maar ze hadden toch ook rekening kúnnen houden met een moedwillige 'ontvoering' door een bekende (gedumpte minnaar met wrok), waardoor er weliswaar geen sporen van braak waren (ze liet de man zelf binnen) maar wel sporen van geweld in huis?quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:13 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren de geconstateerde bloedsporen met het blote oog niet te zien. De politie heeft geen uitvoerig onderzoek gedaan na de verdwijning, want ze gingen slechts uit van een verdwijning, dus dan zoeken ze in de eerste plaats naar spullen van de vermisten en niet naar bloedvlekken....etc.
Als vrouwlief met een andere kerel in bed lag, dan is het ook een vorm van eerwraak. Misschien een andere vorm als in andere gevallen maar het is eerwraak. Waarom zou zo'n man dan zijn vrouw en KINDEREN vermoorden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:13 schreef milagro het volgende:
[..]
weer iemand die niet begrijpt wat eerwraak nu precies inhoudt, een veroordeling en vonnis door het familiegerechtshof namelijk, die vervolgens door 1 familielid voltrokken wordt, een door de familie goedgekeurde daad, de familie die de man ook niet zal aangeven of veroordelen, nee, ze veroordelen eerder juist een passieve houding en gebrek aan daadkracht, waardoor de man zich genoodzaakt zal voelen in te grijpen, op een radicale manier.
Ik maak er geen punt van, het viel me alleen op.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd misselijkmakend om daar een punt over te maken. Gisteravond maakte iemand anders ook zo'n fout.
Dat is men dus nu aan het uitzoeken, maar ik zie dat jij al precies weet hoe het allemaal gegaan is en waarom. Wellicht kan je je bevindingen even mededelen aan het team dat bezig is met het onderzoek.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:17 schreef Amando het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n man dan zijn vrouw en KINDEREN vermoorden.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat iemand tot zo'n daad komt nadat vrouwlief vreemd is gegaan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is men dus nu aan het uitzoeken, maar ik zie dat jij al precies weet hoe het allemaal gegaan is en waarom. Wellicht kan je je bevindingen even mededelen aan het team dat bezig is met het onderzoek.
Nou ja, ik vind het toch wat ongepast op dit moment.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:17 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik maak er geen punt van, het viel me alleen op.
Uiteraard is dit natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, maar dan mag je toch wel relativeren.
Dan slacht je ook meteen je kinderen af?quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:21 schreef Amando het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat iemand tot zo'n daad komt nadat vrouwlief vreemd is gegaan.
Zijn relatie kon weleens alles betekenen voor hem, en dat is natuurlijk een gigantische klap die je dan krijgt...
Maarja... het zijn natuurlijk speculaties.![]()
Daar hadden ze inderdaad ook rekening mee kunnen houden als ze sporen hadden gevonden die daartoe leidden. Maar zodra de politie binnenstapt en men vind geen zichtbare sporen van geweld in het huis dan gaat men gewoon uit van een verdwijning (uit eigen wil) lijkt mij. Richard zal alles wel zo "schoon" weggepoetst hebben om de indruk te wekken dat er geen verdachte omstandigheden plaats hebben gevonden in het huis.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:16 schreef milagro het volgende:
[..]
maar ze hadden toch ook rekening kúnnen houden met een moedwillige 'ontvoering' door een bekende (gedumpte minnaar met wrok), waardoor er weliswaar geen sporen van braak waren (ze liet de man zelf binnen) maar wel sporen van geweld in huis?
Nee, dan is het een geval van wraak, ingegeven door jaloezie en woede, een impulsieve, volkomen emotionele daad.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:17 schreef Amando het volgende:
[..]
Als vrouwlief met een andere kerel in bed lag, dan is het ook een vorm van eerwraak. Misschien een andere vorm als in andere gevallen maar het is eerwraak. Waarom zou zo'n man dan zijn vrouw en KINDEREN vermoorden.
Inderdaad: het prototype. En ook zo één die zijn eigen verdediging tijdens de rechtzaken zo nodig wilde voeren. Ik zag laatst de film naar Ann Rule's boek The stranger beside me, en daar zag je die staaltjes arrogantie angstwekkend geportreteerd terug (ook in de scčnes waarin hij hints geeft over de seriemoordenaar Ted tegen Ann Rule, als ze nog van niets weet).quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:07 schreef Jane het volgende:
Ted Bundy is idd het klassieke voorbeeld van de arrogante 'ik ben slimmer dan allemaal'-moordenaar. Ik heb hier meerdere boeken over hem liggen, waaronder 'Conversations with a killer', bestaande (politie-)interviews met hem toen hij allang op death row zat. Men hoopte namelijk alsnog uitsluitsel te krijgen over een aantal moorden/verdwijningen waarvan men dacht dat hij de dader was, maar waar hij nooit voor was veroordeeld. En hij hoopte door te doen alsof hij het ooit zou vertellen uitstel van executie te krijgen. In dat boek komt het 'ik-ben-slimmer-dan-jij' spelletje goed naar voren. En ook het totale gebrek aan berouw.
maar dus ook tekenend voor zijn arrogantie en ziekelijk eigen belang.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:26 schreef schatje het volgende:
Tel daarbij op dat hij zelf aangifte heeft gedaan van vermissing. Eigenlijk ook heel berekend.
Wellicht had hij dat over het hoofd gezien?quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een verdwijning uit eigen wil, waarbij alle pasjes en dergelijke nog in het huis aanwezig waren. Merkwaardig lijkt me.
Lijkt mij ook, maar je kan niks uitsluiten. Stel dat ze gewoon de benen heeft genomen en ergens anders een nieuw leven wilde beginnen. Zulke mensen bestaan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een verdwijning uit eigen wil, waarbij alle pasjes en dergelijke nog in het huis aanwezig waren. Merkwaardig lijkt me.
Zo bedoel ik het niet. Merkwaardig dat men meteen uitging van een vrijwillige verdwijning, aangezien al haar spullen nog in het huis lagen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:27 schreef watchers het volgende:
[..]
Wellicht had hij dat over het hoofd gezien?
Ik zou dan wel m'n paspoort meenemen en even wat geld meenemen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:29 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar je kan niks uitsluiten. Stel dat ze gewoon de benen heeft genomen en ergens anders een nieuw leven wilde beginnen. Zulke mensen bestaan.
Kan het me niet voorstellen, eerder lijkt me dat hij ms zo juist de indruk dacht te wekken dat ze in staat van verwardheid het huis verlaten had.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:27 schreef watchers het volgende:
[..]
Wellicht had hij dat over het hoofd gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |