Je was gewoon véél te laat met het openen van een nieuwe.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:42 schreef Kugari-Ken het volgende:
nee vroeger werd er constant gejankt als ik de openingspost aanpastte, dan was het huis te klein, gezever en gekanker tot pagina vier aan toe.
Nou als de heren zo anaal willen zijn en het op de regeltjes willen gooien, dan posten ze netjes in het topic die gemaakt is door degene die de 300ste post heeft geplaatst. In MIJN topic dus.
Voel je je nu opgelucht? Of moet je nog 5 pagina's?quote:Op woensdag 20 april 2005 16:56 schreef Kugari-Ken het volgende:
Genisis is 50 boeken lang
Jij bent nu officieel een spammerquote:Op woensdag 20 april 2005 16:59 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik ben nog niet op een tiende van het eerste hoofdstuk van de bijbel.
Ben het met DM eens. Er zijn soa's (de huisdiertjes) waarvoor je de S niet eens gehad hoeft te hebben. Als iemand, een kennis, een vriendje, je moeder, het heeft en je slaapt in een bed waar hij/zij ook in heeft gelegen, of je gebruikt haar/zijn laken of handdoek... dan kun je 't al hebben. Dus ik denk dat deze categorie SOA niets zegt over het wel of niet nadenken of sletterig zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dus?
Houdt dat in dat je vanwege de (kleine) kans daarop, nooit meer bij iemand in een tweepersoonsbed mag slapen?.
Zelfde redenatie als beweren dat het een kwestie van gezond verstand zou zijn, om nooit meer op de openbare weg te fietsen. Je zou namelijk aangereden kunnen worden.
Heeft er iemand van het topic een cadeautje dan?quote:Op woensdag 20 april 2005 17:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben het met DM eens. Er zijn soa's (de huisdiertjes) waarvoor je de S niet eens gehad hoeft te hebben. Als iemand, een kennis, een vriendje, je moeder, het heeft en je slaapt in een bed waar hij/zij ook in heeft gelegen, of je gebruikt haar/zijn laken of handdoek... dan kun je 't al hebben. Dus ik denk dat deze categorie SOA niets zegt over het wel of niet nadenken of sletterig zijn.
Als ik bij iemand blijf slapen en GEEN sex heb ........... en er daarna achterkom dat ik een cadeautje heb gekregen ..... dan is dat toch niet mijn schuld?!
Oh, daar komt de naam GodZilla vandaanquote:19 En Lamech nam twee vrouwen: de ene genaamd Ada, de andere Zilla.
God zeg, er is een nieuwe Paus en ineens is iedereen enorm hip "into religion". Hier op het werk gaat het ook al nergens anders overquote:
quote:Op woensdag 20 april 2005 17:30 schreef Ryan_R het volgende:
[..]
Heeft er iemand van het topic een cadeautje dan?
Ik heb me niet ingelezen
Thank God I'm an atheist...quote:Op woensdag 20 april 2005 17:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
God zeg, er is een nieuwe Paus en ineens is iedereen enorm hip "into religion". Hier op het werk gaat het ook al nergens anders over
Ok dan ben ik ook weer op de hoogtequote:Op woensdag 20 april 2005 17:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]Niet op dit moment, maar er zijn er blijkbaar 2 die wel eens een cadeautje gehad hebben. Het ging er om dat SOA's hip waren en je als homo niet meetelt als je d'r nog nooit 1 gehad hebt. Dat zei ik natuurlijk puur voor de gein, maar het ging verder in het vertalen van SOA naar Sletterigheid en Niet nadenken en ik ben het er bij de "cadeautjes"-SOA niet mee eens dat dat samenhangt.
Wissling van de wacht, ik ga naar huisquote:
Ik zat te denken aan die aldi-fiets... maar ze hadden hem alleen nog in blauw. Dus nou ga ik toch maar de derailleur van mijn huidige fiets fixen. Heeft iemand hier verstand van derailleurs?quote:Op woensdag 20 april 2005 17:48 schreef DennisMoore het volgende:
*cheap Aldi-één-gieg-mp3-spelertje gekocht heb net*.
En er stond een schattig ca. 20-jarig jongetje met unibrow naar me te glimlachen..
Wat een service.quote:Geachte heer of mevrouw,
Onlangs hebt u op het Taalunieversum een taalvraag gesteld. Hieronder vindt u het antwoord.
VRAAG
Bij het gebruik van de trema vond ik wel duidelijke voorbeelden voor zelfstandig naamwoorden, bacterie - bacteriën. Ik vroeg me af of er ook regels zijn voor werkwoorden. Kopiëren in plaats van kopieëren. Skie - Skieën.
ANTWOORD
Grofweg gelden deze regels inderdaad ook voor werkwoorden. 'Skiën' is echter een uitzondering.
TOELICHTING
U verwijst hoogstwaarschijnlijk naar de regels op de volgende pagina van Taaladvies.net: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/72.
Het gaat bij deze regels niet zozeer om het gebruik van het trema, maar meer om de vraag of je in een bepaalde lettergreep -i- of -ie- moet schrijven. Zo wordt de voorlaatste lettergreep van 'bacteriën' geschreven als 'ri', met -i-, omdat de klemtoon niet op deze lettergreep ligt; in 'industrieën' schrijven we 'strie', met -ie-, omdat de klemtoon wel op deze lettergreep ligt. In 'kopiëren' ligt de klemtoon niet op de tweede lettergreep; daarom wordt in deze lettergreep -i- geschreven en niet -ie-.
'Skiën' is een uitzondering. Omdat dit woord is afgeleid van het zelfstandig naamwoord 'ski', dat met alleen een i wordt geschreven, wordt in de eerste lettergreep van het werkwoord ook alleen een i geschreven, ook al ligt de klemtoon op deze lettergreep.
Met vriendelijke groet,
Namens het Taalunieversum,
--------.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |