quote:Op zondag 24 april 2005 17:21 schreef Nec341i het volgende:
zeg je gewoon dat je hem vergeten bent thuis, laat je ID of paspoort zien en het is zo geregeld.
No way, ze hebben ook nummers van je rijbewijs nodig op het postkantoor. En als je nog geen 18 bent kunnen ze dat ook zien op je ID...quote:Op zondag 24 april 2005 17:21 schreef Nec341i het volgende:
zeg je gewoon dat je hem vergeten bent thuis, laat je ID of paspoort zien en het is zo geregeld.
ze hebben gewoon gegevens nodig zodat zij de wegenbelasting kunnen innen.
Misschien heeft TS een mooi tweedehandsje gezien voor een aantrekkelijke prijs.quote:Op zondag 24 april 2005 17:26 schreef mighty_myte het volgende:
waarom zou je een auto kopen als je nog geen rijbewijs hebt?
je hebt geen rijervaring dus kunt niet beoordelen of het een auto voor jou is,
het kost je een hoop geld terwijl je niet kunt rijden,
als je wacht en wat pot tot je je rijbewijs hebt kun je beter kopen.
Heb je misschien een bron voor mij?quote:Op zondag 24 april 2005 17:29 schreef Cosworth het volgende:
Het kan zeker NIET!
Oh.. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het rijbewijs dat je moest laten zien, dat ze 'm gebruiken om je te identificeren, en als identificatie middel is een paspoort of ID kaart ook geldig..quote:Op zondag 24 april 2005 17:40 schreef BaraCuda het volgende:
Het kan gewoon niet, alle keren dat ik auto liet overschrijven moest ik rijbewijs laten zien.
Probeer het nog een keer. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en brandstof van je auto. De verzekering hangr meestal af van de nieuwwaarde van de auto en in tweede instantie de woonplaats.quote:Op zondag 24 april 2005 17:38 schreef thaduck het volgende:
Wegenbelasting is afhankelijk van je woonplaats. Ik ben even uitgegaan van provincie Utrecht (een van de duurste) dan komt het op de volgende bedragen:
Per kwartaal ¤ 78,00
Per jaar ¤ 300,00
quote:Op zondag 24 april 2005 17:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Probeer het nog een keer. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en brandstof van je auto. De verzekering hangr meestal af van de nieuwwaarde van de auto en in tweede instantie de woonplaats.
En waar tover je die wijsheid vandaan dan?quote:Op zondag 24 april 2005 17:56 schreef loveli het volgende:
Niet bij Centraal Beheer... daar mag het niet.
Dank je voor de link. Zo leer ik op mijn leeftijd nog iets nieuws, namelijk dat ik een paar euro per kwartaal goedkoper uit ben qua wegenbelasting als ik naar Noord-Holland verhuis.quote:Op zondag 24 april 2005 17:50 schreef thaduck het volgende:
Dus nu nie meer zeuren en ff lekker ontopic reageren....
Zo zeker was je dus niet van je zaak.. Het kan zeker WEL!quote:Op zondag 24 april 2005 17:29 schreef Cosworth het volgende:
Het kan zeker NIET!
Daar heb je 100% gelijk in. Bepalend voor de premie zijn altijd voertuigbrandstof en voortuig(ledig)gewicht. Aangezien deze echter bekend waren vond ik het geen noodzaak om deze te melden. Het enige variable wat de TS zal hebben is zijn woonplaats cq. provincie. Dat kan namelijk enkele euries schelenquote:Op zondag 24 april 2005 18:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dank je voor de link. Zo leer ik op[ mijn leeftijd nog iets nieuws, namelijk dat ik een paar euro per kwartaal goedkoper uit ben qua wegenbelasting als ik naar Noord-Holland verhuis.
Je stelling dat de wegenbelasting afhankelijk is van je woonplaats is echter wel een beetje kort door de bocht. Het gewicht en de brandstof van het voertuig hebben hier namelijk veel meer invloed op.
Vreemd, ik zal het niet tegenspreken want ik kan geen bewijzen vinden. Zowel CB als Univé hebben nergens staan dat de verzekeringsnemer een rijbewijs dient te hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze ergens onder water nog 400 bladzijdes met kleine letters die ze dan aanvoeren :Squote:Op zondag 24 april 2005 18:04 schreef loveli het volgende:
Bij Centraal Beheer mocht ik mijn motor niet verzekeren, terwijl ik mijn auto daar al verzekerd had. Op dat moment was ik alleen in bezit van een autorijbewijs. De motor heb ik bij de KNMV laten verzekeren, de enige verzekering waar je je motor kunt verzekeren als je erop wilt lessen. Ze hebben ook autoverzekeringen, dus misschien is het wel een idee om daar even te vragen of je kunt verzekeren.
Staat 'ie al op je naam? Nee? Dan wacht ik nog even af met terugkrabbelen.quote:Op zondag 24 april 2005 18:05 schreef XaNaDu het volgende:
[..]
Zo zeker was je dus niet van je zaak.. Het kan zeker WEL!
Begin maar te krabbelen, want ik heb vorige week nog een auto overgeschreven op het postkantoor op basis van een paspoort en een uitreksel uit het bevolkingsregister. Geen enkel probleem dus.quote:Op zondag 24 april 2005 20:53 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Staat 'ie al op je naam? Nee? Dan wacht ik nog even af met terugkrabbelen.
Ik hoor het graag.
Jaa 't is gelukt!quote:Op zondag 24 april 2005 20:53 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Staat 'ie al op je naam? Nee? Dan wacht ik nog even af met terugkrabbelen.
Ik hoor het graag.
Tof man een auto bezitten en er niet in mogen rijdenquote:
Klopt maar na 2 ongelukken gaan ze wel vragen waarom de verzekeringnemer nooit bij ongeluk betrokken was.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 04:20 schreef Redah het volgende:
Ik heb mijn auto ook zonder rijbewijs op mijn naam laten schrijven. ID kaart en uitreksel, hoppa, niets aan de hand. Zodra ik thuis was meteen Centraal Beheer gebeld, en er wordt niet eens iets gevraagd over een rijbewijs. Zodra ik de telefoon neerlegde was de auto verzekerd (ik uiteraard niet, maar ik reed er dan ook niet in). Maar als dus vijf minuten daarna iemand anders in mijn auto zou rijden, en een ongeluk zou veroorzaken, is alles verzekerd.
Zo moeilijk is het allemaal niet
Kerel over 2 a 3 weken heb ik me rijbewijsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Tof man een auto bezitten en er niet in mogen rijden
Nigga please
En dat weet jij zekerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef XaNaDu het volgende:
[..]
Kerel over 2 a 3 weken heb ik me rijbewijs
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:56 schreef KonnieKipke het volgende:
bij het overschrijven moet je een rijbewijs toenen.
Ja misschien dat het dat is...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:30 schreef XaNaDu het volgende:
haha nou het is mij toch echt gelukt, ik denk dat het er maar net aan ligt wie er achter de bali staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |