Misschien dat we in onze derde poging wel scoren.....quote:
quote:21-04-05 - Clmn: Rafael maakt zich volstrekt belachelijk
Zeker meer dan vijf jaar geleden sprak ik eens op een voetbalveld in Broek op Langdijk de toen nog jonge, talentvolle en gedreven Rafael Van der Vaart. Hij was goed, speelde de sterren van de hemel en ik bekroonde zijn geweldige spel met een 'schouderklopje' en stak hem een hart onder de riem door te zeggen dat hij snel bij de selectie gehaald moest worden.
Nu vijf jaar later, ben ik helemaal klaar met deze misplaatste 'voetbalvedette', die zichzelf in vijf jaar tijd heeft zien groeien tot het grootste talent van Europa en wat mij betreft nu 'de flop van het jaar'.
Ajax heeft het afgelopen jaar alles geïnvesteerd om de dwalende Heemskerker weer op het rechte pad te krijgen. Maar als bedankje reageert Van der Vaart deze week in de media: 'Een jaar extra is geen optie', zegt de verwende, 22-jarige, opgeblazen voetballer.
Toch realiseert hij zich kennelijk niet wat 'onze' club allemaal voor hem over heeft gehad. Na een dispuut met Zlatan Ibrahimovic, momenteel een van de beste spitsen van de wereld, koos de club voor de kant van Van der Vaart. Dit verklaarde Arie ven Eijden vorige week in het Noord-Hollands Dagblad. Ajax verkoos Van der Vaart, maar de Heemskerker ging gewoon door met 'herrie schoppen'. Maar liefst twee keer kwam hij publiekelijk in opstand tegen de beslissingen van Ronald Koeman. De twee konden niet meer door één deur. Nadat ook Koeman was weggespeeld, leek de weg vrij voor Van der Vaart. Maar ook Krol en Blind zien het vooralsnog (terecht) niet in hem zitten. Van der Vaart blinkt al anderhalf seizoen niet meer uit, is geen meerwaarde voor de ploeg, is zijn aanvoerderband kwijtgeraakt omdat hij 'weigerde te spelen' en is er nog steeds heilig van overtuigd dat hij zelf 'heel erg goed speelt'.
Dat bleek gisteren maar weer, toen hij in de verklaring dat hij niet bijtekende ook nog maar eens vertelde 'niet naar een Europese middenmotor' wilde. 'Ik ga niet naar, ik noem maar wat, Middlesbrough', zegt hij bijzonder kieskeurig.
Zo stevent Van der Vaart op een bijzonder treurig afscheid van Ajax af en hoopt hij zelfs nog op 'een droomtransfer'. Echter, wie wil er nu nog zo’n over het paard getilde, arrogante, overschatte middenvelder? Die raakt Ajax aan de straatstenen nog niet kwijt! Een ding Rafael, je kunt dit maar op een manier goedmaken. Teken bij en laat zien dat je nog wél kunt voetballen, anders wordt het een troosteloze aftocht. In dat geval neem ik geen fakkel mee!
Sjoerd Valkering
Van Hanegem . Hij is direct houdt niet van politiek slap geouwehoer. recht toe recht an en je kan met hem lachen en hij heeft nog steeds de kwaliteiten dat je hem voor een groep kan gooien. Verder heeft hij eengoede naam door heel het land en spreekt de jeugd ook aan ... perfecte kerel alleen soms iets te eerlijk in het wereldje van voetballersquote:Op donderdag 21 april 2005 11:08 schreef SoA-Holic het volgende:
Lijkt me fantastisch als frenk zou komen maar ik denk niet echt dat het gaat gebeuren. Hij heeft goud in handen daar. Wie zou nou een goeie TD kunnen zijn voor Ons Aller Ajax?
Hee maat regel er gelijk 2quote:Op donderdag 21 april 2005 11:18 schreef appelsientje het volgende:
Mooi een finale tussen PSV - Ajax... leuk![]()
ff kijken of ik daar kaartjes voor kan halen![]()
aardig stukje.quote:
Vind het wel tekend dat van der Vaart aangeeft niet naar een Europese middenmoter te willen vertrekken.quote:
waarom iemand een 3 tot 4 jarig contract geven als hij de afgelopen 2/3 jaar alleen maar slechter is gaan spelen?quote:Op donderdag 21 april 2005 11:37 schreef Chadi het volgende:
Hij heeft wel enigzins gelijk. Als Ajax echt door met hem wil dan geven ze hem een contract van 3-4 jaar en niet een verlenging om hem iets langer in de etalage te kunnen zetten.
Dan moet je hem helemaal geen verlenging aanbieden.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom iemand een 3 tot 4 jarig contract geven als hij de afgelopen 2/3 jaar alleen maar slechter is gaan spelen?
zie het als een laatste kans.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan moet je hem helemaal geen verlenging aanbieden.
Want dat is een Europese top clubquote:Op donderdag 21 april 2005 11:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vind het wel tekend dat van der Vaart aangeeft niet naar een Europese middenmoter te willen vertrekken.
Zou bijna gaan denken dat hij al rond is met PSV![]()
Ajax wil alleen maar verlengen zodat ze wat meer geld kunnen vangen (logisch) aan het eind van het seizoen als er geinteresseerde clubs zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan moet je hem helemaal geen verlenging aanbieden.
Zo is hetquote:20-04-'05: 'De Amstelcup is zeker geen troostprijs'
Aan de vooravond van de halve finale om de Amstelcup geeft Danny Blind aan dat hij de beker niet als troostprijs ziet. "Er zijn drie prijzen te winnen in een seizoen, en de volgorde van belangrijkheid moge duidelijk zijn: Europa cup, landstitel en dan de beker. Maar het zijn allemaal prijzen en als je die kan winnen moet je dat altijd doen", zei de coach. Blind verwacht niet dat het een 'makkie' zal worden. Hij denkt dat Willem II sterk voor de dag zal komen. De vorige keer won Ajax makkelijk met 2-0 van een slap Willem II. Deze keer is van dat slappe geen sprake denkt de Ajax-trainer: "Dit is een totaal andere wedstrijd, met totaal andere belangen. Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Bovendien is dit voor Willem II dé wedstrijd van het jaar, en zij kunnen met één wedstrijd hun hele seizoen goedmaken."
VDV heeft ook wel eens gezegd dat Ajax best aan hem mag verdienen en dat hij op een mooie manier weg wilt gaan. Waarom niet gewoon een lange contract verlenging. Als hij weg wil, kan hij gewoon weg. Komt er niemand, kan ie ook gewoon blijven. Net zoals bij Kuijt, die ook weg zou kunnen als hij dat wil.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:48 schreef Chadi het volgende:
Nou nee hoor als je zo belangijk bent voor een club dan bieden ze je wel meer aan. Als een club echt vertrouwen in je toekomst heeft ook. Ajax biedt hem dat 1 jarige contract aan slechts om hem voor een hoger bedrag weg te kunnen laten gaan en dan vind ik het terecht dat hij weigert en zijn troef vast houdt.
ik denk dat er best groot verschil is tussen waar hij heen wilt en waar hij heen kan.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar VDV naar toe gaat en naar zou kunnen.
Hij heeft een slecht seizoen en is vaak geblesseerd en daar houden Europese top clubs in het buitenland niet van.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk dat er best groot verschil is tussen waar hij heen wilt en waar hij heen kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |