Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit. Een manier om de kosten te drukken is dus door een afgeslankte versie van je console (zonder hdd bijvoorbeeld) op de markt te brengen, wat waarschijnlijk dus ook gaat gebeuren bij de "xbox 360".quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:13 schreef DinoPK het volgende:
Ik moet het allemaal nog maar zien. Zoals er op het moment technische verwachtingen zijn van de nieuwste consoles, kan het niet anders dat mensen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Allemaal leuk en aardig hoor 3 processoren, vet snel geheugen, wifi, rf joypads (en de communicator dan?), maar het lijkt wel alsof niemand naar het kosten plaatje kijkt.
Ik neem aan dat MS dit keer wel winst wil maken op het verkopen van hun console, en om al die technologie zometeen voor een nieuwprijs van 500 euro te kunnen kopen? Ik zie het nog niet gebeuren. Overigens heb ik ook mijn twijfels over het succes van de console qua verkoopscijfers. De mogelijkheid tot het ombouwen van de xbox heeft denk ik een grotere impact gehad op de verkopen dan overal te lezen is.
Kijk, het nadeel wat Microsoft heeft (en Nintendo ook in zekere mate), waar Sony véél minder last van heeft, is dat Microsoft geen hardwareproducent is. Oké het onwerpt van de xbox en de xbox 360 zijn natuurlijk van Microsoft zelf, maar ze moeten alle hardware uitbesteden aan andere fabrikanten. Hier heeft Sony een gróót voordeel, omdat Sony (bijna) alles zelf ontwerpt èn produceert! Het overgrote deel van de chips die in de PS3 gaan komen, worden geproduceert in fabrieken van Sony. Bijna alle hardware die erin gaat is ontworpen door Sony zelf, welliswaar met steeds meer hulp van andere bedrijven zoals Toshiba, IBM en Nvidia, maar Sony blijft er een grote rol in spelen en zet zelf de fabrieken op waarin alles geproduceerd gaat worden. En met de Cell hebben ze het helemaal slim aangepakt, want die gaat in ieder geval vele toepassingen krijgen (HDTV's en Homeservers zijn al officiëel aangekondigd).quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:43 schreef twi het volgende:
Ik zie echter een harde schijf van 40 gig niet voor de grootste kosten zorgen in dit ding, wat dus ook zeg maar 't punt van DinoPK is, lijkt me. Het lijkt mij nou niet technologie die in de komende 2 jaar voor een aantrekkelijke prijs te koop zou zijn. Bovendien is dat op de langere termijn ook nog niet zo zeker, waar de Cell processor (als 'ie daadwerkelijk zo aanslaat en gebruikt gaat worden als ervan wordt verwacht) natuurlijk op gigantische schaal geproduceerd zal gaan worden. Bevat de PS3 eigenlijk een harddisk?
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.
Wat typisch is aan dit hele gebeuren is dat de PS2 met z'n 4MB VRAM eingenlijk rond ditzelfde princiepe ontworpen was! Niet dat de PS2 GPU anti-aliasing en alpha-blending kan uitvoeren, maar wel dat z'n 4MB VRAM als framebuffer gebruikt wordt en dat de rest (textures en dergelijke) uit het gewone RAM kan komen (waar de ene developper beter gebruik van wist te maken dan de andere).
Ik wil dat patent van ATI wel eens wat beter omscheven zien staan, want het lijkt alsof het steeds makkelijker wordt om patenten aan te vragen.Neemt niet weg dat het een veelbelovende techniek is van ATI. Ik ben benieuwd!
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Skull-splitter het volgende:
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:00 schreef P-Style het volgende:
Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit.
Nou goed... ik wéét in ieder geval dat Sony de PS2 ook onder de kostprijs verkocht toen 'ie net gelanceerd was en dat nog een hele tijd deed en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de GameCube vlak na z'n release meteen winstgevend was.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Gamecube had iets van 4 MB, puur en allee voor de buffer geloof ik, echter kan de rest nu gebruikt zijn voor AA en AF (alphablending zit er immers al sinds jaar voodoo-blok inquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Elke ontwikkelaar heeft kosten tot en met, en het is maar de vraag of zich dat terugbetaald puur en alleen op hardware. Bij MS hebben ze echter de prijs zo laag gedrukt dat ze wel meer units verkochten, onder het mom van klantenbinding.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Ze zijn toch pas een tijdje geleden winst gaan maken (op jaar basis dan) volgens mij is de Xbox in zijn geheel nog steeds niet winstgevend hoor. En als ik dit zo allemaal lees zal hij dat verlopig ook nog niet zijn ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Wat veel mensen niet weten is dat M'soft de console industrie inging met het plan om halverwege de xbox 2 winst te gaan maken.
Inmiddels heeft M'soft hun break even point al bereikt enkele maanden geleden, het gaat dus beter dan verwacht.
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht. Hoe het zat met de oudere consoles weet ik echter niet. Maar ik denk dat het toen wel meeviel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:29 schreef chibibo het volgende:
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:38 schreef P-Style het volgende:
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht.
Nee, de xbox werd namelijk voor dezelfde prijs gelanceerd. En de PSX, Saturn en N-64 werden ook al onder kostprijs verkocht.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?
Ik gok dat de Europese prijs van de 360 hooguit ¤499,- en op z'n minst ¤399,- zal zijn. In de VS zal 'ie misschien maar $399,- Hier in Europa betalen we sowieso idioot veel meer dan aan de overkant van de oceaan als het neerkomt op consoles of games (of eigenlijk alle electronica).quote:Op woensdag 27 april 2005 00:02 schreef twi het volgende:
De PS2 werd gelanceerd voor 1149 gulden, de Xbox voor 479 euro. Da's dus niet zo gek veel minder voor een op zich minder geavanceerde console (immers zijn 't aangepaste PC componenten).
huh? volgens mij is deze post komen omhoog drijven uit een heel oud topic....quote:Op woensdag 27 april 2005 08:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Xbox? Dat kan toch nooit wat worden joh, een console van Microsoft![]()
zekers, ik koop hem ook wel gelijkquote:Op woensdag 27 april 2005 08:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat ie tussen de 500 en 650 gaat zitten.
Hoe dan ook, ik koop um bij de release..
ik denk dat dat ook wel de release-prijs gaat worden, maar net als de rest zijn dit gewoon geruchtenquote:Op woensdag 27 april 2005 11:27 schreef donald_dick het volgende:
nee, sorry, ik koop hem wel voor 399
Nee, hijs van Noot, das die homoquote:Op woensdag 27 april 2005 10:01 schreef Fliepke het volgende:
[..]
huh? volgens mij is deze post komen omhoog drijven uit een heel oud topic....
Mjah, ach, voor mij heeft het allemaal geen haast, ik game graag, maar wel met golven, ik denk dat ik hem na een half jaar ook nog prima kan vinden, plus dat het aanbod dan groter isquote:Op woensdag 27 april 2005 08:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe dan ook, ik koop um bij de release..
Wat denk je? 360 natuurlijk. Koop een 360 voor 360. En straks Sony met een PS3 voor 3.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:44 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook wel de release-prijs gaat worden, maar net als de rest zijn dit gewoon geruchten
meer is tie ook niet waardquote:Op woensdag 27 april 2005 15:44 schreef Thomper het volgende:
[..]
En straks Sony met een PS3 voor 3.
Sure,quote:Op donderdag 28 april 2005 09:28 schreef MMaRsu het volgende:
Ik ook niet, zeker als je weet dat het grafisch ook de minste van de 3 word.
We zitten nu ook wel op een punt dat we eventjes vooruit kunnen qua graphics, als je ziet wat de Xbox 1 er af en toe nog uitperst met Doom 3, Ninja Gaiden enzo dan lijkt me dat ze qua graphics met de Xbox 2 heel veel kunnen doen. Het grote verschil met een nog betere videokaart in een console zal echt in de kleine details gaan zitten en de hoeveelheid bewegende dingen in 1 schermquote:Op donderdag 28 april 2005 09:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sure,.
Wat een onzin zeg, dat is allerminst zeker. Sowieso is er nada bekend over welke beter is.
Dat ie eerder komt wil niet zeggen dat ie het minst sterk is, of kom iig met een bron.
Sowieso moet ik nog maar zien of de andere een betere kaart zullen hebben. De XBOX 2 heeft een ATi kaart die nu nog niet eens op de markt is. Beetje voorbarig om dan al als zekerheidje aan te nemen dat de X2 het zwakst is.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:43 schreef Tain het volgende:
[..]
We zitten nu ook wel op een punt dat we eventjes vooruit kunnen qua graphics, als je ziet wat de Xbox 1 er af en toe nog uitperst met Doom 3, Ninja Gaiden enzo dan lijkt me dat ze qua graphics met de Xbox 2 heel veel kunnen doen. Het grote verschil met een nog betere videokaart in een console zal echt in de kleine details gaan zitten en de hoeveelheid bewegende dingen in 1 scherm
was jij niet ooit een nintendo fanboy?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sowieso moet ik nog maar zien of de andere een betere kaart zullen hebben. De XBOX 2 heeft een ATi kaart die nu nog niet eens op de markt is. Beetje voorbarig om dan al als zekerheidje aan te nemen dat de X2 het zwakst is.
Typisch fanboygedrag wat we ook zagen bij de release van de XBOX,.
Ikke?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
was jij niet ooit een nintendo fanboy?
Maar over graphics kunnen we indd nog weinig zeggen.
Je weet dat ik je haat he?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ikke?,
,
!
Integendeel, ben altijd een hardcore SEGA-fanboy geweest in m'n jeugdjaren..
Nu heb ik alle drie de next gens, echter geniet ik van m'n XBOX het meest. Gevolgd door de PS2 en daar ver achter de GC...
ahhhhhh, ok.quote:
Ik zie niemand zeuren over graphics, ik zie één iemand een opmerking maken dat hij verwacht dat de 360 minder krachtig wordt dan de PS3.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:23 schreef twi het volgende:
Daarbij is wat Tain zegt ook waar, het is meer afhankelijk van wat de programmeurs ervan kunnen maken. 't Is wel typisch alleen dat een grote Nintendo fanboy hier nu komt zeuren over graphics, terwijl ze 4 jaar lang hebben volgehouden dat het niet om graphics maar gameplay gaat.
toch nog Backwards Compatible?quote:So far one of the biggest unanswered questions about the Xbox 360 is whether or not it’s going to be backwards compatible with games for the original Xbox. Other the past year or so we’ve gotten plenty of conflicting reports about backwards compatibility—it’s no secret that there are some emulation “issues” involved—but the Inq seems to think that Microsoft might have figured this one out. Their evidence? It’s not exactly much to go on, so don’t come crying to us when the Xbox 360 comes out and you can’t play your copy of Halo 2 on it, but they’re pointing to an online questionaire about Xbox Live which mentions that:
Xbox Live is an online gaming service that works across both the current Xbox system and the future Xbox 2. You will be able to play online and compete against others across both consoles. If you are playing an Xbox game on Live you will be able to compete against people playing that same game on Xbox 2.
The catch is that this doesn’t necessarily imply backwards compatiblity. It’s possible that this could mean that they’re simply going to rerelease Xbox 360 versions of current Xbox titles, sort of like how everyone bought Led Zeppelin IV all over again when it came out on CD. But to be honest, we won’t know for sure until the reveal all the gory details for the new console next month.
Hij verwacht het niet, hij zegt dat het zo is.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zie niemand zeuren over graphics, ik zie één iemand een opmerking maken dat hij verwacht dat de 360 minder krachtig wordt dan de PS3.
Ik vraag me tevens af waarom je nu ook weer begint over "Grote Nintendo fanboy" en "ze". Dat generaliseren siert je niet
Inderdaad, ik vroeg me ook al af hoe je er bij komt dat ie het slechts is (qua graphics)..quote:Op donderdag 28 april 2005 10:53 schreef twi het volgende:
Ok, my bad. Maar dan vraag ik me nog af waar dat contrast van posts tussen twee stukken hardware die qua specs vrijwel identiek zullen zijn vandaan komt.
de eerste is logischquote:Op donderdag 28 april 2005 12:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed stuk van IGN over hoe de Xbox 360 een succesvolle launch zou kunnen krijgen: http://xbox.ign.com/articles/608/608094p1.html
Samenvatting:Launch met grote titels (Halo en PGR zijn een must eigenlijk) Zorg dat de datum niet al te snel bekend is, een Zelda op de Cube en een FFXII op de PS2 zouden fataal kunnen zijn. Zorg voor een hype (goed op weg met Our Colony en MTV) Zorg voor extra accessoires die wel nodig zijn, maar los gekocht moeten worden voor extra inkomsten.
Groter dan het huidige verschil XBOX>>rest zal het iig niet worden, me dunkt. Als er al een verschil zal zijn..quote:Op donderdag 28 april 2005 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Nou dat denk ik omdat, de Xbox360 eind dit jaar al uitkomt, en de Revo en Ps3 op de/het helft/eind van volgend jaar pas komen, dus meer tijd om hun console te tweaken en weet ik veel wat.
Maar je hebt gelijk, er is idd nog weinig over te zeggen ( sorry voor mij fanboyish post).
Inderdaad. Als Nintendo komt met een Zelda, Pokemon XD (en misschien Mario 128) voor de GameCube, een Nintendogs, Zelda en Pokemon voor de DS, en Sony met enkele killer-apps op PS2 en PSP gebied (ben niet echt op de hoogte van de line-up voor die consoles, sorry.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:19 schreef twi het volgende:
Het boeit heel veel mensen wel, aangezien er veel hard core gamers fan zijn van FF en Zelda. Stel, de launchdatum ligt in de buurt van die games (ik weet niet wanneer dat is, maar zeg binnen een maand of twee ervan), dan zijn er veel van die gamers die liever eerst nog even hun oude console gebruiken om een zeer lange RPG te spelen en dan even de tijd nemen om aan te kijken hoe de launch verloopt de eerste 2 a 3 maanden. Stel Zelda en/of FFXII komen in januari uit, dan zou de 360 toch al ruimschoots in november gelaunched moeten zijn. Dat verwacht ik eigenlijk ook wel, i.v.m. 't holiday season.
En dat lijkt me dan weer de belangrijkste eis: Hij moet in december gewoon volop beschikbaar zijn en niet zo binnendruppelen als de PS2 of PSP bij release.
quote:Op donderdag 28 april 2005 17:23 schreef Bastard het volgende:
Toch backwords compatible
http://www.tweakers.net/nieuws/37112?
als Microsoft daarintegen met een Halo3, PGR3, een vervolg op Ninja Gaiden, Fable 2 komt dan zitten niet echt in de problemen lijkt me. Ook Project Dark Zero is een titel waar (blijkbaar) veel mensen naar uitkijkenquote:Op donderdag 28 april 2005 16:38 schreef Thomper het volgende:
[..]
Inderdaad. Als Nintendo komt met een Zelda, Pokemon XD (en misschien Mario 128) voor de GameCube, een Nintendogs, Zelda en Pokemon voor de DS, en Sony met enkele killer-apps op PS2 en PSP gebied (ben niet echt op de hoogte van de line-up voor die consoles, sorry.) dan zit Microsoft toch echt in de problemen. Zeker als consumenten nog maar weinig echt verschil zien behalve betere graphics, dan blijven ze liever nog eventjes bij de huidige console.
[middelvinger smilie]quote:Op donderdag 28 april 2005 17:50 schreef kepler het volgende:
[..]
![]()
http://games.fok.nl/news.php?newsid=4128
een hele nieuwe console biedt toch een hoop extra lijkt me. En het gaat natuurlijk niet om 1 spel, maar om de rest van de spellen die gaan uitkomen. En ik denk zelf dat veel mensen of een PS2 of een Xbox hebben, en dat de bestaande userbase van de Xbox overstapt naar de Xbox 2.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Heintje het volgende:
Maar de titles van de Xbox360 moet wel zwaar overtreffend zijn. Als je moet kiezen tussen een spel van 70 euro of een console + game van 600 dan moet die console toch wel heel erg veel extra's bieden.
De Xbox 360 zal het zeker prima doen, dat geloof ik best. Maar voor veel mensen is de keuze toch simpeler tussen 120 euro uitgeven voor twee grote topgames op PS2 en Cube, en een nieuwe console met (vast en zeker) wel een accessoire, en een game of 1 á 2 voor de prijs van 600 euro toch makkelijk te maken. Een prijsverschil van 480 euro, en je hebt toch nog topgames...quote:Op donderdag 28 april 2005 17:52 schreef kepler het volgende:
[..]
als Microsoft daarintegen met een Halo3, PGR3, een vervolg op Ninja Gaiden, Fable 2 komt dan zitten niet echt in de problemen lijkt me. Ook Project Dark Zero is een titel waar (blijkbaar) veel mensen naar uitkijken
Doe maar stoer, maar toch zijn er mooi 136 miljoen Pokemon games verkocht wereldwijd. Dat is dan een publiek dat een handheld en een console heeft, en als er tijdens de 360 launch een Pokemon game verschijnt dan kiezen ze misschien eerder Pokemon dan een nieuwe console.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is een heel andere doelgroep.
Denk niet dat MS zich focust op kleuters,.
Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:56 schreef Thomper het volgende:
[..]
De Xbox 360 zal het zeker prima doen, dat geloof ik best. Maar voor veel mensen is de keuze toch simpeler tussen 120 euro uitgeven voor twee grote topgames op PS2 en Cube, en een nieuwe console met (vast en zeker) wel een accessoire, en een game of 1 á 2 voor de prijs van 600 euro toch makkelijk te maken. Een prijsverschil van 480 euro, en je hebt toch nog topgames...
Sowieso zijn de pokemon spelers meer handheld gamers, die gaan toch geen Xbox 360, PS3 of Revolution kopenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet..
En Pokemon een bedreiging noemen voor de 360 verkoopcijfers is echt een belediging richting gamers,.
Inderdaad, geheel andere doelgroep.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:22 schreef Tain het volgende:
[..]
Sowieso zijn de pokemon spelers meer handheld gamers, die gaan toch geen Xbox 360, PS3 of Revolution kopen
Wat is er nou suf aan. Er is een nieuwe console uit. Je kan die gaan kopen maar die is nog duur. Ook is er een gaaf spel uit op de console die je al hebt waar je je nog wel een maandje mee kan vermaken. Daarbij weet je ook nog dat er ooit nog andere consoles komen.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet.. Het is nieuw, dus willen mensen het hebben. Consumptiemaatschappij en zo
.
En Pokemon een bedreiging noemen voor de 360 verkoopcijfers is echt een belediging richting gamers,.
Denk dat meer dan 70% van de gamers helemaal niet op forums of gamepagina's kijkt en alleen maar uit gaat van reclames op tv en wat er in bladen staat. Als er dan heel veel geadverteerd wordt voor een nieuwe console met fantastische weet ik veel wat en bijna niet voor een leuk spel dan kiezen ze als ze wat gaan kopen toch eerder voor de console.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:30 schreef Heintje het volgende:
[..]
Wat is er nou suf aan. Er is een nieuwe console uit. Je kan die gaan kopen maar die is nog duur. Ook is er een gaaf spel uit op de console die je al hebt waar je je nog wel een maandje mee kan vermaken. Daarbij weet je ook nog dat er ooit nog andere consoles komen.
Dan zou ik toch echt voor dat spel gaan en met die nieuwe console wachten, er komen alleen maar meer spellen voor, hij word alleen maar goedkoper en misschien komt er nog wel betere concurentie.
Maar als ze nou al een PS2/GC/Xbox hebben staan, dan zullen ze daar best tevreden mee zijn en de 360 pas kopen als ie in prijs zakt, zo zijn ze dan ook wel weer...quote:Op donderdag 28 april 2005 19:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk dat meer dan 70% van de gamers helemaal niet op forums of gamepagina's kijkt en alleen maar uit gaat van reclames op tv en wat er in bladen staat. Als er dan heel veel geadverteerd wordt voor een nieuwe console met fantastische weet ik veel wat en bijna niet voor een leuk spel dan kiezen ze als ze wat gaan kopen toch eerder voor de console.
NoFI, maar jij zit vast nog op school he?quote:Op donderdag 28 april 2005 19:30 schreef Heintje het volgende:
[..]
Wat is er nou suf aan. Er is een nieuwe console uit. Je kan die gaan kopen maar die is nog duur. Ook is er een gaaf spel uit op de console die je al hebt waar je je nog wel een maandje mee kan vermaken. Daarbij weet je ook nog dat er ooit nog andere consoles komen.
Dan zou ik toch echt voor dat spel gaan en met die nieuwe console wachten, er komen alleen maar meer spellen voor, hij word alleen maar goedkoper en misschien komt er nog wel betere concurentie.
Ik heb ze alle 3, en toch koop ik um bij de release.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:40 schreef Thomper het volgende:
[..]
Maar als ze nou al een PS2/GC/Xbox hebben staan, dan zullen ze daar best tevreden mee zijn en de 360 pas kopen als ie in prijs zakt, zo zijn ze dan ook wel weer...
Maak genoeg reclame en je verkoopt een auto die na 2 meter rijden uit elkaar valt. Marketing is wat dit soort dingen betreft echt doorslaggevend voor het succes en zoals Daggla hierboven zeg: Microsoft weet hoe ze reclame moeten makenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:40 schreef Thomper het volgende:
[..]
Maar als ze nou al een PS2/GC/Xbox hebben staan, dan zullen ze daar best tevreden mee zijn en de 360 pas kopen als ie in prijs zakt, zo zijn ze dan ook wel weer...
ik ook en ik vrees dat ik bij de release ook bij de lokale gameboer sta, ofschoon ik weet dat de kans groot is dat ie een paar maanden later goedkoper is.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb ze alle 3, en toch koop ik um bij de release..
Dude, ik werk gewoon voltijd bij la police, maar met een schamel inkomen van 1202 euro bruto de maand wordt het toch wel krap an als je 400 euro huur moet ophosten zonder hoersoepsidie...quote:Op donderdag 28 april 2005 19:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
NoFI, maar jij zit vast nog op school he?
Als je gewoon werkt en het geld kan missen ga je echt niet wachten. Dan koop je um gewoon,.
Zo werkt het meestal in een consumptiemaatschappij hoor. Obey, consume and reproduce..
Goeie marketing, op tijd releasen en wat aardige games bij de launch is een dikke garantie voor succes. Daar kan geen Zelda of Pokemon tegenop. Tuurlijk zal het wel wat aan invloed hebben, maar no way dat het ervoor kan zorgen dat de 360 gaat floppen. MS is natuurlijk ook vrij sterk qua marketingstrategiën, dus ik heb ook alle vertrouwen dat het wel goed komt. Gewoon wachten met een datum geven, dan kan de concurentie niets "plannen".
En hebben met de Xbox toch ook wel bewezen dat het gewoon een solide product is...quote:Op donderdag 28 april 2005 19:43 schreef Tain het volgende:
[..]
Maak genoeg reclame en je verkoopt een auto die na 2 meter rijden uit elkaar valt. Marketing is wat dit soort dingen betreft echt doorslaggevend voor het succes en zoals Daggla hierboven zeg: Microsoft weet hoe ze reclame moeten maken
Snap ik, maar MS zal toch ook mensen willen bereiken in de groep 12-18 die niet een baan hebben.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb ze alle 3, en toch koop ik um bij de release..
Daar zitten zeker 5 titels bij die ik wil. Dat betekent dus dat ik ook een Xbox 360 ga kopen op een gegeven moment. Misschien zelfs al met de launch als ik de geruchten over Kameo als launchtitel mag gelovenquote:WARNING: THIS LIST WAS COMPILED USING VARIOUS SOURCES INCLUDING MAGAZINES, EDITORS, INSIDERS, ETC. BUT IT IS BY NO MEANS A FINAL LIST. THIS LIST IS AS CLOSE AS WE KNOW FOR NOW. EXPECT CHANGES AND SURPRISES!
Originally compiled by open_mouth. This list contains all the rumored/confirmed/semi-comfirmed/likely Xbox 360 games we've heard about thus far. Please add/edit whatever you think does or doesn't belong!
Confirmed Xbox 360 Titles So Far:
Black
Developed by Criterion - Published by Electronic Arts. Black is being touted as a revolutionary first-person shooter that makes you feel as close to the power of your weapon as possible. It's being described as some as doing to the FPS genre what the Burnout series has done to the racing genre. The game has alread earned high praise from the media who were lucky enough to see an early build at E3 '05.
Perfect Dark 0
Developed by Rare - Published by Microsoft. The original Perfect Dark on the N64 was one of the most highly-acclaimed FPS shooters of all time and this prequel has been one of the most heavily sought-after games in recent memory. Rare hasn't quite been the same as the Rare of old in recent years, but they can redeem themselve with a blockbuster release of PDO, which has been *heavily* hinted at by many Microsoft officials in the know. Story: A secret war has begun - between shadowy corporations bent on world domination. Joanna Dark and her father Jack are caught up in the fight for the future of the planet. A routine bounty hunting mission rips open a global conspiracy that will change Joanna's destiny - forever.
Halo 3
Developed by Bungie - Published by Microsoft. Whether it's touted as Halo 2.5 or Halo 3 (or both) another installment in the highly popular Halo franchise is guaranteed to be released early on in XBN's lifecycle because it's easily A) One of the most anticipated sequels of all time B) a lock to sell millions of units and console C) the one franchise that signle-handidly helped Microsoft compete with Sony and Nintendo. The story has purposely been left unresolved and many lofty features the Bungie team hoped to include in Halo 2 were left out.
Dead or Alive 4
Developed by Team Ninja - Published by Tecmo. The heads of Team Ninja and Tecmo have both expressed great admiration for Microsoft's upcoming next-gen console and have hinted at strong support. DOA4 has been confirmed by Itagaki himself and will feature the best graphics ever seen in a fighting game, online play, and (likely) new characters and moves. Where DOA Ultimate was essentially an online update to DOA3, DOA4 will be a completely new game in the popular franchise.
Elder Scrolls IV: Oblivian
Developed and Published by Bethesda. The sequel to one of the best-selling Xbox RPG's will yet again release early in the life of Microsoft's console. The developer promises an open-ended RPG with great depth and upgraded visuals, AI, and an even grander game world.
Ninja Gaiden 2
Developed by Team Ninja - Published by Tecmo. Ninja Gaiden for Xbox was one of the greatest action games of all time, sporting razor-sharp graphics, unbelievable combat, and great gameplay. The sequel will likely see the light of day towards the middle of XBN's lifecycle. Expect a whole new adventure for our hero, Ryu, with new weapons, new environments, updated graphics, and more online competitions. Many of the compaints of the first (difficulty and camera) will likely be addressed in this much-anticipated sequel.
Madden NFL Football 2006
Developed by Tiburon - Published by Electronic Arts. This upcoming version of Madden Football will be the only game that included actual licensed NFL teams, stadiums, and players. Say what you want about EA, but you have to admit that Madden series has evolved into an extremely high-quality product, with accurate graphics, gameplay and tons (and I mean tons) of modes. It's time for the Madden series to receive an engine overhaul for the next-generation of systems, so expect this XBN version to be as close to lifelike as you've ever seen in a sports game. Online play will be awesome as well.
The Godfather
Developed and Published by Electronic Arts. You play as an original member of the Corleone family in this GTA-styled game based on the popular Godfather movie franchise and your goal is to successfully complete missions to rise in the ranks of power in the your mob family. EA wants to one up the GTA series with better graphics and a "create your own adventure" type of story where your actions and decisions result in a unique story centered around you. Will this be the first true GTA-killer? Did I just say that? I'm such an ass.
Need for Speed: Most Wanted
Developed by EA Canada - Published by Electronic Arts. Anyone who's seen the early test renders of what a next-gen Need for Speed may look like can attest to the fact that this return to its roots can end up playing and looking awesome! The emphasis this time around will be on police chases like in Hot Pursuit because running from the police is cool nowadays, right? But don't think it'll end there. Expect multiple game modes, including old-school racing and a robust online mode.
Battlefield 2: Modern Combat
Developed by Digital Illusions - Published by Electronic Arts. The original uber-online World War II game, Battlefield 1942, was supposed to be released on Xbox, but never saw the light of day for whatever reason, unfortunately. To make up for it, Electronic Arts has scheduled a next-generation console release of a new version of Battlefield for XBN. Expect this game to feature tight graphics and center around the online experience (huge battles, clans, etc.). Don't expect controls or gameplay to be highly complicated because this franchise is surprisingly easy to learn, but difficult to master.
Fable 2
Developed by Big Blue Box - Published by Microsoft. Haven't had your fill of sequels yet? Good, 'cause here's another. Sure, Fable didn't live up to its hype--didn't deliver on its graphics, open-endedness, or much of anything else, but what it did do was create a fun little RPG that sold well enough (over 1 million!) to warrant work on a sequel. Eventhough this game took forever to come out, Big Blue Box still had features that were left out, and they will likely try to fit some of those things into the next iteration; whenever it comes out.
Burnout Revenge
Developed by Criterion - Published by Electronic Arts. What else can be said about a franchise that has improved with each iteration? The most recent, Burnout 3, was easily one of the best games of 2004, although sales were lackluster. With tons of cars, modes, and hours of fun to have, Burnout 3 proved its worth and Criterion proved its skill. Burnout 4 will raise the bar of super fast-paced street racing even higher.
Project Gotham Racing 3
Developed by Bizzare Creations - Published by Microsoft. Not much has been said about this new version of Project Gotham Racing, but hints have been all over the place, and all the signs point to a next-gen online-enabled PGR at launch. While PGR2's sales left much to be desired, its quality is unquestioned. It integrated online play and features like few games before it. The second-best selling Xbox launch title will have a sequel on XBN that will wow just as much as the first did on the Xbox.
Gears of War
Developed by Epic. What's being described as a third-person action game where you will be able to ride creatures and shoot stuff is yet another Unreal 3 engine-based game from Epic Games. You know it's going to look mindblowing. The question remains: How will it play and what will differentiate it from the rest of the 3rd-person action pack?
Code Chronus
Developed by Team Ninja - Published by Tecmo. Code Cronus will focus on the relationship between Kasumi and Ayane. It begins at early childhood and moves on throughout the course of their lives. It will be an Action-Adventure game for Xenon. (credit: Das Scotter)
Kameo
Developed by Rare - Published by Microsoft. "Blending the heady thrills of exploration and puzzle-solving with the adrenaline rush of real-time 3D battles, Kameo: Elements of Power is an ambitious title from the makers of GoldenEye and Banjo-Kazooie. The concept mixes combat action with creature transformations, letting the title's female star morph into monsters and use their special powers against others." -IGN This title was supposedly transferred over from Xbox to Xbox 360 dev kits in an extremely short period of time and probably made more "edgier" with some bits of generic rage sprinkled on for good measure.
Condemned
Developed by Monolith - Published by Sega. "You are an FBI agent on the hunt in this gripping and sickening hunt for serial killers. The game is played in first-person perspective, and with the use of the Havok 3.0 physics engine and other advanced techniques, players can utilize anything in the area as a weapon when they've been cornered by their prey. -IGN" Early screenshots looked solid, though unspectacular (is that even a word? well, it should be).
Dark Sector
Developed by Digital Extremes. An early trailor showed Dark Sector off as a first-person shooter based in a futuristic, sci-fi setting. Digital Extremes are the well-known creators of the Unreal Championship franchise, so expect lots of brutality and guns. Dark Sector was also one of the first revealed next-gen titles and the early trailor showed high amounts of polygons per scene.
Quake IV
Developed by Ravensoft/ID - Published by Activision. Continuing the Quake series from the second iteration, where you battled the Strogg, Quake IV now gives you access to vehicles and teammates to wage your war against the enemy on their homeworld. Using the beautiful Doom III engine and including a fast-paced Quake III style multiplayer mode, this new version of Quake should invoke all sorts of fond memories of the fragging days of 'yore.
More:
Shadowrun RPG
Mistwalker RPG #1
Avalon (vehicular combat)
Marvel Nemesis
FIFA Soccer 2006
NBA Live 2006
Tiger Woods PGA TOUR 2006
SSX 4
Urbz 2
Harry Potter and the Goblet of Fire
James Bond: From Russia with Love
FIFA Street 2
DOA: Xtreme Sports 2
Tony Hawk's Underground 3
Ultimate Spider-Man
Call of Duty 2
Retribution FPS
Splinter Cell 4
Tomb Raider Legend
Prince of Persia 3
Mistwalker RPG #2
Q Entertainment Title #1
Bioware (Unreal Engine) Title #1
Ghost Recon 3
Fuzion Frenzy 2
Prey
Test Drive
King Kong
Killing Day (Ubi Soft)
Game Republic Title #1
Game Republic Title #2
Phantagram Title
Conker 2
Sega Secret Title #1
Sega Secret Title #2
From Software Mech Game
From Software Title #2
Huxley MMOFPS
THQ Next-Gen Game(s)
Possibles:
Sabreman Stampede
B.C.
Sega Football 2K6
Killer Instinct
Rallisport Next
Citizen Zero MMORPG
New Banjo
New Top Spin
New Amped
New Links Golf
Brute Force 2
Amusement Vision Game
True Fantasy Live Online
Soul Calibur Next
Panzer Dragoon Next
Vanguard
Factor 5 Title
Silicon Knights Title (Too Human?)
Halo 2.5
Sega Arcade Racing Title
Digital Illusions Title
City of Metronome
Oddworld Fangus
Virtua Fighter 5
Darkness (Starbreeze)
Obsidian Title (Unreal Engine)
Omikron: The Nomad
F.E.A.R.
Infraworld (Quantic Dream)
Project DIMITRI
Rallisport 3
Forza Motorsport 2
Updated 4.28.05
Bruto... Netto hou je daar onder je 23e dus drie keer niets van over...quote:Op donderdag 28 april 2005 19:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay, iedereen met een leefbaar inkomen dan. Of bedoel je 1202 netto,.
Dat is met alles zo, met computer hardware is het nog het ergst.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook en ik vrees dat ik bij de release ook bij de lokale gameboer sta, ofschoon ik weet dat de kans groot is dat ie een paar maanden later goedkoper is.
Parkeerwacht ofzo?quote:Op donderdag 28 april 2005 19:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dude, ik werk gewoon voltijd bij la police, maar met een schamel inkomen van 1202 euro bruto de maand wordt het toch wel krap an als je 400 euro huur moet ophosten zonder hoersoepsidie...
ik denk dat dat een deel van de doelgroep is, vergeet niet dat er nu een generatie kinderen volwassen zijn/worden die opgegroeid zijn met gamen, en die dat dus niet als kinderspeelgoed zien, en voor een mooie console met bijhorende games met liefde de beurs trekken.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:54 schreef Thomper het volgende:
[..]
Snap ik, maar MS zal toch ook mensen willen bereiken in de groep 12-18 die niet een baan hebben.
Wow, dan is het idd niet zo makkelijk nee.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Bruto... Netto hou je daar onder je 23e dus drie keer niets van over...
Ziet mijn oog daar weer True Fantasy Live Online staan bij de possiblesquote:Op donderdag 28 april 2005 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Leuke post van Gaming Age Forums:
[..]
Daar zitten zeker 5 titels bij die ik wil. Dat betekent dus dat ik ook een Xbox 360 ga kopen op een gegeven moment. Misschien zelfs al met de launch als ik de geruchten over Kameo als launchtitel mag geloven
Ik 25. En game al sinds ik mij bewust was van m'n hand-oog coordinatie.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:59 schreef Klonk het volgende:
Ik ben een van die mensen, ben nu 33 en opgegroeid met games, gamen is voor mij doodnormaal en onderdeel van m'n leven.
Yup, net als BC en Kameo dus gewoon doorgeschoven projecten.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:01 schreef Tain het volgende:
[..]
Ziet mijn oog daar weer True Fantasy Live Online staan bij de possibles
VEEL te weinig (weliswaar nog in opleiding, maar het komt op mijn rang niet hoger dan 1400, maar dat valt allemaal leuk op de politiesite te kijken)quote:Op donderdag 28 april 2005 19:58 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Parkeerwacht ofzo?
Men dan verdienen agenten ook weinig
Als je maar lang genoeg zeurt.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:03 schreef Klonk het volgende:
ouwe lullen
maar toch ik denk dat de koopkracht van de 12-18 jarigen niet onderschat moet worden, als ik zie wat mijn neefjes en nichtjes er aan geld voor kleding en mobieltjes door heen jagen
Mjah, sponsoring by paps en mams, en als je werkt en schoolgaand bent dan hoef je negen van de tien keer niets te betalen, maar al die kids gaan glashard op hun bek....quote:Op donderdag 28 april 2005 20:03 schreef Klonk het volgende:
ouwe lullen
maar toch ik denk dat de koopkracht van de 12-18 jarigen niet onderschat moet worden, als ik zie wat mijn neefjes en nichtjes er aan geld voor kleding en mobieltjes door heen jagen
Absoluut, maar als ik kijk in mijn vriendengroep (iedereen is wel 25+) heeft ook bijna iedereen een XBOX. Maar bij de launch richten ze zich vooral op de hardcore gamer MET geld. Das ook niet meer dan logisch, me dunkt.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:06 schreef peristilius het volgende:
Toch denk ik dat scholieren nog wel een groot deel van de doelgroep zijn, hier zitten alle hardcore gamers op een hoopje, en ook de oudjes hebben consoles. Maar als ik kijk hoeveel van mijn vrienden een xbox hebben denk ik toch dat microsoft scholieren wel als een heel belangrijke doelgroep ziet.
Hoe beter je de lijst bekijkt hoe meer je toffe games gaan opvallenquote:Op donderdag 28 april 2005 20:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Quake 4.
!
[edit]
Bioware (Unreal Engine) Title #1!
Halleluja, een Bioware game met de U3 engine? Rhaaaaaaaa..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |