliegspelletje
Bijna goed, supaplex was net iets beter.quote:Op maandag 25 april 2005 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
boulderdash...uitleg overbodig lijkt me, voor het beste spel ooit.
Oeh, ja daar heb ik ook nog menig uurtje mee versletenquote:Op maandag 25 april 2005 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
boulderdash...uitleg overbodig lijkt me, voor het beste spel ooit.
die ken ik weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bijna goed, supaplex was net iets beter.
En daar ben je ook nog wel even mee bezig.
In den beginneh was er Sokoban (doosjes schuiven) op CGA.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die ken ik weer nietwaren ze vergelijkbaar? welke was eerder?
toppie. ik heb het al in geen jaren meer gespeeld! ga snel ff kijken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
In den beginneh was er Sokoban (doosjes schuiven) op CGA.
Boulderdash (Roquefort) was er al op de EGA monitoren + Speakergeluid ,
Supaplex kwam wat later (in 1989 of zo geloof ik?) op VGA en Soundblasterondersteuning.
Nu heb je ook Igor, The Time Machine welke ook alle supaplex levels en graphics bevat en goed werkt onder de nieuwste windows versies.
Mensen die dit posten kunnen pas sinds een jaar of 5 een PC fatsoenlijk bedienen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
Het kan aan mij liggen, natuurlijk, maar spellen als Swat3 en Black & White zijn toch helemaal niet "oud"?
Die was erg gaaf!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:33 schreef Little Brother het volgende:
- Defender of the Crown
SUPERKARTSquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:39 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Die was erg gaaf!
Deze vind ik ook kicken
[afbeelding]
Dat karate spel heb ik nog op de MSX gehad.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:21 schreef TheMassive het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Kheb hier nog steeds LBA 2 liggen voor de pc, en na 6 jaar speel ik het nog steeds. Die figuren, de sfeer, het geluid, de verschillende planeten.... fantastischquote:Op maandag 25 april 2005 15:47 schreef zeldalord het volgende:
LIttle Big Adventure 1 en 2
Ook voor de PS verschenen, niet zeker of dat nu ps1 of ps2 was. Maar erg leuk spel, adventure, die je meeneemt naar andere planeten. Voor de PC versie, met deel 1 van LBA, had je nog een voor een geluidskaart!Dat was pas leuk! Speel het nog vaak, heb ergens een WinXP crack voor deel 1 gevonden. En deel 2 speel ik nog wel eens op mijn Win98. Deel 3 was ooit in ontwikkeling voor de Dreamcast en later voor de PC, maar dat is gestopt. Ooit..ooit...
![]()
Erg geinig spel ja.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:11 schreef linuxje het volgende:
heeft iemand misschien nog canon fodder?
Naar mijn weten zijn Abandonwares geheel legaal en vrij te downloaden.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:29 schreef Tain het volgende:
Vragen om en het geven van Abandonwarez linkjes is niet toegestaan!
Dat zijn ze niet, omdat ze nooit vrij zijn gegeven en De Grote FOK! Games and Consoles FAQ. [02-2004]quote:Op donderdag 28 april 2005 13:30 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn Abandonwares geheel legaal en vrij te downloaden.
Ik was zelf ook nog even op zoek gegaan en het is idd een twijfelachtige zaak. Excusesquote:Op donderdag 28 april 2005 13:32 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet, omdat ze nooit vrij zijn gegeven en De Grote FOK! Games and Consoles FAQ. [02-2004]
"Laverne, what are you doing upstairs"quote:
"Just what i need for disection lab tomorrow..."quote:Op donderdag 28 april 2005 14:44 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
"Laverne, what are you doing upstairs"
"Am I upstairs? Oops, I got lost....."
DOTT is een van de beste old-school adventures ever!
quote:
omg daar heb ik echt uren achter gezeten vroegerquote:
Waren meerdere spellen met die opbouw, naar mijn mening is Starball de meest memorabele.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:19 schreef Lynx666 het volgende:
Hoe heette dat pinball spel eigenlijk waarbij je 4 niveaus (kasten) boven elkaar had? Als je een bal uit het niveau liet glippen kon je verderspelen in het onderliggende niveau, totdat je de bal verliest in het laagste niveau.
Check! dat was um!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:11 schreef speknek het volgende:
Full Throttle. Geweldig spel inderdaad, nam zichzelf totaal niet serieus. Jammer dat hij wel heel erg kort was.
wat is dat voor een vreemd kasteel op het onderste plaatje?quote:Op maandag 25 april 2005 19:23 schreef crossover het volgende:
wat ik zelf (voor 2 weken) gaaf vind is Heroes of Might and Magic 3:
[afbeelding]
[afbeelding]
kickass graphics, zeker voor die tijd
kan ik me prima mee bezig houdeniemand nog tips voor vergelijkbare spellen?
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Lynx666 het volgende:
Goblins, Gobliins en Gobliiins.
[afbeelding]
Adventure achtig spel. waarin je je een weg moet puzzelen naar je doel. Apart soort humor, het slaat soms helemaal nergens op, maar je ligt in een scheur. Super droog!
Nostalgie is zelden aftroeven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:54 schreef -Xerxes- het volgende:
Waarom heb ik toch het idee dat driekwart van de reacties tot dusver alleen maar proberen te laten zien hoe fucking lang ze wel al niet gamen en elkaar proberen af te troeven met nog oudere spellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |