Nee, het is ik, Alicey.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef BennieK het volgende:
Akkersloot ben jij dat??
Heb je de OP en de rest van de topic ook gelezen?quote:Geloof het of niet; er zijn echt mensen die, ondanks dat ze alles in de wereld hebben en kunnen krijgen (sporters, filmsterren, leidinggevenden) toch heilig geloven. En daar is niets wanhopigs aan.
Ja. Laat staan dat je natuurlijk kunt claimen hoeveel onbekende elementen er zijn. Leuke tegeltjeswijsheid, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:19 schreef Monolith het volgende:
Zeggen ze nou eerst dat van 99.9% van de kosmos nog niks bekend is om vervolgens te claimen dat de rest van de kosmos dood is?
En alweer iemand die niet de moeite heeft genomen om de OP te lezen.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:33 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
Onzin. Gelovigen zijn te vinden in alle lagen van de samenleving.
Moet je je TT maar minder suggestief makenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
En alweer iemand die niet de moeite heeft genomen om de OP te lezen.
Het lijkt mij logisch dat voordat men reageert leest waar het over gaat.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:32 schreef BennieK het volgende:
[..]
Moet je je TT maar minder suggestief maken![]()
Heb wel wat beters te doen, heb namelijk ook een leven BUITEN Internet omquote:Op donderdag 21 april 2005 18:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
En alweer iemand die niet de moeite heeft genomen om de OP te lezen.
Als je dan echt zoveel betere dingen te doen hebt, waarom post je dan überhaupt nog? Reageer inhoudelijk of reageer niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:21 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
[..]
Heb wel wat beters te doen, heb namelijk ook een leven BUITEN Internet om![]()
![]()
ongeveer he..quote:Op donderdag 21 april 2005 14:19 schreef Monolith het volgende:
Zeggen ze nou eerst dat van 99.9% van de kosmos nog niks bekend is om vervolgens te claimen dat de rest van de kosmos dood is?
Dat is ook in het geheel niet mijn intentie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:09 schreef Integrity het volgende:
Ik wil graag toevoegen dat je met rationele verklaringen de waarheden van alle levens op aarde niet kunt verklaren adhv jouw topic.
Ook waar.quote:Ik wil het niet afdoen met slecht, want dat is het absoluut niet. Ik wil de stelligheid verwijderen in de topic dat iemand gelijk heeft, want er is geen menselijke waarheid gelijk en geen motief hetzelfde. Dit kun je ook niet kaderen
Geloven is imo dus niet iets waar je voor kunt kiezen. Het is iets wat moet gebeuren, bijvoorbeeld op de wijze zoals ik in deze topic omschrijf.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:00 schreef Integrity het volgende:
Ik ben zelf van mening dat spiritualiteit te vinden is in je dagelijks leven. Wanneer je spiritualiteit nastreeft in je dagelijks leven, zul je verlichting nastreven. Deze verlichting zijn slechts kleine fracties van het Goddelijke Zelf waar veel over gesproken is. Gek genoeg hoor ik mensen die spirituatiteit willen uitdiepen nooit over het ene boek dat hier heel concreet in is: de bijbel. Is het nu zo moeilijk om te geloven?
Dat zijn ook onderdelen die ik niet van mezelf afdoe. Dit is trouwens wel een gevaar wat ik in mijn OP ook aangaf : Doordat deze stelling als waar wordt ervaren, wordt de rest dat ook.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef Integrity het volgende:
Het neemt niet weg dat ik persoonlijk denk dat er aardig geknoeid is met de bijbel, maar aanvullend hierop denk ik dat sommige uitspraken in essentie de waarheid niet kunnen omdraaien. Denk aan het verhaal van de splinter en de balk en het betrekken van deze uitspraak op je eigen handelen.
Dat ben ik niet met je eens. Waarom zou ik een standpunt moeten innemen, als ik maar zo weinig weet?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:21 schreef Integrity het volgende:
Daarnaast denk ik dat je als mens een standpunt moet innemen
Dit begint wel off-topic te worden.quote:Dat je vanuit je geloof mensen veroordeelt vind ik taboe, je kunt een ander niet veranderen en de bijbel is hier ook duidelijk over. Het verhaal van goed en kwaad staat nergens zo duidelijk omschreven als in de bijbel, de rest eromheen is rondom de bijbel geschreven (direct of indirect/dissonant)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |