http://www.bondtegenvloeken.nl/overvloeken.phpquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Zie onder.
[..]
Ik roep dan heel hard KUT AUW g.....de g.....
En maak jij maar eens wijs aan de bond tegen het vloeken dat KUT geen vloeken is..
quote:Wat is vloeken?
Voor velen is vloeken het verzamelbegrip voor allerlei vormen van grof taalgebruik. Eigenlijk is dat niet juist.
Definitie
Vloeken is het misbruiken van de naam van God of van Jezus Christus. De meest gebruikte vloeken zijn krachttermen om emoties te ontladen, of lege stopwoordjes.
Schuttingtaal en verwensingen vallen dus niet onder deze definitie. Strikt gezien behoren ze dan ook niet tot het werkgebied van de Bond. Aangezien de Bond deze vormen van verbaal geweld natuurlijk ook afkeurt, stellen we ze wel aan de orde in bijvoorbeeld het scholenwerk.
Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen!quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Je zou je er maar wat van aantrekken ... sommige mensen beginnen helemaal te flippen als je vloekt. Mij werd altijd geleerd dat schelden geen pijn doet.
En ik geloof nergens in, en scheld wel met godverdomme!
Het is mezelf aangeleerd..
En jij leeft onder een steenquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:50 schreef Megter het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over jullie onwetendheid
quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:52 schreef Megter het volgende:
[..]
http://www.bondtegenvloeken.nl/overvloeken.php
[..]
als er iets een leeg stopwoordje is, is het "kut" welquote:Wat is vloeken?
Voor velen is vloeken het verzamelbegrip voor allerlei vormen van grof taalgebruik. Eigenlijk is dat niet juist.
Definitie
Vloeken is het misbruiken van de naam van God of van Jezus Christus. De meest gebruikte vloeken zijn krachttermen om emoties te ontladen, of lege stopwoordjes.
Schuttingtaal en verwensingen vallen dus niet onder deze definitie. Strikt gezien behoren ze dan ook niet tot het werkgebied van de Bond. Aangezien de Bond deze vormen van verbaal geweld natuurlijk ook afkeurt, stellen we ze wel aan de orde in bijvoorbeeld het scholenwerk.
Precies omdat ze niet geloven...quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:53 schreef Megter het volgende:
[..]
Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen!
Ik begin ook niet te flippen, maar ik vraag me af waarom mensen het doen als ze niet geloven!
Hoe wil je vloeken dan omschrijven?quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:50 schreef Ruis het volgende:
[..]
owkee;
[..]
als ik niet in God geloof, hoe kan ik dan zijn naam misbruiken, hij bestaat immers niet?
LEZENquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:54 schreef Ruis het volgende:
[..]
[..]
als er iets een leeg stopwoordje is, is het "kut" wel
quote:Vloeken is het misbruiken van de naam van God of van Jezus Christus.
Wat hij zegt!quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:50 schreef Ruis het volgende:
als ik niet in God geloof, hoe kan ik dan zijn naam misbruiken, hij bestaat immers niet?
dus TERINGTYFUSKUTKANKERZOOI is geen gevloek?quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:56 schreef Megter het volgende:
[..]
LEZEN
Dit wordt er gezegd over de definitie van vloeken:
[..]
Ik ben iemand die graag een antwoord wil horen op de vragen gesteld in de OP.quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:53 schreef BrauN het volgende:
Godverdomme hey, ben jij een EO leden ronselaar, of wat?
Wiequote:Op vrijdag 22 april 2005 22:56 schreef Megter het volgende:
Vloeken is het misbruiken van de naam van God of van Jezus Christus.
Nope, zoiets heet schelden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:56 schreef Ruis het volgende:
[..]
dus TERINGTYFUSKUTKANKERZOOI is geen gevloek?.
.
.
Nee dat ben ik al,quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:53 schreef BrauN het volgende:
Godverdomme hey, ben jij een EO leden ronselaar, of wat?
quote:
wat is er krenkend of beledigend aan [bovenstaande uitspraak]?quote:schel·den (onov.ww.)
1 krenkende of beledigende woorden uitspreken op heftige of ruwe toon
Wat een onzin. Wat mij betreft is de enige écht veelgebruikte vloek in het Nederlands "godverdomme". Als een uitspraak niets en niemand vervloekt, is het ook geen vloek natuurlijk.quote:Definitie
de antwoorden van de onwetende onder ons heb je al gehad!quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:56 schreef Megter het volgende:
[..]
Ik ben iemand die graag een antwoord wil horen op de vragen gesteld in de OP.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:44 schreef Megter het volgende:
Nav deze opmerking......
Vloeken is in mijn ogen een gebrek aan 'normale' woorden.
quote:Wat ik het ergste vind; er zijn genoeg mensen die vloeken en niet eens geloven in God. Waarom dan Zijn of Zijn Zoon's naam misbruiken?
quote:Omdat zoveel mensen het doen?
quote:Omdat het stoer klinkt?
quote:Omdat je zelf niet beseft wat je eigenlijk zegt? Waarom?
quote:Vloeken in de reacties gelieve achterwege te laten, maar ik ben hier lang genoeg om te weten dat er toch altijd mensen zijn die het niet kunnen laten, gewoon om te stoken en te gegronden![]()
Het is gewoon een "gewoonte-woord". Het heeft verder geen betekenis of waarde.quote:Dit is geen klaagtopic, vandaar gepost in GC. Ik ben gewoon benieuwd waarom mensen vloeken
Ok. Het bekt lekker. Evenals het woord 'kanker', maar dat gebruik ik eigenlijk nooit, want dat vind ik toch nét iets 'erger' dan een woord als 'godverdomme'.quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:56 schreef Megter het volgende:
[..]
Ik ben iemand die graag een antwoord wil horen op de vragen gesteld in de OP.
Even een serieuze reactie:quote:
Voor jou niets schijnbaar?quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:58 schreef Ruis het volgende:
[..]
[..]
wat is er krenkend of beledigend aan [bovenstaande uitspraak]?
ah, zie ook;quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:59 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ok. Het bekt lekker. Evenals het woord 'kanker', maar dat gebruik ik eigenlijk nooit, want dat vind ik toch nét iets 'erger' dan een woord als 'godverdomme'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |