abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2005 @ 19:38:12 #251
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26605420
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:16 schreef SlimShady het volgende:

[..]

[..]
Jij snapt het niet helemaal denk ik.
  vrijdag 29 april 2005 @ 19:51:39 #252
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26605722
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:55 schreef Re het volgende:

[..]

de een geeft er een negatieve draai aan, ik niet (maar altijd wel leuk dat mensen daar gelijk vanuit gaan, alhoewel die Amando knuppel daar misschien debet aan is)
Ik heb niets negatiefs geroepen, enkel de feiten naar voren gebracht.
Sommige mensen zijn echter zo fragiel dat ze zelfs niet eens willen aannemen dat homoseksualiteit net als pedoseksualiteit of bestialiteit een geestelijke afwijking is. Gezien vanuit maatschappelijk sociaal oogpunt is de afwijking genaamd homoseksualiteit niet echt aan te merken als positief verschijnsel.

Of zie jij er een positieve dingen in? Je moet realistisch blijven, en niet enkel reageren met politiek correcte antwoorden.
pi_26605797
Damn, Amando, met zo'n visie zal ik jou nooit als een vriend beschouwen.
pi_26605983
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:51 schreef Amando het volgende:

Ik heb niets negatiefs geroepen, enkel de feiten naar voren gebracht.
Nee, je hebt een mening gegeven, ik heb geen feit kunnen ontdekken in jouw posts.
quote:
Sommige mensen zijn echter zo fragiel dat ze zelfs niet eens willen aannemen dat homoseksualiteit net als pedoseksualiteit of bestialiteit een geestelijke afwijking is.
Dat zou inhouden dat homofilie te genezen is, echter blijkt dat niet het geval te zijn en god weet het dat het geprobeerd is.
Overigens wordt homofilie zelfs in de VS niet meer als een geestelijke afwijking beschouwd dus alweer, gespeend van feiten.
quote:
Of zie jij er een positieve dingen in?
Ja.
quote:
Je moet realistisch blijven, en niet enkel reageren met politiek correcte antwoorden.
Jij bent degene die moeite heeft met de norm in Nederland (het homohuwelijk is door de meerderheid van de Nederlanders geaccepteerd) dus wie is er nu niet realistisch hier?

Oh, even als onderbouwing van een feit:
quote:
In 1986, the diagnosis was removed entirely from the DSM. The only vestige of ego dystonic homosexuality in the revised DSM-III occurred under Sexual Disorders Not Otherwise Specified, which included persistent and marked distress about one's sexual orientation (American Psychiatric Association, 1987; see Bayer, 1987, for an account of the events leading up to the 1973 and 1986 decisions).

http://psychology.ucdavis(...)s_mental_health.html
DSM is het handboek voor psychiaters btw.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:20:09 #255
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26607702
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

Jij bent degene die moeite heeft met de norm in Nederland (het homohuwelijk is door de meerderheid van de Nederlanders geaccepteerd) dus wie is er nu niet realistisch hier?
Of het door de meerderheid is geaccepteerd of niet, het homo huwelijk is niet de norm, dat is nog altijd het hetro huwelijk.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:24:44 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26607805
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:20 schreef Monus het volgende:

[..]

Of het door de meerderheid is geaccepteerd of niet, het homo huwelijk is niet de norm, dat is nog altijd het hetro huwelijk.
Volgens mij is het ook niet algemeen geaccepteerd (getuige o.a. mijn essay). Hoewel veel mensen de schijn op houden dat ze het wel zien zitten in van die "Paul de Leeuwtjes'' en ''Gerard Jolinkjes'' zijn de onderbuikgevoelens naar het homo-fenomeen geheel niet positief, laat staan de gevoelens die er spelen over het homo-huwelijk

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:26:31 #257
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26607851
quote:

[..]

Zo zou ik het ook zeggen. NOG de norm. Straks niet meer.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:29:00 #258
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26607914
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook niet algemeen geaccepteerd (getuige o.a. mijn essay). Hoewel veel mensen de schijn op houden dat ze het wel zien zitten in van die "Paul de Leeuwtjes'' en ''Gerard Jolinkjes'' zijn de onderbuikgevoelens naar het homo-fenomeen geheel niet positief, laat staan de gevoelens die er spelen over het homo-huwelijk

Heheh. Alles goed in dat wereldje van jou? Tja, als je een "essay" schrijft, dan moet je wel gelijk hebben.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:29:38 #259
13462 BansheeBoy
pi_26607929
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:26 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook zeggen. NOG de norm. Straks niet meer.
Hiermee bevestig je mijn stelling dat het "aanhangen van het homo-isme'' trendgevoelig is. Vergeet niet dat veel mannen hier een slaatje uit proberen te slaan, door door het leven te gaan als homo-ist breng je het ''hard to get'' principe in het leven bij vrouwen, dat maakt hen dus gewilder bij vrouwen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:39:16 #260
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26608143
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hiermee bevestig je mijn stelling dat het "aanhangen van het homo-isme'' trendgevoelig is. Vergeet niet dat veel mannen hier een slaatje uit proberen te slaan, door door het leven te gaan als homo-ist breng je het ''hard to get'' principe in het leven bij vrouwen, dat maakt hen dus gewilder bij vrouwen

Wat bazel je man? Trendgevoelig?
Als ik me als homo gedraag, word ik aantrekkelijker voor vrouwen? Wat gaat er in jouw hoofd om? Echt geen touw aan vast te knopen, dit.

Ik bevestig helemaal niks. Ik ben hetero, maar ik val nogal (don't ask) in de smaak bij homo's, ook al wil ik dat helemaal niet. Kan me niet voorstellen hoe dat me zou helpen aantrekkelijker te zijn voor vrouwen.
pi_26609326
BSB, ik ben homoseksueel. Geen homo-ist, geen verwijfde man maar een hele gewone man die samenwoont met een andere man van wie hij al 15 jaar heel erg veel houdt en met wie hij een prachtige volwassen relatie heeft. Zou het je lukken daar respect voor op te brengen, net als dat jij graag wil dat ik respect voor jouw religie opbreng? Dat zou ik zeer op prijs stellen, dank u.

Ik verlang niet dat je het normaal gaat vinden of wat dan ook maar het zou al een stuk schelen als je niet telkens kwetsende en denigrerende opmerkingen maakt.
  vrijdag 29 april 2005 @ 22:42:58 #262
13462 BansheeBoy
pi_26609411
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:38 schreef SCH het volgende:

Ik verlang niet dat je het normaal gaat vinden of wat dan ook maar het zou al een stuk schelen als je niet telkens kwetsende en denigrerende opmerkingen maakt.
Waar zie je mij (recent) kwetsen of denigrerende opmerkingen plaatsen ?

Ik heb gewoon een ongezouten mening over homo''s, je moet het niet persoonlijk nemen (zie essay)

pi_26609508
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Aan de lopende band, zo ervaar ik dat.
quote:
Ik heb gewoon een ongezouten mening over homo''s, je moet het niet persoonlijk nemen (zie essay)
Dat bepaal ik zelf wel. Jij vindt het toch ook niet prettig als er op een denigrerende manier over de islam wordt gesproken?
  vrijdag 29 april 2005 @ 22:48:43 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26609520
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als iemand jou vertelt dat de islam een achterlijk geloof is, neem je dat dan ook niet persoonlijk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 april 2005 @ 22:53:21 #265
13462 BansheeBoy
pi_26609625
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als iemand jou vertelt dat de islam een achterlijk geloof is, neem je dat dan ook niet persoonlijk?
Als ik heel eerlijk moet zijn, en ik citeer mezelf:''Ja, dat zou ik persoonlijk nemen." Maar het is niet te vergelijken, in mijn geval gaat het om een religie, en in het andere geval gaat het om de (gekozen) geaardheid.

pi_26609710
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk moet zijn, en ik citeer mezelf:''Ja, dat zou ik persoonlijk nemen." Maar het is niet te vergelijken, in mijn geval gaat het om een religie, en in het andere geval gaat het om de (gekozen) geaardheid.

Je weet nu in ieder geval dat je anderen er mee kwetst. Doe ermee wat je wilt.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:01:25 #267
71919 wonderer
pi_26609770
quote:

[..]

Religie is meer gekozen dan een geaardheid, makker. Ik kan nu bijvoorbeeld kiezen om christen te worden, maar ik kan niet kiezen om vrouwen leuk te vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:03:13 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26609803
quote:

[..]

Grappig hier is dat je het precies omdraait. Een geaardheid is iets wat je vanaf je geboorte hebt, terwijl een religie is aangeleerd. De wijze waarop je een religie toepast heb je zelf de hand in, je geaardheid niet.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:05:50 #269
71919 wonderer
pi_26609870
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Grappig hier is dat je het precies omdraait. Een geaardheid is iets wat je vanaf je geboorte hebt, terwijl een religie is aangeleerd. De wijze waarop je een religie toepast heb je zelf de hand in, je geaardheid niet.
Aan de andere kant kan ik WEL met vrouwen naar bed gaan. Dat maakt me alleen geen homo. Maar ik kan me laten dopen zonder in god te geloven. Ook religieus zijn is erfelijk trouwens. Alleen de god waar je in gelooft moet je aangeleerd worden, terwijl geaardheid zit ingebakken.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:15:01 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26610025
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aan de andere kant kan ik WEL met vrouwen naar bed gaan. Dat maakt me alleen geen homo. Maar ik kan me laten dopen zonder in god te geloven. Ook religieus zijn is erfelijk trouwens. Alleen de god waar je in gelooft moet je aangeleerd worden, terwijl geaardheid zit ingebakken.
Ach, ik ben zelf bisexueel, maar volgens mij geldt dat voor God gewoon als lesbisch, en doet het er niet toe wat ik met mannen doe.

Relgieuze ervaringen zijn allicht erfelijk. Wat iemand er mee doet is echter aan diegene zelf denk ik.. Zeker godsdiensten als het christendom en de islam zijn zo multi-interpretabel dat je er voor kunt kiezen om er nog een redelijk leuk geloof van te maken.
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:18:54 #271
13462 BansheeBoy
pi_26610108
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ach, ik ben zelf bisexueel, maar volgens mij geldt dat voor God gewoon als lesbisch, en doet het er niet toe wat ik met mannen doe.
Dus je bent een Bernhard Isaak ? Dat vind ik persoonlijk helemaal raar, een beetje gulzig zelfs: een beetje eten van 2 walletjes, erg hongerig inderdaad

pi_26610147
quote:

En wat is jouw definitie van 'de norm' dan eigenlijk? Het wordt geaccepteerd en zelfs door de meerderheid van de Nederlanders als positief ervaren, dat noem ik een norm.

De van Dale zegt dit over de norm:
quote:
norm (de ~, ~en)
1 manier van handelen waarnaar een categorie van personen zich kan of moet richten
2 regel voor de normalisatie => criterium, graadmeter, ijkpunt, maatstaf, normering, standaard
De categorie homofoben dient zich dus te voegen naar de norm en het homohuwelijk te accepteren
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:27:40 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26610235
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus je bent een Bernhard Isaak ? Dat vind ik persoonlijk helemaal raar, een beetje gulzig zelfs: een beetje eten van 2 walletjes, erg hongerig inderdaad

LOL Meestal doe ik niet 2 walletjes tegelijk hoor. Netjes een voor een.
  zaterdag 30 april 2005 @ 13:27:29 #274
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26617882
Waarom reageren mensen bijna nooit op mijn posts als ze op personen zijn gericht?
  zaterdag 30 april 2005 @ 13:36:27 #275
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_26618042
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 23:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat is jouw definitie van 'de norm' dan eigenlijk? Het wordt geaccepteerd en zelfs door de meerderheid van de Nederlanders als positief ervaren, dat noem ik een norm.

De van Dale zegt dit over de norm:
[
norm (de ~, ~en)
1 manier van handelen waarnaar een categorie van personen zich kan of moet richten
2 regel voor de normalisatie => criterium, graadmeter, ijkpunt, maatstaf, normering, standaard
]

De categorie homofoben dient zich dus te voegen naar de norm en het homohuwelijk te accepteren
Homo huwelijk is een criterium?
Homo huwelijk is de graadmeter?
Homo huwelijk is het ijkpunt?
Homo huwelijk is de maatstaf?
Homo huwelijk is normering?
En speciaal deze
Homo huwelijk is de standaard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')