quote:Man vermiste vrouw en kinderen aangehouden
door René van Leusden
ZOETERMEER | De 33-jarige echtgenoot van de vermiste Zoetermeerse Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke en Charlotte is donderdagavond aangehouden. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de vermissing van de 31-jarige vrouw en de meisjes van 5 en 3 jaar.
Rechercheurs onderzochten gisteren behalve de woning ook de auto van de aangehouden echtgenoot op sporen. De wagen is daarna weggesleept.
(foto Phil Nijhuis | GPD)
Tot de aanhouding werd overgegaan nadat rechercheurs in de woning van het gezin aan de Haverakker in de wijk Seghwaert sporen hadden aangetroffen die wijzen op een misdrijf. Om wat voor sporen het precies gaat, wil de Haagse persofficier van justitie mr. Astrid Rijsdorp nog niet zeggen: "Maar het zijn geen lichamen."
Het Openbaar Ministerie heeft nog geen idee waar de vrouw en de kinderen zijn. De man is donderdagavond en vrijdagmorgen verhoord. Het OM wilde vanmorgen (vrijdag) niet zeggen of hij inmiddels een bekentenis heeft afgelegd. Vanmiddag zou de rechter-commissaris bepalen of de inverzekeringstelling rechtmatig is. Het sporenonderzoek in de woning is vanmorgen (vrijdag) hervat. Donderdagavond werd de verzegelde, gemeenschappelijke ondergrondse vuilcontainer voor onderzoek afgevoerd naar Den Haag. De buurt reageerde vanmorgen (vrijdag) geschokt op het nieuws over de aanhouding. "Mensen praten er veel over. Je ziet echt dat ze steun zoeken bij elkaar, vooral de moeders met jonge kinderen", zei een oudere vrouw op de Erwtenakker. Marieke en Charlotte aaiden haar kleine, witte hondje wel eens. Uit reacties van jonge moeders spreekt bezorgdheid en angst. "Ik laat m'n kinderen hier niet meer met een gerust hart in het speeltuintje spelen. Je weet niet of zo'n man weer terugkomt. Die gedachte vind ik het engst." Claudia Harteveld en haar dochtertjes worden sinds vorige week maandag vermist. Ze zouden die ochtend het laatst thuis zijn gezien door de verdachte.
thuis dus bij de vaderquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Is het nou al bekend waar Jack zich zou bevinden?
dat vraag ik mij ook afquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:24 schreef sijkweiv het volgende:
En wat zegt dat dat de politie een persconferentie geeft en niet justitie??
quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ze zijn gevonden...................................
op de camping van zn ouders... hij heeft ze vermoord...
uit zeer betrouwbare bron vernomen...
echt kut
voor die gast mogen ze vandaag de doodstraf nog invoeren.....
sterkte voor de familie......
uh nee, maar daarom raakt het me nog wel.quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
sorry ik heb de rest niet doorgelezen.... maar jij kent ze persoonlijk???
gdvrdmm... ik hoop nog steeds dat dit een onzin-post isquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ze zijn gevonden...................................
op de camping van zn ouders... hij heeft ze vermoord...
uit zeer betrouwbare bron vernomen...
echt kut
voor die gast mogen ze vandaag de doodstraf nog invoeren.....
sterkte voor de familie......
Heb je het uit een officiële bron? Kunnen we snel een bevestiging in de media verwachten?quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja sorry 100%
tja ik weet niet of ik er eik over mag praten...
maar geloof me t klopt echt.... helaas klopt t echt.......
Je moet journalist wordenquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nee... geen onzin... sorry...
normaal breng ik wat vrolijkere berichten..... maar deze x niet helaas....
tis wel een scoop want de media weet t nog niet.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |