abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26419687
Of het hier hoort of in LIF ofzo. :')

Zou je jezelf kunnen verdrinken, of kan je je dat zelf niet aandoen? De geest die toch kiest voor het leven?

Vraag ik me al langere tijd af.
  Donald Duck held vrijdag 22 april 2005 @ 00:13:24 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_26419713
Bindt 50 kilo stenen aan je vast en spring in de rivier. Voila
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_26419749
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Ow, die was ik even vergeten, ik bedoel dus, je eigen kop onder water drukken zeg maar.
  Donald Duck held vrijdag 22 april 2005 @ 00:15:18 #4
46149 __Saviour__
pi_26419770
Ow, dat lukt niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_26419798
Ja, dat kan.

Mijn tante heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd door de zee in te lopen.

En nu?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_26419804
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Ow, dat lukt niet.
Been there, done that?
pi_26419819
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat kan.

En nu?
Kan het ook in een emmer?
pi_26419830
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja maar met die stenen is er geen weg meer terug. Ik denk dat hij er op doelt dat er nog wel een weg terug is. Als je je ophangt of voor een trein springt is het snel afgelopen met je, als je bv. in een kanaal springt dan kan je elk moment besluiten om toch weer naar boven te zwemmen.

Is veel moeilijker dus, maar als je echt dood wil dan lukt dat denk ik wel.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:17:59 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26419838
Ik denk dat je je er even overheen moet zetten en een flinke ademteug water nemen. In plaats van zo lang mogelijk wachten tot je lucht op is. Ik denk dat je dan niet in paniek raakt, wat wel zou gebeuren als je tot het einde wacht...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Donald Duck held vrijdag 22 april 2005 @ 00:19:04 #10
46149 __Saviour__
pi_26419871
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat kan.

En nu?
Maar dan sterf je door onderkoeling enzo.

Jezelf verdrinken door je kop in een emmer te steken kan niet denk ik, instinctief zul je alles doen om te overleven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_26419872
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:17 schreef Murray het volgende:

[..]

Ja maar met die stenen is er geen weg meer terug. Ik denk dat hij er op doelt dat er nog wel een weg terug is. Als je je ophangt of voor een trein springt is het snel afgelopen met je, als je bv. in een kanaal springt dan kan je elk moment besluiten om toch weer naar boven te zwemmen.

Is veel moeilijker dus, maar als je echt dood wil dan lukt dat denk ik wel.
Dat bedoel ik inderdaad.
pi_26419876
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:17 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Kan het ook in een emmer?
Nee, dat kan niet.
Oi!
pi_26419911
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jezelf verdrinken door je kop in een emmer te steken kan niet denk ik, instinctief zul je alles doen om te overleven.
Jij denkt van wel. Ik denk ook zoiets. Maar als je jezelf zo hebt ingesteld op een einde, dat het misschien wel kan?
pi_26419919
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Weet je niet zeker toch?

Mss kan zo iemand wel besluiten om niet boven water te blijven.
Oi!
pi_26420000
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:20 schreef MUUS het volgende:

[..]

Weet je niet zeker toch?

Mss kan zo iemand wel besluiten om niet boven water te blijven.
Misschien in een emmer ook niet. Wat zou het verschil zijn.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:24:47 #16
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26420003
uhmm ik heb gewoon nooit genoeg bier om het te proberen ...

maaruh .. als je echt bedoeld om de pijp uit te gaan. in het water springen .. je bek open houden en ademen .. ( als je nog lucht ergens hebt lukt het niet ) terwijl je in het water bent en naar de bodem zwemt... de 50 kilo optie is natuurlijk ideal

zomaar de zee in lopen vergt voor mijn gevoel veel moed en zelfvertrouwen en natuurlijk een sterk geloof dat alles voorbij is.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:28:59 #17
84524 Morwen
I got life
pi_26420109
Het kan wel, denk ik, al gaat daar een hoop voorbereiding aan vooraf.

Meditatie, acceptatie en een zeer sterke wil om het echt te willen. En dat zijn er maar weinig, denk ik, die het echt willen. Overleven is eerste prioriteit, geen idee waarom maar dat zit er toch wel ingebakken bij levende wezens
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  Donald Duck held vrijdag 22 april 2005 @ 00:29:37 #18
46149 __Saviour__
pi_26420122
Ik denk dat je op het moment dat je echt aan het stikken bent beseft waarmee je bezig bent en weer boven water komt.
Daarom kiezen zelfmoordenaars voor de 'betere' opties waarbij het in een keer over is. Van een gebouw springen, voor de trein. Dan is het 'zelfmoordproces' binnen een fractie van een seconde ingezet er is geen weg meer terug. Verdrinking geeft ze veel meer tijd om het te heroverwegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_26420141
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:24 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Misschien in een emmer ook niet. Wat zou het verschil zijn.
Ik denk het proces er naartoe. Kop in emmer is anders dan langzaam steeds verder zakken het water in. Geestelijk werk je er dan mss anders naartoe.

Ofzo. Dit is giswerk natuurlijk.
Oi!
pi_26420178
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat je op het moment dat je echt aan het stikken bent beseft waarmee je bezig bent en weer boven water komt.
Daarom kiezen zelfmoordenaars voor de 'betere' opties waarbij het in een keer over is. Van een gebouw springen, voor de trein. Dan is het 'zelfmoordproces' binnen een fractie van een seconde ingezet er is geen weg meer terug. Verdrinking geeft ze veel meer tijd om het te heroverwegen.
Jah. Meteen denk ik aan een ongewilde verdrinkingsdood. Hoe verschrikkelijk zal dat zijn, of laat je het dan gewoon gebeuren en is de drang om te overleven alweer afgelopen. Hoe zal een kind ermee omgaan i.t.t. een volwassene?
pi_26420461
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:30 schreef MUUS het volgende:

[..]
Dit is giswerk natuurlijk.
Natuurlijk.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:45:24 #22
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26420493
Ik probeer het al jaren maar die kut douchestraal is gewoon niet hard genoeg
70+ op het internet
pi_26420524
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:45 schreef db70 het volgende:
Ik probeer het al jaren maar die kut douchestraal is gewoon niet hard genoeg
Ow.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:58:00 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26420738
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:12 schreef skiczukie het volgende:
Zou je jezelf kunnen verdrinken, of kan je je dat zelf niet aandoen? De geest die toch kiest voor het leven?
Een morbide onderwerp maar vooruit (note: tis niet ‘romantisch’ beschreven. Sorry):
Hier is geen eenduidig antwoord op aangezien dit per persoon en situatie verschilt. Ik neem aan dat we ervan uitgaan dat zich geen ‘ongeluk’ voordoet waardoor je wel weer boven water wilt komen maar dit gewoon niet kunt. Er komt een moment dat er of een bijna dood ervaring inslaat en/of je bewusteloos raakt. Als je niet onstabiel staat is beide fataal als er geen derde persoon ingrijpt. In de eerst situatie zal je alles prachtig ervaren (of bij die 15% horen die iets verschrikkelijk ervaart) en ‘boeit’ het je niet echt meer (nu zijn er wel getuigen die verklaren op zo’n moment de ‘keuze’ te hebben gekregen tussen terugkeren naar het leven of niet). In de tweede kun je niks meer.

Er zijn gevallen die na 3 kwartier onder het ijs weer tot ‘leven’ zijn gewekt. Het hart pompt dan vaak nog maar 3 tot 4 keer per minuut om elk restje zuurstof zo goed en rustig mogelijk te gebruiken. Verder sterven je armen en benen als eerste af omdat je lichaam ‘slim’ genoeg is om de vitale delen voorrang te geven.

10-20 jaar terug overleed een jonge knul in Rotterdam in een zwembad omdat ie een wedstrijd met 2 anderen deed wie het langste zijn hoofd onder water kon houden. Als je naar martelingverslagen kijkt dan merk je vaak dat mensen versteld staan van de uitputtingsslag die je lichaam kan leveren en het koste wat kost niet op wil geven. Overlevingsdrang is vaak sterker als mensen beseffen. Desalniettemin kan het dus wel voorkomen.

Puur persoon en situatie afhankelijk dus.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:59:07 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26420761
Jij en je zelfmoordneigingen!
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')