abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26477146
Hallo mensen,

Ik wil graag de een auto aanschaffen, maar ik heb nog geen rijbewijs!
Is het mogelijk om een auto op je eigen naam te laten zetten zonder rijbewijs?

Verder wil ik graag weten wat zo'n beetje de perodieke kosten (wegenbelasting en wa verzekering) zullen zijn voor deze auto:

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming 440 K6
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1721 cm3

Massa ledig voertuig 975 kg
Maximum massa voertuig 1.560 kg
Massa rijklaar i 0 kg
LaadveDatum eerste afgifte Nederland 6 mei 1991
Datum eerste toelating 6 mei 1991
Datum aanvang tenaamstelling 6 februari 2004
Vervaldatum APK 6 februari 2006
pi_26477175
Tvp zou het ook wel willen weten
pi_26477202
schopje naar PTA

>>>>>>
pi_26477728
en wat is hier de achterliggende gedachte dan van?

om mee te crossen ofzo?
ik heb geen antwoord op je vraag helaasch
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_26477794
Nee zonder het juiste rijbewijs is het tegenwoordig niet meer mogelijk een auto/bus/motor/vrachtwagen op je naam te registreren en hetzelfde geld voor het afsluiten van een verzekering ervoor.
Lazyness is an Art!
pi_26477888
Nee bij overschrijving van de auto moet je je rijbewijs laten zien.

Kan dus alleen op je ouders hun naam.
pi_26477950
zeg je gewoon dat je hem vergeten bent thuis, laat je ID of paspoort zien en het is zo geregeld.

ze hebben gewoon gegevens nodig zodat zij de wegenbelasting kunnen innen.
pi_26478029
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:21 schreef Nec341i het volgende:
zeg je gewoon dat je hem vergeten bent thuis, laat je ID of paspoort zien en het is zo geregeld.

Tijdens het tenaam stellen word je rijbewijs nummer ingevoerd.
Dus dat gaat niet werken.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_26478041
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:21 schreef Nec341i het volgende:

ze hebben gewoon gegevens nodig zodat zij de wegenbelasting kunnen innen.
No way, ze hebben ook nummers van je rijbewijs nodig op het postkantoor. En als je nog geen 18 bent kunnen ze dat ook zien op je ID...
e-students.nl handig voor studenten
  zondag 24 april 2005 @ 17:25:20 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_26478054
quote:
zeg je gewoon dat je hem vergeten bent thuis
Dat heet valsheid in geschrifte!
censuur :O
pi_26478102
waarom zou je een auto kopen als je nog geen rijbewijs hebt?
je hebt geen rijervaring dus kunt niet beoordelen of het een auto voor jou is,
het kost je een hoop geld terwijl je niet kunt rijden,
als je wacht en wat pot tot je je rijbewijs hebt kun je beter kopen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_26478120
Haha.. wat is het nou dan WEL of GEEN rijbewijs nodig? Ik ben trouwens 21 de auto die ik krijg moet ik op mn eigen naam laten zetten. Heb pas over een maand of 2/3 mn rijbewijs!
pi_26478161
Het kan zeker NIET!
  Vis een optie? zondag 24 april 2005 @ 17:34:25 #14
70532 loveli
N
pi_26478282
http://www.rdw.nl/ned/01_(...)sp?pagina=inhoud.htm
Als je ouder bent dan 18 en je paspoort + "recent origineel afschrift persoonsgegevens uit de basisadministratie van uw gemeente dat niet ouder is dan drie maanden" meeneemt, mag het volgens mij. Er staat niet dat je per se in bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Iemand zonder rijbewijs maar met prive-chauffeur kan dus ook een auto op zijn naam hebben.
Of alle verzekeringen je toelaten is een tweede vraag.
crap in = crap out
  zondag 24 april 2005 @ 17:37:25 #15
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26478349
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:26 schreef mighty_myte het volgende:
waarom zou je een auto kopen als je nog geen rijbewijs hebt?
je hebt geen rijervaring dus kunt niet beoordelen of het een auto voor jou is,
het kost je een hoop geld terwijl je niet kunt rijden,
als je wacht en wat pot tot je je rijbewijs hebt kun je beter kopen.
Misschien heeft TS een mooi tweedehandsje gezien voor een aantrekkelijke prijs.
Die kan natuurlijk elk moment verkocht zijn.
pi_26478357
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:29 schreef Cosworth het volgende:
Het kan zeker NIET!
Heb je misschien een bron voor mij?
  zondag 24 april 2005 @ 17:38:31 #17
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478373
Wegenbelasting is afhankelijk van je woonplaats. Ik ben even uitgegaan van provincie Utrecht (een van de duurste) dan komt het op de volgende bedragen:

Per kwartaal ¤ 78,00
Per jaar ¤ 300,00
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zondag 24 april 2005 @ 17:40:14 #18
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478418
Waarom zou op naam zetten niet kunnen? Ik kan ook gerust 25 auto's op mijn naam zetten als ik daar zin in heb (ik heb een rijbewijs).

Volgens mij mag het wel gewoon, tevens moet je gewoon verzekering kunnen krijgen. Een rijbewijs geeft alleen recht op het rijden in een auto. De eigenaar moet voor de wegenbelasting en verzekering zorgen. De eigenaar hoeft zelf niet te rijden in zijn of haar auto zover ik weet. Ik mag toch ook gewoon in elke auto rijden die legaal is in Nederland met een verzekering (bestuurder is wel verantwoordelijk dacht ik in de 1e instantie bij aanhouding).
pi_26478427
Het kan gewoon niet, alle keren dat ik auto liet overschrijven moest ik rijbewijs laten zien.

Edit: Of toch wel?

U kunt een kenteken op uw naam laten zetten op het postkantoor. Neem een geldig en erkend legitimatiebewijs (bijvoorbeeld een geldig rijbewijs) mee.De tenaamstelling/overschrijving geschiedt in de verschillende situaties als volgt:
U koopt van een door de RDW erkende garage (herkenbaar aan een groen-wit gestreept bord):
de dealer mag overschrijven met de kentekendelen, een door u ondertekend overschrijvingsformulier en uw legitimatiebewijs.
U koopt van een particulier of een niet RDW erkende garage:
u moet zelf naar het postkantoor met een legitimatiebewijs, deel II kentekenbewijs en kopie deel III of overschrijvingsbewijs.
U verkoopt aan een RDW erkende garage:
u overhandigt het complete kentekenbewijs (deel I, II, III) en u krijgt een groen vrijwaringbewijs
Overlijden:
bij overlijden kentekenhouder moet het kenteken binnen 5 weken overgeschreven worden op naam van de nieuwe eigenaar.
pi_26478454
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:37 schreef XaNaDu het volgende:

[..]

Heb je misschien een bron voor mij?
Nee. Geloof het maar gewoon of zoek het zelf uit.
  zondag 24 april 2005 @ 17:44:10 #21
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478526
Wie mag een voertuig tenaamstellen?
* Particulieren (Natuurlijke personen, woonachtig in Nederland met een leeftijd van 18 jaar of ouder)
* Bedrijven (KvK ingeschreven Rechtspersonen)
* Publieksrechtelijk Rechtspersonen of Kerkelijke Instellingen (PuRK)

---

Aan welke legitimatie-eisen moet ik voldoen?

Bij alle diensten met betrekking tot de kentekenregistratie dient u zich te legitimeren. Let u hierbij goed op de gewenste legitimatie die per dienst vermeld is.

Geldige legitimatiebewijs particulieren
* Geldig Nederlands rijbewijs
* Geldig Nederlands of buitenlands paspoort (of gelijkgesteld document) + recent origineel afschrift persoonsgegevens uit de basisadministratie van uw gemeente dat niet ouder is dan drie maanden.
* Persoonlijk identiteitsbewijs van niet-Nederlandse NATO-militairen + certificaat van stationering.

---

1. Wanneer ben ik aansprakelijk voor een voertuig?
Iedereen met een voertuig op zijn/haar naam, staat geregistreerd bij de RDW. Volgens het kentekenreglement is deze persoon de kentekenhouder. De kentekenhouder is aansprakelijk voor alle wettelijke voertuigverplichtingen. Dit zijn: APK-keuringsplicht, verzekeringsplicht en motorrijtuigenbelasting.

Bron: RDW

Ofwel: kan gewoon.
pi_26478558
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:40 schreef BaraCuda het volgende:
Het kan gewoon niet, alle keren dat ik auto liet overschrijven moest ik rijbewijs laten zien.
Oh.. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het rijbewijs dat je moest laten zien, dat ze 'm gebruiken om je te identificeren, en als identificatie middel is een paspoort of ID kaart ook geldig..
  zondag 24 april 2005 @ 17:46:23 #23
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478579
Het kan zelfs nog krommer in Nederland trouwens.
Mijn vorige auto:
Kenteken: op mijn vaders naam
Verzekering: op mijn moeders naam

En ik was hoofd-bestuurder
  Vis een optie? zondag 24 april 2005 @ 17:46:43 #24
70532 loveli
N
pi_26478583
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:38 schreef thaduck het volgende:
Wegenbelasting is afhankelijk van je woonplaats. Ik ben even uitgegaan van provincie Utrecht (een van de duurste) dan komt het op de volgende bedragen:

Per kwartaal ¤ 78,00
Per jaar ¤ 300,00
Probeer het nog een keer. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en brandstof van je auto. De verzekering hangr meestal af van de nieuwwaarde van de auto en in tweede instantie de woonplaats.

Ontopic: ik had een motor op mijn naam staan voordat ik mijn motorrijbewijs had. Verzekeren lukte me niet bij alle maatschappijen. Dit is niet vergelijkbaar met bovenstaande situatie, want ik had wel een autorijbewijs.
crap in = crap out
pi_26478585
Als het al kan moet je het niet doen. Ik heb een aantal jaren geleden een auto op mijn naam gezet met alleen een ID-kaart, maar ik kon de auto niet verzekeren zonder rijbewijs.

Dus als het nu nog zou kunnen heeft het geen zin, want de auto moet verzekerd zijn wil je geen boete automatisch thuisgestuurd krijgen. En de boete voor een onverzekerd voertuig bezitten is niet mals.
Omdat ik het zeg!
  zondag 24 april 2005 @ 17:47:33 #26
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_26478598
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:25:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 24 april 2005 @ 17:50:32 #27
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478678
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Probeer het nog een keer. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en brandstof van je auto. De verzekering hangr meestal af van de nieuwwaarde van de auto en in tweede instantie de woonplaats.
Word even wakker aan die kant. Denk je dat ik een auto gepakt heb van 1 kilo ofzo? Hij vraagt specifiek voor deze auto de prijs. Hij vermeld als gegeven: "Massa ledig voertuig 975 kg". Ofwel: gok is op basis waarvan ik in de eerste instantie de berekening heb laten doen?

Bron: http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/

Dus nu nie meer zeuren en ff lekker ontopic reageren....
pi_26478797
Okeee dan!

Een meerderheid komt met vertrouwde informatie bronnen dat het dus WEL mogelijk is, daarnaast heb ik zelf ook een link gevonden op het autoweek forum en blijkt dat het zelfs mogelijk is om een nieuwe auto te kopen zonder rijbewijs!

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=172872&t=172872

Nu heb ik nog 1 vraagje.. Tijdens zoeken op google kom ik tientallen maatschappijnen tegen, bij welke kan ik het beste een verzekering afsluiten?
  Vis een optie? zondag 24 april 2005 @ 17:56:27 #29
70532 loveli
N
pi_26478828
Niet bij Centraal Beheer... daar mag het niet.
crap in = crap out
  zondag 24 april 2005 @ 17:58:00 #30
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478860
Xanada:
Dat ligt aan de voorwaarden en wat je wil. Ikzelf zit bij Centraal Beheer ivm werkgeverskorting. Zit zelf te twijfelen of ik niet naar Univé zal overstappen volgend jaar (scheelt 80 euro per jaar) maar aan de andere kant bevalt CB me uitstekend. Nooit last van ze en als er iets is (wat ik helaas heb moeten meemaken) dan doen ze niet moeilijk en komt het allemaal goed.

Mijn tip: probeer van minimaal 10 verzekeringsbedrijven een offerte op te vragen. Al denk ik dat je bij allemaal de hoofdprijs betaald. Immers, je bent jong en dat kost extra geld.
  zondag 24 april 2005 @ 17:58:21 #31
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478869
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:56 schreef loveli het volgende:
Niet bij Centraal Beheer... daar mag het niet.
En waar tover je die wijsheid vandaan dan?
  zondag 24 april 2005 @ 17:59:26 #32
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26478893
Unive heeft trouwens niets over rijbewijs bezitten op de website of de voorwaarden staan
  Vis een optie? zondag 24 april 2005 @ 18:01:14 #33
70532 loveli
N
pi_26478948
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:50 schreef thaduck het volgende:
Dus nu nie meer zeuren en ff lekker ontopic reageren....
Dank je voor de link. Zo leer ik op mijn leeftijd nog iets nieuws, namelijk dat ik een paar euro per kwartaal goedkoper uit ben qua wegenbelasting als ik naar Noord-Holland verhuis.
Je stelling dat de wegenbelasting afhankelijk is van je woonplaats is echter wel een beetje kort door de bocht. Het gewicht en de brandstof van het voertuig hebben hier namelijk veel meer invloed op.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 24 april 2005 @ 18:04:00 #34
70532 loveli
N
pi_26479023
Bij Centraal Beheer mocht ik mijn motor niet verzekeren, terwijl ik mijn auto daar al verzekerd had. Op dat moment was ik alleen in bezit van een autorijbewijs. De motor heb ik bij de KNMV laten verzekeren, de enige verzekering waar je je motor kunt verzekeren als je erop wilt lessen. Ze hebben ook autoverzekeringen, dus misschien is het wel een idee om daar even te vragen of je kunt verzekeren.
crap in = crap out
pi_26479051
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:29 schreef Cosworth het volgende:
Het kan zeker NIET!
Zo zeker was je dus niet van je zaak.. Het kan zeker WEL!
  zondag 24 april 2005 @ 18:06:17 #36
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26479083
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Dank je voor de link. Zo leer ik op[ mijn leeftijd nog iets nieuws, namelijk dat ik een paar euro per kwartaal goedkoper uit ben qua wegenbelasting als ik naar Noord-Holland verhuis.
Je stelling dat de wegenbelasting afhankelijk is van je woonplaats is echter wel een beetje kort door de bocht. Het gewicht en de brandstof van het voertuig hebben hier namelijk veel meer invloed op.
Daar heb je 100% gelijk in. Bepalend voor de premie zijn altijd voertuigbrandstof en voortuig(ledig)gewicht. Aangezien deze echter bekend waren vond ik het geen noodzaak om deze te melden. Het enige variable wat de TS zal hebben is zijn woonplaats cq. provincie. Dat kan namelijk enkele euries schelen

Bij mij scheelt het best wat. Als ik ga wonen in Noord-Holland dan betaal ik ¤ 64/kwartaal (¤ 244 per jaar) maar aangezien ik in Utrecht woon betaal ik nu ¤ 70/kwartaal (¤ 268 per jaar). Scheelt toch 24 euro. Best wel veel :S
  zondag 24 april 2005 @ 18:07:33 #37
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26479114
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:04 schreef loveli het volgende:
Bij Centraal Beheer mocht ik mijn motor niet verzekeren, terwijl ik mijn auto daar al verzekerd had. Op dat moment was ik alleen in bezit van een autorijbewijs. De motor heb ik bij de KNMV laten verzekeren, de enige verzekering waar je je motor kunt verzekeren als je erop wilt lessen. Ze hebben ook autoverzekeringen, dus misschien is het wel een idee om daar even te vragen of je kunt verzekeren.
Vreemd, ik zal het niet tegenspreken want ik kan geen bewijzen vinden. Zowel CB als Univé hebben nergens staan dat de verzekeringsnemer een rijbewijs dient te hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze ergens onder water nog 400 bladzijdes met kleine letters die ze dan aanvoeren :S
pi_26482953
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:05 schreef XaNaDu het volgende:

[..]

Zo zeker was je dus niet van je zaak.. Het kan zeker WEL!
Staat 'ie al op je naam? Nee? Dan wacht ik nog even af met terugkrabbelen.

Ik hoor het graag.
pi_26483551
M'n broer heeft er gisteren nog een gekocht; en wat voor een

Gewoon op vaders naam tot 'ie zelf z'n rijbewijs heeft.
  maandag 25 april 2005 @ 13:35:01 #40
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_26496367
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:53 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Ik hoor het graag.
Begin maar te krabbelen, want ik heb vorige week nog een auto overgeschreven op het postkantoor op basis van een paspoort en een uitreksel uit het bevolkingsregister. Geen enkel probleem dus.
pi_26497782
Het kan wel, zie de links hierboven.
Stel dat je om een of andere reden geen autorijbewijs kunt halen en je wilt toch vervoerd worden in eigen auto (met chauffeur uiteraard).
Dat zou een reden kunnen zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_26616106
Voor alle duidelijkheid, het mag wel. Ik heb het ook gedaan toen ik nog geen rijbewijs had en je kan hem rustig verzekeren. Je mag alleen niet achter het stuur zitten.

Dus al dat gedoe dat het niet mogelijk is om een auto aan te schaffen is is zonder rijbewijs is een beetje onzin.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_26618790
Hoe zouden anders firma's wagens kunnen aanschaffen, verzekeren en gebruiken?
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_27171677
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:53 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Ik hoor het graag.
Jaa 't is gelukt! Lekker pech!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:20:57 #45
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27172083
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:06 schreef XaNaDu het volgende:

[..]

Jaa 't is gelukt! Lekker pech!
Tof man een auto bezitten en er niet in mogen rijden

Nigga please
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:23:34 #46
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27172154
Kennis van me had ook een auto gekocht van 8 mile als eerste auto ) voor dat ie ze rijbewijs had
jammer voor hem dat ie 2 keer zakte en 3 maanden moest wachten
pi_27172811
Er zijn wel meer mensen die het doen (of als het niet meer kan: deden), bijvoorbeeld mensen die nog geen 18 zijn en toch een oldtimer willen gaan restaureren. Dus zo vreemd is het niet.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_27174160
Ik heb mijn auto ook zonder rijbewijs op mijn naam laten schrijven. ID kaart en uitreksel, hoppa, niets aan de hand. Zodra ik thuis was meteen Centraal Beheer gebeld, en er wordt niet eens iets gevraagd over een rijbewijs. Zodra ik de telefoon neerlegde was de auto verzekerd (ik uiteraard niet, maar ik reed er dan ook niet in). Maar als dus vijf minuten daarna iemand anders in mijn auto zou rijden, en een ongeluk zou veroorzaken, is alles verzekerd.

Zo moeilijk is het allemaal niet
pi_27174175
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 04:20 schreef Redah het volgende:
Ik heb mijn auto ook zonder rijbewijs op mijn naam laten schrijven. ID kaart en uitreksel, hoppa, niets aan de hand. Zodra ik thuis was meteen Centraal Beheer gebeld, en er wordt niet eens iets gevraagd over een rijbewijs. Zodra ik de telefoon neerlegde was de auto verzekerd (ik uiteraard niet, maar ik reed er dan ook niet in). Maar als dus vijf minuten daarna iemand anders in mijn auto zou rijden, en een ongeluk zou veroorzaken, is alles verzekerd.

Zo moeilijk is het allemaal niet
Klopt maar na 2 ongelukken gaan ze wel vragen waarom de verzekeringnemer nooit bij ongeluk betrokken was.
pi_27177678
Kopen en bij het overschrijven naar je naam, direct laten schorsen. Heb hetzelfde gedaan met de motor. Als ik mijn rijbewijs A heb, zeg ik de schorsing op en regel ik de verzekering. Want volgens kun je een voertuig helemaal niet laten verzekeren als je geen rijbewijs hebt. Misschien dat dit anders is bij de motor ofzo?!

Nouja maakt mij ook niks uit, een motor schorsen is maar 22 euri
pi_27179953
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Tof man een auto bezitten en er niet in mogen rijden

Nigga please
Kerel over 2 a 3 weken heb ik me rijbewijs
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:09:32 #52
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27182233
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef XaNaDu het volgende:

[..]

Kerel over 2 a 3 weken heb ik me rijbewijs
En dat weet jij zeker ?
pi_27209775
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:09 schreef Steve-O het volgende:

[..]

En dat weet jij zeker ?
Yep
pi_27209863
bij het overschrijven moet je een rijbewijs toenen.
pi_27209878
Nope dat is niet mogelijk
Overigens zie ik het nut er ook niet echt van in, maar goed
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_27212197
Op alle sites en informatieboekjes van de RDW staat dat het kan met een geldig identiteitsbewijs, maar het rare is dat ze dat bij het postkantoor niet accepteren

Maat van me wilde ook een auto kopen (zonder rijbewijs). Dus hij naar het postkantoor met zijn paspoort, maar het ging dus mooi niet werken.... rare bedoening...
pi_27212318
haha nou het is mij toch echt gelukt, ik denk dat het er maar net aan ligt wie er achter de bali staat?
pi_27212326
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:56 schreef KonnieKipke het volgende:
bij het overschrijven moet je een rijbewijs toenen.
pi_27212361
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:30 schreef XaNaDu het volgende:
haha nou het is mij toch echt gelukt, ik denk dat het er maar net aan ligt wie er achter de bali staat?
Ja misschien dat het dat is...

Handig dat ze overal de zelfde regels toepassen
pi_27214954
Wederom:

Je hoeft geen rijbewijs te hebben om een auto te kopen, op naam te laten zetten en te verzekeren. En voor diegene die zegt dat het niet zo is.... Hoe heb ik dan ooit een auto gekocht zonder rijbewijs en hem verzekerd?
Bij het postkantoor moet jij je paspoort en een recent uitreksel van het bevolkingsregister laten zien. Dit staat ook op de pagina van het RDW. ( http://www.rdw.nl/ned/02_(...)sp?pagina=inhoud.htm )
Ik ben verzekert via Interpolis en heb toen netjes aangegeven dat ik een auto ging kopen maar dat ik geen rijbewijs had. Dit was geen probleem, er zit dan een extra clausule in dde overeenkomst dat je niet achter het stuur mag zitten. Ook niet als de auto niet rijdt. (Dit mag trouwens ook niet van de wet, maar dat moet je weten als jij je theorie hebt gehaald.)
Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald heb ik dit gemeld bij de verzekering en is alles gewoon verandert.

Dus voor alle mensen die zeggen dat het niet kan, waar haal je dat vandaan? Het staat gewoon op de pagina van het RDW.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')