quote:weede plaats mogen we niet uit handen geven
AMSTERDAM, zaterdag
Het liefst had ik donderdagavond mijn televisie uitgezet. Niet vanwege het spel van Ajax tegen Willem II, want dat was ondanks het teleurstellende resultaat goed, maar wel vanwege de blessure die Maxwell opliep. De schreeuw nadat hij zijn kruisband scheurde, ging echt door merg en been.
Ik heb vreselijk met ’Max’ te doen. Een ernstige blessure wens je helemaal niemand toe, maar als je het iemand he-lemaal niet gunt, is het Maxwell. Hij is een op en top prof, leeft volledig voor zijn sport en is een fijne collega.
Nadat hij zich verstapte, zag ik direct dat het helemaal mis was. Zelf heb ik ook wel eens langs de kant gestaan met een knieblessure. Alleen was die veel minder ernstig. Ik scheurde mijn mediale knieband in en stond twee maanden buitenspel. Voordat Maxwell terugkeert, zijn er acht maanden voorbij. Ongelooflijk triest. Maar ik weet zeker dat hij op basis van zijn karakter sterker zal terugkomen.
Voor Ajax is het een grote aderlating, want Max werd vorig jaar niet voor niets Voetballer van het Jaar. Het vervelendste blijft het uiteraard voor hemzelf. Hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar en met alle buitenlandse belangstelling brak voor hem een spannende periode aan.
En dan de halve finale van de Amstel Cup. Hoe gek het ook klinkt na een nederlaag bij Willem II, denk ik dat iedereen in Tilburg heeft kunnen zien dat Ajax aan de beterende hand is. Het eerste halfuur was goed en het was wachten op een doelpunt voor ons. Na de 1-0 werd het veldspel minder, maar bleef ik gerust op de goede afloop. Pas op het moment dat het laatste kwartier de ene kans na de andere werd gemist, begon ik me zorgen te maken. De uitschakeling was een forse domper en – denk ik – ook behoorlijk onverdiend.
Nu we de bekerfinale missen, kunnen we stellen dat het een bijzonder teleurstellend seizoen is geworden. Vooraf zouden we immers nooit genoegen nemen met ’slechts’ de tweede plaats, uitschakeling in de eerste ronde van de Champions League en een bekeruitschakeling door Willem II in de halve finale van het Amstel-Cuptoernooi.
Aan de andere kant moeten we zo reëel zijn, dat de tweede positie op de ranglijst voor ons nu ook een ’hoofdprijs’ is en dat het een wonder is dat we nog steeds in de race zijn voor Champions-Leaguevoetbal. Hoe anders zag dat er een aantal weken geleden uit? Nu we een punt voorsprong hebben op AZ, mogen we de tweede plaats nooit meer uit handen geven. Zeker omdat AZ een zwaarder programma én nog Europese beslommeringen heeft.
Even over mezelf: het herstel van mijn enkelblessure gaat goed. Gisteren heb ik weer kunnen rennen, vliegen en hollen. Als het goed is, sluit ik halverwege volgende week weer aan bij de groep. Dan was er vorige week nog het ’nieuws’ dat ik weigerde mijn contract bij Ajax te verlengen. Dat bericht was onjuist. Het enige dat ik bij Ajax heb aangegeven is, dat het voor mij geen optie is om – zoals de club voorstelde – één jaar bij te tekenen. De onderhandelingen zijn nog in volle gang. Ajax is aan zet en ik houd alle opties open. Al maak ik er geen geheim van dat ik nog steeds de ambitie heb ooit bij een buitenlandse topclub te spelen.
Ook privé gaat alles naar wens. Mijn trouwdag komt snel dichterbij. En als ik eerlijk ben, beginnen de zenuwen langzaam te komen. Laten we het ’gezonde wedstrijdspanning’ noemen. De voorbereidingen gaan naar wens. En de uitnodigingen zijn al de deur uit.
Wat heeft jouw team bereikt dit seizoen? Daaaaagquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:03 schreef Luni het volgende:
[[url=http://img40.echo.cx/img40/3408/img00080bn.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
* HeatWave rent naar de brievenbusquote:Ook privé gaat alles naar wens. Mijn trouwdag komt snel dichterbij. En als ik eerlijk ben, beginnen de zenuwen langzaam te komen. Laten we het ’gezonde wedstrijdspanning’ noemen. De voorbereidingen gaan naar wens. En de uitnodigingen zijn al de deur uit.
Wat meer over De Jong en Pienaar. Zeg De Jong een 3-jarig contract toe met als "vaste" plaats rechts op het middenveld of rechtsback. Klaar, toch? Bij noodgevallen moet iedereen spelen waar ze nodig zijn / het minst slecht uit de verf komen, maar er lijkt me door het wegvallen van Galasek (zo erg missen we die ook niet hoor, wordt overdreven) een ruimte ontstaan die zowel Pienaar als De Jong prima in kunnen vullen. Pienaar kan daarnaast nog als 10 en als (valse) rechtsbuiten uit de voeten. Dit zijn juist het type spelers wat je moet behouden. Meer nog dan een van der Vaart of Maxwell.quote:De Jong aarzelt over contract
DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Ajax wil het contract met Nigel de Jong, dat eind volgend seizoen afloopt, verlengen. Maar de Amsterdammer zelf staat nog niet te popelen. ''Er zijn de afgelopen jaren dingen gebeurd, die me aan het denken hebben gezet.''
Van de jeugdspeler die met zoveel bravoure zijn eerste stappen zette in het eerste elftal van Ajax bleef gaandeweg niet veel meer over. In drie jaar tijd werd De Jong van veelbelovend talent een veredelde 'gatenstopper', die onder de vorige trainer Ronald Koeman door het hele elftal doolde.
Aan de buitenkant was niet veel van zijn onvrede af te lezen. ''Omdat ik zo niet in elkaar steek,'' zegt De Jong. ''Ik loop ook niet met mijn verhaal naar de pers. Maar wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, heeft me wel aan het denken gezet.''
Door de clubleiding en, vooral, door de vorige technische staf zijn hem beloften gedaan die niet werden nagekomen. ''En als je mijn vertrouwen schaadt, dan klap ik dicht en vertrouw ik je nooit meer. Dan is het afgelopen.''
Met de huidige trainer Danny Blind heeft hij gesproken. ''Blind begrijpt waar mijn onvrede vandaan komt. Maar hij kan daar niet zoveel aan veranderen. Ik doe geen beloften aan Ajax als ik nog niet zeker ben van mijn zaak.''
Hij denkt dat zijn huidige standpunt hard aankomt bij de club. ''Omdat ik al die tijd rustig ben gebleven, zal het best een klap zijn dat ik nadenk over een vertrek.''
Veel mensen vergissen zich volgens De Jong in hoe bepaalde Ajacieden over hun vak denken en over hun situatie bij de club. ''In de tijd dat het mij niet goed ging, kwam er zelden iemand naar me toe om te vragen hoe het ging. Maar nu het beter gaat ook niet, hoor. Wat dat betreft ben je gewoon een werknemer. In het begin is dat effe schrikken, maar je wordt er hard van. Daarom wil ik van mijn beslissing ook niet te veel een gevoelskwestie maken. Dat maakt het alleen maar moeilijker.''
Ajax heeft Steven Pienaar vorige week contractverlenging aangeboden. De Zuid-Afrikaan wil echter wachten tot na het seizoen met het nemen van een beslissing. Pienaar zei drie weken geleden nog dat hij graag bij Ajax blijft, maar gisteren liet hij ruimte voor twijfel. Pienaar: ''Ik wil wel blijven, maar ik wil ook kijken wat andere spelers doen.
Anders haal je gewoon het hele Ajax-elftal naar Eindhovenquote:Op zaterdag 23 april 2005 16:00 schreef cultheld het volgende:
De Jong wil sowieso weg, vanwege zijn privé-situatie. Hij kan het niet goed vinden met bepaalde mensen binnen de club. Mits niet te duur, is hij welkom bij PSV.Maar een club als Tottenham vind ik ook wel iets voor hem.
Achterin vond ik 'm niet geweldig, maar op het middenveld doet hij het uitstekend.
Wedje maken?quote:Maxwell zal wel bijtekenen.
Ik vind Charisteas, Grygera, Excusé, Boukhari, Anastasiou, Obodai en De Mul nog steeds rampen hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Het hele seizoen Ajax en zijn spelers afzeiken, maar ze wel allemaal willen hebben..... rare jongens die brobo's.
Best grappig dat je bijna alle bankzitters noemt. Behalve Escude en Grygera en met dat verdedigingsduo ben ik tevreden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind Charisteas, Grygera, Excusé, Boukhari, Anastasiou, Obodai en De Mul nog steeds rampen hoor.![]()
grygera en SQD gaan nog wel, Anastasiou is nuttig maar geen topper. De rest is idd baggerquote:Op zaterdag 23 april 2005 16:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind Charisteas, Grygera, Excusé, Boukhari, Anastasiou, Obodai en De Mul nog steeds rampen hoor.![]()
Rosalesquote:Op zaterdag 23 april 2005 16:27 schreef HeatWave het volgende:
transfermark
Soetars, Sonck, Grygera, Bouhkari, Sikoraquote:Rosales
Anastasiou
Charisteas
Escudé
Die hadden onder Knoeiman wel ontzettend veel speeltijd hoor...quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:19 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Best grappig dat je bijna alle bankzitters noemt. Behalve Escude en Grygera en met dat verdedigingsduo ben ik tevreden.
Dan zouden dertigers Landzaat en Perez over blijven. Wellicht met De Cler als vervanger van Maxwell. In dat geval hoeft PSV niks te vrezen van Ajax.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kromkamp gaat naar Valencia denk ik. Als je naar Valencia kan, dan ga je niet naar Ajax natuurlijk. Ook al is Spanje een kutland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |