abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:03:31 #151
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26532307
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:59 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Bron?
Dat is een conclusie die makkelijk te trekken is als men logisch redeneert, vb:

Christenen eten kaas. Christendom verbiedt homo gemeenschap. Homo's willen ook kaas eten

Begrijp je?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:05:51 #152
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26532379
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie's, tevens keurt zo goed als elke (Monotheistische) religie hun handelen af, maar toch willen ze hun "liefde bezegelen'' d.m.v. een religieus instituut als het huwelijk. Is best wel krom vind ik

Het huwelijk is in Nederland sinds Napoleon geen religieus instituut meer. Je kunt in Nederland alleen je huwelijk in laten zegenen in de kerk. Het is overigens wettelijk verboden in Nederland om een kerkelijk huwelijk te sluiten voor een burgerlijk huwelijk gesloten wordt.

Nu weer terug on topic, het huwelijk is dus een privaatrechtelijke overeenkomst tussen twee personen. Deze overeenkomst regelt een aantal zaken in het privaatrecht. Niets meer en niets minder.

Het is mij onbekend waar je vandaan haalt dat homo's tegen religie zijn. Sommige mensen in alle monotheistische religies zijn tegen homoseksuele intimiteit en homoseksuele seks. Anderen denken daar anders over. Hoe God er over denkt, weten we pas na onze dood.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:12:31 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26532577
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie's, tevens keurt zo goed als elke (Monotheistische) religie hun handelen af, maar toch willen ze hun "liefde bezegelen'' d.m.v. een religieus instituut als het huwelijk. Is best wel krom vind ik

Het BURGERLIJK huwelijk heeft NIETS te maken met RELIGIE.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:20:27 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26532794
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het BURGERLIJK huwelijk heeft NIETS te maken met RELIGIE.
Het is wel een voortvloeiser uit de religie, dat kun je niet ontkennen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:26:53 #155
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26532999
De huidige monotheistische religies zijn ook voortvloeisels uit heidense rituelen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:33:50 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26533196
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als het een religieus instituut zou zijn, zou ik ook niet trouwen. Maar godzijdank is dat niet zo dus ik trouw wel en homo's ook. Punt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:42:13 #157
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26533435
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo werkt het niet, als jij denkt dat er iets mis is, dien je met feiten te komen, wat jij doet is een interpretatie geven van halve feiten. Bovendien ga je niet inhoudelijk in op mijn standpunt. Nogmaals mijn standpunt: voor bloedtransfusies dient vanuit een individueel standpunt bekeken te worden of iemand een verhoogd risico loopt op HIV.
Wat ik doe is een reken som maken van de feiten die ik heb.
Het is trouwens onmogelijk om in zulke gevallen per persoon te kijken. En aangezien de homos tot 1 van de grootste risico groepen behoren is het normaal dat ze buiten gesloten worden. Als de homos geen risico groep meer zijn dan mogen ze van mij bloed geven. Maar dan zal de homos daar zelf voor moeten zorgen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:51:03 #158
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26533672
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het huwelijk is in Nederland sinds Napoleon geen religieus instituut meer. Je kunt in Nederland alleen je huwelijk in laten zegenen in de kerk. Het is overigens wettelijk verboden in Nederland om een kerkelijk huwelijk te sluiten voor een burgerlijk huwelijk gesloten wordt.

Nu weer terug on topic, het huwelijk is dus een privaatrechtelijke overeenkomst tussen twee personen. Deze overeenkomst regelt een aantal zaken in het privaatrecht. Niets meer en niets minder.

Het is mij onbekend waar je vandaan haalt dat homo's tegen religie zijn. Sommige mensen in alle monotheistische religies zijn tegen homoseksuele intimiteit en homoseksuele seks. Anderen denken daar anders over. Hoe God er over denkt, weten we pas na onze dood.
Als het alleen maar een rechtelijke overeenkomst is, waarom vinden de homos dan de samenleving contract niet genoeg.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:56:13 #159
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_26533816
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:51 schreef Monus het volgende:

[..]

Als het alleen maar een rechtelijke overeenkomst is, waarom vinden de homos dan de samenleving contract niet genoeg.
Omdat het juridisch geloof ik makkelijker is om alles ineens te regelen met een burgerlijk huwelijk.
Ik quote nog even mijn post van pagina 3
quote:
Het huwelijk draait niet om liefde maar is een zakelijke overeenkomst. Een relatie draait om liefde, maar de stap naar een huwelijk wordt gezet vanwege de maatschappelijke erkenning van de relatie (waar vaak een element van financiële afhankelijkheid of in ieder geval een financiële vorm van "zorgen voor" in zit verwerkt) en de voordelen die dat biedt. Waarbij gemakshalve voorbijgegaan wordt aan alleen al de koopkracht die een stel tweeverdienende homo's vertegenwoordigt.

Door voorheen het homohuwelijk te verbieden was het makkelijker om homorelaties te bagatelliseren en te marginaliseren, zodat er geen staatsrechtelijke en juridische gevolgen aan het voorkomen van relaties tussen mensen van gelijk geslacht hoeven worden te gegeven.
Voor veel politici en anderen zijn homo's nog altijd een makkelijk slachtoffer, de zondebok om de meute mee te verenigen.

Door de eeuwen heen heeft de wetgeving zich aangepast aan de veranderende inzichten van de maatschappij die zij heeft te dienen. Zo kennen we geen lijfstraffen en doodstraf meer omdat de maatschappij inmiddels oordeelt dat dergelijke zaken niet meer in het strafrecht thuis horen.
Met de juridische status van een huwelijk (ik heb het dus over het burgerlijk huwelijk, niet een kerkelijk huwelijk) kan het net zo gaan. Het is slechts een wettelijke regeling die ooit beoogde om structuur in de maatschappij te handhaven, maar inmiddels met een veranderde maatschappelijke realiteit die functie niet meer volledig kan vervullen. Het ironische is dat door het openstellen van het burgerlijk huwelijk voor homostellen, je juist meer versterking krijgt van gezinsvormen die de maatschappelijke structuren versterken. Je krijgt immers meer gezinnen in de maatschappij, met meer duidelijkheid over rechten en plichten.

Gegeven het verbod op discriminatie zou je kunnen stellen dat het openstellen van het burgerlijk huwelijk een logische consequentie was die mensen inderdaad dezelfde rechten moest geven.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  woensdag 27 april 2005 @ 00:16:48 #160
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26534457
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Amen.

Overigens vind ik dat trouwen sowieso afgeschaft moet worden. Het is een verbintenis tussen mensen, wettelijk gezien, en ik zie niet in waarom dat maar twee mensen mogen zijn. En mag je met je broer of zus trouwen, of met je moeder? Dit alles komt voort uit de oorsprong van het huwelijk, namelijk kindjes baren. Aangezien dat al lang niet meer zo is, en het huwelijk eigenlijk alleen maar een wettelijke aangelegenheid is (de rest is subjectief), mag je daar eigenlijk niet zulke beperkingen in opleggen. En als je dat niet doet, wordt het huwelijk officieel wat het al tijdelijk is: volkomen onzinnig.
Inderdaad als het toch open is voor homos omdat je geen mensen mogen buiten sluiten, waarom is het niet open voor iedereen? Waarom mag je niet met je zus trouwen terwijl je zo veel van haar houd, of met die tweede vriendin waar je al zolang samen bent. Het is toch alleen maar een gerechtelijke overeenkomst.

Gisteren zapatero een uur lang op tv.
Over die zielige illegalen die hier mogen blijven als ze een half jaar hier hebben verbleven, want dat heeft spanje nodig... ongeschoolde arbeiders. En natuurlijk over die arme homos die al zoveel jaren hun geluk ontnomen is, en die hebben natuurlijk ook hun recht op hun levens geluk. Natuurlijk geen woord over de meer dan 400 doodgeslagen vrouwen, en de vele duizenden vrouwen die in het ziekenhuis geslagen zijn. Die hoeven blijkbaar geen hulp en bescherming, en ook hun recht op levens geluk is niet belangrijk. Valt natuurlijk geen zieltje mee te winnen

Ik was altijd een tegenstander aznar, maar zapetero sucks helemaal.
pi_26534694
Waarom zou een homo met een pot willen trouwen?
  woensdag 27 april 2005 @ 00:29:10 #162
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26534714
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als homo heb ik niks met life style, ik voetbal, ik drink bier, ga eens per halfjaar naar de kapper, ik ben nog nooit op een blote konten parade geweest, zie er normaal uit, MAG IK NU GODVERDOMME TROUWEN?

[sub]Raptorix trouwt overigens volgend jaar toch wel. [ /sub]
Vraag je ons nu toestemming? Je kunt beter de hand van je vriendje vragen aan de vader van je vriendje, en aan je vriendje natuurlijk.
  woensdag 27 april 2005 @ 00:32:33 #163
119714 BarbaraRoozen
Let*the*message*be*love
pi_26534769
Fijn dat ze daar in Spanje nu ook achter zijn

Ciao, Barbara
  woensdag 27 april 2005 @ 07:26:19 #164
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26537085
'hu·we·lijk (het -en) het duurzaam samenleven van man en vrouw na bepaalde formaliteiten vervuld te hebben, al dan niet gepaard gaande met plechtigheden.

Zo, weer een misverstand de wereld uit.
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
pi_26537272
quote:
Op woensdag 27 april 2005 07:26 schreef JanPoedel het volgende:
'hu·we·lijk (het -en) het duurzaam samenleven van man en vrouw na bepaalde formaliteiten vervuld te hebben, al dan niet gepaard gaande met plechtigheden.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=huwelijk
quote:
U hebt gezocht op huwelijk:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

hu·we·lijk (het ~, ~en)
1 wettelijk geregelde verbintenis tot het samenleven van twee personen => echtverbintenis, echtvereniging, huwelijksband, matrimonium
2 huwelijkssluiting
3 het samenleven van twee personen volgens het huwelijksrecht => de /echtelijke/gehuwde/huwelijkse/ staat
pi_26537440
Wie is Bernhard Isaak?
pi_26539210
quote:

[..]

Alles wat niet direct op instincten gebaseerd is (zoals een huwelijk) vloeit direct of indirect voort uit religie, iets dat steeds verder en verder afneemt.
Yeah baby Yeah!
pi_26539249
quote:
Op woensdag 27 april 2005 07:26 schreef JanPoedel het volgende:

Waarom interpreteer je die regel niet zoals je met de Koran doet?
Yeah baby Yeah!
pi_26539290
quote:

[..]

Onzin, het huwelijk bestond al lang voordat er religie was, en als het al zo was, dan zou je je standpunt moeten veranderen, namelijk dat niet religieuze mensen niet mogen trouwen, maar dat doe je niet. Bovendien twijfel ik aan jou kennis over religie, als je de Koran beter had gekent weet je dat men homoseksualiteit niet veroordeelt. Men veroordeelt slechts zaken als losbandigheid en dwang.
quote:
De Koran erkent aan de andere kant dat homoseksualiteit in de menselijke soort kan voorkomen. De Koran verwijst, overigens in vriendelijke bewoordingen, ter illustratie naar de gemeenschap van de profeet Lott. Een aanzienlijk deel van deze gemeenschap was homoseksueel en kwam daar openlijk voor uit. Door hun levenswijze waren leden van deze gemeenschap zelf niet slecht maar wel hun (homoseksuele) daden, aldus soera 11, 18. De profeet Lott sprak hun regelmatig aan met de hoop dat ze hun levenswijze zouden veranderen, maar dat wilden zij niet: “O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn reiner voor jullie (…) Zij zeiden: ‘voorzeker, u weet dat wij geen behoefte hebben aan uw dochters, u weet wat wij wensen[1]”’ (soera 11, 78-79). Lott als mens mocht de homoseksuele leden van zijn gemeenschap zelf niet veroordelen. Het was God die moest ingrijpen: “Toen dan Ons bevel kwam, keerden Wij het land (waar Lotts gemeenschap woonde) ondersteboven, en Wij deden er stenen van gebakken klei op neerregenen’ (soera 11. 81).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_26539358
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, het huwelijk bestond al lang voordat er religie was, en als het al zo was, dan zou je je standpunt moeten veranderen, namelijk dat niet religieuze mensen niet mogen trouwen, maar dat doe je niet. Bovendien twijfel ik aan jou kennis over religie, als je de Koran beter had gekent weet je dat men homoseksualiteit niet veroordeelt. Men veroordeelt slechts zaken als losbandigheid en dwang.
[..]
Kijk uit als je met de Koran schermt en haar teksten, dat ding is eigenlijk gewoon een groot boek met witte bladzijdes, iedereen haalt er voor hem/haar uit, wat heel toevallig exact in zijn/haar straatje past.
Yeah baby Yeah!
pi_26540385
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:28 schreef Elgigante het volgende:

Kijk uit als je met de Koran schermt en haar teksten, dat ding is eigenlijk gewoon een groot boek met witte bladzijdes, iedereen haalt er voor hem/haar uit, wat heel toevallig exact in zijn/haar straatje past.
Ah, het is net zoiets als de Bijbel dus?
pi_26541321
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, het is net zoiets als de Bijbel dus?
Net geen twee handen op een buik, maar net zo interpretabel EN DUS net zo gevaarlijk als de Koran.
Alleen wordt ik hier op Fok of in het dagelijks leven iets minder geconfronteerd met bijbelpassages die uit hun context worden gerukt of waarmee gekokketeert/geschermd wordt.

Een boek interpretabel maken en de verantwoordelijkeid over de inhoud aan gewone stervelingen laten is vragen om problemen...
Yeah baby Yeah!
  woensdag 27 april 2005 @ 13:51:46 #173
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26543962
quote:
Op woensdag 27 april 2005 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

!
  woensdag 27 april 2005 @ 13:56:01 #174
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26544069
Wat een lelijk gezicht trouwens, twee men of twee women.
Dat past toch niet? Nouja... ik heb echt medelijden met mensen die deze afwijking hebben in hun hoofd.
Maar ik blijf bij mijn punt dat homo's niet met elkaar moeten trouwen. Dat is trouwens geen discriminatie van homo's, want je verbied het ook voor hetero's om met het gelijke geslacht te trouwen
pi_26544518
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:56 schreef Amando het volgende:
Wat een lelijk gezicht trouwens, twee men of twee women.
Heerlijk, twee mooie mannen die elkaar anaal nemen.
quote:
Dat past toch niet?
Met behulp van wat attributen of glijmiddel gaat dat prima!
quote:
Nouja... ik heb echt medelijden met mensen die deze afwijking hebben in hun hoofd.
Gelukkig zijn de meesten heel gelukkig met hun 'afwijking'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')