abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43030265
Er zit wel een dik accent op inderdaad, maar het valt op zich best mee. Iedereen was goed te verstaan.

Het was zeker leuk. Een leuk pittoresk stadje. Helaas is het ook een beetje truttig wat betreft mogelijkheden voor jongeren; de busverbinding tussen de Kinepolis bioscoop en Brugge is drie keer ruk en verder zijn er ook geen hippe uitgaansgelegenheden. Maar dat viel wel te verwachten, ik klaag niet echt. Het hotel/ hostel was super.
pi_43062399
Ik ga samen met mijn vriendin naar Antwerpen op 24, 25 en 26 december. We verblijven in het Corinthia Antwerp Hotel.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_43064520
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:21 schreef mrcool het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin naar Antwerpen op 24, 25 en 26 december. We verblijven in het Corinthia Antwerp Hotel.
Dan kan je schaatsen op de Grote Markt, of je te goed doen aan alle standjes op de Grote Markt/Groenplaats
pi_43065015
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:21 schreef mrcool het volgende:
Doe even de groeten aan ons nichtje, die werkt daar
10 minuten met de tram en je stapt midden in het centrum uit.
Rond die tijd kun je inderdaad schaatsen en is er een soort "kerstmarkt" met een overvloed aan gluhwein.
Hele leuke, mooie en oude stad met genoeg bezienswaardigheden.
Ik ben alleen verschrikkeljik met namen, maar gelukkig zijn de belangrijskte winkelstraten al door anderen benoemd
pi_43065174
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:56 schreef Robar het volgende:

[..]

Doe even de groeten aan ons nichtje, die werkt daar
Rond die tijd kun je inderdaad schaatsen en is er een soort "kerstmarkt" met een overvloed aan gluhwein.
Hele leuke, mooie en oude stad met genoeg bezienswaardigheden.
Ik ben alleen verschrikkeljik met namen, maar gelukkig zijn de belangrijskte winkelstraten al door anderen benoemd
mja, kerstmarkt wordt onder de Vlamingen meer verstaan als "eten en drinken markt in kerstsfeer", dan daardwerkelijk een markt waar je iets kan kopen
pi_43065329
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:00 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

mja, kerstmarkt wordt onder de Vlamingen meer verstaan als "eten en drinken markt in kerstsfeer", dan daardwerkelijk een markt waar je iets kan kopen

Ik liep met mijn vriendin over die markt vorig jaar en je rook echt constant de geur van wijn en lekkernijen.
Maar het was wel heel erg gezellig.
Ik heb echt genoten van dat weekendje Antwerpen.
Het was overigens een week voor de kerst . . . geloof ik.
Het voordeel van dat weekend was, dat de winkels ook op zondag open waren.
pi_43090305
Ben erg benieuwd naar de stad, ben er nog nooit geweest.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_43104718
Hoe zit het als je met een OV studentenkaart (doordeweeks) naar Antwerpen wil? Aangezien Antwerpen zo dicht bij de Nederlandse grens ligt vraag ik me af of ik gratis kan reizen naar een station in a'werpen of dat ik echt een kaartje moet kopen vanaf de grens...

Ben zelf nog nooit in A'werpen geweest, maar er zit een winkel waar ik bepaalde skies wil kopen.
pi_43104846
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:09 schreef octopussy het volgende:
Hoe zit het als je met een OV studentenkaart (doordeweeks) naar Antwerpen wil? Aangezien Antwerpen zo dicht bij de Nederlandse grens ligt vraag ik me af of ik gratis kan reizen naar een station in a'werpen of dat ik echt een kaartje moet kopen vanaf de grens...

Ben zelf nog nooit in A'werpen geweest, maar er zit een winkel waar ik bepaalde skies wil kopen.
Kaartje kopen vanaf de grens.
Specifiek vragen om een kaartje vanaf Roosendaal grens naar Antwerpen.
pi_43105000
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:12 schreef Robar het volgende:

[..]

Kaartje kopen vanaf de grens.
Specifiek vragen om een kaartje vanaf Roosendaal grens naar Antwerpen.
Je komt overigens wel in aanmerking voor korting als je een studenten OV hebt.
Ook in belgie, dacht ik.
pi_43121837
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:09 schreef octopussy het volgende:

Ik denk dat je inderdaad een kaartje moet kopen. (ikzelf heb een treinabbo en mag daarmee maar 1 traject afleggen)
pi_43125266
9,60 voor een superdagretour Roosendaal - Antwerpen Agglomeratie. Aanvinken in de automaat dat je Studenten OV hebt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43125470
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:56 schreef Robar het volgende:

[..]

Kun je dichtbij het hotel ergens bij die tram komen?
pi_43139230
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:15 schreef Robar het volgende:

[..]

Je komt overigens wel in aanmerking voor korting als je een studenten OV hebt.
Ook in belgie, dacht ik.
Ben zelf net juist van Antwerpen teruggegaan naar Nederland (met auto heen) en je hebt als student in belgie 35% korting, dus het kostte me vijf euro.
pi_43151518
Thnx voor de antwoorden
pi_43163821
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:47 schreef mrcool het volgende:

[..]

Kun je dichtbij het hotel ergens bij die tram komen?
Als je het hotel uitloopt (Corinthia) en je loopt naar de weg, dan sla je rechtsaf en na een minuut of 5 ben je bij de tramhalte. Die neem je in de richting van groenplaats (of groenmarkt, ik en namen ). Die richting is zeg maar naar rechts Kost geloof ik een euro????
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:44:08 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_43205390
By the way: alle winkels zijn in Antwerpen dicht op zondag hè? Altijd?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_43205643
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:44 schreef Hik het volgende:
By the way: alle winkels zijn in Antwerpen dicht op zondag hè? Altijd?
Nope, er zijn speciale data wanneer de winkels op zondag open zijn.
Een van die dagen is de zondag voor kerst.
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:49:27 #94
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_43207296
Weet iemand wat deze dagen zijn?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:37:02 #95
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_48675050
Ik ben van plan om samen met een vriendin naar Antwerpen te gaan, heerlijk shoppen en s'avonds wat drinken. We zoeken een centraal gelegen hotel, kleinere kamers zijn geen probleem, als het maar schoon is. Iemand tips? Budget: zo'n 50 euro p.p. per nacht.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_48830999
Wel fijn dat de trein tegenwoordig weer standaard op Antwerpen Centraal stopt. Ziet er gaaf uit dat vernieuwde station.
Stop rockin' the boat.
pi_48836408
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:37 schreef BettyR het volgende:
Ik ben van plan om samen met een vriendin naar Antwerpen te gaan, heerlijk shoppen en s'avonds wat drinken. We zoeken een centraal gelegen hotel, kleinere kamers zijn geen probleem, als het maar schoon is. Iemand tips? Budget: zo'n 50 euro p.p. per nacht.
Ik heb al 2 keer in een Fletcher Hotel gezeten. Volgens mij was dat 76 euro per nacht per 2 personen. En klein maar netjes en midden in het centrum http://www.hotelkeyserlei.nl
Deze zomer ga ik weer!
I will take the sun in my mouth
pi_48853146
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef bassieVL het volgende:
Wel fijn dat de trein tegenwoordig weer standaard op Antwerpen Centraal stopt. Ziet er gaaf uit dat vernieuwde station.
Als de NMBS (Belgische spoorwegenmaatschappij) een keer WÉL goesting heeft om te werken, valt dat inderdaad allemaal reuze mee.

Ik moet elke dag door dat station, er scheelt altijd wel iets (roltrap, bomalarm, staking, ...)
pi_48876884
Ik ga er woensdag heen! Iemand tips? .
pi_48880682
Om te winkelen staan er genoeg tips hier in het topic. Loop vanaf het central station richting de Meir. Op de groenplaats een lekker Bolleke drinken.
Stop rockin' the boat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')