abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27110822
tnx linda, dat idee heb ik ook want het gaat echt super goed tussen ons.
pi_27270747
Nou maar weer even een update, het gaat echt super. Helemaal geen strubbelingen over geloof ofzo. We praten er gewoon over en af en toe ga ik wel mee naar de kerk en het gaat gewoon super. Alleen nog geen sex maar ja daar moet ik het maar een keer met haar over hebben hoe dat precies zit. Of het echt niet voor het huwlijk is of pas als we al langer hebben. En of het dan alleen niet all the way sex is of misschien wel wat 2e of 3e honken.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:46:24 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_27271435
Mooi .
Je mag zeker ook nog niet blijven slapen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27271453
Nee idd ik heb het n keer aan haar gevraagd of ze bij mij bleef slapen maar dat vonden haar ouders nooit goed zei ze.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:01:10 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_27271882
Ja dat vond ik nog wel het irritantste. De eerste keer snap ik wel, maar m'n vriendin was toen 22, dat zou toch oud genoeg moeten zijn om haar zelf die beslissing te laten maken.
Enfin, gelukkig woonde zij op kamers .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27272205
Ja dat heb ik nog niet, maar ja vind ik ook nog niet zo vreemd. Ze is 18 en woont nog thuis dus snap best dat haar ouders daar nog ff mee wachten.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:42:44 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_27273414
Kan ik me inderdaad ook wel wat bij voorstellen .
pi_27273766
Maar ja het is ff afwachten of het permanent niet mag of dat het alleen is omdat we pas net hebben.
pi_27420647
Uit eigen ervaring: erg gelovig + totaal niet gelovig gaat niet goed omdat je op de lange termijn geen respect voor elkaars levenswijze kunt opbrengen. In het begin wel, als je nog verliefd bent, maar op de lange termijn gaat het fout omdat ieder van de beiden hun levensstijl in stand wil houden en dat niet kan als je relatie wat serieuzer wordt (willen gaan samenwonen zeg maar) en de oorspronkelijke high van de verliefdheid er ook al af is.
Diegene die niet gelooft zal religie grote onzin en dom gedoe vinden. Degene die gelooft echter, ziet de religie als een zodanig integraal onderdeel van zichzelf dat deze niet los van de persoon kan worden gezien. Daardoor heeft de gelovige het idee dat de partner geen respect voor zijn/haar persoon zelf kan opbrengen, en dit ligt niet eens zo ver van de waarheid.
Andersom zal de gelovige erop staan dat bepaalde rituelen of voorschriften worden nageleefd, waarbij zelfs als de gelovige toezeggingen doet en de niet-gelovige voor een HEEL stuk gewoon laat "zondigen", dit op de niet-gelovige nog steeds als erg drukkend op zijn/haar leeftijl zal worden ervaren.

Ik wil je niet laten schrikken maar op de lange termijn zal dit wel gaan spelen. Ik heb hierboven het een beetje vanuit het standpunt van een gelovige in het kort uiteengezet, dan begrijp je wat er straks gebeuren kan en dan kun je er nog op tijd op inspelen, voordat het de relatie opbreekt.
pi_27504095
weer even een update:
Zondag was ik met haar meegegaan naar de kerk. Ze ging belijdenis doen en haar hele familie enz was er ook. Op zich wel ok alleen is haar oma wel heel erg met de kerk. Ik had haar nog nooit gezien dus ik stel me netjes voor en feliciteer haar met de belijdenis van haar kleindochter. Zegt ze ik hoop dat je snel mag volgen dus ik maar een beetje afgehouden door als antwoord wie weet te zeggen. En naast mij zat de vriend van haar zus, die ook niet gelooft. Toen zei ze tegen hem hetzelfde en dat ze elke dag voor heb bid dat hij belijdenis gaat doen. Dus die oma is wel redelijk fanatiek erin.

Maar ja alles gaat nog super. Nog niet blijven slapen en geen sex gehad maar dat komt nog wel
pi_27505035
Ik weet niet hoe veel of weinig de geloofsbeleidenis in Nederlandse kerken wordt gedaan? Is het nodig om te kunnen trouwen? Anders bedoelt oma dat misschien?
pi_27505065
Dat zou ik allemaal niet weten maar ik had bij haar oma meer het idee dat het om zieltjes te winnen was.
pi_27510259
Om te trouwen in de kerk hoef je niet perse belijdenis gedaan te hebben, maar wordt er wel van je verwacht dat je wel gelooft wat je daar belooft. Oma zal wel bedoeld hebben dat ze hoopte dat jij ook zou gaan geloven.
Eva
pi_27512782
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:59 schreef linda856763 het volgende:
Om te trouwen in de kerk hoef je niet perse belijdenis gedaan te hebben, maar wordt er wel van je verwacht dat je wel gelooft wat je daar belooft. Oma zal wel bedoeld hebben dat ze hoopte dat jij ook zou gaan geloven.
Over trouwen denk ik nog geeneens na, we hebben net een maandje. Maar ik denk idd ook dat haar oma dat bedoelde.
pi_27888500
Update: het gaat nog steeds super goed. Steeds beter eigenlijk. Ben ook al een paar keer meegeweest naar de kerk, niet dat ik gelijk geloof nu maar ja het is ook nooit slecht om naar de kerk te gaan.

Dus nu maar afwachten hoe het gaat wanneer we wat langer hebben. Hoewel de echt grote beslissingen zoals trouwen/samenwonen enz nog wel lang zullen duren want ze is pas 19 en begint in september aan haar hbo studie dus de komende 4 jaar gaan we nog lekker verder zoals het nu gaat. Hoop ik dan maar.
pi_27889210
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:59 schreef kultivate het volgende:
niet dat ik gelijk geloof nu maar ja het is ook nooit slecht om naar de kerk te gaan.
want?
underground forever baby
pi_27889515
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:19 schreef Laton het volgende:

[..]

want?
baat het niet dan schaadt het niet toch??
  maandag 13 juni 2005 @ 16:53:12 #268
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_27892511
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:27 schreef kultivate het volgende:

[..]

baat het niet dan schaadt het niet toch??
Baat het niet? Kijk je nooit nieuws ofzo? Dan zie je wat religie veroorzaakt.
pi_27909974
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja dat wel maar voor mij persoonlijk is dat niet van toepassing. Wat kan het nou voor kwaad als ik daar ff een uurtje zit wakker te worden.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:27:34 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27910001
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En als je naar de kerk gaat ga je dat zelf ook veroorzaken.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:32:14 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_27910077
Nou, als je aan de zending geeft wel. Dat doe ik dus ook niet. .
pi_27911155
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

En als je naar de kerk gaat ga je dat zelf ook veroorzaken.
Precies. Ik zit daar niet om fundamentalist te worden ofzo en aanslagen te gaan plegen. Gewoon omdat mijn vriendin dat fijn vind dat ik met haar mee ga en ik zelf er niet op tegen ben.
pi_27917878
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 10:20 schreef kultivate het volgende:

[..]

Precies. Ik zit daar niet om fundamentalist te worden ofzo en aanslagen te gaan plegen. Gewoon omdat mijn vriendin dat fijn vind dat ik met haar mee ga en ik zelf er niet op tegen ben.
Ik denk wel dat het belangrijk is om eens na te denken over je eigen grenzen, betreft het geloof en je participatie daarin. Je gaat nu mee naar de kerk, maar waar eindigt het? Hoever wil jij het laten komen?
pi_27917991
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:04 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het belangrijk is om eens na te denken over je eigen grenzen, betreft het geloof en je participatie daarin. Je gaat nu mee naar de kerk, maar waar eindigt het? Hoever wil jij het laten komen?
Beetje zoals het nu gaat. Dat vind ik wel prima. Ik zou niet weten hoeveel verder het moet komen zeg maar.
pi_27918162
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:08 schreef kultivate het volgende:

[..]

Beetje zoals het nu gaat. Dat vind ik wel prima. Ik zou niet weten hoeveel verder het moet komen zeg maar.
Je moet gewoon oppassen dat je op een dag wakker wordt, belijdenis hebt gedaan en helemaal tot aan je nek toe in het gereformeerde geloof zit en denkt: Hoe heeft dit ooit zover kunnen komen? Dit wilde ik niet!
Ik krijg een beetje de indruk dat jij alles wel best vind nu je een leuk vriendinnetje met een leuk koppie hebt.
pi_27918313
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Je moet gewoon oppassen dat je op een dag wakker wordt, belijdenis hebt gedaan en helemaal tot aan je nek toe in het gereformeerde geloof zit en denkt: Hoe heeft dit ooit zover kunnen komen? Dit wilde ik niet!
Ik krijg een beetje de indruk dat jij alles wel best vind nu je een leuk vriendinnetje met een leuk koppie hebt.
Dat is zeker zo
Maar ik weet heel goed wat ik zelf wil hoor en ga echt geen dingen doen die ik niet wil. Naar de kerk meegaan vind ik weer wat anders dan belijdenis doen en dat soort dingen. Ik vind dat alles gewoon in goed overleg moet gaan. Het eventueel trouwen in de kerk opvoeding kinderen enz moet allemaal in overleg gaan. En als dat in de kerk gebeurt het trouwen dan en de kinderen een christelijke opvoeding krijgen vind ik dat niet erg. Als het maar niet doorslaat allemaal. In staphorst achtige praktijken enz.
pi_27918404
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:19 schreef kultivate het volgende:

[..]

Dat is zeker zo
Maar ik weet heel goed wat ik zelf wil hoor en ga echt geen dingen doen die ik niet wil. Naar de kerk meegaan vind ik weer wat anders dan belijdenis doen en dat soort dingen. Ik vind dat alles gewoon in goed overleg moet gaan. Het eventueel trouwen in de kerk opvoeding kinderen enz moet allemaal in overleg gaan. En als dat in de kerk gebeurt het trouwen dan en de kinderen een christelijke opvoeding krijgen vind ik dat niet erg. Als het maar niet doorslaat allemaal. In staphorst achtige praktijken enz.
Ok, dan denk je er wel over na.

He, en jezelf niet teveel wegcijferen he!
pi_27918518
Nee hoor daar kijk ik wel voor uit maar tot nu toe gaat het prima. Ik werk bijvoorbeeld nog op zondag. Ze heeft wel eens gezegd dat ze dat niet zo leuk vindt maar ja zolang ik nog studeer is het het ideale bijbaantje dus blijf ik dat gewoon doen.
Maar toch bedankt voor je adviezen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden dat ik mezelf niet teveel moet wegcijferen.

Heb je daar zelf wel ervaring mee dan met jezelf teveel wegcijferen en dat je ineens belijdenis enz had gedaan?
pi_27918788
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:26 schreef kultivate het volgende:
Nee hoor daar kijk ik wel voor uit maar tot nu toe gaat het prima. Ik werk bijvoorbeeld nog op zondag. Ze heeft wel eens gezegd dat ze dat niet zo leuk vindt maar ja zolang ik nog studeer is het het ideale bijbaantje dus blijf ik dat gewoon doen.
Maar toch bedankt voor je adviezen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden dat ik mezelf niet teveel moet wegcijferen.

Heb je daar zelf wel ervaring mee dan met jezelf teveel wegcijferen en dat je ineens belijdenis enz had gedaan?
Nee, zelf geen ervaring mee. Maar links en rechts weleens wat dingen gezien.

Mijn zus en man zijn overigens niet gelovig, maar haar kinderen gaan wel naar een christelijke school. Puur omdat ze bij de christelijke school een beter gevoel hadden dan de openbare school. Ik zou in haar geval denk ik hetzelfde hebben gedaan.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:36:35 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_27918844
Maar als het niet het ideale bijbaantje was, zou je dan voor haar stoppen met op zondag werken?
pi_27918854
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, zelf geen ervaring mee. Maar links en rechts weleens wat dingen gezien.

Mijn zus en man zijn overigens niet gelovig, maar haar kinderen gaan wel naar een christelijke school. Puur omdat ze bij de christelijke school een beter gevoel hadden dan de openbare school. Ik zou in haar geval denk ik hetzelfde hebben gedaan.
Precies dat is een goed voorbeeld met die school. In dat soort gevallen is het helemaal niet verkeerd. Maar alles gaat in goed overleg bij ons hoor dus het komt helemaal goed
pi_27918896
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:36 schreef speknek het volgende:
Maar als het niet het ideale bijbaantje was, zou je dan voor haar stoppen met op zondag werken?
Nou het ideale van dat bijbaantje is juist dat het op zondag is. En dat ik dus op zaterdag mooi de tijd heb om te basketballen enz. Maar ja als ik straks klaar ben met mijn studie dan stop ik natuurlijk wel met werken op zondag maar ja dat hoeft dan ook niet meer.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:39:46 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_27918948
Nou, waar het een beetje op lijkt, schuif jij in goed overleg naar haar toe op, en niet andersom. Vandaar denk ik ook kriele's vraag of je je niet teveel wegcijfert.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:40:11 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_27918960
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:38 schreef kultivate het volgende:
Nou het ideale van dat bijbaantje is juist dat het op zondag is.
Okee, dan heb ik niks gezegd .
pi_27919036
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:39 schreef speknek het volgende:
Nou, waar het een beetje op lijkt, schuif jij in goed overleg naar haar toe op, en niet andersom. Vandaar denk ik ook kriele's vraag of je je niet teveel wegcijfert.
Idd tot een zekere grens schuif ik wel naar haar op, maar voor haar is het geloven belangrijker dan het niet geloven voor mij zeg maar. Maar wees gerust ik doe niets waar ik geen zin in heb of wat ik niet wil hoor.
pi_27919043
maar zou je je kinderen christelijk laten opvoeden dan? terwijl je zelf niet geloofd? dat lijkt me erg vreemd.
underground forever baby
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:44:38 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_27919112
Ach ik zou m'n kinderen ook Christelijk op laten voeden, ik zal het zelf alleen niet doen . Dan moeten ze zelf maar beslissen wat ze willen.
pi_27919114
Niet fanatiek christelijk maar zoals kriele al zij een christelijke basisschool is niet verkeerd om op te zitten toch? Zolang het allemaal maar met mate is en niet heel fanatiek
pi_27919147
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef Laton het volgende:
maar zou je je kinderen christelijk laten opvoeden dan? terwijl je zelf niet geloofd? dat lijkt me erg vreemd.
Ik denk dat hij deze vraag al heeft beantwoord, door te stellen dat hij het wel geloven van zijn vriendin belangrijker vind dan zijn niet geloven.
pi_27919194
Ik zou er niet aan beginnen, ik zou er waarschijnlijk binnen de kortste keren schijtziek van worden, aangezien ikzelf een atheist pur sang ben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27919234
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen, ik zou er waarschijnlijk binnen de kortste keren schijtziek van worden, aangezien ikzelf een atheist pur sang ben.
Ik ben dus geen atheist pur sang. Zolang het allemaal maar met mate is sta ik overal wel voor open. En ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik er aan begonnen ben.
pi_27919369
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:48 schreef kultivate het volgende:

[..]

Ik ben dus geen atheist pur sang. Zolang het allemaal maar met mate is sta ik overal wel voor open. En ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik er aan begonnen ben.
Zolang jij er blij mee bent... Zorg alleen dat je niet van de gehersenspoelde kinderen krijgt aub...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27919377
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:44 schreef kultivate het volgende:
Niet fanatiek christelijk maar zoals kriele al zij een christelijke basisschool is niet verkeerd om op te zitten toch? Zolang het allemaal maar met mate is en niet heel fanatiek
ja ho even, een christelijke basisschool is iets heel anders dan het feit dat jouw vriendin jouw kinderen compleet duidelijk gaat maken dat god bestaat. En zij gaan naar de kerk; die beleidenis en communie en al die meuk gaat ook komen.

Maar papa gelooft niet in god? waarom niet mama.. zoiets?
underground forever baby
pi_27919581
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:48 schreef kultivate het volgende:

[..]

Dat is mooi Ik hoop alleen dat je geen spijt krijgt van je tolerante houding, want ik denk dat dat heel goed mogelijk is.

Ik weet in ieder geval dat ik het zelf echt niet zou kunnen, maar goed, ik sta een stuk negatiever tegenover het christelijke geloof dan jij.
pi_27919615
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:51 schreef Laton het volgende:

[..]

ja ho even, een christelijke basisschool is iets heel anders dan het feit dat jouw vriendin jouw kinderen compleet duidelijk gaat maken dat god bestaat. En zij gaan naar de kerk; die beleidenis en communie en al die meuk gaat ook komen.

Inderdaad. Dat gaat een probleem worden. Als jullie zo ver zijn dat jullie kinderen willen krijgen, moet je duidelijke afspraken gaan maken.
pi_27919704
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:51 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik ben dus meer voor een christelijke basisschool omdat ze er dan wel kennis mee maken. Maar ik vind niet dat je je kinderen dan moet hersenspoelen dat dat het enige juiste is ofzo. Ze mogen dan zelf kiezen wat ze willen.
pi_27919807
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:57 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat gaat een probleem worden. Als jullie zo ver zijn dat jullie kinderen willen krijgen, moet je duidelijke afspraken gaan maken.
Ach, maar gaat dit niet veel te ver? Ze zijn beide nog erg jong, studerend en net verliefd! Laat ze eerst maar eens even genieten en eens kijken hoe het allemaal blijft gaan.
pi_27919849
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef kultivate het volgende:

[..]

Ik ben dus meer voor een christelijke basisschool omdat ze er dan wel kennis mee maken. Maar ik vind niet dat je je kinderen dan moet hersenspoelen dat dat het enige juiste is ofzo. Ze mogen dan zelf kiezen wat ze willen.
Hier ben ik het wel mee eens. MITS het ook op zo'n manier gebracht wordt naar de kids toe.
pi_27919876
Precies zo denk ik er nu dus ook nog over. Wat dan komt bespreken we tegen die tijd wel. En daar kunnen we toch gewoon afspraken over maken. Dus ik voorzie geen onoplosbare problemen.
pi_27919909
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:02 schreef kriele het volgende:

[..]

Ach, maar gaat dit niet veel te ver? Ze zijn beide nog erg jong, studerend en net verliefd! Laat ze eerst maar eens even genieten en eens kijken hoe het allemaal blijft gaan.
Het gaat inderdaad eigenlijk te ver om daarover na te denken, maar juist als je zo verliefd bent en geen vuiltje aan de lucht ziet is het moeilijk om je ervan te weerhouden Zolang je beseft dat het wellicht niet gaat gebeuren, kan het geen kwaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')