Das idd weer mooi meegenomen. Maar wel meer winkels doen dat, het nadeel van dat soort dingen in combinatie met mij is altijd dat ik 30 van die kaarten thuis heb liggen, die samen wel een volle vormen, maar dat vergeet.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:58 schreef -Mzraki- het volgende:
Intersport is lief, ik heb blijkbaar 50 punten gespaard, en nu heb ik een voordeelcheque van 10 euro gekregen.
Gaat ook best snel, als je daar je snowboard spullen, handschoenen en volleybalschoenen haalt enzo.
Binnekort daar maar eens voetbalschoenen halen dan maar.
Dat is het hele idee van die dingenquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:14 schreef MrAli het volgende:
[..]
Das idd weer mooi meegenomen. Maar wel meer winkels doen dat, het nadeel van dat soort dingen in combinatie met mij is altijd dat ik 30 van die kaarten thuis heb liggen, die samen wel een volle vormen, maar dat vergeet.
Even verderop in het stuk:quote:De Texelse Courant van 26 april 2005:
In het ruim twee uur durende stuk viel in de omvangrijke en vaak moeilijke teksten geen hapering te horen, bleef de concentratie optimaal, verliep de organisatie op het toneel vlekkeloos en kreeg het stuk de sfeer en inhoud die het verdient.
quote:Een glansrol was eveneens weggelegd voor Esmé Deppe, die als Puck het verhaal naar haar hand probeerde te zetten. Lenig en sprankelend sprong zij over het toneel, haar teksten moeiteloos rondstrooiend.
Lijkt me niets lastigs aan, House of the Flying Daggers natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:32 schreef -Mzraki- het volgende:
House of the Flying Daggers is binnen.
Vanavond weer eens een lastige keuze: Slaap, of goede film.
Het worden echt idiote bedragen als je een beetje geld hebt, vind dat ze een maximumbedrag moeten hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:37 schreef -Mzraki- het volgende:
Räikkönen krijgt 30.000 euro boete
Finland blinkt toch wel uit in z'n boetestelsel.
vind ik eigenlijk nietquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:53 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het worden echt idiote bedragen als je een beetje geld hebt, vind dat ze een maximumbedrag moeten hebben.
Voor 30.000 euro kan je best een aardige auto kopen..
Precies, wat wil je bereiken met boetes? Een drempel opwerpen zodat mensen bepaalde overtredingen niet begaan, let wel; overtredingen, zoals te hard rijden. Wil je die drempel voor iedereen opleggen, of alleen voor de lagere en middenklasse? Want dat laatste is precies wat er in Nederland gebeurd, als je een Porsche rijdt oid dan maakt die paar honderd euro je helemaal niets uit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:21 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
vind ik eigenlijk niet
Een straf zou juist gelijk moeten zijn voor iedereen... Dat kan je natuurlijk op 2 manieren opvatten, maar ik bedoel: als je meer geld verdient / hebt je best wat hogere boetes mag krijgen... Wat is 5.000 euro (bv.) voor iemand die 100.000 binnenhaalt op jaarbasis, en wat is 5.000 euro voor iemand met 30.000 euro inkomen / jaar
en is gewoon eerlijker voor een op kapitaal gerichte samenlevingquote:Op dinsdag 26 april 2005 19:33 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Precies, wat wil je bereiken met boetes? Een drempel opwerpen zodat mensen bepaalde overtredingen niet begaan, let wel; overtredingen, zoals te hard rijden. Wil je die drempel voor iedereen opleggen, of alleen voor de lagere en middenklasse? Want dat laatste is precies wat er in Nederland gebeurd, als je een Porsche rijdt oid dan maakt die paar honderd euro je helemaal niets uit.
Natuurlijk hebben we ook nog zoiets als het confisqueren van auto's en of rijbewijs, maar een aan inkomen gebonden boetesysteem is nu eenmaal extra consequent.
Of, zoals in Duitsland, een puntenrijbewijs... zie hoe braaf al die Duitsertjes rijden...quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:33 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Precies, wat wil je bereiken met boetes? Een drempel opwerpen zodat mensen bepaalde overtredingen niet begaan, let wel; overtredingen, zoals te hard rijden. Wil je die drempel voor iedereen opleggen, of alleen voor de lagere en middenklasse? Want dat laatste is precies wat er in Nederland gebeurd, als je een Porsche rijdt oid dan maakt die paar honderd euro je helemaal niets uit.
Natuurlijk hebben we ook nog zoiets als het confisqueren van auto's en of rijbewijs, maar een aan inkomen gebonden boetesysteem is nu eenmaal extra consequent.
Dude, het zijn de 20 tot 30 jarigen die hier doorrijden hoor, mijn vader is zelf ook een zondagsrijderquote:Op dinsdag 26 april 2005 19:57 schreef errrrr het volgende:
[..]
Of, zoals in Duitsland, een puntenrijbewijs... zie hoe braaf al die Duitsertjes rijden...
En als meneer de rijke zakenman nou besluit uit pure baldadigheid een raam in te gooien?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:57 schreef errrrr het volgende:
[..]
Of, zoals in Duitsland, een puntenrijbewijs... zie hoe braaf al die Duitsertjes rijden...
Ik heb nooit gezegt dat ik tegen inkomensafhankelijke boetes ben. Ben juist voor, maar een puntenrijbewijs is een andere mogelijke oplossing die ook wel goed werkt. En Niels, ga er maar vanuit dat een puntrijbewijs werkt hoor. Misschien merk je dat op Texel niet, zijn toch slome toeristen, maar als jij je rijbewijs kwijt kan raken doe je echt wel voorzichtigerquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:01 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
En als meneer de rijke zakenman nou besluit uit pure baldadigheid een raam in te gooien?
Boete dekt de lading dus beter, hoewel puntenrijbewijs ook zeker geen slecht idee is.
Waarom denk je dat ik juist tegen benquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:06 schreef errrrr het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegt dat ik tegen inkomensafhankelijke boetes ben. Ben juist voor, maar een puntenrijbewijs is een andere mogelijke oplossing die ook wel goed werkt. En Niels, ga er maar vanuit dat een puntrijbewijs werkt hoor. Misschien merk je dat op Texel niet, zijn toch slome toeristen, maar als jij je rijbewijs kwijt kan raken doe je echt wel voorzichtiger
Ik denk dat Duitsers sowieso simpelweg minder gefrustreerde weggebruikers zijn aangezien ze op de Autobahn zo hard mogen rijden als ze zelf willen, dat lijkt me erg bevredigendquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:06 schreef errrrr het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegt dat ik tegen inkomensafhankelijke boetes ben. Ben juist voor, maar een puntenrijbewijs is een andere mogelijke oplossing die ook wel goed werkt. En Niels, ga er maar vanuit dat een puntrijbewijs werkt hoor. Misschien merk je dat op Texel niet, zijn toch slome toeristen, maar als jij je rijbewijs kwijt kan raken doe je echt wel voorzichtiger
1. dat noem je niet heel rustigquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef NerdoNielso het volgende:
Trouwens, m'n vader rijdt altijd rustig en die krijgt de boetes binnen en m'n broer heeft iets meer pit onder z'n voet en die heeft nog geen enkele boete binnen (en ze rijden ongeveer evenveel!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |