Camperen is voor mij ook de ultieme vakantie.
Het heeft even wat moeite gekost om m'n vriendinnetje zover te krijgen, ze was bang voor spinnen in de tent, natte kleren, brood met mieren etc.
Maar ik wilde koste wat het kost camperen. Dus een paar jaar geleden besloten om maar eens een weekendje met de tent bij m'n ouders langs te gaan op Texel die daar op een camping stonden. Dit beviel haar redelijk en ze moest eigenlijk toegeven dat ze het wel gezellig en romantisch vond om met mij in een tentje te liggen terwijl je de regen op het tentdoek hoort vallen.
Twee jaar later was het dan zover, de zomervakantie was in zicht en het plannen moest toch wel beginnen voor de vakantie vond zij. Plannen dacht ik? we rijden gewoon op de bonnefooi naar frankrijk. Hier was ze het niet helemaal mee eens en vond het een beter idee om toch een camping te reserveren. We hebben toen de compromi gesloten om een ANWB camping boek te kopen en hierin campings op te zoeken.
Eindelijk was het dan zomer en konden we gaan, autotje nog even weg gebracht voor een goeie beurt incl nieuwe remmetjes en banden.
En op weg naar frankrijk.
De eerste dag naar de vogese (ik dacht dat je het zo schreef) gereden en daar een camping gezocht aan de hand van het ANWB boek. Op deze camping zijn we 2 dagen blijven staan. 1 dag om de tent op te zetten en 1 dag om te wandelen. De omgeving was erg mooi maar nog niks vergeleken met wat ons te wachten stond.
de 2e dag na een lekkere wandeling onze spullen gepakt en de volgende ochtend vertrokken verder naar het zuiden. Als ik mij het goed herinner was Lyon ons volgende punt waar we in de buurt een camping gingen zoeken. Dus weer het ANWB boek erbij en een camping opgezocht, het was al vrij laat en we waren beide erg moe dus we zijn naar de eerste de beste camping gereden en hier onze tent neergezet. Dit was niet echt een supercamping, slecht onderhouden en er stonden veel luidruchtige gezinnen waardoor wij een beetje vreemd werden aangekeken. Het was zegmaar een camping voor mensen uit volksbuurten. We hebben alleen overnacht op deze camping en zijn de volgende ochtend weer vertrokken.
Wel hebben we de avond voordat we vertrokken even gekeken waar we heen zouden gaan. Toevallig hadden mijn ouders ons een oud boekje van frankrijk meegegeven met leuke plaatsen in frankrijk. Daar zagen we een tekening van "le pont d'arc" en dat leek ons wel leuk. Het was nog ongeveer 5 uurtjes rijden en dat werd dus onze volgende bestemming.
Deze reis bestond uit een zeer bijzondere rit langs de Ardeche. Dit is een klein riviertje (in de zomer tenminste) die door een vallei stroomt. Onze rit volgde smalle weggetje langs diepe afgronden opgejaagt door vrachtwagens welke blijkbaar deze route vaker als ons reden.
Onderweg erg vaak gestopt en ons elke keer verbaasd over het prachtige uitzicht en de prachtige grijze/witte rotsen omgeven door groene landschappen.
Na ongeveer 3 uur over/langs de vallei gereden te hebben kwamen we bij le pont d'arc aan. En besloten hier een camping te zoeken. De volgende dag als semi-hoogte punt van onze vakantie (het hoogtepunt was toch wel het binnerijden van de vallei en langs deze afgrond rijden) een kano-tocht gevolgd welke onder de natuurlijk brug doorvoer. Van deze kanotocht hebben we echt genoten de omgeving was adembenemd en omdat het voor ons beiden de eerste keer was dat we gingen kanoen ook erg spannend. Op deze camping hebben we 3 dagen gestaan, waarvan dus 1 dag gekanoed, 1 dag gewandeld en 1 dag geluierd.
De camping aan de ardeche was tevens het eindpunt van onze vakantie (totaal 8 dagen) en daarna zijn we in 1 keer naar huis gereden.
Aankomende zomer gaan we weer lekker camperen en rijden we richting Frankrijk. We hebben besloten om dit jaar 2,5 week op vakantie te gaan en een stuk verder te rijden. Wat het einddoel wordt weten we nog niet maar dat bepalen we lekker halverwege de vakantie en dat vind ik het het mooie van camperen.
Mijn vriendin moest aan het eind van de vakantie wel toegeven dat ze zich een beetje had druk gemaakt om niets, het aantal beestjes in de tent bleek mee te vallen. We hebben wel regen gehad maar ik als ervaren campeerder had de tent goed opgezet
![]()
.
al met al dus voor ons beiden een onvergetenlijk vakantie.
langste verhaal ooit van mij op FOK!
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets