abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 14:49:41 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26404157
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:47 schreef PieterCK het volgende:

Neuh geen zin in, ben ik nog te jong voor
Maar op een bepaald moment zul je toch wel uitvliegen?
En dán zul je beseffen dat je ook als single verdomd veel (financiële) verantwoordelijkheden hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 21-04-2005 14:50:44 (Ik blijf letters inslikken...) ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:50:55 #227
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26404203
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
Stelling: Singles doen vaker aan overwerk en onregelmatige diensten omdat ze geen partner hebben om rekening mee te houden.
Absoluut. Als ik hier de situatie bekijk, zie ik collega's met gezinnen toch regelmatig mopperen wat betreft overwerk, terwijl de singles direct een antwoord klaar hebben (of ze doen het wel of helemaal niet). Onregelmatige diensten zou ik op zich ook geen problemen mee hebben. Ik woon toch alleen (ook geen huisdieren).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:52:00 #228
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26404240
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar op een bepaald moment zul je toch wel uitvliegen?
En dán zul je beseffen dat je ook als single verdomd veel (financiële) verantwoordelijkheden hebt.
Dan waarschijnlijk wel, maar als het meezit word ik dan nog wel feninancierd door me ouders voor hypotheek en zo
maar aankomende 2 jaar nog niet denk ik hoor of langer
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  donderdag 21 april 2005 @ 14:55:22 #229
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26404345
Tja, zoland je niet samenwoont is er volgensmij niet veel verschil tussen single en samen finaniën...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 21 april 2005 @ 15:07:02 #230
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26404654
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:55 schreef Sjoewe het volgende:
Tja, zoland je niet samenwoont is er volgensmij niet veel verschil tussen single en samen finaniën...
Ja okay daar heb je gelijk in...
maar volgende subject of poll?
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_26404926
Kijken de singles hier Desperate Housewifes om te zien hoe leuk het is om getrouwd te zijn?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 21 april 2005 @ 15:16:13 #232
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_26404944
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verstaan onder 'echte liefde'. Ik heb er heel lang over nagedacht en mijn definitie is eigenlijk ontstaan uit een liedje van Lamb. De eerste 2 regels gaan als volgt:

'If I would die this very moment, I wouldn't fear,
Because I have never felt completeness, like being here with you...'

Dat raakt bij mij wel een heel gevoelige noot en op het moment dat ik samen ben met iemand en ik voel me ook echt op die manier, dan denk ik dat het echte liefde is... Als iemand je dus perfect gelukkig kan maken. Dit soort liefde/verliefdheid heb ik nog maar een paar keer mogen ervaren, terwijl ik goede relaties heb gehad waarin ik niet zo intens van iemand hield. Maar toch had ik dan het gevoel alsof ik iets miste, alsof er meer was dan wat ik had...

Ingewikkeld en vervelend want als ik dit eis in een relatie wordt het bijna onmogelijk denk ik om ooit nog zoiets te vinden...

Maar goed wat vinden jullie daarvan? Ben ik de enige fatalistische romantica hier?
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  donderdag 21 april 2005 @ 15:18:24 #233
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26405009
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:15 schreef Beach het volgende:
Kijken de singles hier Desperate Housewifes om te zien hoe leuk het is om getrouwd te zijn?
Nop ook dat heb ik nog nooit gezien...
Wanneer is het op tv???
  donderdag 21 april 2005 @ 15:19:55 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26405054
We gaan hier niet over series kletsen.
Nogmaals: daar is FTR (Film, Televisie, Radio) het uitgelezen subforum voor.

Dinsdagavond, 20.30 uur Net5
pi_26405192
Dat van dat overwerk en die wisselende diensten zal vast wel kloppen, je bent als single nu eenmaal over het algemeen flexibeler omdat je in principe met niemand rekening hoeft te houden. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd (singles met kinderen, singles die gewoon erg op regelmaat gesteld zijn). En het geldt ook niet alleen voor werk, ook qua vrije tijd kan ik makkelijker meegaan in 'spontane acties' omdat ik niet eerst naar huis hoef te bellen of Archibald het erg vindt dat ik ineens toch niet mee eet.
  donderdag 21 april 2005 @ 15:30:14 #236
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26405356
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:24 schreef thaleia het volgende:
Dat van dat overwerk en die wisselende diensten zal vast wel kloppen, je bent als single nu eenmaal over het algemeen flexibeler omdat je in principe met niemand rekening hoeft te houden. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd (singles met kinderen, singles die gewoon erg op regelmaat gesteld zijn). En het geldt ook niet alleen voor werk, ook qua vrije tijd kan ik makkelijker meegaan in 'spontane acties' omdat ik niet eerst naar huis hoef te bellen of Archibald het erg vindt dat ik ineens toch niet mee eet.
Hhhm heb je het wel over single en zelfstandig wonen.
Ik informeer toch altijd eerst bij paps en mams of het okay is als ik niet mee eet...
maar dat is niks anders dan dat ik een vriendin heb en thuis woon, dan moet je ook bellen.

Dus dat eten ben ik het niet met je eens
pi_26405446
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:24 schreef thaleia het volgende:

Verder is het verhaal wel herkenbaar: ik ben meestal wel beschikbaar voor spontane dingen, maar soms belt ook niemand. Maar ach, dan kom ik ook weer eens verder met mijn scriptie of met een boek
pi_26405694
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:47 schreef petitlapin het volgende:

[..]

juist omgekeerd, denk ik, als single moet je alle zaken zelf regelen.... that's my opinion.
Ik bedoel dat je als stel toch al snel meer op de toekomst gericht bent samen en je als single toch ook in dat opzicht meer vrijheid hebt om je toekomst in te delen zoals jij het wil. Ik bedoel die rondreis die je altijd al wilde maken door Latijns-Amerika komt voor een hoop mensen toch op de tocht te staan als ze net gaan samenwonen met iemand.

Ik woon heel graag weer op mezelf
  donderdag 21 april 2005 @ 15:48:28 #239
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26405847
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je als stel toch al snel meer op de toekomst gericht bent samen en je als single toch ook in dat opzicht meer vrijheid hebt om je toekomst in te delen zoals jij het wil. Ik bedoel die rondreis die je altijd al wilde maken door Latijns-Amerika komt voor een hoop mensen toch op de tocht te staan als ze net gaan samenwonen met iemand.

Ik woon heel graag weer op mezelf
Geen idee nog nooit op mezelf gewoont maar mijn ouders zijn niet zo moeilijk
pi_26406174
Leuk topic.
Even kijken hoe het er hier aan toe gaat, heb me nog niet echt 'ingelezen', zeg maar.

Groetjes van een verstokt vrijgezel
  donderdag 21 april 2005 @ 16:03:18 #241
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_26406265
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
Stelling: Singles doen vaker aan overwerk en onregelmatige diensten omdat ze geen partner hebben om rekening mee te houden.
Ik heb zelf een baan die heel onregelmatig is en een relatie. Gelukkig vindt mijn huidige vriendje dat niet erg. Tuurlijk vindt ie het wel eens lastig als ik weer in het weekend moet werken of bel dat ik 2 uur later pas kan afspreken, maar volgens mij is het verder geen probleem.

Scheelt als je een begripvolle partner en geen kinderen hebt natuurlijk
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26406282
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:00 schreef miendobbelsteen het volgende:
Leuk topic.
Even kijken hoe het er hier aan toe gaat, heb me nog niet echt 'ingelezen', zeg maar.

Groetjes van een verstokt vrijgezel
Welkom, een oud bekende fok-ster zelfs voor mij
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26406342
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:48 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Geen idee nog nooit op mezelf gewoont maar mijn ouders zijn niet zo moeilijk
Mijn ouders zijn op het moment ook niet moeilijk, maar het is hun toko met hun regels en hun ongeschreven wetten en dat botst als je zelfstandig bent en graag je eigen plan trekt.

het is gewoond
pi_26406363
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:04 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Welkom, een oud bekende fok-ster zelfs voor mij
Dank je
  donderdag 21 april 2005 @ 16:08:28 #245
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26406405
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:06 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn op het moment ook niet moeilijk, maar het is hun toko met hun regels en hun ongeschreven wetten en dat botst als je zelfstandig bent en graag je eigen plan trekt.

het is gewoond
Jah zag het had ff geen zin in editten (was ff crisis op het werk).
Maar ach hun regels is redelijk aan te houden nog dus scheelt en binnenkort zijn ze weer 2 weken weg op vakantie en k ben iig nog geen 30
pi_26406544
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:08 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Jah zag het had ff geen zin in editten (was ff crisis op het werk).
Maar ach hun regels is redelijk aan te houden nog dus scheelt en binnenkort zijn ze weer 2 weken weg op vakantie en k ben iig nog geen 30
Rijk alleen, nog plannen?
  donderdag 21 april 2005 @ 16:16:57 #247
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26406589
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:14 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Rijk alleen, nog plannen?
Ja werken en leren gok ik zomaar
pi_26406932
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:16 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Ja werken en leren gok ik zomaar
Dat is niet spectaculair.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:33:06 #249
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26406954
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:31 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Dat is niet spectaculair.
Nop dat klopt maar goed ben verder ook weinig tot niet spectaculair.
maar we gaan nu off topic..

Zullen we met z'n allen weer On Topic gaan???
pi_26406959
Stelling/vraag:

iemand zou geen relatie moeten nemen als diegene de ander niks te bieden heeft (werk,studie, geen toekomst)
  donderdag 21 april 2005 @ 16:41:30 #251
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26407158
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:33 schreef Beach het volgende:
Stelling/vraag:

iemand zou geen relatie moeten nemen als diegene de ander niks te bieden heeft (werk,studie, geen toekomst)
Geen toekomst lijkt me een beetje raar (of je moet het over heroinehoeren ofzo hebben)
Maar het is misschien wel zo dat je diegene kan helpen om samen wél een toekomst op te bouwen.
En als je verliefd bent / wordt op zo iemand.....

oneens dus
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26407194
Oneens. Dat zou betekenen dat als je geen werk hebt en nauwelijks gestudeerd hebt, dat jij geen relatie aan mag gaan?
Iedereen heeft recht op een gelukkige relatie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  donderdag 21 april 2005 @ 16:43:57 #253
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_26407212
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:42 schreef Thurtje het volgende:
Oneens. Dat zou betekenen dat als je geen werk hebt en nauwelijks gestudeerd hebt, dat jij geen relatie aan mag gaan?
Maar de meeste gaan toch wel voor een man met geld en een goeie carriere he.. Iemand die bijvoorbaad 'kansloos' is daar zal het moeilijker bijgaan lijkt mij.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:49:18 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26407335
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:43 schreef PieterCK het volgende:

Maar de meeste gaan toch wel voor een man met geld en een goeie carriere he.. Iemand die bijvoorbaad 'kansloos' is daar zal het moeilijker bijgaan lijkt mij.
Ik spreek alleen voor mezelf. Maar een goede carrière met bijbehorend salaris staat bij mij niet hoog op mijn prioriteitenlijstje.
Van dit soort materialistische dingen laat ik het niet afhangen of iemand wel of niet relatiemateriaal is voor mij.

Mijn vorige vriend is een strugglin' ontwerper, die daarvoor een student zonder een cent te makken en die daar weer voor een sjacheraar is van alles en niets. Het gaat bij mij puur om de persoon, niet om zijn loonstrookje of (lease) auto.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:51:37 #255
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26407390
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik spreek alleen voor mezelf. Maar een goede carrière met bijbehorend salaris staat bij mij niet hoog op mijn prioriteitenlijstje.
Van dit soort materialistische dingen laat ik het niet afhangen of iemand wel of niet relatiemateriaal is voor mij.

Mijn vorige vriend is een strugglin' ontwerper, die daarvoor een student zonder een cent te makken en die daar weer voor een sjacheraar is van alles en niets. Het gaat bij mij puur om de persoon, niet om zijn loonstrookje of (lease) auto.
shit, wou ik net met mijn auto gaan patsen
maar ben het wel met je eens, het gaat om de persoon, niet om zijn of haar centen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26407887
quote:
Dat zou betekenen dat je via juridische weg een relatie zou kunnen afdwingen. Lijkt me nogal absurd.
pi_26407913
Juridisch een relatie afdwingen lijkt me geen goed idee!
pi_26409147
quote:

Niemand heeft ook maar ergens recht op, dat is echt een misvatting. Je wordt niet geboren daarvoor, het enige recht dat je hebt is sterven en dan nog niet wanneer jij ervoor kiest. Er staat nergens wettelijk vastgesteld dat je RECHT hebt op een partner.
pi_26409195
Was het maar zo Tranceptor
Dan hoefden wij hier niet te posten.
  donderdag 21 april 2005 @ 18:17:46 #260
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26409306
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:12 schreef Beach het volgende:
verzoekschriftje indienen en klaar
pi_26409323
Wat zou ik dan moeten?

Ik wil GEEN partner... dan zou ik wettelijk verplicht zijn tot het nemen van iets.
pi_26409388
Stelling dan maar:
(Veel) mannen willen eigenlijk hetzelfde als (veel) vrouwen.

pi_26409436
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:21 schreef dawg het volgende:
Stelling dan maar:

Laat me raden: gezelschapsspelletjes?
  donderdag 21 april 2005 @ 18:24:29 #264
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26409456
quote:
Stelling dan maar:

Wat bedoel je?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_26409532
Uhh, sex, relatie, de dingen waar in dit topic veel over gepraat wordt.
  donderdag 21 april 2005 @ 18:28:36 #266
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26409539
quote:
Stelling dan maar:

Is dat niet de biologische essentie van een relatie
pi_26410311
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:12 schreef Beach het volgende:
Die mag je even uitleggen
Want volgens mij valt er op wat T zei niets af te dingen
pi_26410548
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:01 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen
Want volgens mij valt er op wat T zei niets af te dingen
Hij bedoelt 'was er maar een recht', maar daar ben ik het mee oneens.
pi_26410608
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:11 schreef Tranceptor het volgende:
Hij bedoelt was er maar een recht, maar daar ben ik het mee oneens.
Waarom? Je hebt altijd zelf nog de keus om er geen gebruik van te maken
pi_26410652
Het idee dat iedereen recht heeft op geluk en op een relatie wordt uiteraard grootschalig gepropageerd door Hollywoodfilms maar is pertinent onjuist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')