abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26453253
quote:
weede plaats mogen we niet uit handen geven

AMSTERDAM, zaterdag
Het liefst had ik donderdagavond mijn televisie uitgezet. Niet vanwege het spel van Ajax tegen Willem II, want dat was ondanks het teleurstellende resultaat goed, maar wel vanwege de blessure die Maxwell opliep. De schreeuw nadat hij zijn kruisband scheurde, ging echt door merg en been.
Ik heb vreselijk met ’Max’ te doen. Een ernstige blessure wens je helemaal niemand toe, maar als je het iemand he-lemaal niet gunt, is het Maxwell. Hij is een op en top prof, leeft volledig voor zijn sport en is een fijne collega.
Nadat hij zich verstapte, zag ik direct dat het helemaal mis was. Zelf heb ik ook wel eens langs de kant gestaan met een knieblessure. Alleen was die veel minder ernstig. Ik scheurde mijn mediale knieband in en stond twee maanden buitenspel. Voordat Maxwell terugkeert, zijn er acht maanden voorbij. Ongelooflijk triest. Maar ik weet zeker dat hij op basis van zijn karakter sterker zal terugkomen.
Voor Ajax is het een grote aderlating, want Max werd vorig jaar niet voor niets Voetballer van het Jaar. Het vervelendste blijft het uiteraard voor hemzelf. Hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar en met alle buitenlandse belangstelling brak voor hem een spannende periode aan.
En dan de halve finale van de Amstel Cup. Hoe gek het ook klinkt na een nederlaag bij Willem II, denk ik dat iedereen in Tilburg heeft kunnen zien dat Ajax aan de beterende hand is. Het eerste halfuur was goed en het was wachten op een doelpunt voor ons. Na de 1-0 werd het veldspel minder, maar bleef ik gerust op de goede afloop. Pas op het moment dat het laatste kwartier de ene kans na de andere werd gemist, begon ik me zorgen te maken. De uitschakeling was een forse domper en – denk ik – ook behoorlijk onverdiend.
Nu we de bekerfinale missen, kunnen we stellen dat het een bijzonder teleurstellend seizoen is geworden. Vooraf zouden we immers nooit genoegen nemen met ’slechts’ de tweede plaats, uitschakeling in de eerste ronde van de Champions League en een bekeruitschakeling door Willem II in de halve finale van het Amstel-Cuptoernooi.

Aan de andere kant moeten we zo reëel zijn, dat de tweede positie op de ranglijst voor ons nu ook een ’hoofdprijs’ is en dat het een wonder is dat we nog steeds in de race zijn voor Champions-Leaguevoetbal. Hoe anders zag dat er een aantal weken geleden uit? Nu we een punt voorsprong hebben op AZ, mogen we de tweede plaats nooit meer uit handen geven. Zeker omdat AZ een zwaarder programma én nog Europese beslommeringen heeft.
Even over mezelf: het herstel van mijn enkelblessure gaat goed. Gisteren heb ik weer kunnen rennen, vliegen en hollen. Als het goed is, sluit ik halverwege volgende week weer aan bij de groep. Dan was er vorige week nog het ’nieuws’ dat ik weigerde mijn contract bij Ajax te verlengen. Dat bericht was onjuist. Het enige dat ik bij Ajax heb aangegeven is, dat het voor mij geen optie is om – zoals de club voorstelde – één jaar bij te tekenen. De onderhandelingen zijn nog in volle gang. Ajax is aan zet en ik houd alle opties open. Al maak ik er geen geheim van dat ik nog steeds de ambitie heb ooit bij een buitenlandse topclub te spelen.
Ook privé gaat alles naar wens. Mijn trouwdag komt snel dichterbij. En als ik eerlijk ben, beginnen de zenuwen langzaam te komen. Laten we het ’gezonde wedstrijdspanning’ noemen. De voorbereidingen gaan naar wens. En de uitnodigingen zijn al de deur uit.
pi_26454098

pi_26454110
quote:
Wat heeft jouw team bereikt dit seizoen? Daaaaag
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:06:29 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26454131
quote:
Ook privé gaat alles naar wens. Mijn trouwdag komt snel dichterbij. En als ik eerlijk ben, beginnen de zenuwen langzaam te komen. Laten we het ’gezonde wedstrijdspanning’ noemen. De voorbereidingen gaan naar wens. En de uitnodigingen zijn al de deur uit.
* HeatWave rent naar de brievenbus .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:52:53 #85
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26454954
quote:
De Jong aarzelt over contract

DICK SINTENIE

AMSTERDAM - Ajax wil het contract met Nigel de Jong, dat eind volgend seizoen afloopt, verlengen. Maar de Amsterdammer zelf staat nog niet te popelen. ''Er zijn de afgelopen jaren dingen gebeurd, die me aan het denken hebben gezet.''

Van de jeugdspeler die met zoveel bravoure zijn eerste stappen zette in het eerste elftal van Ajax bleef gaandeweg niet veel meer over. In drie jaar tijd werd De Jong van veelbelovend talent een veredelde 'gatenstopper', die onder de vorige trainer Ronald Koeman door het hele elftal doolde.

Aan de buitenkant was niet veel van zijn onvrede af te lezen. ''Omdat ik zo niet in elkaar steek,'' zegt De Jong. ''Ik loop ook niet met mijn verhaal naar de pers. Maar wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, heeft me wel aan het denken gezet.''

Door de clubleiding en, vooral, door de vorige technische staf zijn hem beloften gedaan die niet werden nagekomen. ''En als je mijn vertrouwen schaadt, dan klap ik dicht en vertrouw ik je nooit meer. Dan is het afgelopen.''

Met de huidige trainer Danny Blind heeft hij gesproken. ''Blind begrijpt waar mijn onvrede vandaan komt. Maar hij kan daar niet zoveel aan veranderen. Ik doe geen beloften aan Ajax als ik nog niet zeker ben van mijn zaak.''

Hij denkt dat zijn huidige standpunt hard aankomt bij de club. ''Omdat ik al die tijd rustig ben gebleven, zal het best een klap zijn dat ik nadenk over een vertrek.''

Veel mensen vergissen zich volgens De Jong in hoe bepaalde Ajacieden over hun vak denken en over hun situatie bij de club. ''In de tijd dat het mij niet goed ging, kwam er zelden iemand naar me toe om te vragen hoe het ging. Maar nu het beter gaat ook niet, hoor. Wat dat betreft ben je gewoon een werknemer. In het begin is dat effe schrikken, maar je wordt er hard van. Daarom wil ik van mijn beslissing ook niet te veel een gevoelskwestie maken. Dat maakt het alleen maar moeilijker.''

Ajax heeft Steven Pienaar vorige week contractverlenging aangeboden. De Zuid-Afrikaan wil echter wachten tot na het seizoen met het nemen van een beslissing. Pienaar zei drie weken geleden nog dat hij graag bij Ajax blijft, maar gisteren liet hij ruimte voor twijfel. Pienaar: ''Ik wil wel blijven, maar ik wil ook kijken wat andere spelers doen.
Wat meer over De Jong en Pienaar. Zeg De Jong een 3-jarig contract toe met als "vaste" plaats rechts op het middenveld of rechtsback. Klaar, toch? Bij noodgevallen moet iedereen spelen waar ze nodig zijn / het minst slecht uit de verf komen, maar er lijkt me door het wegvallen van Galasek (zo erg missen we die ook niet hoor, wordt overdreven) een ruimte ontstaan die zowel Pienaar als De Jong prima in kunnen vullen. Pienaar kan daarnaast nog als 10 en als (valse) rechtsbuiten uit de voeten. Dit zijn juist het type spelers wat je moet behouden. Meer nog dan een van der Vaart of Maxwell.
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:00:06 #86
11102 knep
Mountainfreak
pi_26455104
Haha wat denkt die VDV wel niet zeg .
pi_26455113
De Jong wil sowieso weg, vanwege zijn privé-situatie. Hij kan het niet goed vinden met bepaalde mensen binnen de club. Mits niet te duur, is hij welkom bij PSV. Maar een club als Tottenham vind ik ook wel iets voor hem. Achterin vond ik 'm niet geweldig, maar op het middenveld doet hij het uitstekend.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:02:30 #88
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26455162
Nee, De Jong, die heeft wel toekomst elders.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26455182
Met een beetje pech verliest Ajax volgend jaar dus Pienaar, De Jong, VdV en Maxwell tot zeker na de winterstop?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26455205
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:00 schreef cultheld het volgende:
De Jong wil sowieso weg, vanwege zijn privé-situatie. Hij kan het niet goed vinden met bepaalde mensen binnen de club. Mits niet te duur, is hij welkom bij PSV. Maar een club als Tottenham vind ik ook wel iets voor hem. Achterin vond ik 'm niet geweldig, maar op het middenveld doet hij het uitstekend.
Anders haal je gewoon het hele Ajax-elftal naar Eindhoven
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26455220
Maxwell zal wel bijtekenen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:06:28 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26455227
Het hele seizoen Ajax en zijn spelers afzeiken, maar ze wel allemaal willen hebben..... rare jongens die brobo's .
Get woke, go broke!
pi_26455228
quote:
Maxwell zal wel bijtekenen.
Wedje maken?

De Jong wil gewoon graag kampioen worden met de club waar zijn vader ook kampioen werd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26455239
Dat moet hij nu haast wel. Hij ligt er wel 8 maanden uit en dan moet hij nog terugkomen op zijn niveau. Die doet volgend seizoen dus niet of nauwelijks mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26455277
Van Nistelrooy verdiende een transfer en clubs lopen weinig risco met transfervrije spelers
pi_26455316
Van Nistelrooij was een jaar eerder al zo goed als rond met Manchester Utd toch?
pi_26455326
Ja, maar er was geen contract
pi_26455347
Hij was wel al zo goed als rond met Manchester United en die hond van een Ferguson.
pi_26455384
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Het hele seizoen Ajax en zijn spelers afzeiken, maar ze wel allemaal willen hebben..... rare jongens die brobo's .
Ik vind Charisteas, Grygera, Excusé, Boukhari, Anastasiou, Obodai en De Mul nog steeds rampen hoor.
pi_26455400
De Mul heeft echt wel talent, die gast komt er echt wel. De rest van die namen is een ander verhaal inderdaad.
pi_26455464
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik vind Charisteas, Grygera, Excusé, Boukhari, Anastasiou, Obodai en De Mul nog steeds rampen hoor.
Best grappig dat je bijna alle bankzitters noemt. Behalve Escude en Grygera en met dat verdedigingsduo ben ik tevreden.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_26455492
Mitea heeft ook talent, toch wordt het niks
pi_26455509
De Mul komt er wel.

Charisteas? Is dat die superspits die Ajax heeft gehaald in de winterstop?
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:24:59 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26455555
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

grygera en SQD gaan nog wel, Anastasiou is nuttig maar geen topper. De rest is idd bagger .
Get woke, go broke!
pi_26455577
Leuke opstelling volgend jaar

Vonk
Urby
Heitinga
SQD
Grygera
Sneijder
Maduro
Lindgren
Bouhkari
Babel
Rosales

Bank: Stekelenburg, Obodai, Galasek, Mitea, Harry, De Mul, De Ridder

Ik denk dat Ajax zo weinig kans heeft op de titel
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:27:27 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26455593
Dat is idd niet echt een topselectie, maar ja er is nog zoiets als een transfermarkt, en wie weet nog een doorgebroken talentje....
Get woke, go broke!
pi_26455608
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:27 schreef HeatWave het volgende:
transfermark
Rosales
Anastasiou
Charisteas
Escudé

pi_26455616
Ajax zal wel zo slim zijn om te gaan shoppen in Alkmaar (Kromkamp, Landzaat of Perez) en dan betaal je veel te veel en koop je met de laatste 2 spelers een dertiger
pi_26455643
quote:
Rosales
Anastasiou
Charisteas
Escudé
Soetars, Sonck, Grygera, Bouhkari, Sikora
pi_26455654
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:19 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Best grappig dat je bijna alle bankzitters noemt. Behalve Escude en Grygera en met dat verdedigingsduo ben ik tevreden.
Die hadden onder Knoeiman wel ontzettend veel speeltijd hoor...
pi_26455670
Kromkamp gaat naar Valencia denk ik. Als je naar Valencia kan, dan ga je niet naar Ajax natuurlijk. Ook al is Spanje een kutland.
pi_26455684
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kromkamp gaat naar Valencia denk ik. Als je naar Valencia kan, dan ga je niet naar Ajax natuurlijk. Ook al is Spanje een kutland.
Dan zouden dertigers Landzaat en Perez over blijven. Wellicht met De Cler als vervanger van Maxwell. In dat geval hoeft PSV niks te vrezen van Ajax.
pi_26455699
Perez gaat naar Ajax, die geruchten worden nu wel heel sterk. Een typische Ajax-aankoop eigenlijk.
pi_26455709
De Cler
pi_26455735
De Cler blijft mooi bij AZ. Een van de spelers waar totaal geen belangstelling voor is.
pi_26455747
Maar het zou natuurlijk wel het ultime voorbeeld van mis-management zijn
pi_26455757
Het zou een van de vele voorbeelden van mismanagement zijn.
pi_26455775
Ik zie Ajax er wel voor aan om De Cler te halen als vervanger van Maxwell.
pi_26455779
Ik help het je hopen
pi_26455797
Dan kan Louis informeren bij Lex Goudsmit of die wil komen backen bij AZ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')