abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:11:11 #1
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_26419643
En natuurlijk,als we het over pijn hebben, hebben we het over de tandarts

Ik was gisteren voor rontgenfoto's geweest en daarop kon je zien dat 3 van de 4 (duh!) verstandskiezen niet helemaal goed zitten
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is

Terwijl ik in mijn broek scheet vroeg ik de arts hoe die 3 eruit worden gehaald en hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Meer durfde ik niet te vragen en nu moet ik volgende week terug komen en dan worden ze er uitgehaald

Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg, ik ben nog nooit getrokken en nu moeten er dingen uit mn muil worden gehaald die al niet een natuurlijke positie hebben aangenomen

Gaat dit een nare ervaring worden?
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:12:06 #2
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26419677
Als het goed is voel je er helemaal niks van door die verdoving....
Era Vulgaris
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:13:10 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26419707
In ieder geval kan de tandarts het nog zelf doen begrijp ik. Meestal wordt de kaakchirurg ingeschakeld. Van het snijden zelf voel je trouwens niets.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:17:28 #4
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26419826
Sterkte En vooral na de operatie even neit doorbijten.

Als je dit soort zaken op z'n beloop laat gaat het vanzelf fout en is de pijn dan alleen maar erger dan de angst nu. Uiteindelijk kom je er na een tijdje verstoppen voor de tandarts achter dat deze man/vrouw je beste vriend is.
If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:46:46 #5
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26420519
(tvp)
Ik heb het ook nog nooit gehad, maar moet er over een paar jaar vast ook aan geloven. Maar ik denk nu eigenlijk: hee, je gaat er niet dood aan. En de pijn zal vast niet zo ondraaglijk zijn dat je er trauma's aan overhoudt.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26420584
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto's Maar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.

In ieder geval veel sterkte binnenkort.
pi_26420760
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.

Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:01:43 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420818
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420854
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:01 schreef MissHobje het volgende:
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
Worst case scenariootje Hoe gaat het nu?
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:04:17 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420872
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

best klote eigenlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420965
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

de tandards is nog niet in staat te praten.....

grapje, hoop ik voor hem. lullig voor jou. beterschap
De Puta Madre
pi_26421263
bij mij liggen ze alle 4 scheef, en te drukken tegen mijn andere kiezen.. als ik er meer last van ga krijgen dan gaan ze er uit..
ik verwacht dat dat wel ff pijn gaat doen.. en dan vooral na de behandeling.. ( oja, 4 stuks gaat in 2x geloof ik .. *rill* de 2e keer..
dag
pi_26421508
je gaat alleen maar bloeden als een rund, verder niets
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:36:16 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26423291
ik wil even niet met je ruilen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 22 april 2005 @ 08:37:33 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26423804
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_26423841
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
pi_26424005
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:56:33 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26425176
Even een zwiepje naar LIF en even opruimen voor ik hem daar neer plant.

Edit: Netjes schoon afgeleverd.
pi_26425267
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:54 schreef addie84 het volgende:
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel

Tandartsen, wouten: allemaal één pot nat, blijf er liever uit de buurt
Ik heb een keer toen ik 5 was, een kies moeten laten trekken Als ik in wachtkamer zit, voel ik het nog steeds
© ©
pi_26425296
Het kraken wat je hoort is hetgeen waar je echt last van hebt!
pi_26425359
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Oh God, ik ken dat geluid . Verschrikkelijk.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26425384
Je hebt ze horizontaal liggen, dit had ik ook. 1 Kies heb ik bij de tandarts laten trekken, heb toen drie kwartier in de stoel gezeten 5 spuiten gehad heel erg kloten was dat. Toen moest die andere eruit ik heb toen gezegd dat ik dat wel ergens anders liet doen, dat werd dus uiteindelijk de kaakchirurg, die was hooguit 5 min bezig en gevoelloos. Dus als ik je een tip mag geven: Bezoek de kaakchirurg.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26425775
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
pi_26426199
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
† The 3 Kings †
pi_26426366
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef TheSorrow het volgende:
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')