25 juni dan is het zover ,dan laat ik mijn ogen laseren volgens de lasik methode.
Volgens de optrimist (die is tevens mijn behandelende cirurg) zijn mijn ogen in optimale conditie, geen noemenswaardige oneffenheden of beschadeging door lenzen gevonden, dat is dus heel goed nieuws.
Mijn hoornvlies is ook dik genoeg.
Ze zei wel dat ik hele grote pupullen heb van mijn eigen, dit geeft een klein extra risicio voor halo's, maar die heb ik van mijn eigen al en daar ben ik zo aan gewend dat ik het niet zie dus ze verwacht daar geen verandering in.
Ook heb ik een nogal hoge pijngrens, daar kreeg ik nog een compliment over, hahaha, ze noemde me een bikkel.
Maar daardoor zal ik dus heel weinig pijn eraan ondervinden.
We hebben alles goed doorgesproken, over mogenlijke risico's en de verschillen tussen Lasik en Lasek.
Ik kwam voor beide in aanmerking maar ze denk zelf dat Lasik voor mij het meest ideaal is.
Vooral omdat ik fotografe ben van beroep en ik het me niet kan permiteren om lange tijd mijn werk niet te kunnen uitoefenen.
Ze heeft me wel op de extra risico's gewezen zoals bij bv een ongeluk met airbag of extreme sporten.
Maar dus allemaal heel goed nieuws!!
Er zaten daar ook nog andere mensen die de behandeling hadden gedaan en op controle kwamen, die waren allemaal zeer tevreden.
Ik zal behandeld worden in Zwolle en de nacontroles zullen gewoon In Den Bosch zijn.
Allemaal door dezelfde persoon, dat vind ik persoonlijk ook erg prettig.
Hoe dan ook, mijn 1ste indruk was erg goed, ze was realistisch betreft de risico's en mijn ogen zijn er dus erg geschikt voor.