quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Er is weer eens sprake van tenen met een lengte van 44 meter.
![]()
Misschien kunnen atheïsten beginnen met het voeren van processen wegens de vele diep beledigende uitspraken over hen in verscheidene 'heilige' geschriften?
Even een verhaaltje die door de censuur van een christelijke weblog is gekomen
![]()
Beste Inge,
Bedankt dat je zoveel doet om God's woord, liefde en begrip te verspreiden. Dit doet mij deugt. Aangezien je nogal veel kennis op dit vlak lijkt te bezitten, heb ik wat advies nodig aangaande God's woord en liefde, en het volgen van de Wetten van God;
* In Leviticus 25:44 staat dat ik slaven mag bezitten, zowel mannen als vrouwen, mits ze gekocht zijn in een naburig land. Een vriend van mij zegt dat wit wel geldt voor Duitsers, maar niet voor Belgen. Kan je dit uitleggen? Waarom mag ik geen Belg bezitten?
* Ik wil mijn dochter verkopen als slavin, zoals toegestaan in Exodus 21:7. Wat is hedentendage een redelijke prijs voor een meisje van 14?
* Als ik een stier verbrand op het altaar als offer, Dan weet ik dat dit een welriekende geur verspreidt voor de Here (Leviticus 1:9) Mijn buren maken er echter een probleem van. Zij beweren dat het stinkt. Moet ik ze doden?
*Ik heb een buurman die iedere keer weer werkt op de Sabbat. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij gedood moet worden. Ben ik het moreel verplicht om dit zelf te doen, of moet ik het aan de politie vragen om te doen?
*Eén van mijn vrienden vind dat het eten van schaaldieren een gruwel in de ogen van de Here is (Leveticus 11:10), maar niet zo'n gruwel als homoseksualiteit. Ik ben het er niet mee eens. Kan jij hierin een verklaring geven? Zijn er gradiaties van "gruwel"?
*Leviticus 21:20 zegt dat ik het altaar van de Here niet mag benaderen als ik niet goed kan zien. Nu moet ik toegeven dat ik soms een leesbril draag. MOet mijn zicht helemaal perfect zijn, of zit er wat speelruimte in?
![]()
e meeste van mijn mannelijke vrienden en kennissen laten hun haar knippen, inclusief het haar rond hun slapen. Dit ondanks een uitdrukkelijk verbod in Leviticus 19:27. Hoe moeten zij ter dood worden gebracht?
*Een oom van mij heeft een boerderij. Hij handelt in strijd met Leviticus 19:19 door twee verschillende gewassen in één veld te planten. Zijn vrouw draagt kleding van twee verschillende stoffen door elkaar. Hij vloekt ook nogal veel. Is het echt nodig dat we het hele dorp bij elkaar roepen om ze te stenigen, zoals Leviticus 24:10-16 voorschrijft? Kunnen we ze niet gewoon in een kleine privé-ceremonie met de hele familie verbranden, zoals we doen met mensen die slapen met hun eigen schoonfamilie (Leviticus 20:14)?
Ik kan uit je andere schrijfsels zien dat je er een studie van hebt gemaakt, en ben dus erg nieuwsgierig naar jouw wijze woorden.
Bedankt dat je ons eraan hebt herrinert dat God's woord uit gaat van liefde
Draic :: 04 maart 2005 14:00