Over trouwen denk ik nog geeneens na, we hebben net een maandje. Maar ik denk idd ook dat haar oma dat bedoelde.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:59 schreef linda856763 het volgende:
Om te trouwen in de kerk hoef je niet perse belijdenis gedaan te hebben, maar wordt er wel van je verwacht dat je wel gelooft wat je daar belooft. Oma zal wel bedoeld hebben dat ze hoopte dat jij ook zou gaan geloven.
want?quote:Op maandag 13 juni 2005 14:59 schreef kultivate het volgende:
niet dat ik gelijk geloof nu maar ja het is ook nooit slecht om naar de kerk te gaan.
Baat het niet? Kijk je nooit nieuws ofzo? Dan zie je wat religie veroorzaakt.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:27 schreef kultivate het volgende:
[..]
baat het niet dan schaadt het niet toch??
Ja dat wel maar voor mij persoonlijk is dat niet van toepassing. Wat kan het nou voor kwaad als ik daar ff een uurtje zit wakker te worden.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Baat het niet? Kijk je nooit nieuws ofzo? Dan zie je wat religie veroorzaakt.
En als je naar de kerk gaat ga je dat zelf ook veroorzaken.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Baat het niet? Kijk je nooit nieuws ofzo? Dan zie je wat religie veroorzaakt.
Precies. Ik zit daar niet om fundamentalist te worden ofzo en aanslagen te gaan plegen. Gewoon omdat mijn vriendin dat fijn vind dat ik met haar mee ga en ik zelf er niet op tegen ben.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
En als je naar de kerk gaat ga je dat zelf ook veroorzaken.
Ik denk wel dat het belangrijk is om eens na te denken over je eigen grenzen, betreft het geloof en je participatie daarin. Je gaat nu mee naar de kerk, maar waar eindigt het? Hoever wil jij het laten komen?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:20 schreef kultivate het volgende:
[..]
Precies. Ik zit daar niet om fundamentalist te worden ofzo en aanslagen te gaan plegen. Gewoon omdat mijn vriendin dat fijn vind dat ik met haar mee ga en ik zelf er niet op tegen ben.
Beetje zoals het nu gaat. Dat vind ik wel prima. Ik zou niet weten hoeveel verder het moet komen zeg maar.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:04 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het belangrijk is om eens na te denken over je eigen grenzen, betreft het geloof en je participatie daarin. Je gaat nu mee naar de kerk, maar waar eindigt het? Hoever wil jij het laten komen?
Je moet gewoon oppassen dat je op een dag wakker wordt, belijdenis hebt gedaan en helemaal tot aan je nek toe in het gereformeerde geloof zit en denkt: Hoe heeft dit ooit zover kunnen komen? Dit wilde ik niet!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:08 schreef kultivate het volgende:
[..]
Beetje zoals het nu gaat. Dat vind ik wel prima. Ik zou niet weten hoeveel verder het moet komen zeg maar.
Dat is zeker zoquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Je moet gewoon oppassen dat je op een dag wakker wordt, belijdenis hebt gedaan en helemaal tot aan je nek toe in het gereformeerde geloof zit en denkt: Hoe heeft dit ooit zover kunnen komen? Dit wilde ik niet!
Ik krijg een beetje de indruk dat jij alles wel best vind nu je een leuk vriendinnetje met een leuk koppie hebt.
Ok, dan denk je er wel over na.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:19 schreef kultivate het volgende:
[..]
Dat is zeker zo![]()
Maar ik weet heel goed wat ik zelf wil hoor en ga echt geen dingen doen die ik niet wil. Naar de kerk meegaan vind ik weer wat anders dan belijdenis doen en dat soort dingen. Ik vind dat alles gewoon in goed overleg moet gaan. Het eventueel trouwen in de kerk opvoeding kinderen enz moet allemaal in overleg gaan. En als dat in de kerk gebeurt het trouwen dan en de kinderen een christelijke opvoeding krijgen vind ik dat niet erg. Als het maar niet doorslaat allemaal. In staphorst achtige praktijken enz.
Nee, zelf geen ervaring mee. Maar links en rechts weleens wat dingen gezien.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:26 schreef kultivate het volgende:
Nee hoor daar kijk ik wel voor uit maar tot nu toe gaat het prima. Ik werk bijvoorbeeld nog op zondag. Ze heeft wel eens gezegd dat ze dat niet zo leuk vindt maar ja zolang ik nog studeer is het het ideale bijbaantje dus blijf ik dat gewoon doen.
Maar toch bedankt voor je adviezen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden dat ik mezelf niet teveel moet wegcijferen.
Heb je daar zelf wel ervaring mee dan met jezelf teveel wegcijferen en dat je ineens belijdenis enz had gedaan?
Precies dat is een goed voorbeeld met die school. In dat soort gevallen is het helemaal niet verkeerd. Maar alles gaat in goed overleg bij ons hoor dus het komt helemaal goedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Nee, zelf geen ervaring mee. Maar links en rechts weleens wat dingen gezien.
Mijn zus en man zijn overigens niet gelovig, maar haar kinderen gaan wel naar een christelijke school. Puur omdat ze bij de christelijke school een beter gevoel hadden dan de openbare school. Ik zou in haar geval denk ik hetzelfde hebben gedaan.
Nou het ideale van dat bijbaantje is juist dat het op zondag is. En dat ik dus op zaterdag mooi de tijd heb om te basketballen enz. Maar ja als ik straks klaar ben met mijn studie dan stop ik natuurlijk wel met werken op zondag maar ja dat hoeft dan ook niet meer.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:36 schreef speknek het volgende:
Maar als het niet het ideale bijbaantje was, zou je dan voor haar stoppen met op zondag werken?
Okee, dan heb ik niks gezegdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:38 schreef kultivate het volgende:
Nou het ideale van dat bijbaantje is juist dat het op zondag is.
Idd tot een zekere grens schuif ik wel naar haar op, maar voor haar is het geloven belangrijker dan het niet geloven voor mij zeg maar. Maar wees gerust ik doe niets waar ik geen zin in heb of wat ik niet wil hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:39 schreef speknek het volgende:
Nou, waar het een beetje op lijkt, schuif jij in goed overleg naar haar toe op, en niet andersom. Vandaar denk ik ook kriele's vraag of je je niet teveel wegcijfert.
Ik denk dat hij deze vraag al heeft beantwoord, door te stellen dat hij het wel geloven van zijn vriendin belangrijker vind dan zijn niet geloven.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef Laton het volgende:
maar zou je je kinderen christelijk laten opvoeden dan? terwijl je zelf niet geloofd? dat lijkt me erg vreemd.
Ik ben dus geen atheist pur sang. Zolang het allemaal maar met mate is sta ik overal wel voor open. En ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik er aan begonnen ben.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen, ik zou er waarschijnlijk binnen de kortste keren schijtziek van worden, aangezien ikzelf een atheist pur sang ben.
Zolang jij er blij mee bent... Zorg alleen dat je niet van de gehersenspoelde kinderen krijgt aub...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:48 schreef kultivate het volgende:
[..]
Ik ben dus geen atheist pur sang. Zolang het allemaal maar met mate is sta ik overal wel voor open. En ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik er aan begonnen ben.
ja ho even, een christelijke basisschool is iets heel anders dan het feit dat jouw vriendin jouw kinderen compleet duidelijk gaat maken dat god bestaat. En zij gaan naar de kerk; die beleidenis en communie en al die meuk gaat ook komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:44 schreef kultivate het volgende:
Niet fanatiek christelijk maar zoals kriele al zij een christelijke basisschool is niet verkeerd om op te zitten toch? Zolang het allemaal maar met mate is en niet heel fanatiek
Dat is mooiquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:48 schreef kultivate het volgende:
[..]
Ik ben dus geen atheist pur sang. Zolang het allemaal maar met mate is sta ik overal wel voor open. En ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik er aan begonnen ben.
Inderdaad. Dat gaat een probleem worden. Als jullie zo ver zijn dat jullie kinderen willen krijgen, moet je duidelijke afspraken gaan maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:51 schreef Laton het volgende:
[..]
ja ho even, een christelijke basisschool is iets heel anders dan het feit dat jouw vriendin jouw kinderen compleet duidelijk gaat maken dat god bestaat. En zij gaan naar de kerk; die beleidenis en communie en al die meuk gaat ook komen.
Maar papa gelooft niet in god? waarom niet mama.. zoiets?
Ik ben dus meer voor een christelijke basisschool omdat ze er dan wel kennis mee maken. Maar ik vind niet dat je je kinderen dan moet hersenspoelen dat dat het enige juiste is ofzo. Ze mogen dan zelf kiezen wat ze willen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:51 schreef Laton het volgende:
[..]
ja ho even, een christelijke basisschool is iets heel anders dan het feit dat jouw vriendin jouw kinderen compleet duidelijk gaat maken dat god bestaat. En zij gaan naar de kerk; die beleidenis en communie en al die meuk gaat ook komen.
Maar papa gelooft niet in god? waarom niet mama.. zoiets?
Ach, maar gaat dit niet veel te ver? Ze zijn beide nog erg jong, studerend en net verliefd! Laat ze eerst maar eens even genieten en eens kijken hoe het allemaal blijft gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:57 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat gaat een probleem worden. Als jullie zo ver zijn dat jullie kinderen willen krijgen, moet je duidelijke afspraken gaan maken.
Hier ben ik het wel mee eens. MITS het ook op zo'n manier gebracht wordt naar de kids toe.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef kultivate het volgende:
[..]
Ik ben dus meer voor een christelijke basisschool omdat ze er dan wel kennis mee maken. Maar ik vind niet dat je je kinderen dan moet hersenspoelen dat dat het enige juiste is ofzo. Ze mogen dan zelf kiezen wat ze willen.
Het gaat inderdaad eigenlijk te ver om daarover na te denken, maar juist als je zo verliefd bent en geen vuiltje aan de lucht ziet is het moeilijk om je ervan te weerhoudenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:02 schreef kriele het volgende:
[..]
Ach, maar gaat dit niet veel te ver? Ze zijn beide nog erg jong, studerend en net verliefd! Laat ze eerst maar eens even genieten en eens kijken hoe het allemaal blijft gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |